Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Olenko osa ongelmaa?  (Luettu 7357 kertaa)

Poissa Vieras0108

  • Full Member
  • Viestejä: 168
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Olenko osa ongelmaa?
« : Marraskuu 27, 2019, 14:45:41 »
Viime vuosina on puhuttu valtavan paljon naisiin kohdistuvista äärimmäisen ikävistä asioista. #metoo raportit, uutiset kaikenlaisista seksuaalirikoksista ja hyväksikäyttötapauksista jne jne ovat saaneet minut hyvin vihaiseksi ja surulliseksi. Tuollaisiako me miehet todella olemme :( Ei käy kiistäminen, että tämä aiheuttaa omalla kohdallani moraalista ongelmaa maksullisten seksipalvelujen käytössä. Olin pitkän aikaa ostamatta mitään, ja nyt olen hissukseen palailemassa kuvioihin. Vaikka kuinka yritän olla täydellinen asiakas, olen kohtelias, kunnioitan toisen rajoja, teen kaiken mitä pyydetään, en pyydä/vaadi erityiskohtelua, maksan tinkimättä täyden hinnan, enkä missään tapauksessa osta seksiä, jos tilanteeseen näyttää liittyvän mitään viitteitä ihmiskaupasta, niin silti tunnen olevani jonkinasteinen hyväksikäyttäjä.

Ennenkuin joku kommentoi, että sihteerit on alalla omasta halustaan (joidenkin kohdalla asia varmaan onkin näin), niin kysyn kuinka moni sitä työtä tekisi, jos ei tarvitsisi rahaa? Se että seksipalveluja myymällä saa elantonsa ehkä helpommin kuin kaupan kassana, lääkärinä tai vaikkapa yliopiston professorina, ei tarkoita että seksin myynti on vapaaehtoista. Se nyt vaan sattuu olemaan kyseisen henkilön mielestä se helpoin tapa ansaita rahaa. Koska on kysyntää, syntyy myös tarjontaa. Toki me kaikki työelämässä olevat olemme hyväksikäytettyjä, minäkin luovutan aivoni työnantajan käyttöön 150 tunniksi kuukaudessa enkä koe sitä ongelmaksi, päinvastoin. Olisinko nykyisessä työssä, jos en tarvitsisi rahaa? Melko varmasti, mutta minulla onkin käynyt hyvä tuuri työpaikan suhteen. Toisaalta, yhteenkään aikaisemmista työpaikoista en olisi jäänyt sekunniksikaan ilman taloudellista pakkoa.

Joka kerta kun huomaan ettei sihteeri ole 100% mukana touhussa, tai jos muuten tulee fiilis, että toisella ei välttämättä ole kaikki asiat ihan kunnossa, niin heti alkaa tuntea itsensä hyväksikäyttäjäksi.

Onko kukaan muu miettinyt tällaisia, vai olenko yksin ongelmani kanssa? Mielelläni kuulisin kommentteja myös vastakkaisen sukupuolen edustajilta.

Poissa Vieras0032

  • Hero Member
  • Viestejä: 582
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #1 : Marraskuu 27, 2019, 15:29:14 »
Työtähän tehdään rahan takia ja seksityö, joka ei minun silmissäni millään tavalla eroa jostain muusta työstä, on kaikista tekemistäni töistä helpoin ja tuottavin. Bullshittiä, että kukaan myisi seksiä vain seksin takia, jos muuten vaan haluaisi paneskella, niin halukkaita varmaan riittäisi. Toisaalta, en harrastaisi enkä ajattelisi seksiä lainkaan, jollen myisi sitä. Minun vuoksi ei kenenkään tarvitse tuntea huonoa omatuntoa, ihan sikana käytän puutteessa olevia miehiä hyväkseni.

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #2 : Marraskuu 27, 2019, 15:37:22 »
hyviä kysymyksiä. en usko että olisin koskaan käyttänyt ketään hyväksi tässä harrastuksessa.
olen yrittänyt kohdella vosuja kuin ketä tahansa naista, ja sen takia ei ole mitään moraalisia
ongelmia tullut.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #3 : Marraskuu 27, 2019, 15:37:27 »
Jos huomaan että asiakas kokee olevansa osa jotain ongelmaa tavatessaan minut, että alentuva suhtautuminen jotenkin tulee läpi, että raukkaparalla ei ole muita mahdollisuuksia, muuttuu tunnelma etäiseksi.

