Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tasa-arvosta ja seksin myymisestä  (Luettu 1490 kertaa)

Poissa Freyja

  • Sr. Member
  • Galleria (37)
  • Viestejä: 1614
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Tasa-arvosta ja seksin myymisestä
« Vastaus #40 : Maaliskuu 19, 2023, 21:23:22 »
Oliko tämä ihan oikeasti mielestäsi taholtasi asiallista keskustelua vai haluatko vain provosoida? 😌
Minä nyt leikkaan tuosta osan pois - sehän näkyy siinä päällä - ja kerron niistä ajatuksista joita muistaakseni ajattelin keskustelun eri vaiheissa. Varmasti on niinkin että kun kirjoitinn jotakin toista viestiä, en enää muistanut mitä olin kirjoittanut aiemmin ja vastasin mitä siinä tuoreemmiltaan näkyy.

Alkuunsa suhtauduin kyynisesti ajatukseen siitä että mies myisi seksiä, naiselle. Jonkin verran se onnistuu mutta kovin vähäisissä määrin verrattuna siihen että nainen myy miehille. Etenkin jos mies haluaa myydä vain sellaisille jotka miellyttävät itseään ja ei esim toisille miehille.

Niinpä sitten totesin että miksi en minäkin. En kuvittele että hommassa menestyisin mutta en kai lähtökohtaisesti ole sen kelvottomampi kuin joku muu. Ei kai kukaan meistä ole? Tässä kohdassa esitit epäilyä. Epäilyä liittyen minuun (jota et tunne lainkaan) mutta vahvaa luottamusta siitä että omat tuttusi menestyisivät alalla paremmin. Epäilemättä ja jälkikäteen ajatellen epäilysi syy oli siinä ensimmäisessä viestissä jonka kirjoitin ja jolla osoitin kyynisyyttä.

En ole halunnut provosoida sinua. Jos mulla nyt tässä joku pointti on niin se että vaikeaa on miehen menestyä seksinmyyjänä. Silti keskuudessamme seksiostajina voi olla millaisia Brad Pittejä tahansa, maksaminen on heidän roolinsa. Mulla ei ole tilastoa ja asiasta voi olla eriä mieltä mutta uskoisin että maksuseksissä rahavirrat menevät lähes sataprosenttisesti naisille (toivotaan että mukana ei ole mitään sutenöörejä, se on eri asia ja ei liity tähän tässä kontekstissa).

Kiitos asiallisesta ja tyhjentävästä vastauksesta! Arvostan. :)
"Joissain skandinaavisissa myyteissä korostetaan Freijan vapaata ja huomattavaa seksuaalisuutta."
Yltäkylläisesti vitun voimaa, eli väkeä. 🍯🦪🌺
❤️Espoo❤️

Poissa Kova luu

  • Full Member
  • Viestejä: 201
  • * Kelpo kaveri
Vs: Tasa-arvosta ja seksin myymisestä
« Vastaus #41 : Maaliskuu 19, 2023, 21:28:17 »
Joey taitaa laittaa nyt tahallaan puurot ja vellit sekaisin sotkiessaan tasa-arvon ja ovien avaamisen. Tämä on puitu moneen kertaan ja tiedän vanhoista priva-keskusteluista, että Joey näyttelee tässä tyhmempää kuin oikeasti on.

Tulkitsen tämän provoiluksi jonka tarkoituksena on ärsyttää eri mieltä olevia. Lauma näitä arsyttäjiä käy yhden keskustelijan kimppuun ja kun saavat sen pimahtamaa  tai poistumaan forkalta niin selitellään, että ilmaistiin vain mielipiteemme ja sananvapaus... ja uhriudutaan itse.

Ulos savustetun naisen kritisoitu kommentti ei ollut yhtään sen asiattomampi kuin näiden savustajien provot.
Et kai sä nyt oikeasti uskonut, että se provoilija oli oikeasti nainen?  :laught:

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2049
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Tasa-arvosta ja seksin myymisestä
« Vastaus #42 : Maaliskuu 19, 2023, 23:23:07 »
Naisilla tulisi olla yhtäläiset mahdollisuudet edetä uralla ja saada samasta työstä samaa palkkaa kuin mies.

No missä mun parempi palkka verrattuna naiskollegoihin on? Vetääkö joku sen 20% välistä vai wtf?
Miksi en etene naapurihuoneen Pirkkoa nopeammin vaikka käyn panemassa esinaistamme viikottain?
Onko vihtaani kustu?


I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5168
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Tasa-arvosta ja seksin myymisestä
« Vastaus #43 : Maaliskuu 20, 2023, 07:07:46 »
Naisilla tulisi olla yhtäläiset mahdollisuudet edetä uralla ja saada samasta työstä samaa palkkaa kuin mies.

Onko vihtaani kustu?

