Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Lähisuhdeväkivallasta  (Luettu 3165 kertaa)

Poissa Mmeoww

• Hero Member
  • Galleria (12)
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Lähisuhdeväkivallasta
« Vastaus #20 : Tammikuu 04, 2026, 22:16:07 »
Pitää myös muistaa et BPD on ylidiagnosoitu häiriö naisilla, kun taas autismi ja adhd on alidiagnosoituja. Myös muut traumataustaiset diagnoosit on alidiagnosoituja.

https://neurodivergentinsights.com/boderline-personality-disorder-or-autism/?srsltid=AfmBOoq_km0aJ-EQM1kj7-iKcZnUjMt5p1A4B0Nj885G2bFP2tpE_Foe

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5130117/

Ja uskon että bpd on enemmän ns roskakoridg. Todella harvalla oikeasti on bpdtä, vaan se diagnosoidaan, koska ei jakseta tutkia muutakaan. Mulla on esim virheellisesti aiemmin diagnosoitu bpd ja noin 2vuotta diagnoosin jälkeen se kumottiin. Persoonallisuushäiriöitä ei käytännössä voi kumota, ellei se ole virheellinen diagnoosi, ei edes silloinkaan, kun se on tasapainossa.

Sain tilalle ADHD:n.

Mutta niin...

Vaikka terveystiedot ei sinällänsä tänne kuulukkaan, niin musta on mielenkiintosta pallotella näitä ja raivata sitä vitun stigmaa.

Mut joo, yleensä se menee kuitenkin niin päin, että narsistinen ihminen tökkii niin pitkään, ennenkuin ns uhri räjähtää ja kutsuu tätä hulluksi sen jälkeen. Uhri kyseenalaistaa oman mielenterveyden ja pysyttelee suhteessa jotta voisi esim tutkia asiaa tai epäilee omaa mielenterveyttään. Narsisti rakastaa sitä reaktiota ja voi sen varjolla elellä pitkäänkin tyytyväisenä, kun saa sen uhrin näyttämään hullulta ja tätä projisointia jatkuu tasan niin pitkään ennenkuin uhri lähtee.

Narsistinen ihminen tarvitsee jonkun selviytyäkseen. Narsisti ei tarvitse peiliä, vaan uhrin joka on se hullu. Joka on siis se uhri.

muoks. Eli voi googlettaa reactive abuse tässä kohtaa.
Pyllyä OF:ssä ja muuta kivaa IG:ssä ♥️

Poissa Mmeoww

• Hero Member
  • Galleria (12)
« Vastaus #21 : Tammikuu 04, 2026, 22:23:18 »
Eli siis BPD voi ihastua ja rakastua narsistiseen ihmiseen siinä missä muutkin ilman persoonallisuushäiriötä. Mutta en väittäisi että, ainakaan tuntemieni BPD:den perusteella, että kukaan heistä olisi olleet mitenkään erityisen tarvitsevia, pikemminkin täysin päinvastoin. Monet heistä on katkasseet suhteita ihan noin vaan. Monet mun tuntevat BPDn omaavat on tosi itsenäisiä. Et silleen vähä huonosti ehkä kuvattu.

Muutenkin, koska BPD on tabu, niin haluan sanoa että ovat yhtiä ihanimpia ihmisiä mihin oon törmännyt. Eikä se diagnoosi selitä sitä, että tulee narsistisen ihmisen kaltoinkohtelemaksi.

Poissa velihopea

• Hero Member
« Vastaus #22 : Tammikuu 04, 2026, 23:06:02 »
Eli siis BPD voi ihastua ja rakastua narsistiseen ihmiseen siinä missä muutkin ilman persoonallisuushäiriötä. Mutta en väittäisi että, ainakaan tuntemieni BPD:den perusteella, että kukaan heistä olisi olleet mitenkään erityisen tarvitsevia, pikemminkin täysin päinvastoin. Monet heistä on katkasseet suhteita ihan noin vaan. Monet mun tuntevat BPDn omaavat on tosi itsenäisiä. Et silleen vähä huonosti ehkä kuvattu.

Muutenkin, koska BPD on tabu, niin haluan sanoa että ovat yhtiä ihanimpia ihmisiä mihin oon törmännyt. Eikä se diagnoosi selitä sitä, että tulee narsistisen ihmisen kaltoinkohtelemaksi.