Syyt myydä seksiä ovat monet, syyt ostaa seksiä myös monet.

Miltä sinusta Wiltzu tuntuisi, jos huomaisit että hutsu kokee sinun olevan ongelmissa, kohtelisi surkimuksena?


Poissa TK70

  • Jr. Member
  • Viestejä: 62
  • * Kelpo kaveri
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #4 : Marraskuu 27, 2019, 15:40:34 »
Nimara, olet niin ihanan rehellinen. Sen takia haluan Sinut tavatakin.

Poissa Vieras0108

  • Full Member
  • Viestejä: 168
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #5 : Marraskuu 27, 2019, 15:59:16 »
Miltä sinusta Wiltzu tuntuisi, jos huomaisit että hutsu kokee sinun olevan ongelmissa, kohtelisi surkimuksena?
Surkimuksena ja pelkkänä kävelevänä lompakkona olemiseen olen tottunut vuosien myötä sekä kotona että vieraissa, joten en vaivaa päätäni enää sillä ajatuksella. Äänestän jaloillani ja kävelen muualle.  8)

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #6 : Marraskuu 27, 2019, 16:10:27 »
Et ole osa ongelmaa. Yhteiskunnassa se vika on, kun se ei hyväksy seksin myymistä ja ostamista. Kyllä ne on ihan muut tilanteet pääsääntöisesti, joissa naisia kohdellaan huonosti miesten taholta.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #7 : Marraskuu 27, 2019, 16:13:10 »
Kyllähän sitä jokainen rahaa tarvitsee, ja jokainen keksii omat keinonsa hankkia sitä. Eikö sitä voisi noin oletusarvoisesti luottaa siihen, että aikuinen ihminen osaa itse arvioida oman kokonaistilanteensa paremmin kuin kukaan muu, ja jos hän on päättänyt seksiä myydä, niin se on asiantuntijan päätös.

Minusta tuntuu ikävämmältä ajatella kaikkia niitä ihmisiä, jotka joutuvat kituuttamaan seksipakotteisissa parisuhteissa, koska ovat niin ihastuneisuuden tai yksinäisyydenpelon sokaisemia, etteivät uskalla kieltäytyä mistään kumppaninsa vaatimuksesta. Se tuhoaa ihmisen. Minä sentään olen täysin tyytyväinen omiin asiakassuhteisiini niin kauan kuin palveluistani maksetaan itse määräämäni hinta ja minua kohdellaan kuin elävää ihmistä.
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #8 : Marraskuu 27, 2019, 16:15:58 »
Yhteiskunnassa se vika on, kun se ei hyväksy seksin myymistä ja ostamista.
Koska tää laki on astunut voimaan?

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #9 : Marraskuu 27, 2019, 16:20:25 »
Yhteiskunnassa se vika on, kun se ei hyväksy seksin myymistä ja ostamista.
Koska tää laki on astunut voimaan?

Varmaan arvasitkin, etten puhunut laista. Iso osa ihmisistä ei hyväksy seksin myymistä.

Poissa NinniNeiti

  • Full Member
  • Viestejä: 316
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #10 : Marraskuu 27, 2019, 16:21:26 »
Tuossa aloittajan tekstissä tehdään nyt aika paljon oletuksia. :D

Minulla kuten monilla muillakin tytöillä on muitakin ammatteja kuin tämä, eli oikeastaan mitään taloudellista "pakkoa" ei tähän työhön ole (pystyn hyvin elättämään itseni siviilitöillä). Toisaalta en myöskään suostu rahan takia repimään itseäni tai rajojani tässä tai muussakaan työssä vaan mulle oma hyvinvointi menee edellä.

Miksi sitten teen tätä työtä? Mulla on tavoitteita ja unelmia mihin raha auttaa ja koen tämän alan erittäin mielekkääksi tavaksi tienata ajallisesti tehokkaasti (mulla jää aikaa treeneihin, itseni kehittämiseen, sosiaaliseen elämään, meditointiin jne). Mä osaan tehdä tätä hommaa siten että voin nauttia tästä itsekin. Mä oon tarkka ketä/milloin ja minkä verran tapaan ja panostan hyviin vakioasiakkaisiin. Se on mulle toiminut hyvin.

