Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mikä sai sinut nauramaan tänään?  (Luettu 208167 kertaa)

Poissa IlonaTequila

  • Sr. Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 2196
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #460 : Lokakuu 03, 2020, 12:33:15 »
Tämä "keskustelu" on kyllä niin naurettava, että sopii hyvin otsikkonsa alle.

Mä pystyn ymmärtämään logiikan sen ajatuksen takana, että jotkut ajattelee, että huoraaminen pitäisi lopettaa kokonaan, koska korona. En ole heidän kanssaan samaa mieltä, mutta ymmärrän päättelyketjun tuon ajatuksen taustalla.

Samaten ymmärrän hyvin asiakkaita, jotka ovat laittaneet tapaamiset jäihin kokonaan, koska korona.

Mutta että koronariski tuplaantuisi, jos tapaa asiakkaan kaupungissa, jossa ei asu, verrattuna tilanteeseen, että tapaa asiakkaan kaupungissa, jossa asuu, niin en ymmärrä. En vaikka kuinka kerrottaisiin, että ymmärtämättömyys tekee minusta "vitun vauvan" (vaikka se toki muuten varmasti hyvä ja keskustelua eteenpäin vievä argumentti olikin).

Jos joku pystyy esittämään sen laskentakaavan tuolle riskin tuplaantumiselle, olen kiinnostunut, noin muuten olen varmaan sanottavani aiheeseen sanonut, enkä koe tarvetta lähteä kisaamaan, kuka keksii kollegalle hauskimman haukkumanimen.
🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #461 : Lokakuu 03, 2020, 12:35:18 »
Tässä menee nyt taudin tarttuminen ja leviäminen sekaisin.

Se, matkustetaanko tapaamisille (Suomen sisäisesti) vai ei, ei tällä hetkellä vaikuta yksittäisen tartunnan todennäköisyyteen, mutta tartunnan tapahtuessa se voi osaltaan vaikuttaa taudin leviämiseen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2020, 12:36:54 kirjoittanut Kuningatar Perse »
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #462 : Lokakuu 03, 2020, 12:44:30 »
Naurakaa nyt vaikka välillä ;D
Nyt vakavasti. Kuningatar ja Ilona. Jos ihminen liikkuu paikasta A paikkaan B, niin jos hän on oireeton taudin kantaja, onko hänellä mahdollisuus tartuttaa A paikassa saatua virusta paikkaan B. Jos hän ei matkusta, niin A pysyy paikassa A. Ei tämä tämän vaikeampaa ole vauvelit.

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5178
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #463 : Lokakuu 03, 2020, 12:48:24 »
Naurattaa seksinmyyjät, jotka antavat ymmärtää, että tekevät tätä työtä ihan vähän vain muun hyväpalkkaisen duunin ja mahdollisesti perhe-elämän ohessa. Silti ilmoitus on ihan koko ajan esillä ja yhteydenottoihin vastataan päivittäin puhelimitse ja aikoja saa mille päivälle tahansa. Yksi nyt jo lopettanut pitkän linjan hupakko oli tässä mielessä aivan huippu. Pokkana väitti, että kävi myyntikämpässään ihan vain pari päivää viikossa ja oikeasti asui miehensä kanssa ihan muulla suunnalla maata ja kovasti teki ihan muita töitä. Silti ilmoitus koko ajan aktiivisena ja aikoja sai ihan mille päivälle tahansa. 

Mitä järkeä tällaisessa esittämisessä on?

Miksi siviilityön ohella ei pystyisi ottamaan pokaa joka päivä? En oikein itse keksi syytä.

Jos asuu omien sanojensa mukaan eri paikkakunnalla ja tulee pääkaupunkiseudulle ihan vain pariksi päiväksi viikossa. Ja silti ilmoitus kaikkina päivinä ja tapaaminen myös järjestyy kaikkina päivinä. Huomaatko ristiriidan?

Sinähän se varsinainen salapoliisi olet! Mutta ilmeisesti puhuit siis vain jostain tuntemastasi yksittäistapauksesta.

