Uutiset: Palvelimella suoritetaan ylläpidollisia toimenpiteitä la-su 18.-19.5. yönä alkaen klo 24.

Kirjoittaja Aihe: Onko rapsan teko ok?  (Luettu 4718 kertaa)

Poissa Kapteeni Turska

  • Full Member
  • Viestejä: 258
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Onko rapsan teko ok?
« : Lokakuu 03, 2019, 12:15:46 »
Kun teette rapsoja, kysyttekö palveluntarjoajilta siihen lupaa. Oma vakkarini kertoi, että hänestä oli aikoinaan sihteeriopistolla ilkeämielinen rapsa. Omasta mielestäni hyviin tapoihin kuuluu luvan kysyminen.
Yhdestoista käsky: Älä puhu ulkosynnyttimistä halventavaan sävyyn, koska se on parasta mitä voit naiselta koskaan saada.

Poissa Pekka.Karvo

  • Puudeli
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1414
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #1 : Lokakuu 03, 2019, 12:47:49 »
Kotimaisilta kysyn aina luvan ja kunnioitan jos en saa lupaa niin silloin en rapsaa kirjoita. Ulkkareilta en yleensä lupaa kysele. Rapsan kirjoitan ihan oman harkinnan mukaan, en läheskään kaikista tapaamisista.
Sitä saa mitä sattuu tulemaan

Poissa Vieras0041

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1564
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #2 : Lokakuu 03, 2019, 13:55:39 »
Jos rapsan haluan kirjoittaa niin kysyn luvan niin kotimaisilta kuin ulkkareiltakin....ulkkarit harvemmin haluavat olla mainittuna tämän sivuston kanssa..taustalla se mitä kävi SW:lle. Heitä ei myöskään tänne foorumille ole tulossa vaikka joku niin voisi kuvitellakkin.

Poissa Vieras0032

  • Hero Member
  • Viestejä: 582
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #3 : Lokakuu 03, 2019, 14:17:20 »
^^
Kummastelen tässä, että jos lupa kysytään/ei kysytä, niin miksi erilainen käytäntö suomalaisten ja ulkkisten kanssa?

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #4 : Lokakuu 03, 2019, 14:18:32 »
Moneskohan avaus tämä on jo täällä samasta  aiheesta? Menköön nyt vielä kuitenkin tämän kerran, että en kysy lupia keneltäkään. Jos jollain on rapsaamista vastaan jotain niin tietenkin olen silloin hissukseen jos joku näin haluaa. Esim. suomalaisesta ykkössuosikistani olen ihan hiljaa. Ulkkareiden tiedän haluavan rapsan itsestään (jos se on hyvä ;))sillä se parantaa huomattavasti heidän "markkina-arvoaan". Kotimaisille rapsa ei juurikaan merkitse mitään sillä heille fanipoikia riittää muutenkin.

Ulkkarit eivät koe tätä paikkaa omakseen kun enkunkielinen osio on niin vaatimattomalla tasolla, näin on kerrottu. Ei mistään muusta syystä.

Poissa Vieras0017

  • Full Member
  • Viestejä: 272
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #5 : Lokakuu 03, 2019, 14:24:16 »
Mullakin herätti kummastusta miksei ulkkareilta tarvitse lupaa kysyä? Eikö sekin olisi kuitenkin kohteliasta kysyä haluaako yhtälailla kuin kotimaisiltakin.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15389
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #6 : Lokakuu 03, 2019, 14:28:38 »
Olkoon kuinka mones avaus tahansa, mutta hyvästä aiheesta on hyvä kirjoittaa, että asia tulee esille monin eri tavoin.
Minä kysyn luvan aina. Kysyin jopa Krakovassa tytöiltä, että sopiiko minun kirjoittaa heistä muutamalla sanalla ja pistää linkki ilmoitukseen ja luvan sain. Hyviin tapoihin se kuuluu, mutta tapoja on monia, kuten on kirjoittajiakin.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #7 : Lokakuu 03, 2019, 14:42:49 »
^ Mitä luulet, että saisitko luvan rapsaan jos kaikki olisi mennyt v....si? Annatko seuraavan turskan vaan kärsiä nahoissaan ja hassata rahansa?

Poissa Vieras0036

  • Hero Member
  • Viestejä: 513
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #8 : Lokakuu 03, 2019, 16:14:12 »
^Onkos teillä turskan kalastuslupa? Ai ei vai. Sitten tulee sakkoja.