En usko et tulen tätä loputtomasti tekemään (elämäntilanteet tuppaa muuttumaan), mutta tässä vaiheessa elämää ja tässä elämäntilanteessa en mahtavampaa tapaa tienata oikein keksi :D
Thank you 🙏🕊️

Poissa Vieras0068

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3118
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #11 : Marraskuu 27, 2019, 16:24:06 »
^^
Eikä ostamistakaan. Koko tää skene on iso tabu vielä tänä päivänäkin.
Hupakot lajitellaan narkkari laatikkoon ja turskat epätoivoisiksi aikamies pojiksi.

Poissa J-R

  • Newbie
  • Viestejä: 15
  • * Kelpo kaveri
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #12 : Marraskuu 27, 2019, 16:42:52 »
Hei.

Iso kiitos aiheesta. Tosi ajankohtainen kuten aina. Oon tästä paljon puhunut vuosikaudet omissa pienissä ympyröissäni. Vaatii hullusti rohkeutta puhua niiden ulkopuolella. Musta on todella kunnioitettavaa kun joku joskus uskaltaa kyseenalaistaa seksibisneksen illuusioita ja rohkenee puhua ihan oikeista ongelmakohdista seksibisneksessä. Ja ennen kaikkea kuunnella ja ymmärtää, jopa hyväksyä ne.

Saako täällä siis kritisoida prostituutiota inhorealistisella tyylillä?

No tässä varalta *TRIGGER WARNING* herkimmille, ja niille jotka ei kestä kuulla perinteisestä moniongelmaisuudesta. Olen ihan vakavissani nyt että älkää lukeko tätä tekstiä saatikka sen linkkiä, jos ette hyväksy prostituutiobisneksen varjopuoliakin. Todennäköisesti suurin osa asiakaskunnasta ei jaksakaan tätä lukea, mutta ihmisyydestä kiinnostuneemmat ehkä. Elämää ja sen brutaalimpaakin puolta enempi nähneet ja ei-niin-helpolla hätkähtävät, olkaatte te hyvät. Teksti sisältää siis pari tositarinaa ja linkin mun tuttavani tyrkyttämään artikkeliin.

Mun ystävä, tai ei se ole ylintä ystävyyttä vaan lähinnä kuin sisaruutta lapsuudesta asti, eli mun totaalinen arkkivihollinen samoilta kulmilta, kuomani ja kaimani, taakkani ja turvani, ja henkilö jonka kanssa ollaan hyvinkin erottamattomat hyvässä ja pahassa, kirjoittaa enkuksi artikkeleita kokemuksistaan prostituutiossa (ei-kutsumusammattilaisena). Ne on jotain annettavaa perinnöksi, jotain mitä jättää jälkeensä. Siis ihan omasta näkövinkkelistään ja siitä erosta mitä prostituutio on ulospäin vs. sisäpiirissä. Ja HUOM: erilaisissa sisäpiireissä! Mulla ja kirjoittajalla on hyvin samanlaiset taustat, mm. lapsuuden, prostituutiohistorian ja addiktiohistorian suhteen. Kirjoittaja on siis suomalainen, ei kutsumusammattilainen, vaan kuuluu hiljaiseen enemmistöön jolla on melko monimutkaiset syyt prostituutioonsa. Mä ymmärrän häntä harvinaisen hyvin, ja mä tiedän että hän kirjoittaa purkaakseen sitä taakkaa minkä ongelmallinen lapsuus, addiktiot ja prostituutio on kasanneet.

Mä olen tuntenut muunlaisia seksityöläisiä kuin ns. eliitin. Mä en tunne hyvin eliittiä. Mulle muunlainen prostituutio on tutumpaa, sekä omakohtaisesti että vierestä läheltä seurattuna. Mukaan lukien ne narkomaanimiehet, entiset ystävämme ja puolisommekin, jotka joskus elossa yhä ollessaan, rikollisen elämäntapansa ohessa myös myivät seksipalveluja miehille huumeita vastaan, mm. eräässä ihan supisuomalaisessa pikkukaupungissa jonka nimeä en mainitse, sillä kyse on tosiaan pikkukaupungista jossa on yhä pienet piirit. Naisista ja lapsista puhumattakaan. Kauppa kävi, myös pienet paritusringit pyöri huumeiden voimalla. Se mitä asiakas näkee ja kokee on lähes aina eri kuin mitä palveluntarjoaja näkee ja kokee. Illuusio voi oikeastikin olla joskus äärimmäisen taidokas, jos asiakas haluaa siihen tosissaan uskoa.

Seksibisnes on kokonaisuudessaan todellakin epäeettinen.