Mekin kun täällä aika moni puhutaan tekevämme siviilityötä niin ajattelin sun vähän epäilevän meitä kaikkia. Itse kun pystyn helposti huoraamaan siviilityöni ohella vaikka joka päivä halutessani.
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa RobertLey

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5073
  • ********* Foorumihierarkian huipulla
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #464 : Lokakuu 03, 2020, 12:56:26 »
Meikäläisen sai tänään nauramaan vasta aamun/aamupäivän 9:s olut sekä vankempi syöminen, alkoi kohmelo helpottaa vasta tässä vaiheessa. - Sen sijaan vähemmän nauratti sukulaistytön tiedonanto että tulevat parin ystävättärensä kanssa viettämään tänne viikonloppua... - Ensin olin harmistua, mutta sitten äkkiä muistinkin että kysyihän tuo sitä ihan asiallisesti jo toissailtana ja hövelissä pöhnässä tuli sanotuksi että totta kai. - Ja mikäs... kun asiaa fundeeraa niin onhan täällä tilaa eikä se ole itseltä poies. Ja vielä kun tarkemmin ajattelee niin hyvähän se on nuoremmillekin viettää vapaa-aikaansa tervehenkisessä maisemassa, on kai heitilläkin tuossa iässä jo omat vastuunsa ja velvoitteensa. - Joten kyllä tänne sovitaan, aina on sovittu. - Joten lähdetään ryhdikkäästi (horjuen) marssimaan ales saunalle rannan suuntaan. Kaljat jääkaapista kellariin, viinat ja petivaatteet völjyyn ja se näistä.

Poissa Pimu

  • Sr. Member
  • Galleria (137)
  • Viestejä: 2353
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #465 : Lokakuu 03, 2020, 12:59:45 »
Naurattaa seksinmyyjät, jotka antavat ymmärtää, että tekevät tätä työtä ihan vähän vain muun hyväpalkkaisen duunin ja mahdollisesti perhe-elämän ohessa. Silti ilmoitus on ihan koko ajan esillä ja yhteydenottoihin vastataan päivittäin puhelimitse ja aikoja saa mille päivälle tahansa. Yksi nyt jo lopettanut pitkän linjan hupakko oli tässä mielessä aivan huippu. Pokkana väitti, että kävi myyntikämpässään ihan vain pari päivää viikossa ja oikeasti asui miehensä kanssa ihan muulla suunnalla maata ja kovasti teki ihan muita töitä. Silti ilmoitus koko ajan aktiivisena ja aikoja sai ihan mille päivälle tahansa. 

Mitä järkeä tällaisessa esittämisessä on?

Omasta puolestani voin vaan sanoa....Jos tekee esim. samaa siviiliduunia kun minä, niin minulla on mahdollisuus vastata yhteydenottoihin pitkin päivää päätyöni ohella ja siksi ilmoitukseni onkin usein esillä. Pystyisin ottamaan pokaa lennosta myös kesken siviilitöiden, mut nykyisin sovin kaikki ennakkoon toki poikkeuksia on. Pystyn roikkumaan täällä foorumilla vaikka, joka pv sen 10x vaikka tekisin siviilitöitä samalla. Lisäksi keikkaillessa teen monesti siviilitöitä myös pitkin päivää, päiväni harvoin koostuu pelkästä huoraamisesta. Joten saattaa helposti näyttää että huoraan 24/7 mutta todellisuus on kyllä ihan muuta.
Kevätkiertueen keikat kalenterissa 🌷☀️😊

📸𝔾𝕒𝕝𝕝𝕖𝕣𝕚𝕒𝕤𝕤𝕒 𝕜𝕦𝕧𝕚𝕒 𝕡𝕒𝕙𝕚𝕞𝕡𝕒𝕒𝕟 𝕙ä𝕥ää𝕟
https://www.seksisaitti.net/index.php?action=gallery;cat=156

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #466 : Lokakuu 03, 2020, 13:16:14 »
Naurakaa nyt vaikka välillä ;D
Nyt vakavasti. Kuningatar ja Ilona. Jos ihminen liikkuu paikasta A paikkaan B, niin jos hän on oireeton taudin kantaja, onko hänellä mahdollisuus tartuttaa A paikassa saatua virusta paikkaan B. Jos hän ei matkusta, niin A pysyy paikassa A. Ei tämä tämän vaikeampaa ole vauvelit.