Olen seurustellut joskus kaukana menneisyydessäni erään terveydenhuollon ammattilaisen kanssa, jolla oli diagnosoitu BPD. Selvin päin ja hyvällä tuulella ollessaan todella ihana ihminen. Mutta auta armias, kun hän otti viinaa (ja joskus bentsoja sekaan), niin oli helvetti irti. Alkoi itsensä viiltely, itsemurhauhkaukset yms. Erityisesti näin tapahtui, jos halusin etäisyyttä sekopäisen käytöksen takia. Juuri tuota BPD:n flip-flop-käytöstä, jota termi ”Borderline” myös kuvaa. Kumppanin etäisyyden ottohan vain triggeröi BPD:n ahdistusta yksin jäämisestä, vaikka en tuota vielä silloin ymmärtänyt. Miten helvetissä tuollaisen ihmisen kanssa voi olla menettämättä omaakin mielenterveyttään?

Olin aika ihastunut tuohon ihmiseen hänen älynsä, elämäntapansa ja kiinnostuksen kohteidensa vuoksi, jotka olivat samantyyppisiä kuin omani. Eikä ulkonäössäkään ollut valittamista. Mutta luettuani asioista ja ymmärrettyäni mistä on kyse, painuin ns. takavasempaan, vaikka kuinka ihania hetkiä olisi ollut. En voinut kuin lähteä, etten menetä omaakin järkeäni.

Viisi vuotta tuon suhteen jälkeen näin hänen kuolinilmoituksensa Hesarissa. Noista välissä olleesta viidestä vuodesta en hänen osaltaan paljoa tiedä. Rauha hänen muistolleen.

Myöhemmin olen myös törmännyt naisiin, joilla on vahvoja BPD-piirteitä. Omaa psyykeäni suojellakseni lähden noista suhteista aika nopeasti. Jostain syystä treffipalveluissa, kuten Tinderissä, on vahva yliedustus näistä naisista. Olen kuitenkin mieluummin yksin ja ostan pildeä rahalla, kuin lähden jonkun ongelmia kuuntelemaan ja niitä itselleni hankkimaan.

Toiveenani olisikin sellainen täysin normaali, tasapainoinen, älykäs ja liikunnallinen nainen. Ne vaan taitaa kaikki olla onnellisesti naimisissa tai muussa parisuhteessa. Kuin yksisarvista jahtaisi ;D

Poissa Mmeoww

• Hero Member
  • Galleria (12)
« Vastaus #23 : Tammikuu 04, 2026, 23:46:44 »
Ehkä jos sä osaisit suhtautua ihmisten haasteisiin jotenkin inhimillisemmin ja ei niin esineellistävästi, niin joku ehkä sustakin joskus kiinnostuis?

Poissa WilleW

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #24 : Tammikuu 04, 2026, 23:48:49 »
En haluaisi mitenkään yleistää mutta monilla naisilla tuntuu olevan jokin outo alkukantainen tarve hakeutua "pahojen poikien" seuraan ja vielä toistuvasti. Sitten kun naisilta kysyy että miksi he tekevät sellaista niin tulee huutoa.

Mun entinen naispuoleinen "ystävä" alkoi seurustelemaan yleisesti tunnetun naistenhakkaajan kanssa. Ei uskonut, kun mä siitä varoitin. Muutaman kerran mä kävin pelastamassa sen jostain tien poskesta, jonne oli juossu karkuun ilman kenkiä. Sitten katkaisin välit.
Meni muutama vuosi eteenpäin ja meillä oli välit korjaantunut ja siitä miehestäkin oli lopultakin tajuttu erota. Yhdessä vaiheessa tää nainen alkoi syyttämään mua, että mä hylkäsin hänet, kun hänellä oli vaikea vaihe elämässä. ??? Ja se, että mä yritin häntä varoittaa, oli vain ollut mun taholta manipulointia.  ::)

Poissa velihopea

• Hero Member
« Vastaus #25 : Tammikuu 05, 2026, 00:03:47 »
Ehkä jos sä osaisit suhtautua ihmisten haasteisiin jotenkin inhimillisemmin ja ei niin esineellistävästi, niin joku ehkä sustakin joskus kiinnostuis?