Tää armas vihulaiseni kirjoittaa mm. Nordic Model -sivulle (kyllä, abolitionistien sivulle) siitä syystä, että kokee että ne on enää ainoita jotka välittää myös hänen kokemistaan prostituution varjopuolista. Osa seksityöntekijöistä kääntää selkänsä ongelmille ja niistä puhumiselle. Usein syyllistetään niitä joiden taustat on erit kuin omat. Koska ei vain ymmärretä, mikä on ymmärrettävää. Helposti lytätään huonommaksi. Kutsutaan marginaali-ilmiöksi. Esillä julkisuudessa on useimmiten vaan ihmiskauppa vs. täysin vapaa valinta. Kuitenkin melko moni meistä on jossain keskellä sitä todella laajaa spektrumia. Ja se kohta missä milloinkin ollaan, voi vaihdella vuosien, vuosikymmenten aikana.

Mä en läheskään kaikissa asioissa nosta hattua tälle mun rakkaalle viholliselleni eli tälle kirjoittajalle, mutta se mitä aina ihailen on tuo vahva tahto kertoa totuus, ja rohkeus kertoa se. Itse en uskaltaisi. Moniko meistä yleensäkin kaunistelee lähes kaiken, peittelee ongelmiaan? Ihan siis jo muutenkin kuin markkinointitarkoituksessa.

Ne jotka sanoo ”Listen to Sex Workers!”, mää olen samaa mieltä. Mutta mulle se tarkoittaa myös niitä seksityöntekijöitä jotka kritisoi seksibisnestä kaikin puolin epäeettiseksi, monenlaisen epätasa-arvon kärjistymäksi, kokonaisuudessaan tai omissa kokemuksissaan. Ei pitäisi kuunnella pelkästään eliittiä joka toisinaan haluaa nähdä sen kaiken vain ruusunpunaisin aurinkolasein. Toki niitäkin pitää kuunnella, mutta muistakaa huorarkia.

Meitä on monilla taustoilla, ja ne taustat ei aina näy päällepäin yksilössä. Syy miksi tämä on niin monimuotoinen joukko ihmisiä? Osa tekee ns. vapaan valinnan (syystä tai toisesta), osan valinta on peräisin samoista lähtökohdista kuin miestemme valinnat ryhtyä vaikkapa taparikollisiksi. Ja kaikkea maan ja taivaan välillä. Syyt on harvoin todella yksioikoiset. Mutta älkää lytätkö niitä jotka ei sovi kutsumusammattilaisten narratiiviin. Kaikki me ollaan selviytyjiä omalla tavallamme.

Niin ja se viimeisin artikkeli abolitionistien sivutolla, vain rohkeimmille lukijoille (eli uusi *TRIGGER WARNING*!!):
https://nordicmodelnow.org/2019/11/22/open-letter-to-all-the-sex-buyers-everywhere/

Poissa Vieras0029

  • Full Member
  • Viestejä: 267
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #13 : Marraskuu 27, 2019, 17:08:02 »
Yhteiskunnallisessa keskustelussa kaikki seksityötä tekevät naiset (miehistä ei kukaan puhu, vaikka heitäkin on) niputetaan yhteen ja lyödään heille jokin huume-, mielenterveys- tai sosiaalinen ongelmalappu otsaan. Ja tässä lähtöasetelmassa mennään usein metsään.

Kuten monet palveluntarjoajat ovat tässä tuoneet ilmi, raha tulee seksityöstä suhteellisen vähäisellä ajallisella panostuksella eikä alalle vaadita esim. pitkää koulutusta, kuten monissa muissa hyväpalkkaisissa ammateissa. Olen parilta suositulta hupakolta kuullut, mitä alalla voi tienata, vaikka ei tekisi esim. 5-päiväistä viikkoa, ja kyllä siinä monen firman johtajatkin jäävät toiseksi. Omalla tulotasollani voin elää mukavasti, mutta pitää jo hiukan laskeskella, paljonko sinne hupakoihin voi (ja kannattaa) rahaa kantaa. Näin ollen en koe itse olevani hyväksikäyttäjä, ainakaan taloudellisessa mielessä.

Mutta varmaankin se rahan teon ”helppous” tuo alalle myös naisia, jotka ovat huonossa sosiaalisessa asemassa. Ei ole esim. kunnollisia siviilitöitä tarjolla tai koulutuspohja on jäänyt jostain syystä huonoksi ja tulot mataliksi. Joissakin tapauksissa kyse saattaa olla esim. päihteiden käytön rahoittamisesta, mutta tällöin ongelma on ehkä syntynyt jo ennen ”alanvalintaa”. Siviilitöitä kun ei voi aineissa tehdä.