Alueellisia rajoituksia (maitten välillä tai maan sisällä) tehdään silloin, jos yhdellä alueella on huomattavasti enemmän tartuntoja, kuin toisella alueella. Jos kaikkien alueiden prosentuaaliset tartuntamäärät pysyvät saman vaihteluvälin sisällä, niin matkustusrajoituksista ei ole mitään hyötyä. Kuinka merkittäviä tartuntamäärien vaihtelua Suomen eri paikkakuntien välillä on tällä hetkellä?

Tartunnan tapahtumiseksi tapaamisen toisella osapuolella on oltava koronatartunta, ja toisella ei. Oletetaan, että molemmat osapuolet liikkuvat ainoastaan kotipaikkakuntansa ja tapaamispaikkakunnan välillä, eivätkä ole lähimenneisyydessä matkustaneet, eivätkä tule lähitulevaisuudessa matkustamaan muille paikkakunnille.

Jos tapaamispaikkakunta on molempien osapuolten kotipaikkakunta, niin kumpikaan heistä ei vie tautia välittömästi muille paikkakunnille.

Jos tapaamispaikkakunta on yhden osapuolen kotipaikkakunta ja toiselle reissupaikkakunta, niin toinen heistä vie taudin korkeintaan yhdelle toiselle paikkakunnalle (= kotipaikkakunnalleen).

Jos tapaamispaikkakunta ei ole kummankaan osapuolen kotipaikkakunta, niin tauti leviää korkeintaan kahdelle paikkakunnalle (= tapaamispaikkakunnalle ja tartunnan saaneen osapuolen kotipaikkakunnalle).

Sitten jos molemmat osapuolet matkustavat tapaamiseensa ja molemmat matkustavat sen jälkeen 7:lle keskenään eriävälle paikkakunnalle, niin heidän välillään tarttunut tauti voi liikkua 14 paikkakunnalle (1 tapaamispaikkakunta + 7 matkustuspaikkakuntaa + 7 matkustuspaikkakuntaa - 1 lähtöpaikkakunta).

Eli sen yhden tartunnan liikkuminen Suomen sisällä saattaa moninkertaistua, mikäli molemmat osapuolet matkustaisivat tapaamiselle sen sijaan, että vain yksi heistä matkustaisi. Mutta tämä tapahtuu vain silloin, jos tauti tarttuu tapaamisen aikana, ja tällä hetkellä tapaamispaikan sijainti ei tietääkseni vaikuta siihen, millä riskillä toinen tapaamisen osapuolista kantaa jo tartuntaa.

Tapaamispaikan sijainti ja matkustuspaikkojen lukumäärä eivät kuitenkaan suoraan moninkertaista tartunnan lopullista leviämistä, koska tartuntaketjujen jatkumiseen vaikuttaa moni muukin tekijä. Miten huolellisesti osapuolet noudattavat koronaohjeistusta ennen tartunnan huomaamista, miten nopeasti tartunta huomataan, miten vastuullisesti osapuolet pysyvät karanteenissa, miten tartuntaketju saadaan jäljitettyä...

Parashan olisi, jos kaikki maailman ihmiset sulkeutuisivat nyt yksin omiin kammioihinsa kuukaudeksi. Korona katoaisi varmasti, mutta se ei ole mahdollista, suurin osa ihmisistä ei pysty jättäytymään paitsi kaikista ihmiskontakteistaan siinä pelossa, että "mitäs jos olen oireeton kantaja ja mitäs jos negatiivinen testitulokseni olikin virheellinen". Nyt kukin voi vain parhaansa mukaan muokata omaa elämäänsä niin, että minimoisi oman tartuntansa riskin. Parempi se on tavata 20 ihmistä kahden kesken kahdella eri paikkakunnalla, kuin juosta klo. 20:49 kotiaan lähimmän kauppakeskuksen Alkoon, unohtaa kiireessä käsien pesu ja suojamaski, mennä hengästyneenä puuskuttamaan jonoon 10 muun spurgun päälle, ja sitten kun oman vuoron tullessa kello onkin ehtinyt lyödä 21:01 eikä viinaa enää myydä, mennä vittuunnuksissaan baariin huohottamaan toisille ryypiskelijöille siitä miten kaikki on perseestä ja huoratkin ihan tyhmiä ja itsekkäitä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2020, 13:22:53 kirjoittanut Kuningatar Perse »
Eläkkeellä.

