Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen  (Luettu 1618 kertaa)

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 305
  • ** Piristää muiden päivää
Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« : Kesäkuu 18, 2023, 13:53:56 »
Melkoista draamaa.  :laught:
Pelkästään että tallettaa viestit puhelimeensa pitkäaikaisesti saa jättämään välistä.

Poissa anaalipeppu

  • Full Member
  • Viestejä: 279
  • * Kelpo kaveri
Re: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #1 : Kesäkuu 18, 2023, 14:46:48 »
Melkoista draamaa.  :laught:
Pelkästään että tallettaa viestit puhelimeensa pitkäaikaisesti saa jättämään välistä.

Näinhän nykyiset pikaviestimet (whatsapp) toimii oletusarvoisesti. Kuuluuko hupakoiden poistaa muka vanhoja keskusteluja tapaamisen jälkeen? Mun mielestä hyvä, jos säilyttävät, niin tietävät ainakin että oon se sama asiakas samalla numerolla.
Anaali-peppu-kakkonen-pylly-peräaukko-takaovi-tuhkaluukku-rubiini-ryppyreikä-suklaanappi-B-rappu-pöllönsilmä-anneli-perse
Anal-ass-greek-butthole
🍑🍩

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 305
  • ** Piristää muiden päivää
Re: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #2 : Kesäkuu 18, 2023, 15:00:14 »
Melkoista draamaa.  :laught:
Pelkästään että tallettaa viestit puhelimeensa pitkäaikaisesti saa jättämään välistä.

Näinhän nykyiset pikaviestimet (whatsapp) toimii oletusarvoisesti. Kuuluuko hupakoiden poistaa muka vanhoja keskusteluja tapaamisen jälkeen? Mun mielestä hyvä, jos säilyttävät, niin tietävät ainakin että oon se sama asiakas samalla numerolla.

Miksi viestejä ei pitäisi poistaa?
Hupakot kuuluttavat paljon anonyymiyden tärkeyttä ja perustelevat hintaansa salassapidolla, mutta asiakkaista talletetaan kaikki. Osa vielä jakaa nämä saamansa tiedot toisille.
Jos puhelinumero on niin tärkeä niin pelkkä numeron talletus puhelimeen riittää. Talletetusta numerosta tietää onko kyseessä vanha asiakas.

Poissa Milena

  • Jr. Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 73
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Re: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #3 : Kesäkuu 18, 2023, 16:13:03 »
Voisiko ylläpito sitten siirtää täältä tämän whatsapp viestien säilytystä koskevan keskustelun johonkin omaan ketjuun jos se on mahdollista koska mä en usko olevani ainut joka tykkää siitä että tietää ketä odottaa paikalle tulevan?

Tuolla logiikalla että asiakkaan yksityisyys vaarantuisi jos whatsapp viestit säilyvät samaan tyyliin kuin sähköposti viestit eikö kaikkien alalla olevien pitäisi käyttää esimerkiksi Signal tai vaikka wickr sovellusta? Kik oli minulla joskus käytössä mutta se muistaakseni päivittyi jotenkin ettei toiminut hetkeen.
Jos haluaa poistaa itseltään whatsapp viestit, sehän onnistuu ilman sitä ajastintakin?
Ei tehdä asioista liian hankalia.
Jos minun tyyli tehdä asioita ei jotain miellytä, on olemassa muita palveluntarjoajia.

Miksi mun pitäisi päästää mun palveluista nauttimaan joku joka edes ajattelee musta ala arvoiseen sävyyn tai ei halua noudattaa ilmoituksen ohjeita, esimerkiksi sitä pientä esittäytymistä? En ole ikinä vuotanut tietoja asiakkaista minnekkään enkä nää siihen syytä.