Katos vaan, ongelma onkin minussa, vaikka haluan vain keskustella näistä lähisuhdeväkivaltaan liittyvistä asioista ja ongelmista yleisellä tasolla, myös oman esimerkin kautta, leimaamatta mitään yksittäistä ihmisryhmää.

Voi kuule Millie von Meow, olen ollut naimisissa ja avoliitossa ja parikin perhettä perustanut. En esineellistä yhtään ketään ja mitään, mutta en myös halua jostain BPD:stä juurikin Sinun mainitsemaasi tabua tehdä, koska siitä kärsivät niin monet noiden ihmisten ihmisten läheiset, vielä enemmän kuin nuo potilaat itse.

Vientiä on Tinderissä ihan tarpeeksi. Itse olen vain aika ronkeli nykyään. Rahalla saa ja hevosella pääsee ;D
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2026, 00:06:36 kirjoittanut velihopea »

Poissa Mmeoww

• Hero Member
  • Galleria (12)
« Vastaus #26 : Tammikuu 05, 2026, 00:36:57 »
No toki tässä vaiheessa mun on hyvin paha sanoo että oliko hänellä BPD vai ei, mutta voivat olla oireita paljon muustakin. Kuulostaa ainakin vahvasti hätähuudolta: päihteet, viiltely ja im ajatukset. Yllättävää sinänsä että flippailee viinasta ja bentsoista.

Mua tietty kiinnostaa mitkä sä luettelet BPD piirteiksi ja miksi juuri Tinder olisi niitä täynnä? Mun silmillä siellä on enemmän ehkä nepsyjä, mut miten vaan.

Ei ollu tarkotus sanoa että ongelma olis millään tavalla sussa, mutta toi miten puhut naisista ja BPD:stä yleistävästi, kuulostaa törkeeltä ja nään siinä kyllä sellasta mitä en itte kattelis.

Mun entinen naispuoleinen "ystävä" alkoi seurustelemaan yleisesti tunnetun naistenhakkaajan kanssa. Ei uskonut, kun mä siitä varoitin. Muutaman kerran mä kävin pelastamassa sen jostain tien poskesta, jonne oli juossu karkuun ilman kenkiä. Sitten katkaisin välit.
Meni muutama vuosi eteenpäin ja meillä oli välit korjaantunut ja siitä miehestäkin oli lopultakin tajuttu erota. Yhdessä vaiheessa tää nainen alkoi syyttämään mua, että mä hylkäsin hänet, kun hänellä oli vaikea vaihe elämässä. ??? Ja se, että mä yritin häntä varoittaa, oli vain ollut mun taholta manipulointia.  ::)

Voin kyl sanoo et väkivaltasten suhteiden jälkeen on varmasti vaikee enää erottaa mikä on manipulointia ja mikä ei. On aika tyypillistä että niistä rajoista tulee liian tiukat, kun ennen niillä löyhillä rajoilla on joutunut väkivaltasiin suhteisiin.

Poissa velihopea

• Hero Member
« Vastaus #27 : Tammikuu 05, 2026, 00:55:46 »
Tämä nyt kuulostaa siltä, Mmeoww, että näet väkivaltaiset suhteet vain siinä valossa, että mies hakkaa ”viatonta” naista. Skouppiisi ei tunnu mahtuvan esim. erilaiset henkisen väkivallan muodot, joissa naiset ovat mestareita.

Samoin et tunnu tuntevan faktoja tai välittävän faktoista, joissa nimenomaan *törkeän* lähisuhdeväkivallan uhrina on useammin mies kuin nainen. Törkeällä tarkoitetaan vakavasti henkeä tai terveyttä uhkaavaa väkivaltaa. Linkki asiaan löytyy tästäkin ketjusta.

Tällainen keskustelu ei ole kovin hedelmällistä ja parempaakin tekemistä on, kuin jänkätä asioista ihmisen kanssa, joka uhriutuu ja näkee vain oman näkökulmansa. Poistun tästä keskustelusta, onneksi nykyään on omaa, niin henkisestä kuin fyysisestä väkivallasta vapaata elämää :)

Poissa Mmeoww

• Hero Member
  • Galleria (12)
« Vastaus #28 : Tammikuu 05, 2026, 18:38:50 »
Hyvä että rahalla saa ja hevosella pääsee ja tietty pahoittelut etten jäänyt validoimaan sun tunteita eilen.