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3036
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #467 : Lokakuu 03, 2020, 13:19:43 »
Samassa lauseessa ympäri maailmaa reissaaminen on muuttunut pelkästään kotona olemiseksi. Mutta ilmoituksien perusteella ei olla edes kotikaupungissa useamman viikon aikana. ;D

Niin se muuttui. Toki tästä on jo vuosia. Mutta olin noin 10 vuoden ajan töissä missä reissattiin jatkuvasti. Se on asia mitä kaipaan vanhasta duunistani. Toki ennen koronaa oli jonkin verran reissuja edelleen siviiliduunissa (mutta tosi vähän edelliseen duuniin verrattuna), mutta nyt toistaiseksi ne hoidetaan etänä. Mulle melkein koko aikuisikäni ajan on ollut enemmän normi kuin poikkeus etten pyöri konttorilla/himassa viikko kaupalla. Ja ihan tarkoituksella mä olen reissuduuneihin hakeutunut, koska reissaaminen on pääosin kivaa. :)

En oikein ymmärrä mikä tuossa nyt niin kummallista on, monet ovat reissuhommissa koko ikänsä, ja usein näille henkilöille on aika tuskaa jos pitäisi jäädä konttorille ns. jumiin. Käyvät levottomiksi. Ihan tunnistettu ilmiö tuo ainakin mun siviiliduunissa on. Keikkamiehet on keikkamiehiä, ei niistä toimistorottia saa tekemälläkään.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Imatralla to-pe 9.-10.5.!

Poissa Hormonihiiri

  • Full Member
  • Viestejä: 162
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #468 : Lokakuu 03, 2020, 13:25:47 »
Naurattaa seksinmyyjät, jotka antavat ymmärtää, että tekevät tätä työtä ihan vähän vain muun hyväpalkkaisen duunin ja mahdollisesti perhe-elämän ohessa. Silti ilmoitus on ihan koko ajan esillä ja yhteydenottoihin vastataan päivittäin puhelimitse ja aikoja saa mille päivälle tahansa. Yksi nyt jo lopettanut pitkän linjan hupakko oli tässä mielessä aivan huippu. Pokkana väitti, että kävi myyntikämpässään ihan vain pari päivää viikossa ja oikeasti asui miehensä kanssa ihan muulla suunnalla maata ja kovasti teki ihan muita töitä. Silti ilmoitus koko ajan aktiivisena ja aikoja sai ihan mille päivälle tahansa. 

Mitä järkeä tällaisessa esittämisessä on?

Miksi siviilityön ohella ei pystyisi ottamaan pokaa joka päivä? En oikein itse keksi syytä.

Jos asuu omien sanojensa mukaan eri paikkakunnalla ja tulee pääkaupunkiseudulle ihan vain pariksi päiväksi viikossa. Ja silti ilmoitus kaikkina päivinä ja tapaaminen myös järjestyy kaikkina päivinä. Huomaatko ristiriidan?

Sinähän se varsinainen salapoliisi olet! Mutta ilmeisesti puhuit siis vain jostain tuntemastasi yksittäistapauksesta.

Mekin kun täällä aika moni puhutaan tekevämme siviilityötä niin ajattelin sun vähän epäilevän meitä kaikkia. Itse kun pystyn helposti huoraamaan siviilityöni ohella vaikka joka päivä halutessani.

On näitä tässä vuosien varrella ollut muitakin kuin tämä yksi. Mutta kieltämättä tämä yksi oli hauskin.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #469 : Lokakuu 03, 2020, 13:27:00 »
Aika hyvin laskettu noi kertoimet. Mutta en jaksa teidän kanssa enää, jos päivänselvää tosiasiaa ei yksikään huora voi myöntää. Ymmärrän, että reissaava Venla on teidän Jumala.

