Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ajasta huolehtiminen?  (Luettu 10877 kertaa)

Poissa nic950

  • Newbie
  • Viestejä: 39
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #40 : Huhtikuu 11, 2022, 15:08:49 »
Mutta on sellaisiakin tapauksia sattunut että päässyt jatkamaan ilman veloituksia 😜

Mulla oli aikoinaan usein keikoilla tapana, että läksin viimeisen asiakkaan kanssa syömään ilman erillistä veloitusta ajasta. Asiakas tarjosi yleensä ruoat, joskus maksoin itse. Ja taisinpa kerran tarjota asiakkaallekin, muistaakseni vastapalveluksena jostain.. terveiset tästä menee lappiin  ;)

Minulle kävi kerran niin että olin erään kotimaisen tyttelin luona asiakkaana, tapaamiseen olin tullut toiselta paikkakunnalta moottoripyörällä. Olin tytön tuon illan viimeinen asiakas ja tapaamisen jälkeen juteltiin moottoripyöräilystä, tyttö kertoi aina halunneensa moottoripyörän kyytiin.. No eihän siinä mitään kuin tyttö kyytiin, muutama tunti ajelua, käytiin syömässä jne.. Ajelun jälkeen vielä maksuton "siviilipano" tytön aloitteesta ja taidettiin siinä vielä kainalokkain katsella telkkariakin. Tuon jälkeen ole käynyt edelleen tytön luona asiakkaana, niin ja otan ajan aina päivän viimeisenä asiakkaana:)). Terveisiä vaan hänelle jos tätä lukee, kesällä taas nähdään kun ajelen paikkakunnallesi(tulen tällä kertaa aika erikoisella autolla, mennäänkö ajelulle?)

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2479
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #41 : Huhtikuu 11, 2022, 15:20:31 »
Palveluntarjoajan ehdoilla ajan suhteen mennään. Käytäntöjä on monenlaisia, toiset ovat tarkempia, toiset suurpiirteisempiä ja joillakin aikaa on rajattomasti.

Avaajan tarina kertoo kellokorttimeningistä, joka sinällään on ihan ok. Tosin sen tomivuus edellyttää hieman asiakkaankin huomioimista palveluntarjoajalta. Kaikki kun eivät ole kuten minä - tykkään olla kartalla ajankulusta, koska en yleensä voi tietää, onko palveluntarjoaja enemmän suurpiirteistä vai aikatauluista nipottavaa sorttia.

Poissa orjamies

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1815
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #42 : Huhtikuu 11, 2022, 15:32:40 »
Ei. Fiksu asiakas saapuu sovittuna aikana. Tässä ei ole mitään vaikeasti ymmärrettävää. Jos sataa kaatamalla, ota sateenvarjo mukaan.

Stadi on ISO PAIKKA toisella puolella voi paistaa aurinko toisella sataa kaatamalla harva kantaa

auringolla varjoa varalta. ja jos liikkuu julkisilla minuuttipeli voi äkkiä kääntyä yksi bussi

nenän edestä ja vaikutus voi olla 15min jousto ajassa olisi se järkevin ymmärrän jos on

minuutilleen myyty niin on siksi ehdotin " helpoimpana " ratkaisuna rappuun päästämistä

näihin tapauksiin kun ei voi 5min ennen ottaa sisään  toki voisi katsella r kiskan

huoltsikan tms johon neuvoo silloinkin kun itse on myöhässä.
kysyvälle vastataan

Poissa Vieras0286

  • Full Member
  • Viestejä: 141
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #43 : Huhtikuu 11, 2022, 16:08:18 »
Hammaslääkärit on yksityisellä ja julkisella puolella aina myöhässä, tai no ensimmäinen aika on yleensä ajoissa ja mahdollisesti luonastauon jälkeinen aika.
Hammaslääkärin (ja myös lääkärin) valan salaiseen lisäpöytäkirjaan kuuluu velvollisuus olla säännöllisesti myöhässä sovitusta vastaanottoajasta.

Nykyäänhän ei taideta puhua Hippokrateen valasta, mutta siitähän nuo em. valat ovat johdannaisia.