Mut sitä ennen viel palaan hetkellisesti tohon "törkeän lähisuhdeväkivallan uhrina on mies." Mua kiinnostais lähde tähän. Muistaakseni niitä miehiäkin pahoinpiteli miehet ja pienemmissä määrin naiset.

Ja jotta ei unohdeta kokonaan sun huomiota tästä, niin palataan vielä tähän "näet väkivaltaiset suhteet vain siinä valossa, että mies hakkaa ”viatonta” naista", eli että nainen on ansainnut sen turpaansaannin, niin millä tapaa tämän selität?

Toisekseen, en oo missään vaiheessa väittänyt ettei naiset harrasta väkivaltaa, vaan halusin pointata tuon BPD:n ja sen diagnostiikan yleisellä tasolla, en sinulle henkilökohtaisesti. Olen kyllä varsin nähnyt kuinka epävakaan omaava on ollut henkisesti erittäin manipuloiva.

Mutta tässä tosiaan pyramidit, nämä on tuolta Oona Yli-Tolosen instasta napattu ja jatkan hänen kirjotuksillaan

"1) Pyramidin pohjalla on arkisia asenteita, tavallisia tapoja ja uskomuksia. Sellaisia kuin naisten juttujen vähättely, seksistiset vitsit, raiskausten uhrien syyllistäminen ja naisten esineellistäminen.

2) Pyramidin pohja luo maaperää seuraavalle tasolle, jossa puhutaan vaikkapa palkkaeroista, sukupuolistereotypioista ja -rooleista.

3) Pyramidin huippua lähestyttäessä puhutaan jo seksuaalisesta häirinnästä, ahdistelusta, huorittelusta jne.

4) Ja pyramidin huipulla on parisuhdeväkivalta, raiskaukset ja naismurhat.

Kaikki miehet eivät päädy pyramidin huipulle. Aika moni mies voidaan kuitenkin sijoittaa (ainakin jossain vaiheessa elämäänsä) pyramidin alimmille tasoille. Juuri siltä tasolta liian moni mies omaksuu naisia halveksuvat asenteet ja kokee olevansa oikeutettu mm. pyramidin yläosan esittämiin tekoihin.

Loin pyramidin miesvihasta, joka pohjautuu juurikin näiden "Mitä naisviha on?" - kyselijöiden näkemyksiin. Tiedän Miesvihan Pyramidin olevan provosoiva, ja se on sitä tarkoituksella.

Miesvihan Pyramidin huipulla on somen naisvihamielisten trollien mielestä miesvihan final boss ja sairain ilmentymä, eli feminismi. Miesvihan Pyramidi kuitenkin havainnollistaa, kuinka kyse ei koskaan ollut mistään miesvihasta, vaan yksinkertaisesti siitä, että naiset yrittävät puuttua kaikille tytöille ja naisille haitallisiin asenteisiin ja puuttua Naisvihan Pyramidissa esiintyviin tekoihin. Eli mm. siihen, että ketään naista ei tapettaisi, hakattaisi tai raiskattaisi naisia halveksivien asenteiden vuoksi."

Lisäksi nyt pointtaan että olet ilmeisesti googletellut tuon miesten kokeman väkivallan tilaston usasta. Suomessa yksi kuudesta miehestä kokee väkivaltaa ja väkivalta on yleensä koettu toisen miehen tekemänä. Ainoastaan perhesuhteissa tapahtuva (lapsi, alle 15v) väkivalta kohdistuu miespuolisiin enemmän, kuin naispuolisiin. Naiset taas kokee väkivaltaa n 1/3 parisuhteessa.

https://stat.fi/til/rpk/2017/15/rpk_2017_15_2018-05-31_tie_001_en.html

Mikäli siis statistiikkoja on uskominen. Mikä tosin todennäkösesti on hieman väärässä, koska miehillä on korkeampi kynnys varmasti ilmottaa näistä.

tätä vois kurkata kanssa asiasta kiinnostueet! Aimo opas, tiivistä, helppolukusta tietoja tilastoihin ja lähteisiin perustuen. https://vastapaino.fi/sivu/tuote/sukupuolistunut-vakivalta/1794628

Tässä ihan yleisesti, miksi väkivallasta pitää puhua sukupuolittuneena väkivaltana, ja tiedostaa niiden erilaiset piirteet. https://blogs.tuni.fi/alustalehti/2022/08/24/sukupuolistuneen-vakivallan-taustalla-ovat-stereotypiat-kontrollointi-ja-vaikeneminen/

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #29 : Tammikuu 05, 2026, 19:14:19 »
Tiedän Miesvihan Pyramidin olevan provosoiva, ja se on sitä tarkoituksella.