Poissa lepsky

  • Full Member
  • Viestejä: 406
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #470 : Lokakuu 03, 2020, 13:28:14 »
Naurakaa nyt vaikka välillä ;D
Nyt vakavasti. Kuningatar ja Ilona. Jos ihminen liikkuu paikasta A paikkaan B, niin jos hän on oireeton taudin kantaja, onko hänellä mahdollisuus tartuttaa A paikassa saatua virusta paikkaan B. Jos hän ei matkusta, niin A pysyy paikassa A. Ei tämä tämän vaikeampaa ole vauvelit.

Alueellisia rajoituksia (maitten välillä tai maan sisällä) tehdään silloin, jos yhdellä alueella on huomattavasti enemmän tartuntoja, kuin toisella alueella. Jos kaikkien alueiden prosentuaaliset tartuntamäärät pysyvät saman vaihteluvälin sisällä, niin matkustusrajoituksista ei ole mitään hyötyä. Kuinka merkittäviä tartuntamäärien vaihtelua Suomen eri paikkakuntien välillä on tällä hetkellä?

Tartunnan tapahtumiseksi tapaamisen toisella osapuolella on oltava koronatartunta, ja toisella ei. Oletetaan, että molemmat osapuolet liikkuvat ainoastaan kotipaikkakuntansa ja tapaamispaikkakunnan välillä, eivätkä ole lähimenneisyydessä matkustaneet, eivätkä tule lähitulevaisuudessa matkustamaan muille paikkakunnille.

Jos tapaamispaikkakunta on molempien osapuolten kotipaikkakunta, niin kumpikaan heistä ei vie tautia välittömästi muille paikkakunnille.

Jos tapaamispaikkakunta on yhden osapuolen kotipaikkakunta ja toiselle reissupaikkakunta, niin toinen heistä vie taudin korkeintaan yhdelle toiselle paikkakunnalle (= kotipaikkakunnalleen).

Jos tapaamispaikkakunta ei ole kummankaan osapuolen kotipaikkakunta, niin tauti leviää korkeintaan kahdelle paikkakunnalle (= tapaamispaikkakunnalle ja tartunnan saaneen osapuolen kotipaikkakunnalle).

Sitten jos molemmat osapuolet matkustavat tapaamiseensa ja molemmat matkustavat sen jälkeen 7:lle keskenään eriävälle paikkakunnalle, niin heidän välillään tarttunut tauti voi liikkua 14 paikkakunnalle (1 tapaamispaikkakunta + 7 matkustuspaikkakuntaa + 7 matkustuspaikkakuntaa - 1 lähtöpaikkakunta).

Eli sen yhden tartunnan liikkuminen Suomen sisällä saattaa moninkertaistua, mikäli molemmat osapuolet matkustaisivat tapaamiselle sen sijaan, että vain yksi heistä matkustaisi. Mutta tämä tapahtuu vain silloin, jos tauti tarttuu tapaamisen aikana, ja tällä hetkellä tapaamispaikan sijainti ei tietääkseni vaikuta siihen, millä riskillä toinen tapaamisen osapuolista kantaa jo tartuntaa.

Tapaamispaikan sijainti ja matkustuspaikkojen lukumäärä eivät kuitenkaan suoraan moninkertaista tartunnan lopullista leviämistä, koska tartuntaketjujen jatkumiseen vaikuttaa moni muukin tekijä. Miten huolellisesti osapuolet noudattavat koronaohjeistusta ennen tartunnan huomaamista, miten nopeasti tartunta huomataan, miten vastuullisesti osapuolet pysyvät karanteenissa, miten tartuntaketju saadaan jäljitettyä...