Dee Dee:llä on hyvä pontti, vaikka se ei kaikkia miellytäkään.  8) Jos luvataan toista, mitä oikeasti on tarjolla, asiakasta kohdellaan epäasiallisesti tai yritetään kaupata nallipussyä hienomassa pakkauksessa kuin se todellisuus on, pitäisikö pitää supussa, että mahdollisimman moni turska iskisi päänsä samaan Karjalan mäntyyn.  Mielestäni ei.

Muissa tapauksissa on toki, kohteliasta kysyä haluaako palveluntarjoaja itseään rapsattavan, koska huomion vilkastuessa myös röllit mönkivät luolistaan ja tulevat sihteerin ovelle koputtelemaan.     
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2019, 16:16:11 kirjoittanut Lord Nelson »

Poissa Pekka.Karvo

  • Puudeli
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1414
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #9 : Lokakuu 03, 2019, 16:15:21 »
^^
Kummastelen tässä, että jos lupa kysytään/ei kysytä, niin miksi erilainen käytäntö suomalaisten ja ulkkisten kanssa?

Perimmäinen syy rapsojen kirjoittamiseen on auttaa tai varoittaa toisia turskia, jos ei sitä lasketa että halutaan kertoa käyneensä hupakoissa.
Ulkolaisten palveluntarjoajien kanssa törmää niin räikeisiin kusetuksiin, että mielestäni näistä on hyvä varoittaa kanssa turskia ja jos tämmöseen törmään niin en vaivaudu lupaa kysymään. Kotimaisten kanssa kusetuksiin en ole koskaan törmännyt vaan yleensä ovat mielipideasioita jos ei olla oltu johonkin tyytyväisiä ja näistä en mielelläni raportoi, koska haluan jatkossakin harrastaa tätä lajia.
Sitä saa mitä sattuu tulemaan

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #10 : Lokakuu 03, 2019, 16:26:19 »
^Kerrotko sitten suoraan hupakolle mikä mätti tapaamisella sillä mielestäni on myöskin hupakolle eduksi saada tietoonsa jos on jotain parannettavaa hänen palveluissaan?

Poissa Vieras0028

  • Hero Member
  • Viestejä: 705
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #11 : Lokakuu 03, 2019, 16:27:00 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikäli palvelu ei vastaa luvattua tai ette muuten ole tyytyväisiä saamaanne palveluun, annatteko palveluntarjoajalle itselleen suoraa palautetta? Jos ette, niin miksi näin?

Heh, DeeDeellä sama kysymys.  ;D

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #12 : Lokakuu 03, 2019, 16:31:21 »
41 sekuntia nopeampi ;)

Poissa Pekka.Karvo

  • Puudeli
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1414
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #13 : Lokakuu 03, 2019, 16:32:04 »
^^^ Tottakai kerron jos kyseessä on palvelullinen asia johon hupakko pystyy vaikuttamaan.
Sitä saa mitä sattuu tulemaan

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15389
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #14 : Lokakuu 03, 2019, 16:32:10 »
^ Mitä luulet, että saisitko luvan rapsaan jos kaikki olisi mennyt v....si? Annatko seuraavan turskan vaan kärsiä nahoissaan ja hassata rahansa?
Kyse ei ole siitä, mitä luulen. Kyse on tietysti siitä miten asian tuo esille. Voisin kertoa käyneeni jollakin mutta jättää suosittelematta. Olen näinkin aikanaan tehnyt. Olen myös joskus aikanaan saanut luvan eräältä, tässä nyt taiteilijanimeä paljastamatta, Tsekiltä ja kerron todellisen kokemukseni ja fiilikset sen jälkeen ja ne eivät olleen ainakaan minulle hyvät. Sain vihat päälleni, vaikka kokemus oli minun eikä muiden. Kirjoitus poistettiin kuitenkin.
Kokemus on aina yksilöllinen ja vaikka joku on saanut kymmeniä positiivisia rapsoja se ei tarkoita sitä, että juuri sinun kanssa kaikki menee putkeen. Olen tämän karusti muutamia kertoja kokenut.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #15 : Lokakuu 03, 2019, 16:37:10 »
Totta turiset. Mun totuus on mun niinkuin minä olen sen kokenut ja en voi antaa takeita, että kaikilla menisi näin. Itse oon joskus tavannut huonoja raportteja jostain syystä saaneita ja omat kokemukseni ovat olleet erittäin hyviä.