Ja lisäksi jos hypoteettisesti työpuhelimena katoaisi saisin sen etälukittua ja nollattua.. on siinä pääsykoodikin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2023, 16:16:18 kirjoittanut Milena »

Poissa velihopea

  • Full Member
  • Viestejä: 391
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Re: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 18, 2023, 17:33:19 »
Voisiko ylläpito sitten siirtää täältä tämän whatsapp viestien säilytystä koskevan keskustelun johonkin omaan ketjuun jos se on mahdollista koska mä en usko olevani ainut joka tykkää siitä että tietää ketä odottaa paikalle tulevan?

Tuolla logiikalla että asiakkaan yksityisyys vaarantuisi jos whatsapp viestit säilyvät samaan tyyliin kuin sähköposti viestit eikö kaikkien alalla olevien pitäisi käyttää esimerkiksi Signal tai vaikka wickr sovellusta? Kik oli minulla joskus käytössä mutta se muistaakseni päivittyi jotenkin ettei toiminut hetkeen.
Jos haluaa poistaa itseltään whatsapp viestit, sehän onnistuu ilman sitä ajastintakin?
Ei tehdä asioista liian hankalia.
Jos minun tyyli tehdä asioita ei jotain miellytä, on olemassa muita palveluntarjoajia.

Miksi mun pitäisi päästää mun palveluista nauttimaan joku joka edes ajattelee musta ala arvoiseen sävyyn tai ei halua noudattaa ilmoituksen ohjeita, esimerkiksi sitä pientä esittäytymistä? En ole ikinä vuotanut tietoja asiakkaista minnekkään enkä nää siihen syytä.

Ja lisäksi jos hypoteettisesti työpuhelimena katoaisi saisin sen etälukittua ja nollattua.. on siinä pääsykoodikin.

Vaikka itse olen aika lailla tietoturva- ja yksityisyysorientoitunut turskanretale, on minustakin täysin ok säilyttää vanhat Whatsapp-viestiketjut vaikka molemmin puolin ”kassakonetta”. Erottaapa asiakkaat ja hupakot toisistaan vielä muutaman kuukauden päästäkin.

Jos varmuuskopiointi on pois päältä, Whatsapp-viestejä ei tallenneta edes pilvipalveluihin, ainoastaan lähettävään ja vastaanottavaan puhelimeen. Näiden välillä on käytössä ns. päästä päähän salaus, jota ei ole ihan helppo murtaa. Siksi osa EU-maiden viranomaisista haluaisi jopa kieltää Whatsappin ja vastaavat salatut pikaviestimet. Tuossa mielessä Whatsapp on vielä sähköpostiakin turvallisempi. Sähköpostiviestit kun jäävät servereille pyörimään, jos ei niitä erikseen poista. Erilaisten foorumien yksityisviestinnän taas usein pääsee ylläpito halutessaan näkemään ja vaikka kopioimaankin. Mitään salauksiahan näissä ei yleensä ole.

Tuosta asiakkaiden tietojen suojelusta ja työluurin pääsykoodista sekä etälukitus- ja nollausmahdollisuudesta iso plussa Milenalle. Saisi moni muu pt ottaa tuosta mallia. Entistä kiinnostavampaa on tavata joskus Milena-neiti, kun järki ja kauneus tuntuvat asuvan samassa paketissa  ;)

Poissa Milena

  • Jr. Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 73
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Re: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #5 : Kesäkuu 18, 2023, 17:51:16 »
Voisiko ylläpito sitten siirtää täältä tämän whatsapp viestien säilytystä koskevan keskustelun johonkin omaan ketjuun jos se on mahdollista koska mä en usko olevani ainut joka tykkää siitä että tietää ketä odottaa paikalle tulevan?

Tuolla logiikalla että asiakkaan yksityisyys vaarantuisi jos whatsapp viestit säilyvät samaan tyyliin kuin sähköposti viestit eikö kaikkien alalla olevien pitäisi käyttää esimerkiksi Signal tai vaikka wickr sovellusta? Kik oli minulla joskus käytössä mutta se muistaakseni päivittyi jotenkin ettei toiminut hetkeen.
Jos haluaa poistaa itseltään whatsapp viestit, sehän onnistuu ilman sitä ajastintakin?
Ei tehdä asioista liian hankalia.
Jos minun tyyli tehdä asioita ei jotain miellytä, on olemassa muita palveluntarjoajia.