Parashan olisi, jos kaikki maailman ihmiset sulkeutuisivat nyt yksin omiin kammioihinsa kuukaudeksi. Korona katoaisi varmasti, mutta se ei ole mahdollista, suurin osa ihmisistä ei pysty jättäytymään paitsi kaikista ihmiskontakteistaan siinä pelossa, että "mitäs jos olen oireeton kantaja ja mitäs jos negatiivinen testitulokseni olikin virheellinen". Nyt kukin voi vain parhaansa mukaan muokata omaa elämäänsä niin, että minimoisi oman tartuntansa riskin. Parempi se on tavata 20 ihmistä kahden kesken kahdella eri paikkakunnalla, kuin juosta klo. 20:49 kotiaan lähimmän kauppakeskuksen Alkoon, unohtaa kiireessä käsien pesu ja suojamaski, mennä hengästyneenä puuskuttamaan jonoon 10 muun spurgun päälle, ja sitten kun oman vuoron tullessa kello onkin ehtinyt lyödä 21:01 eikä viinaa enää myydä, mennä vittuunnuksissaan baariin huohottamaan toisille ryypiskelijöille siitä miten kaikki on perseestä ja huoratkin ihan tyhmiä ja itsekkäitä.

Kahdella eri paikkakunnalle leviäminen pitää paikkansa vain jos matkustat toisella paikkakunnalle näkemättä tai tapaamatta ketään.
Monet kuitenkin käyttävät joukkoliikennettä, jolloin vain kahdella paikkakunnalle leviäminen on epätodennäköistä. Varsinkin jos liikkuu Helsingistä Utsjoelle koko suomen läpi ja vieraillen vielä eri paikkakunnilla siinä välillä.

Poissa lepsky

  • Full Member
  • Viestejä: 406
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #471 : Lokakuu 03, 2020, 13:33:35 »
Samassa lauseessa ympäri maailmaa reissaaminen on muuttunut pelkästään kotona olemiseksi. Mutta ilmoituksien perusteella ei olla edes kotikaupungissa useamman viikon aikana. ;D

Niin se muuttui. Toki tästä on jo vuosia. Mutta olin noin 10 vuoden ajan töissä missä reissattiin jatkuvasti. Se on asia mitä kaipaan vanhasta duunistani. Toki ennen koronaa oli jonkin verran reissuja edelleen siviiliduunissa (mutta tosi vähän edelliseen duuniin verrattuna), mutta nyt toistaiseksi ne hoidetaan etänä. Mulle melkein koko aikuisikäni ajan on ollut enemmän normi kuin poikkeus etten pyöri konttorilla/himassa viikko kaupalla. Ja ihan tarkoituksella mä olen reissuduuneihin hakeutunut, koska reissaaminen on pääosin kivaa. :)

En oikein ymmärrä mikä tuossa nyt niin kummallista on, monet ovat reissuhommissa koko ikänsä, ja usein näille henkilöille on aika tuskaa jos pitäisi jäädä konttorille ns. jumiin. Käyvät levottomiksi. Ihan tunnistettu ilmiö tuo ainakin mun siviiliduunissa on. Keikkamiehet on keikkamiehiä, ei niistä toimistorottia saa tekemälläkään.

Reissaavat huorat eivät reissaatkaan asiakkaiden vuoksi, vaan siksi että alkaa sama asunto ahdistamaan.  ;D
Ulkomaalaisetkin tekevät samaa, mutta syynä on tapaamisten maksimointi.

Paikalla joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5328
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #472 : Lokakuu 03, 2020, 13:38:09 »
Parashan olisi, jos kaikki maailman ihmiset sulkeutuisivat nyt yksin omiin kammioihinsa kuukaudeksi.
Niinpä kai, kenties pidemmäksikin aikaa.

Mulla on sellainen tilanne että töiden vastapainoksi kaipaisin jotakin pikku reissua. Ehkä jo lokakuussa, kenties joululomalla. Matkustusohjeita en ole seurannut mutta olen mielessäni ajatellut että syytä pysytellä Suomen rajojen sisäpuolella. Kenties on joitakin turvalliseksi luokiteltuja maita mutta en laske niiden varaan siksikin että asiat voi muuttua nopeasti.

