Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ennakkomaksun pyytäminen  (Luettu 19089 kertaa)

Poissa Turuntyttö

  • Hero Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 942
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ennakkomaksun pyytäminen
« Vastaus #220 : Elokuu 25, 2023, 14:52:25 »
Itse en pääsääntöisesti pyydä varausmaksua. Mutta sellaisissa tapauksissa joissa on monesti kyselty aikaa ja ehkä jopa sovittukkin jotain mutta ei ole sitten kuitenkaan vahvistettu aikaa tai jos on niin oharoitu, niin silloin seuraavan kyselyn yhteydessä mainitsen että varauksen yhteydessä tulee maksaa varausmaksu joka hyvitetään loppusummasta. Kummasti tämän jälkeen onkin hiljennytty aina…🙄
TAI jos viestittelyn perusteella mulle tulee syystä tai toisesta fiilis että oharointi mahdollisuus on suuri niin pyydän myös näissä tapauksissa ennakkomaksun.
Opiskelijarouva

Turku

Poissa Repomies

  • Newbie
  • Viestejä: 20
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ennakkomaksun pyytäminen
« Vastaus #221 : Elokuu 25, 2023, 16:48:18 »
Liian paljon huijauksia näissä ennakkomaksutapauksissa. Toivotan hyvät jatkot siinä vaiheessa, jos sitä kysellään. Muutenkin hankala väsäillä joidenkin google play korttien yms. kanssa

Sinänsä kyllä ymmärrän tilanteen molempien kannalta.

Poissa HarryPotter

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6844
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ennakkomaksun pyytäminen
« Vastaus #222 : Elokuu 25, 2023, 18:32:20 »
Sehän tuossa ennakkomaksussa onkin että ne joille sen uskaltaisi maksaa, luottavat sen verran etteivät sitä pyydä.

Näinhän se menee  :drinking:

Sinällään ennakkomaksut on jokaisen hupakon oma valinta. Ihan samoin kuin turska voi silloin olla menemättä.
Elämä on täynnä valintoja!
Seksi, sali, sauna ja saunaolut ;) No ehkä muutakin! ( 57 - 70 - 33 )

Poissa TuomasTJK

  • Full Member
  • Viestejä: 111
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ennakkomaksun pyytäminen
« Vastaus #223 : Elokuu 26, 2023, 23:58:55 »
Ei ole tullut ennakkomaksua tässä mielessä koskaan maksettua eikä sitä ole edes taidettu multa koskaan pyytää 20v turskailu uran aikana.

Lähtökohtaisesti en hirveästi ajatukselle ehkä siksi lämpene jos oma viestintä on viimeisen päälle asiallista, mutta voisin kyllä hyvin rapsatun / tunnetun kotimaisen kohdalla joskus maksaa, mutta mieluusti vain ekaan tapaamiseen.

Itse on tullut suosittua Mobile Pay kun ei jaksa tuon käteisen kanssa puljata. Olen kyllä muutaman kerran  maksanut vapaaehtoisesti pienen peruutus maksun jos on tullut viime hetken este omalta puolelta, koska haluan olla hyvä asiakas ja siinä menee PT:ltä väkisin työaika ja tila hukkaan.

Vakkari tapauksessa on tullut kyllä maksettua etukäteen ja joskus jälkikäteen jos unohtui mollemmilta tuo. Siinä se ei ole niin tarkkaa kun tuttuja ollaan ja luottamus on.