Kuvitelkaa jos Baltian maat eivät kuuluisi Natoon.
Uutiset:
Olikohan se nato jäsenhakemus aika ottaa laatikosta ja lähettää eteenpäin !
Veikkaan että Putin ei hyökkää. Liian kovat riskit kuitenkin pelissä. Kiristää ehkä jotain myönnytyksiä länneltä ja varsinkin EU:lta. Ehkä lisää kaasuputkia tai jotain vastaavaa.
Veikkaan että Putin ei hyökkää. Liian kovat riskit kuitenkin pelissä. Kiristää ehkä jotain myönnytyksiä länneltä ja varsinkin EU:lta. Ehkä lisää kaasuputkia tai jotain vastaavaa.
Jenkeillä on 80-85%:n osuus koko Ukrainan kriisistä ja nyt uhittelevat.
Jenkeillä on 80-85%:n osuus koko Ukrainan kriisistä ja nyt uhittelevat.
Tuo on täyttä paskapuhetta. Ukrainan talousongelmat suistivat venäjämyönteisen Viktor Janikovytsin vallasta ja tilale tuli hallinto joka halusi liittyä EU:hun ja perui mm. kielilain jolla turvattiin venäjänkielisen väestön oikeuksia. Suurin syyllinen oli EU joka alkoi flirttailla uuden hallinnon kanssa jolloin Putin säikähti että Ukraina liukuu sen etupiiristä EU:n talousalueeseen. En muista että USA tai NATO olisi lupaillut silloin mitään koska siellä tajuttiin paremmin Putinin etupiiriajattelu. Putin haluaisi pitää puskurivaltioita rajallaan patoamassa lännen ja Naton levittäytymistä itään.
^Et ole ollenkaan kartalla tapahtumista. Ydinaseet luovutettiin Venäjälle 90-luvun alussa jolloin tilanne oli täysin toinen ja haluttiin estää ydinaseiden päätyminen vääriin käsiin minne niillä oli suuri riski vasta itsenästyneestä Ukrainasta päätyä. Tällöin oli myöskin paikallaan luvata Ulkrainalle turvatakuut. Ei silloin Putinista kukaan tiennyt mitään.
Tiesitkö sitä että Krim kuuluu Ukraineen eikä Venäjään? Siitä sovittiin silloin kun Ukraina itsenäistyi.
Ne oli niitä Putinin vihreitä miehiä jotka miehittivät Krimin, ei Ukraina. Maassa olevan venäläisvähemmistön kapinointi oli maan sisäinen asia ennenkuin siihen hyökkäsi Venäjä mukaan.
Eli sinun mielestäsikö Krimin valtaaminen oli oikeutettua ? Niinkö?
Venäjän turvallisuuden puolustamisen näkökulmasta kyllä.
Venäjän turvallisuuden puolustamisen näkökulmasta kyllä.
Siis väitätkö nyt ihan oikeasti että Venäjän turvallisuus olisi ollut jotenkin vaarassa ellei Putinin vihreät ukot oli vallanneet Krimiä?
Minua kiinnostaa Naton tuomat turvatakuut ja muiden maiden sotilaiden apu jos sille tulee tarvetta.Minua ei kiinnosta. Ainoa syy Natoon liittymiseen on Venäjä ja Putinin Venäjä ei Suomeen hyökkää eivätkä venäläiset valitse itselleen sellaista johtajaa joka haluaa hyökätä Suomeen.
^
Turhan monta jos sanaa. Yleensä lehmät lentävät jo tässä vaiheessa.
^Meinasin juuri sanoa saman. Jos. Mutta ei Ukraina mitään laivastotukikohtia ollut valtaamassa. Siitä ei ollut kysymys.
Minua kiinnostaa Naton tuomat turvatakuut ja muiden maiden sotilaiden apu jos sille tulee tarvetta.
Hauskaa tämä kun käsittelee asiaa puolueettomana niin heti kun sanoo jotain Venäjää puoltavaa niin on Venäjän aivopesemä. Jos on sokeasti sitä mieltä, että Venäjä on ainoa paha, olet puolueeton😁En ole lukenut keskustelua jota olette edellä käyneet mutta sitaateissa olevasta olen ehdottomasti samaa mieltä kuin Billheili.
Olen ihminen joka ei kanna kaunaa 75 vuoden takaisille tapahtumille, koska en ollut silloin vielä syntynyt. Hädin tuskin vanhempanikaan.