Poissa Vieras0036

  • Hero Member
  • Viestejä: 513
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #16 : Lokakuu 03, 2019, 17:24:34 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikäli palvelu ei vastaa luvattua tai ette muuten ole tyytyväisiä saamaanne palveluun, annatteko palveluntarjoajalle itselleen suoraa palautetta? Jos ette, niin miksi näin?

Heh, DeeDeellä sama kysymys.  ;D

Jos joku räplää puhelinta kesken tapaamisen tai keskittyy muuhun hänen pitäisi, totta kai mainitsen siitä kohteliaasti. Olisi koomista istua tuppisuuna ja sanoa kaikki okei ja kirjoittaa jälkeenpäin, että se saatan***Sini ei levittänyt punaista mattoa eteeni ja palvonut minun suurta egoani kehuen, vaikka niin odotin. Voitte kuvitella hän ei osannut lukea ajatuksiani  >:( Ja Stockmannin pussista piti maksaa 20 c.... prkl**** ei **** ja *****. Pitäkää munkkinne! ::) 

Tietenkin oma asenne,ennakko-odotukset vaikuttavat ja se miten hyvin henkilökemiat kohtaavat, vaikuttavat minkälainen tapaamisesta tulee. Suurimman osa tapaamisista on vähintään arvolla sanalla hyvä eikä ole mitään valittamista palveluissa. Olen vaatimaton enkä vaadi kuuta taivaltaa, mutta muutama tähti riittää.... ;D       
 
Mitä tarkoitin. Kaksi kertaa on osunut kohdalle todella ylimielinen hälläväliä-asenne sihteeri, jota ei kiinnostanut hoitaa työtään kunnolla. Molemmat kerrat olisi ollut vältettävissä, jos olisi googlettanut keltaisten sivujen tietopankkia, joista näistä erikoistapauksista varoitettiin. Edellenkään mielestäni ei ole paha asia, jos näistä, joita ei vitun vertaa kiinnosta hoitaa työtään kunnolla, varoitetaan. Niitä sihteereitä on todella harvassa. Ymmärrän ongelman jos antaa paskarapsan siitä, ettei saanut Audia haluttuun parkkiruutuun ja sai pienen pyyhekeen sen lisäksi talvella oli kylmä. Mulle ainaski olisi tullut tosta tooosi paha mieli.  ::)       
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2019, 17:26:33 kirjoittanut Lord Nelson »

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #17 : Lokakuu 03, 2019, 17:52:23 »
Edelleen pätee sama vanha viisaus: Positiiviseen rapsaan voi luvan kysyä, mutta negatiiviseen taas ei ole oikein mitään järkeä kysyä koska lupaa tuskin tulisi. Ei tää tän monimutkaisempaa ole.
Perfektionisti.

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #18 : Lokakuu 03, 2019, 18:13:31 »
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikäli palvelu ei vastaa luvattua tai ette muuten ole tyytyväisiä saamaanne palveluun, annatteko palveluntarjoajalle itselleen suoraa palautetta? Jos ette, niin miksi näin?
Tässä on nyt oikeastaan kaksi eri asiaa. F2f palautetta voi toki antaa, mutta sen on sitten (negatiivisen palautteen kohdalla) johdettava johonkin konkreettiseen lopputulokseen kuten esim. maksun tai osan maksusta palautukseen.

Raporilla taas on toisenlainen funktio: Raportilla pääasiassa varoitetaan toisia turskia esim. huonosta palvelusta tai ettei sovittuja palveluita saanut ollenkaan. Tai että se f2f palautekaan ei tuonut toivottua lopputulosta. Toki myös sitten taas voidaan positiivisella raportilla viestiä toisille että tässä voisi olla muillekin rahan arvoinen sijoituskohde.
Perfektionisti.

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Onko rapsan teko ok?
« Vastaus #19 : Lokakuu 04, 2019, 18:17:11 »
Ulkomailla reissatessa on tullut jokusen paikallisen punterin kanssa juteltua tästäkin aiheesta. Kyllä nämä luvan kysymiset taitavat olla aika suomalainen ilmiö, maailmalla hupakoille ei olla niin kohteliaita kuin meillä.