Poissa Paroni

  • Full Member
  • Viestejä: 321
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #44 : Huhtikuu 11, 2022, 16:33:18 »
Oma asenne on kyllä niin, että jos tunnista on 50 minsaa menny eikä nalli pala niin alan miettii että kysynkö puol tuntia lisää vai lähdenkö käymää suihkussa, kuteet niskaan ja pienet rupattelut päälle.

Asiakas maksaa PTn ajasta, ei ajasta kun mun on pillussa.

Mutta samalla luotan myös siihen että viimekädessä pt vahtii kelloa ja pistää leikit poikki ja pokan ovesta ulos ajoissa jos muusta ei ole sovittu.

Poissa Pupu7000

  • Jr. Member
  • Viestejä: 86
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #45 : Huhtikuu 11, 2022, 16:57:49 »
Ei. Fiksu asiakas saapuu sovittuna aikana. Tässä ei ole mitään vaikeasti ymmärrettävää. Jos sataa kaatamalla, ota sateenvarjo mukaan.

Stadi on ISO PAIKKA toisella puolella voi paistaa aurinko toisella sataa kaatamalla harva kantaa

auringolla varjoa varalta. ja jos liikkuu julkisilla minuuttipeli voi äkkiä kääntyä yksi bussi

nenän edestä ja vaikutus voi olla 15min jousto ajassa olisi se järkevin ymmärrän jos on

minuutilleen myyty niin on siksi ehdotin " helpoimpana " ratkaisuna rappuun päästämistä

näihin tapauksiin kun ei voi 5min ennen ottaa sisään  toki voisi katsella r kiskan

huoltsikan tms johon neuvoo silloinkin kun itse on myöhässä.

Stadi ei todellakaan ole mikään iso paikka, mutta tekosyitähän ajanhallinnan ongelmille riittää loputtomiin.

Sulle olisi tietenkin aivan ok, jos palveluntarjoaja vastaa puhelimeen, avaa ovea summerista seuraavalle ja päästää asiakkaita oven taakse kun olet itse paikalla? Siitä huolimatta, että oma maksettu aikasi keskeytyy? Tuskin olisi.

Jännästi se ei koskaan haittaa, jos ei vaikuta itseen. Jokainen haluaa tulla palvelluksi omalla ajallaan.

Voin kyllä kuvitella niitä rapsoja, joissa pt juoksee kesken kaiken ovelle, summeri laulaa ja puhelin soi, koska joku ei osaa pysyä housuissaan ja odottaa oman aikansa alkamista.

Poissa lepsky

  • Full Member
  • Viestejä: 406
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #46 : Huhtikuu 11, 2022, 18:07:49 »
Ei. Fiksu asiakas saapuu sovittuna aikana. Tässä ei ole mitään vaikeasti ymmärrettävää. Jos sataa kaatamalla, ota sateenvarjo mukaan.
Fiksu huora ottaa vastaan sovittuna aikana ja perii sovitun summan ja huomauttaa ajoissa ajasta eikä ole vain rahankiilto silmissä. Tässä ei ole mitään vaikeasti ymmärrettävää. Samalla periaatteella pitäisi ajan lyhentymisestä tulla myös kompensaatiota jos muutamasta minuutista jo aletaan perimään ylimääräistä.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #47 : Huhtikuu 11, 2022, 19:03:21 »
Tässä kuten muissakin palveluissa on hyvä pitää sovitusta kiinni, hupakko huolehtii ettei mennä yliajalle. Jos haluan vartin lisäaikaa, luonnollisesti maksan siitä. Rahankiilto on aina hellyttävä nimike kun halutaan puhua extrojen hinnoittelusta, on se sitten palveluja tai aikaa. Rahan takia tätäkin työtä kuitenkin tehdään. Hankitaan elanto.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Pupu7000

  • Jr. Member
  • Viestejä: 86
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #48 : Huhtikuu 11, 2022, 20:13:20 »
Ei. Fiksu asiakas saapuu sovittuna aikana. Tässä ei ole mitään vaikeasti ymmärrettävää. Jos sataa kaatamalla, ota sateenvarjo mukaan.
Fiksu huora ottaa vastaan sovittuna aikana ja perii sovitun summan ja huomauttaa ajoissa ajasta eikä ole vain rahankiilto silmissä. Tässä ei ole mitään vaikeasti ymmärrettävää. Samalla periaatteella pitäisi ajan lyhentymisestä tulla myös kompensaatiota jos muutamasta minuutista jo aletaan perimään ylimääräistä.