Miksi mun pitäisi päästää mun palveluista nauttimaan joku joka edes ajattelee musta ala arvoiseen sävyyn tai ei halua noudattaa ilmoituksen ohjeita, esimerkiksi sitä pientä esittäytymistä? En ole ikinä vuotanut tietoja asiakkaista minnekkään enkä nää siihen syytä.

Ja lisäksi jos hypoteettisesti työpuhelimena katoaisi saisin sen etälukittua ja nollattua.. on siinä pääsykoodikin.

Vaikka itse olen aika lailla tietoturva- ja yksityisyysorientoitunut turskanretale, on minustakin täysin ok säilyttää vanhat Whatsapp-viestiketjut vaikka molemmin puolin ”kassakonetta”. Erottaapa asiakkaat ja hupakot toisistaan vielä muutaman kuukauden päästäkin.

Jos varmuuskopiointi on pois päältä, Whatsapp-viestejä ei tallenneta edes pilvipalveluihin, ainoastaan lähettävään ja vastaanottavaan puhelimeen. Näiden välillä on käytössä ns. päästä päähän salaus, jota ei ole ihan helppo murtaa. Siksi osa EU-maiden viranomaisista haluaisi jopa kieltää Whatsappin ja vastaavat salatut pikaviestimet. Tuossa mielessä Whatsapp on vielä sähköpostiakin turvallisempi. Sähköpostiviestit kun jäävät servereille pyörimään, jos ei niitä erikseen poista. Erilaisten foorumien yksityisviestinnän taas usein pääsee ylläpito halutessaan näkemään ja vaikka kopioimaankin. Mitään salauksiahan näissä ei yleensä ole.

Tuosta asiakkaiden tietojen suojelusta ja työluurin pääsykoodista sekä etälukitus- ja nollausmahdollisuudesta iso plussa Milenalle. Saisi moni muu pt ottaa tuosta mallia. Entistä kiinnostavampaa on tavata joskus Milena-neiti, kun järki ja kauneus tuntuvat asuvan samassa paketissa  ;)

Kiva kuulla että mun kanssa ollaan samoilla linjoilla ❤️
Ja kiitos kehuista 🫶



Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 305
  • ** Piristää muiden päivää
Re: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #6 : Kesäkuu 18, 2023, 18:55:22 »
Jos haluaa poistaa itseltään whatsapp viestit, sehän onnistuu ilman sitä ajastintakin?


Ongelma onkin siinä että vastapuolelta ne viestit eivät häviä ja viestit voivat tulla vuosien päästä uudestaan esille.

Poissa Miumau

  • Newbie
  • Viestejä: 7
  • * Kelpo kaveri
Re: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #7 : Kesäkuu 18, 2023, 19:27:30 »
Jos haluaa poistaa itseltään whatsapp viestit, sehän onnistuu ilman sitä ajastintakin?


Ongelma onkin siinä että vastapuolelta ne viestit eivät häviä ja viestit voivat tulla vuosien päästä uudestaan esille.

Laita sitten sähköpostia, ongelma ratkaistu?
Eikös jotkut ota vain ajanvarauksiakin sähköpostin kautta. Olisi käytännössä parempi itsellekin että olisi vaik yksi väylä mitä kautta muhun saisi yhteyden mutta olen tuon whatsappin ottanut käyttöön ihan asiakkaita ajatellen monessakin mielessä. Mulle ainut haittapuoli on se jos viestit katoaa kun en voi sitten vaan päätellä numerosta mitä ollaan sovittu vaikka tapaamiseen liittyvistä toiveista.

Voin muuten kertoa ettei ole aikaa lueskella huvikseen ja kaivella vanhoja viestejä. Enkä ymmärrä miten ne tulisi ilmi vuosien päästä. Oletko tullut ajatelleeksi kuinka paljon palveluntarjoajat joutuvat näpytellä omia ehtojaan, tietojaan, ottamaan ja antamaan vastaan informaatiota viestien muodossa.