Oma lukunsa ovat entisen itäblokin tytöt, joista osa on esim. opiskelijoita (toki suomalaisiakin opiskelijoita löytyy). Johonkin tsekkiläisen marketin kassaan verrattuna Suomessa vetäisee viikossa huoraamalla muutaman kuukauden palkan. Tuskinpa ne tytöt tänne tulevat ihan vain siksi, että me keski-ikäiset äijät olisimme jotenkin niin ylivertaisia seksikumppaneita.

Kun prostituutiosta tai seksityöstä keskustellaan yhteiskunnallisena ilmiönä, tulisi siis erottaa erilaiset alan toimijat joillain kriteereillä, eikä niputtaa kaikkia alan ympärillä pyöriviä ilmiöitä yhteen, pahaksi ja moraalittomaksi leimattavaan nippuun. Hyväksikäyttöä kun esiintyy monilla aloilla. Vaikkapa rakennusalalla, ravintola-alalla tai parturi-kampaamoissa. Ihmisille ei makseta kunnon palkkaa, lomia ei juuri ole ja potkut tulevat enemmän kuin herkästi.

Omaan omaantuntoonsa voi hyvin vaikuttaa valitsemalla palveluntarjoajansa oikein, samoin kuin vaikkapa rakennusalalla. Palvelu on parempaa, kaupan ehdot ovat reilut ja saatetaanpa palveluista maksaa jopa verotkin Rinteen hallituksen iloksi.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 27, 2019, 17:14:27 kirjoittanut Metsänpeto »

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #14 : Marraskuu 27, 2019, 17:24:13 »
Mikään ala ei ole ongelmaton tietenkään. Mutta onko se seksityön syytä, jos seksityöntekijän mielenterveys ei kestä? Kuitenkin on olemassa seksityöntekijöitä, jotka tekevät sitä ihan omasta halustaan. Kuten minä esimerkiksi, enkä kerro tätä markkinointisyistä. Ja toisaalta joka alalla on olemassa työpaikkoja, joissa menee helposti mielenterveys.

Poissa Vieras0032

  • Hero Member
  • Viestejä: 582
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #15 : Marraskuu 27, 2019, 17:29:03 »
^^^
Harmi sinun ja ystäväsi puolesta J-R. Seksinmyynti ja narkkaripoikaystävä/päihteet/mielenterveys- tai elämänhalintaongelmat eivät tosiaan ole hyvä yhdistelmä. Pitää muistaa, että seksityö ei noita ongelmia aiheuta, mutta jos on ongelmainen jo alunperinkin, niin seksinmyynti todennäköisesti pahentaa tilannetta. On sivustoja, joilla mm. tarjotaan seksipalveluita huumeita tai pöllöpillereitä vastaan.
Turhaan ei sanota, että seksityöntekijän tärkein pääoma on korvien välissä.

Poissa Jimmy-setä

  • Hero Member
  • Viestejä: 777
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #16 : Marraskuu 27, 2019, 17:31:44 »


Niin ja se viimeisin artikkeli abolitionistien sivutolla, vain rohkeimmille lukijoille (eli uusi *TRIGGER WARNING*!!):
https://nordicmodelnow.org/2019/11/22/open-letter-to-all-the-sex-buyers-everywhere/
Tämä oli todella mielenkiintoinen kirjoitus. Olen miettinyt usein ihan samaa, kun luen vaikka rapsaa, jossa kehuttiin ulkonäköä ja panoa, mutta kuitenkaan ei ollut oikein hyvä tapaaminen, koska esimerkiksi maksetun ajan jälkeen palveluntarjoaja menikin puhelimelle ja panojen aikana tuntui, että palveluntarjoaja ei nauttinut tai osannut leikkiä tyttöystävää riittävän hyvin. On nuo aika kovia vaatimuksia kuitenkin, kun kyse on maksullisesta seksistä.