Kuten olen kaikki nämä vuodet tehnytkin. Jätän omalta osaltani keskustelun tähän.

Poissa orjamies

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1815
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #49 : Huhtikuu 11, 2022, 20:53:20 »
Vastaan nyt tähän. Sulle olisi tietenkin aivan ok, jos palveluntarjoaja vastaa puhelimeen, avaa ovea summerista seuraavalle ja päästää asiakkaita oven taakse kun olet itse paikalla?

Kyllä pidän ihan normaalina varinkin jos on 25c pakkasta tai kaatosade.

Stadissa menee kuitenkin tunti julkisilla puolelta toiselle jos kattelis minuutilleen

aikataulun on hyvin pian vartin myöhässä. jos ihminen ei pysty joustamaan muutamaa kertaa

vuodessa minä ainakin äänestän lompakollani.
kysyvälle vastataan

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1540
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #50 : Huhtikuu 11, 2022, 21:44:46 »
Hei! Oon tää kyseinen ruma finninaama.
Tosiaan kyse on luultavasti ollut siitä, että asiakas ei ole tullut ajan loppuessa ja ollaan sovittu, että maksaa hieman lisää ja voidaan jatkaa.
Jos haluaa rauhallisempaa menoa, on parasta ottaa hieman pidempi aika.

Ajan venkslailusta: Joskus sattuu valitettavasti tilanteita, joissa joudun siirtämään aikaa. Yleensä tarjoan pientä alennusta, jos hirveäksi säätämiseksi menee mun taholta.

Kännykän räpläyksestä: JOS kys. asiakas on se, keneksi luulen, niin etsin ajan loputtua puhelimesta kohdan, jossa sovimme 100€/15 min. Tämän jälkeen kyseinen asiakas alkoi selata keskusteluamme pitkän kaavan mukaan ja etsiä jotakin, jolla olisi voinut saada lisäaikaa maksutta. Sen jälkeen suostui vaivoin maksamaan lisäajasta. Kyse ei ollut siis siitä, että pyydän rahaa omasta mokasta.

Yleisesti ottaen: Mitä enemmän munakuvia ja tinkaamista/kuvien pyytelyä tulee, sitä tiukempi olen rajoista.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2022, 21:51:28 kirjoittanut veeras »
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Perseeseen

  • Banned
  • Newbie
  • Viestejä: 32
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #51 : Huhtikuu 11, 2022, 21:48:27 »
Tietää nyt ainakin ketä välttää.

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1540
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #52 : Huhtikuu 11, 2022, 21:52:55 »
Tietää nyt ainakin ketä välttää.

Mukavaa viikkoa! Jos haluat välttämättä lisäaikaa ilmaiseksi, niin varmasti joku muu sitä tarjoaa🙂
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Turuntyttö

  • Hero Member
  • Galleria (5)
  • Viestejä: 949
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #53 : Huhtikuu 11, 2022, 22:05:33 »
Hei! Oon tää kyseinen ruma finninaama.
Tosiaan kyse on luultavasti ollut siitä, että asiakas ei ole tullut ajan loppuessa ja ollaan sovittu, että maksaa hieman lisää ja voidaan jatkaa.
Jos haluaa rauhallisempaa menoa, on parasta ottaa hieman pidempi aika.

Ajan venkslailusta: Joskus sattuu valitettavasti tilanteita, joissa joudun siirtämään aikaa. Yleensä tarjoan pientä alennusta, jos hirveäksi säätämiseksi menee mun taholta.

Kännykän räpläyksestä: JOS kys. asiakas on se, keneksi luulen, niin etsin ajan loputtua puhelimesta kohdan, jossa sovimme 100€/15 min. Tämän jälkeen kyseinen asiakas alkoi selata keskusteluamme pitkän kaavan mukaan ja etsiä jotakin, jolla olisi voinut saada lisäaikaa maksutta. Sen jälkeen suostui vaivoin maksamaan lisäajasta. Kyse ei ollut siis siitä, että pyydän rahaa omasta mokasta.

Yleisesti ottaen: Mitä enemmän munakuvia ja tinkaamista/kuvien pyytelyä tulee, sitä tiukempi olen rajoista.