Tietty kaikki kaupunkimme ovat kivempia kesällä kuin syystalvella mutta voisi olla ihan jees viettää pidennetty viikonloppu vaikka Tampereella tai Turussa. Enhän minä seksiä myy enkä välttämättä ostakaan reissullani, se ei ainakaan ole pääpointtina. Missään hotellihuoneessa ei ole tarkoitus kyyköttää vaan käydä paikoissa joissa on ihmisiä: kahviloissa, käveleskellä liikekeskuksissa ja vaikka jääkiekkopelissä. Mutta ei vissiin ole kovin vastuullista toimia nyt näin. No se ei ole syy jättää reissua tekemättä, silti voi jäädä tekemättä ihan vaan siksi etten saa aikaiseksi. Laiskuus siis.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #473 : Lokakuu 03, 2020, 13:40:14 »
Oletetaan, että molemmat osapuolet liikkuvat ainoastaan kotipaikkakuntansa ja tapaamispaikkakunnan välillä, eivätkä ole lähimenneisyydessä matkustaneet, eivätkä tule lähitulevaisuudessa matkustamaan muille paikkakunnille.

Jos tapaamispaikkakunta on molempien osapuolten kotipaikkakunta, niin kumpikaan heistä ei vie tautia välittömästi muille paikkakunnille.

Kahdella eri paikkakunnalle leviäminen pitää paikkansa vain jos matkustat toisella paikkakunnalle näkemättä tai tapaamatta ketään.
Monet kuitenkin käyttävät joukkoliikennettä, jolloin vain kahdella paikkakunnalle leviäminen on epätodennäköistä. Varsinkin jos liikkuu Helsingistä Utsjoelle koko suomen läpi ja vieraillen vielä eri paikkakunnilla siinä välillä.

Kolmessa ensimmäisessä esimerkissä oli oletuksena, että osapuolet matkaavat korkeintaan kahden paikkakunnan välillä, ja johtopäätöksenä, että heidän tartuntansa liikkuu välittömästi ainoastaan näille paikkakunnille. Matkan aikana he saattavat tartuttaa muita ihmisiä, jotka osaltaan vievät tartuntaa eteenpäin, mutta se on taudin välillistä liikkumista, eikä välitöntä liikkumista.
Eläkkeellä.

Poissa lepsky

  • Full Member
  • Viestejä: 406
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #474 : Lokakuu 03, 2020, 13:51:43 »
Naurakaa nyt vaikka välillä ;D
Nyt vakavasti. Kuningatar ja Ilona. Jos ihminen liikkuu paikasta A paikkaan B, niin jos hän on oireeton taudin kantaja, onko hänellä mahdollisuus tartuttaa A paikassa saatua virusta paikkaan B. Jos hän ei matkusta, niin A pysyy paikassa A. Ei tämä tämän vaikeampaa ole vauvelit.
Nyt kukin voi vain parhaansa mukaan muokata omaa elämäänsä niin, että minimoisi oman tartuntansa riskin. Parempi se on tavata 20 ihmistä kahden kesken kahdella eri paikkakunnalla, kuin juosta klo. 20:49 kotiaan lähimmän kauppakeskuksen Alkoon, unohtaa kiireessä käsien pesu ja suojamaski, mennä hengästyneenä puuskuttamaan jonoon 10 muun spurgun päälle, ja sitten kun oman vuoron tullessa kello onkin ehtinyt lyödä 21:01 eikä viinaa enää myydä, mennä vittuunnuksissaan baariin huohottamaan toisille ryypiskelijöille siitä miten kaikki on perseestä ja huoratkin ihan tyhmiä ja itsekkäitä.

Ongelma onkin, että monet minimoivat vain tarttuvuuden itseensä. Muista ei niin väliä.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #475 : Lokakuu 03, 2020, 14:04:10 »
No daa. Ei tässä oikein muuta voi. Jos teet päätöksiä Suomen, tai jonkun firman tai muun ison toimijan koronalinjauksista, tai jos olet vastuussa terveystarvikkeiden tuotannosta tai maahantuonnista, tai jos työsi on selvittää koronatoimintaohjeita ja kääntää ne suomeksi, niin sitten huolehdit toistenkin tartuntariskeistä. Mutta me yksityishenkilöt, jotka kannamme vastuun vain itsestämme, emme voi mennä vahtimaan, että naapurin Kaaleppi jättää menemättä kaverinsa bailuihin ja että paikallisen päiväkodin Herpertti ei pärki kavereittensa päälle. Ainoa, millä me voimme vähentää yleisiä tartuntoja, on huolehtia siitä, että me itse (ja vastuullamme olevat alaikäiset lapset) eivät tulisi tartuttaviksi.