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1643
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #17 : Marraskuu 27, 2019, 17:34:47 »
Viime vuosina on puhuttu valtavan paljon naisiin kohdistuvista äärimmäisen ikävistä asioista. #metoo raportit, uutiset kaikenlaisista seksuaalirikoksista ja hyväksikäyttötapauksista jne jne ovat saaneet minut hyvin vihaiseksi ja surulliseksi. Tuollaisiako me miehet todella olemme :(
Mustalaiset ovat rikollisia hevoskauppiaita ja somalit sosiaaliturvan väärinkäyttäjiä. Minä en lähtisi tällaisiin keskusteluihin. Vaan ihmettelen miksi miehet saisi yleistää? Kerropa se minulle.

Minä kannan vastuun omista tekemisistäni. Minä en esimerkiksi töissä vaadi seksiä ylennyksestä tai lääpi harjoittelijatyttöjä. Minä käyn huorissa. Ei minulla ole tarvetta.

Lainaus
Ei käy kiistäminen, että tämä aiheuttaa omalla kohdallani moraalista ongelmaa maksullisten seksipalvelujen käytössä. Olin pitkän aikaa ostamatta mitään, ja nyt olen hissukseen palailemassa kuvioihin. Vaikka kuinka yritän olla täydellinen asiakas, olen kohtelias, kunnioitan toisen rajoja, teen kaiken mitä pyydetään, en pyydä/vaadi erityiskohtelua, maksan tinkimättä täyden hinnan, enkä missään tapauksessa osta seksiä, jos tilanteeseen näyttää liittyvän mitään viitteitä ihmiskaupasta, niin silti tunnen olevani jonkinasteinen hyväksikäyttäjä.
Miksi ihmeessä? Tämä ei oikein avaudu.
Lainaus
Ennenkuin joku kommentoi, että sihteerit on alalla omasta halustaan (joidenkin kohdalla asia varmaan onkin näin), niin kysyn kuinka moni sitä työtä tekisi, jos ei tarvitsisi rahaa? Se että seksipalveluja myymällä saa elantonsa ehkä helpommin kuin kaupan kassana, lääkärinä tai vaikkapa yliopiston professorina, ei tarkoita että seksin myynti on vapaaehtoista. Se nyt vaan sattuu olemaan kyseisen henkilön mielestä se helpoin tapa ansaita rahaa.
Tämä on melkoisen löperöä argumentointia. Kenellä oikeasti on kutsumus siivoojaksi? Sitä tehdään koska siitä saa rahaa hieman vähäisemmälläkin koulutuksella. Silti sinä et ole ollenkaan huolissasi heistä. Osa huorista punnitsee päässään, että haluavatko he tehdä kovalla vaivalla rahaa siivoamisella kun huoraamalla samassa ja käytännössä pienemmässä ajassa tienaa paljon rahaa. Ei huorana toimiminen ole heille pakko. En kiistä alalla vallitsevia ongelmia hyväksikäytön suhteen, mutta kaikki eivät ole sen kohteena.

Lainaus
Koska on kysyntää, syntyy myös tarjontaa.
Miksi tätä toistellaan aina prostituution yhteydessä, mutta kukaan ei mieti asiaa esim. kiinalaista safkaa tarjoavien ravintoloiden kohdalla, vaikka niistä moni on jäänyt kiinni ihmiskaupan uhrien hyödyntämisestä.
Lainaus
  Toki me kaikki työelämässä olevat olemme hyväksikäytettyjä, minäkin luovutan aivoni työnantajan käyttöön 150 tunniksi kuukaudessa enkä koe sitä ongelmaksi, päinvastoin. Olisinko nykyisessä työssä, jos en tarvitsisi rahaa? Melko varmasti, mutta minulla onkin käynyt hyvä tuuri työpaikan suhteen. Toisaalta, yhteenkään aikaisemmista työpaikoista en olisi jäänyt sekunniksikaan ilman taloudellista pakkoa.
Niinpä. Minä olen vakavasti viime aikoina pohtinut eläkkeelle jäämistä kun alkaisi olla taloudellisia mahdollisuuksia sille. Pidän työstäni, mutta aina siinä on tuota riiston tuntua.

Lainaus
Joka kerta kun huomaan ettei sihteeri ole 100% mukana touhussa, tai jos muuten tulee fiilis, että toisella ei välttämättä ole kaikki asiat ihan kunnossa, niin heti alkaa tuntea itsensä hyväksikäyttäjäksi.
Milla on töissä r-kioskilla. Palkka on ihan paska ja työtunteja vähän. Milla rakastaa surffailua ja parhaat aallot ovat Australiassa. R-kioskin palkalla ei Australiaan matkusteta. Milla päättää alkaa myymään persettään. Hän ei ole uhri. Silti voi käydä niin.... anteeksi seuraava! Sinä et vaan Millan mielestä ole maailman paras panokumppani, mutta hän on valmis kestämään sen kun surffaaminen nyt vaan niin kivaa. Millä ihmeen logiikalla sinä tällöin olisit riistäjä?