Luottamus on molemmin puolinen, tai sen pitäisi olla. Omalla kohdallani taas tietojani on jaettu netissä, niin oikeata kuin valheellistakin, asiakkaan tai asiakkaaksi esittäytyvän suunnalta.

Ja tämä viesti on laitettu toiselta käyttäjältä jonka jouduin tehdä ennen kuin sain Milena-käyttäjäni takaisin kun olin poistanut käyttäjäni. Nimenvaihdos ei kestänyt kovin kauan mutta Milena tunnuksen käyttöönotto ei ollut täällä niin simppeliä enkä sitä jaksanut heti tehdä😂
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2023, 19:31:25 kirjoittanut Miumau »

Poissa Turuntyttö

  • Hero Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 950
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #8 : Kesäkuu 18, 2023, 21:25:48 »
Mulla on vähän sekä että… Joskus säilytän viestejä (jos sisältää paljon tapaamiseen liittyviä toiveita/erityisjuttuja). Joskus tallennan numeron jollain ”koodilla” josta tiedän itse kenestä kyse. Jos on ollut kyselyä mutta ei mitään tapaamisen sopimista tai oharit, niin saatan vaan poistaa viestit.

Pitäisi varmaan enemmän tallennella niitä numeroita jotta itse muistaisin kenestä kyse. Jos joku laittaa tyyliin että moi olisko aikaa klo x, niin jos entisiä viestejä ei ole tallessa niin en todellakaan voi tietää että ollaanko joskus puhuttu tai tavattu.😄
Opiskelijarouva

Turku

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 305
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Re: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #9 : Kesäkuu 18, 2023, 21:59:00 »
Voisiko ylläpito sitten siirtää täältä tämän whatsapp viestien säilytystä koskevan keskustelun johonkin omaan ketjuun jos se on mahdollista koska mä en usko olevani ainut joka tykkää siitä että tietää ketä odottaa paikalle tulevan?

Tuolla logiikalla että asiakkaan yksityisyys vaarantuisi jos whatsapp viestit säilyvät samaan tyyliin kuin sähköposti viestit eikö kaikkien alalla olevien pitäisi käyttää esimerkiksi Signal tai vaikka wickr sovellusta? Kik oli minulla joskus käytössä mutta se muistaakseni päivittyi jotenkin ettei toiminut hetkeen.
Jos haluaa poistaa itseltään whatsapp viestit, sehän onnistuu ilman sitä ajastintakin?
Ei tehdä asioista liian hankalia.
Jos minun tyyli tehdä asioita ei jotain miellytä, on olemassa muita palveluntarjoajia.

Miksi mun pitäisi päästää mun palveluista nauttimaan joku joka edes ajattelee musta ala arvoiseen sävyyn tai ei halua noudattaa ilmoituksen ohjeita, esimerkiksi sitä pientä esittäytymistä? En ole ikinä vuotanut tietoja asiakkaista minnekkään enkä nää siihen syytä.

Ja lisäksi jos hypoteettisesti työpuhelimena katoaisi saisin sen etälukittua ja nollattua.. on siinä pääsykoodikin.

Siinä on uudelllen jaettujen puhelinumeroiden käyttäjät ihmeissään kun puhelimeen lävähtää huorien ja asiakkaiden keskustelut.
https://www.iltalehti.fi/fiidifi/a/201503050165605

Poissa Eerikamikaela

  • Full Member
  • Galleria (11)
  • Viestejä: 143
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #10 : Kesäkuu 18, 2023, 22:40:49 »
Mulle on kyllä tärkeää että viestit säilyy. Ensinnäkin siksi, että tutusta asiakkaasta helpompi muistaa kuka kyseessä. Toisekseen musta on ihanaa jos asiakas säilyttää myös viestit, että on kirjallisesti molemmille nähtävillä sovitut ehdot ilman että niitä täytyy joka kerta käydä läpi ja varmistella. Eli pointtina ei ole kiusata ketään, vaan se että tulevatkin tapaamiset olisi mahdollisimman hyviä sekä asiakkaalle että mulle  :kiss:

Toki sähköposti toimii myös, jos whatsapp-viestien säilytys on ongelma :inlove:
Mammaloma, "tavattavissa" vain OnlyFansissa!