EDIT: Sitten jos käy huonosti ja itselle tulee epäily tartunnasta, niin silloin tietysti karanteeniin. Mutta tarkoitin, että sitä ennen voi tehdä tosi paljon sen hyväksi, että tartuntariski pysyisi mahdollisimman pienenä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2020, 14:09:23 kirjoittanut Kuningatar Perse »
Eläkkeellä.

Poissa Vieras0095

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1240
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #476 : Lokakuu 03, 2020, 14:04:35 »
Li Andersson.

Poissa lepsky

  • Full Member
  • Viestejä: 406
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #477 : Lokakuu 03, 2020, 14:12:04 »
No daa. Ei tässä oikein muuta voi. Jos teet päätöksiä Suomen, tai jonkun firman tai muun ison toimijan koronalinjauksista, tai jos olet vastuussa terveystarvikkeiden tuotannosta tai maahantuonnista, tai jos työsi on selvittää koronatoimintaohjeita ja kääntää ne suomeksi, niin sitten huolehdit toistenkin tartuntariskeistä. Mutta me yksityishenkilöt, jotka kannamme vastuun vain itsestämme, emme voi mennä vahtimaan, että naapurin Kaaleppi jättää menemättä kaverinsa bailuihin ja että paikallisen päiväkodin Herpertti ei pärki kavereittensa päälle. Ainoa, millä me voimme vähentää yleisiä tartuntoja, on huolehtia siitä, että me itse (ja vastuullamme olevat alaikäiset lapset) eivät tulisi tartuttaviksi.

EDIT: Sitten jos käy huonosti ja itselle tulee epäily tartunnasta, niin silloin tietysti karanteeniin. Mutta tarkoitin, että sitä ennen voi tehdä tosi paljon sen hyväksi, että tartuntariski pysyisi mahdollisimman pienenä.

No daa. Muutit oman tartunan sitten tarttuttavuudeksi. Missä välissä alkossa ja kaupassa käynti vähenee. ;D

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #478 : Lokakuu 03, 2020, 14:23:22 »
Ai jaa, minä kun olen luullut, että ihminen muuttuu tartuttavaksi sen jälkeen, kun hän saa itse koronatartunnan. Eikö se sitten menekään niin?

Koronassa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mutta Nina kavensi keskustelun aihealuetta ja sanoi, että matkustaessa matkustavien osapuolten lukumäärä lisäisi tartuntariskiin suoraan verrannollisen kertoimen. Minä sanoin, että matkustavien osapuolten lukumäärä aiheuttaa taudin leviämiseen kertoimen, joka ei ole suoraan verrannollinen matkustavien osapuolten lukumäärään. Nyt tässä kaksi tyyppiä yrittävät kovasti sanoa vastaan siitä, miten minä olen väärässä tai ainakin tosi paha ihminen, mutta kukaan ei onnistu osoittamaan, missä minun sanomisissani on joku oikea virhe. Korvani ovat auki, mutta hevonpaskaa en niele.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2020, 14:25:25 kirjoittanut Kuningatar Perse »
Eläkkeellä.

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mikä sai sinut nauramaan tänään?
« Vastaus #479 : Lokakuu 03, 2020, 14:34:58 »
Onkohan tämä nyt vaan huorien välistä kilpailua... asiakkaatkin reissaavat, minä ainakin. Reissatako nyt kauemmas paikallaan pysyvän kotihutsun pakeille, vai tyytyäkö lähettyvillä majailevaan reissupirkkoon - vaikka ainoa oikea ratkaisu olisi laittaa koko tarpeettomiin kontakteihin perustuva harrastus telakalle toistaiseksi.