Lainaus
Onko kukaan muu miettinyt tällaisia, vai olenko yksin ongelmani kanssa?
MInusta sinun ajatuksesi on hyvä esimerkki miten käy kun jokin painostusryhmä toistaa julkisuudessa omaa agendaansa kerta toisensa jälkeen. Porukka vaan lähtee mukaan diskurssiin.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa J-R

  • Newbie
  • Viestejä: 15
  • * Kelpo kaveri
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #18 : Marraskuu 27, 2019, 17:45:19 »
Hei.

(tähän olikin tullut väliin vastauksia mutta lueskelen ne myöhemmin....siirryn itse takavasemmalle vielä keskustelusta mutta siis...tämäntähän vielä ehdin kirjoittaa.)

Otin siis esiin itselleni tuttuja ongelmakohtia, joita usein peitellään, käännetään yksittäistapauksiksi, jne. En tosiaan tahdo kiistää myöskään seksityöstä nauttimista. Jokaisen kokemus on arvokas!

Mielenterveysongelmat ja päihdeongelmat, alaikäisenä aloitettu prostituutio (peruskoulun keskeyttämine jne.), syrjäytyminen ja jumittuminen, ne on osalle meistä ollut iso kimppu monimutkaisia syitä prostituutioon, ja toisaalta sitten myös seuraus kestää siinä työssä. Se on rankka ala, ja rankempaa se on varmastikin niille jotka ei sitä haluaisi tehdä.

Ymmärrän hyvin, ja tiedän että ns. kutsumusammattilaisia on. Aktivisteja on. Mutta liiallinen ongelmien peittely aiheuttaa toisinaan nimenomaan selviytyjien lyttäämistä ja vaientamista, luovuttamista. Siksi varmaan eri tyyppiset prostituoidut ovat yhä liikaakin eri piireissään, vaikka globaalimmin ajatellaankin jo tuota yhteistyön ja seksibisneksen ongelmienkin myöntämisen tarpeellisuutta. Se olisi meille kaikille seksityöntekijöille hyödyksi, tulla kuulluksi tasa-arvoisina ihmisinä tilanteistamme riippumatta, ilman vähättelyä.

Seksibisnes (prostituutio- ja pornobisnes isoina tekijöinä) on omasta mielestäni nimenomaan kokonaisuutena epäeettinen. Yksilötason valinnat ei sitä automaattisesti ole.

Mutta ajattelin jättää tuon viestini sellaisille joita aihe kiinnostaa, erilaiset kokemukset, erilaiset ajatukset.
Koitan tukea nyt arkkivihollistani. Itselläni ei tosiaan, kuten mainitsin, riitä vielä rohkeus paljoa aiheesta puhua. Ongelmien myöntäminen on itse kullekin haastavaa. Eli itse en ole vielä ns. kypsä tuon laajemmin purkamaan omia näkemyksiäni. Tiedostan toki niiden olevan vain se yksi osa prostituutiota ja seksibisnestä, mutta juurikin se usein maton alle lakaistu osa. Haluaisin auttaa kamuani ja samankaltaisia saamaan myös äänensä kuulumaan toisten äänten rinnalle.


Kuitenkin, toivotan paljon työn iloa sekä jaksamista ja hyviä vointeja kaikille Ladyille tälläkin palstalla!  :-*

Poissa Pioneeri

  • Full Member
  • Viestejä: 346
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Olenko osa ongelmaa?
« Vastaus #19 : Marraskuu 27, 2019, 17:58:36 »
Turha Suomisihteereitä ainakaan on sääliä tai pohtia syvemmin.

On toki raskas työ, myönnän. Mutta korkea kysyntä on luonut tilaisuuden jopa keski-iän ylitäneille naisille Suomessa myydä palveluitaan melko korkeaan hintaan.

Mites jos Pena 40 v. 100 kg kalju ja vähän sinnepäin yrittäisi myydä palveluita? Aika hiljaista.

Mutta siis korostan että työ on henkisesti etenkin varmasti raskasta, mutta vapaaehtoista rahakasta valintaa.



Aina etsimässä