Poissa keravankolli

  • Hero Member
  • Viestejä: 817
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #11 : Kesäkuu 18, 2023, 22:42:57 »
Eikös tehdasasetusten palautus, ja sovellusten poisto vanhasta numerosta riitä siivoamaan🤷‍♀️...


Oon pitäny tallessa viestei, vähä kuin sopparina. On sit helppo tarkistaa vaik päivä, kellonaika, hinta. Ja muutenki niinku omana turvana, jos aletaan uhkailemaan jollain. On sit mustaa valkoisella.

Senkään takia en koskaan soittele tiedusteluja uusilta mieleni herättäneiltä tarjoajilta.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2023, 22:48:20 kirjoittanut keravankolli »
...Mä kokeilen vaan sormella...

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 305
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #12 : Kesäkuu 18, 2023, 23:19:27 »
Eikös tehdasasetusten palautus, ja sovellusten poisto vanhasta numerosta riitä siivoamaan🤷‍♀️...



Kysymyksessä on numeron vaihto, ei vanhan puhelimen myynti.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2023, 23:21:57 kirjoittanut thorath »

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2097
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #13 : Kesäkuu 18, 2023, 23:46:19 »
Mitä vittua?
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 789
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Re: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #14 : Kesäkuu 21, 2023, 01:20:38 »
Ja lisäksi jos hypoteettisesti työpuhelimena katoaisi saisin sen etälukittua ja nollattua.. on siinä pääsykoodikin.

Tälle annan arvoa ja tunnustusta todella paljon. Aivan esimerkillistä vastuullisuutta palveluntarjoajalta. Minusta on todella ammattimaista, jos palveluntarjoaja on erikseen ja aktiivisesti ryhtynyt toimenpiteisiin tietoturvan suhteen. Minussa tällainen toiminta herättää luottamusta palveluntarjoajaa kohtaan. Joten Milena, saatanpa vielä varata sinulta aikaa :-)

Itse langan asiaan kommentoin, että yleisesti ottaen mielestäni on kummankin etu, että viestihistorian voi säilyttää. Asiakkaallekin voi olla joissain äärimmäisissä tilanteissa (joihin Milenan kaltaisten vastuullisten kotimaisten palveluntarjoajien kanssa ei tosin ole riskiä joutua) etu, että pystyy osoittamaan, minkäluonteisesta tapaamisesta oli kyse, mistä oli sovittu ja millä ehdoilla. Palveluntarjoajan kannalta asialla voi olla isompikin merkitys, että pystyy tarvittaessa osoittamaan, mistä oli sovittu ja mistä ei.
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 305
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #15 : Kesäkuu 21, 2023, 07:18:55 »

Itse langan asiaan kommentoin, että yleisesti ottaen mielestäni on kummankin etu, että viestihistorian voi säilyttää. Asiakkaallekin voi olla joissain äärimmäisissä tilanteissa (joihin Milenan kaltaisten vastuullisten kotimaisten palveluntarjoajien kanssa ei tosin ole riskiä joutua) etu, että pystyy osoittamaan, minkäluonteisesta tapaamisesta oli kyse, mistä oli sovittu ja millä ehdoilla. Palveluntarjoajan kannalta asialla voi olla isompikin merkitys, että pystyy tarvittaessa osoittamaan, mistä oli sovittu ja mistä ei.



Missä tilanteessa tapaamisen jälkeen tarvitsee osoittaa mitä oli sovittu joskus kuukausia aiemmin?

Poissa FortySexN2

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1446
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Wa ym. viestien säilyttäminen/poistaminen
« Vastaus #16 : Kesäkuu 21, 2023, 07:35:42 »