Miesvihan Pyramidin huipulla on somen naisvihamielisten trollien mielestä miesvihan final boss ja sairain ilmentymä, eli feminismi.
Jos tiedät että pyramidi on provosoiva niin tiedät varmaan että ei jaksa tähän asiallisesti vastata. Koska vaikea sanoa trollaatko, teetkö jotain manipuloivaa "paskatestiä" ihan vaan katsoaksesi kellä palaa käpy jotta voit sormella osoittaa "katsokaa nyt! naisvihaa"

Tai ehkä metsästät nyt niitä lentäviä apinoita.  Lentävästä en tiedä mutta apinaksi on usein allekirjoittanutta kehaistu.

Olkoot syysi nyt mikä tahansa niin ainakaan siinä ei ole edes ripausta empatiaa miehiä kohtaan. Feministeihin kuuluvana voisin sanoa että aikamoista miesvihaa huokuu. Feministinä myös haluan tuoda esiin että feminismi ei ole vihollinen muille kuin miehille/naisille jotka vihaavat toista sukupuolta.  Meille muille final boss on n a t s i feminismi jolla ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa vaan se usein tulee ilmi toista sukupuolta haukkumalla, provosoimalla,  vihaamalla ja "kostamalla"

"Miehet silloin 60 luvulla sitä ja tätä ja nyt me näytetään niille"

Muistan kun vielä kirjoittelit että Suomalaisten naisten olisi syytä kurkata muihin maihin ja tehdä kuukauden lomaretki kaukoitään......Noh, jotenkin se mieli toki muuttuu ja se sallittakoon.

Mikäli näillä tämänkaltaisilla provoilla kulutat vaan aikaa ja pidät hauskaa = tervetuloa kolmen tuulen hattu kerhoon

Tänään tätä huomenna jotakin ihan toista ja oma kiva paras kiva.

NIMIMERKILLÄ - Mies joka vihaa naisia ihan yhtä paljon kuin miehiäkin
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2026, 19:17:44 kirjoittanut Lifti »
Seuraavaa joulua odotellessa

Poissa Kapu

• Sr. Member
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
« Vastaus #30 : Tammikuu 05, 2026, 19:25:10 »
^Paheksuvat juorusedät ja -tädit ovat kaikkein pahimpia. Riittää, että kyseenalaistaa esim. työpaikan enemmistön näkemyksiä.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa Mmeoww

• Hero Member
  • Galleria (12)
« Vastaus #31 : Tammikuu 05, 2026, 19:47:29 »
Jos pointtaan sukupuolistuneen väkivallan, on se miesvihaa ja empatiakyvyttömyyttä miehiä kohtaan. Ok ok, selvä. Oon kyl varmaan täysin empatiokyvytön miehiä kohtaan, mut vaan niit väkivaltasia miehiä kohtaan.

Missä kohtaa olen misandrinen?

NIMIMERKILLÄ- nappasit Oonan kirjotuksen ja irrotit sen alkuperäsestä lauseesta täysin sisäistämättä mitä hän sillä tarkoitti :D

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
« Vastaus #32 : Tammikuu 05, 2026, 19:55:56 »
^ Mun ainoa pointti oli että et saa asiallista vastausta provoamalla joten kirjoitin epäasiallisen. Sun ensimmäinen lause tunteiden validoimisesta oli jo suoraa vittuilua toiselle kirjoittajalle. Sitä saa mitä tilaa.

Nyt ollaan molemmat onistuttu provoilla saamaan toisistamme reaktiot.  Hauskaa eikö vain.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 05, 2026, 19:58:42 kirjoittanut Lifti »

Poissa Mmeoww

• Hero Member
  • Galleria (12)
« Vastaus #33 : Tammikuu 05, 2026, 20:03:21 »
Niin siis munko ois tosiasiassa pitäny jäädä validoimaan niitä tunteita sen jälkeen kun puhutaan naisista "viattomina" väkivallan kohteena. Ehkä jossain toisessa maailmassa.