Hyvä kun saatiin tarinasta myös toinen puoli! 👌
Opiskelijarouva

Turku

Poissa juhalin

  • Full Member
  • Viestejä: 163
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #54 : Huhtikuu 11, 2022, 22:11:38 »
Hei! Oon tää kyseinen ruma finninaama.
Tosiaan kyse on luultavasti ollut siitä, että asiakas ei ole tullut ajan loppuessa ja ollaan sovittu, että maksaa hieman lisää ja voidaan jatkaa.
Jos haluaa rauhallisempaa menoa, on parasta ottaa hieman pidempi aika.

Ajan venkslailusta: Joskus sattuu valitettavasti tilanteita, joissa joudun siirtämään aikaa. Yleensä tarjoan pientä alennusta, jos hirveäksi säätämiseksi menee mun taholta.

Kännykän räpläyksestä: JOS kys. asiakas on se, keneksi luulen, niin etsin ajan loputtua puhelimesta kohdan, jossa sovimme 100€/15 min. Tämän jälkeen kyseinen asiakas alkoi selata keskusteluamme pitkän kaavan mukaan ja etsiä jotakin, jolla olisi voinut saada lisäaikaa maksutta. Sen jälkeen suostui vaivoin maksamaan lisäajasta. Kyse ei ollut siis siitä, että pyydän rahaa omasta mokasta.

Yleisesti ottaen: Mitä enemmän munakuvia ja tinkaamista/kuvien pyytelyä tulee, sitä tiukempi olen rajoista.
Kyllä se näin on, että jos vartin ajan ottaa, niin se on myös turskan asia huolehtia siitä että toiminta on ripeää eikä ajan ylitystä tapahdu.

Poissa Entto

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 4007
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #55 : Huhtikuu 11, 2022, 22:27:33 »
^ Mullahan menee vartti jo siihen että sanon päivää, hoidan finanssiasiat ja käyn suihkussa.

Ja tuo 4 minuuttia on neljännes vartista...

Veerakselle 👍😘
Saitin Bud Spencer

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1540
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #56 : Huhtikuu 11, 2022, 22:33:50 »
^ Mullahan menee vartti jo siihen että sanon päivää, hoidan finanssiasiat ja käyn suihkussa.

Ja tuo 4 minuuttia on neljännes vartista...

Veerakselle 👍😘

Et uskoisikaan, kuinka pitkään joku voi saada kulumaan ulkovaatteissa ja kengännauhojen sitomisessa😁 Jää taaperokin kakkoseksi vitkuttelussa.
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #57 : Huhtikuu 11, 2022, 23:02:58 »
Tässä kuten muissakin palveluissa on hyvä pitää sovitusta kiinni, hupakko huolehtii ettei mennä yliajalle. Jos haluan vartin lisäaikaa, luonnollisesti maksan siitä. Rahankiilto on aina hellyttävä nimike kun halutaan puhua extrojen hinnoittelusta, on se sitten palveluja tai aikaa. Rahan takia tätäkin työtä kuitenkin tehdään. Hankitaan elanto.


Jos ihmisellä on perustavan laatuinen aukko yleissivistyksessä, on ihminen usein myöhässä, ja antaa odotuttaa usein suurta persoonaansa.

Se vituttaa toisia ihmisiä, ja sivistymättömän ihmisen leuka voi tulla kipeäksi. 

Hyvä ihminen, älä ole myöhässä.

Osta Omega Seamaster-kello.

Se on vesitiivis, ja sen kanssa voi mennä suihkuun.

Säästät aikaa, muttet rahaa.

Omegan viisareita seuraamalla elämänkoululainenkin voi pienellä opastuksella oppia olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaa.

Huorissa käynti ei ole koskaan ollut näin helppoa.  :sheep:

 
               
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2022, 23:05:10 kirjoittanut Hese69 »

Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #58 : Huhtikuu 11, 2022, 23:06:56 »
Eikö eteisessä vitkuttelijoilla ole yleensä tarralenkkarit? Ei niiden jalkaan laittamisessa luulisi kovin kauaa aikaa menevän.
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa lepsky

  • Full Member
  • Viestejä: 406
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #59 : Huhtikuu 11, 2022, 23:09:31 »
Miksi edes pitää ottaa 15 minuutin varaavia vastaan?  8)