Minä luulen että täällä aivan joku muu/muut kuin nimara tarvitsee apua
Uutiset:
^
Samoilla ajatuksilla tuota artikkelia makustelen. Toistaa ja pyrkii osaltaan vahvistamaan samaa yleisesti hyväksyttyä narrativia... En tiedä onko tuon mielikuvan alasta muuttaminen taistelu tuulimyllyjä vastaan vai ei. Toivottavasti ei.
^arvostan kaikkia kolleegoitani, jotka ovat jaksaneet tällä vaativalla alalla.
Samoilla ajatuksilla tuota artikkelia makustelen. Toistaa ja pyrkii osaltaan vahvistamaan samaa yleisesti hyväksyttyä narrativia... En tiedä onko tuon mielikuvan alasta muuttaminen taistelu tuulimyllyjä vastaan vai ei. Toivottavasti ei.
Seksityöntekijä, etenkin vuosia alalla jatkaneena, tulee meidän aikana aina olemaan huono ihminen, luuseri, ongelmakimppu yms.Nyt puhut ihan asiaa. Kimpaannuin siksi, kun haluan rikkoa tuota vallalla olevaa käsitystä meistä. En tiedä, voiko mikään koskaan saada meitä ihmisiksi ihmisten rinnalle. Mutta minä ainenkin yritän.
Mutta lienee aivan varma juttu, että tässä normatiivisessa Suomessamme kaikki haluavat elää yhteiskunnan normien mukaan, ja menestyä siinä kontekstissa. OK, aina on poikkeuksia.
Mutta koska seksityöntekijä ei voi olla äiti, joka käyttää lastaan neuvolassa ja vie päivähoitoon, asia on salattava. Salaaminen sairastuttaa useimmat ihmiset. Ja jos et salaa.
Seksinmyynti ei ole normaali elämäntapa Suomessa. Siksi monet artikkelit seksiä myyvistä ihmisistä menevät koulutuksen puolelle, niissä halutaan antaa vaihtoehto - seksin myyminen ei esim kerrytä eläkettä, jos sitä tekee pimeänä. Seksin myyminen pakottaa salailuun ja voi altistaa väkivallalle.
Minusta on hienoa että esim Pro tukipiste auttaa löytämään vaihtoehtoja.
Aika ei vielä ehkä ole otollinen, mutta joskus ehkä näen seksinmyyjillä oman Pride-tapahtuman. En suostu häpeämään työtäni ja arvostan kaikkia kolleegoitani, jotka ovat jaksaneet tällä vaativalla alalla.