Luultavasti on kustu.
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa naut1skelija

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1008
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Tasa-arvosta ja seksin myymisestä
« Vastaus #44 : Maaliskuu 22, 2023, 06:23:44 »
Mua vähän häiritsee, että tasa-arvo kysymykset nostetaan esiin ihmeellisissä asiayhteyksissä. Kateus ja seksinmyynti/osto ei liity mun maailmassa tasa-arvoon mitenkään.

Mulle mies saa edelleen maksaa ravintolassa ja kantaa painavat kauppakassit. Vaihtaa autoon renkaat. Se on seksikästä. Se on miehekästä.

Mutta tasa-arvo menee mulle tunteisiin työelämässä. Naisilla tulisi olla yhtäläiset mahdollisuudet edetä uralla ja saada samasta työstä samaa palkkaa kuin mies. Se on mulle tasa-arvoa ja sen eteen haluan taistella. Mulle on tosi punainen vaate, että joku väheksyy tätä ongelmaa kertomalla, että kantakoot nainen kauppakassit sitten jos sille pitää maksaa samaa palkkaa kuin miehelle 🙄

Ja anteeksi OT, jatkakaa...

Naisen ja miehen välisten palkkaerojen erot on kyllä debunkattu niin moneen kertaan ihan tutkien, se taitaa viimeisimpien päätelmien perusteella olla noin 2% luokkaa se ns "selittämätön ero" samanlaisesta työstä samoilla pätevyyksillä ja työmäärillä, assertiivisyyden tasoilla jne jne jne, kun kaikki eri skenaariot ja erilaiset mahdolliset erot keskimääräisen samassa työssä työskentelevän naisen ja miehen atribuutit laskeskellaan yhteen huomataan, että vaikuttavia tekijöitä siihen miksi joku saa parempaa palkkaa kun joku toinen joka näennäisesti tekee samaa työtä, voi olla niin monia, että se palkkaero voi selittyä niinkun yksilöllisillä asioilla kuten persoonallisuuseroilla.

naisten urakehityksen ehkä kiistattomia eroja on varmasti se, jos haluaa jossain vaiheessa lapsia, ja se olettamus voi vaikuttaa jossain vaiheessa urakehitykseen, mutta se on myös samalla yleisesti iso etu suomessa, koska palkka maksetaan koko ajalta, toisin kuin monissa maissa. Joihinkin ylemmän toimihenkilön tehtäviin joihin on kovaa kilpailua on todennäköisesti (ei tarkistettu fakta) huomattavasti enempi mieshakijoita, niin ei voi olettaa että naiset erityisesti näkyisi tilastoissa jotenkin yliedustettuina suhteellisesti, että nähtäisiin naisten olevan jotenkin selkeästi yhtä usein näissä hommissa.

Nää tasa-arvojutut tuntuu palkkakeskusteluissa aina menevän siihen, että vain niissä hienoissa pesteissä ois tärkeetä että naisia yhtä paljon ku miehiä, ei paljo kiinnostele tasaarvo likasiin tai vaarallisiin töihin, putkareiksi, raksalle, asfalttihommiin, kattohommiin, huoltohommiin, koneistushommiin, tms yhteiskunnan peruspilarijuttuihin. jne jne jne. että pitäs olla naisia kanssa.

Poissa Kova luu

  • Full Member
  • Viestejä: 201
  • * Kelpo kaveri
Vs: Tasa-arvosta ja seksin myymisestä
« Vastaus #45 : Maaliskuu 25, 2023, 19:59:37 »
Tilastot ja tutkimukset sanoo muuta joten onko sulla faktaa johon perustat väitteesi, että Suomessa ei ole sukupuolten välistä palkkaeroa?

Suomessa miehet ja naiset on monella tapaa epätasa-arvoisessa asemassa. Joissain tilanteissa miehet voi myös kärsiä tästä, esim. eliniän odote kertoo miesten suuremmasta riskistä kuolla tapaturmaisesti. Koulu ei välttämättä tunnista poikia ja heidän tarpeitaan kovin hyvin (mutta ei aina tyttöjäkään). Kuitenkin varsinkin kannustus jatkokouluttautumiseen, eri alojen sukupuolittuneet palkkaodotukset sekä kotityön ja palkkatyön tekemistä koskevat kulttuuriset normit kohtelee yhä kesimääräistä suomalaista naista huonommin kuin keskimääräistä suomalaista miestä.

Toinen juttu on se, että Suomi on väkivaltainen maa, ja täällä erityisesti naisena eläminen on vaarallista. Jos yli 30% naisista sanoo kokeneensa parisuhdeväkivaltaa, niin jotain on pielessä, eikä pelkästään juomavedessä.
No jos täällä erityisesti naisena eläminen on vaarallista, niin miehenä eläminen on sitten erityisen erityisen vaarallista. Selvästi suurin osa henkirikosten uhreista kun on miehiä.