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
« Vastaus #34 : Tammikuu 05, 2026, 20:09:57 »
^ Jos tosissasi luulet että tästä on kyse niin en edes yritä selittää. Unohdetaan koko juttu.

Poissa Mmeoww

• Hero Member
  • Galleria (12)
« Vastaus #35 : Tammikuu 05, 2026, 20:10:19 »
unohdetaan

Poissa Maalainen88

• Full Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #36 : Tammikuu 05, 2026, 20:12:14 »
Kyl kaikki/kaikenlainen kaikessa muodossa tapahtuva väkivalta on väärin,tekee kuka tahansa kelle tahansa, ei toiselle pitäis koskaan olla paha,tehä pahaa tai aiheuttaa pahaa oloa.
Tälle ei voi minkään,mut päivä päivältä ketuttaa enenevässä määrin mitä pahaa mie oon tehny, kun mieheks oon syntynny,mieluummin oisin naisena kulutellu omaa elämää,myönnetään et liikaa luen lehtijuttuja,mut kokoajan tuntuu vallalla olevan sellanen ilmapiiri, että miehet pitäis saaha tukehtumaan sukupuuttoon koko pallolta,ihan kaikki tuntuu olevan aina miesten vika,myö kaikki ollaan pelkästään julmia ja kaikkien tulee meitä pelätä ja varoa,oikeen paljoa nykystä vanhemmaks en meinaa elellä,sitten ainakin yhen äijän verran on maalima parempi paikka toisten olla.

Poissa Mmeoww

• Hero Member
  • Galleria (12)
« Vastaus #37 : Tammikuu 05, 2026, 20:30:25 »
Mä voisin myös kirjottaa siitä, miksi miesten on paha olla, mut nyt en jaksa. Tarkotus ei oo demonisoida miehiä, vaan puhua faktoihin nojaten. Sukupuolittuneeseen väkivaltaan kannattaa tutustua ja kannattaa myös ymmärtää miksi miehet käyttää ja kokee väkivaltaa ja voi pahoin. Miehillä ja naisilla on niissä hieman eri syyt, yleensä.

Mä uskon myös et moni kollega jakaa samat mielipiteet, ainakin jos on näihin perehtynyt ja valveutunut, joskaan ei tuo niitä ilmi asiakkaiden menettämisen pelossa.

Poissa JämeräpartainenInsinööri

• Full Member
  • Galleria (2)
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #38 : Tammikuu 05, 2026, 21:11:41 »
Kyl kaikki/kaikenlainen kaikessa muodossa tapahtuva väkivalta on väärin,tekee kuka tahansa kelle tahansa, ei toiselle pitäis koskaan olla paha,tehä pahaa tai aiheuttaa pahaa oloa.

Juurikin näin.

Tälle ei voi minkään,mut päivä päivältä ketuttaa enenevässä määrin mitä pahaa mie oon tehny, kun mieheks oon syntynny,mieluummin oisin naisena kulutellu omaa elämää,myönnetään et liikaa luen lehtijuttuja,mut kokoajan tuntuu vallalla olevan sellanen ilmapiiri, että miehet pitäis saaha tukehtumaan sukupuuttoon koko pallolta,ihan kaikki tuntuu olevan aina miesten vika,myö kaikki ollaan pelkästään julmia ja kaikkien tulee meitä pelätä ja varoa,oikeen paljoa nykystä vanhemmaks en meinaa elellä,sitten ainakin yhen äijän verran on maalima parempi paikka toisten olla.

Älä ota itseesi stereotypioita. Jos et ole paha, sinua ei tee pahaksi se, että olet mies. Joka toinen ihminen on mies, ja valtaosa näistä miehistä, 99%(?) on täysin kelvollisia, kilttejä, luotettavia ihmisiä. (En itse asiassa omassa tuttavapiirissäni tiedä ketään pahaa).

Poissa Weird Knight

• Newbie
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #39 : Tammikuu 05, 2026, 22:27:52 »
Oman kokemuksen mukaan, suomessa ei juuri ketään kiinnosta tuo miesten kokema lähisuhdeväkivalta. Mut jos toinen osapuoli tekee perättömiä ilmiantoja, ne kyllä käydään hyvin tarkasti läpi. Mut se on se tasa-arvo suomessa.