Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ajasta huolehtiminen?  (Luettu 10873 kertaa)

Poissa orjamies

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1814
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #20 : Huhtikuu 10, 2022, 21:52:35 »
Aikaa ei ole sopivaa venyttää myöskään alkupäästä. Ei ole mitenkään harvinaista, että paikalle tullaan jo varttia tai kymmentä minuuttia etuajassa ja jos et ole ehtinyt päästää hätähousua sisään, asiakas näyttää hapanta naamaa. Jotkut kyllä ymmärtävät pahoitella, mutta eivät ota huomioon varaamansa ajan pituutta suhteessa etuajassa saapumiseen.

Jos varaat mistä tahansa muualta (parturi, fysioterapia, hammashoito, koiran trimmaus), ajan klo. 14.00, alkaako ajanvaraus a) 14.00, b) 13.45 vai c) 14.15?

Välkyimmät ymmärsivätkin jo vihjeen, mutta muillekin: ajanvaraus alkaa sovittuna aikana ja päättyy sovitun ajan kuluttua umpeen.

joillakin on tiukat aikataulut tietty fiksu asiakas tulee hiukan etukäteen kesällä ei ole tuskaa

sitä 5-10 min istua vaikka kivellä mutta jos on 25 pakkasta tai sataa kaatamalla voisihan

asiakkaan päästää vaikka rappuun jos hommat kesken tms
kysyvälle vastataan

Poissa Netta

  • Hero Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 628
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #21 : Huhtikuu 10, 2022, 21:54:04 »
Juu, kyllä se on minunkin mielestä hupsukan tehtävä huolehtia ajankulusta. Jos aika venähtää sovitusta ylitse, niin se menee sit hupsun "piikkiin". Mut kukin toki tyylillään. Toiset ovat varmasti tarkempia kuin toiset ja toisaalta onhan sitä pakkokin olla tarkka sellaisessa tapauksessa, jos on aikatauluttanut tapaamisia tiheään 🤔. Itsestä minuuttiaikataulu tuntuisi kauhealta ajatukselta 🙈😅. Inhoan kiirettä, jos se ei ole välttämätöntä 😅. Onneksi kampaajakaan ei lopeta työtä kesken ennenkuin homma on valmis 😅
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 10, 2022, 21:56:51 kirjoittanut Netta »
"Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride." -Anthony Bourdain

Poissa Vieras0298

  • Jr. Member
  • Viestejä: 75
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #22 : Huhtikuu 10, 2022, 21:56:19 »
Tuossa eräällä toisella foorumilla keskustellaan tilanteesta, jossa pt oli laskuttanut neljän minuutin ajan ylityksestä 15 euroa. Ei kai tämän näin pitäisi mennä, jos on etukäteen sovittu ja maksettu vaikka puolesta tunnista? Eikö tätä varten pt just hommaa sen munakellon ja sen avulla seuraa ajankäyttöä? Kertomansa mukaan pt oli panojen jälkeen mennyt räpläämään kännykkäänsä ja ilmoitti, että neljä minuuttia meni yli ja maksaa 15€ lisää. Asiakas ei ollut siis yllättäen lymyillyt esimerkiksi kylppärissä varttia panojen jälkeen, vaan panot olivat hurahtaneet vähän pitkäksi.

Jos tälläinen pitää paikkaansa, niin mielellään kuulisi, kuka kyseessä? Tietää kiertää kaukaa, ettei vaan mene "yliajalle".


Poissa juhalin

  • Full Member
  • Viestejä: 163
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #23 : Huhtikuu 10, 2022, 22:04:15 »
No en kyllä kerro kuka kyseessä, koska asiasta ei ole kuin toisen osapuolen kertomus. Ja eipä näitä foorumeita monia ole...

Poissa EsaNahka

  • Jr. Member
  • Viestejä: 77
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #24 : Huhtikuu 10, 2022, 22:39:29 »
Saako asiakas sitten  myös hyvityksen käyttämättömästä ajasta? jos/kun  hupakko kiirehtii turskaa etuaikaan ulos

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2093
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #25 : Huhtikuu 10, 2022, 23:04:15 »
...mutta jos on 25 pakkasta tai sataa kaatamalla voisihan

asiakkaan päästää vaikka rappuun jos hommat kesken tms

Ei vittu; oot siinä lähellä kliimaksia niin hutsu sanoo "sori,oota hetki niin käyn päästämässä seuraavan asiakkaan eteiseen ettei pili jäädy, jatketaan kohta".
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa orjamies

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1814
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #26 : Huhtikuu 10, 2022, 23:37:56 »
...mutta jos on 25 pakkasta tai sataa kaatamalla voisihan

asiakkaan päästää vaikka rappuun jos hommat kesken tms

Ei vittu; oot siinä lähellä kliimaksia niin hutsu sanoo "sori,oota hetki niin käyn päästämässä seuraavan asiakkaan eteiseen ettei pili jäädy, jatketaan kohta".

no ajoitus on pettänyt jos 5 min ennen ajan päättymistä ollaan huulilla  pitää ainakin pukea,,
kysyvälle vastataan

Poissa NinniNeiti

  • Full Member
  • Viestejä: 316
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #27 : Huhtikuu 11, 2022, 06:17:55 »
Aikaa ei ole sopivaa venyttää myöskään alkupäästä. Ei ole mitenkään harvinaista, että paikalle tullaan jo varttia tai kymmentä minuuttia etuajassa ja jos et ole ehtinyt päästää hätähousua sisään, asiakas näyttää hapanta naamaa. Jotkut kyllä ymmärtävät pahoitella, mutta eivät ota huomioon varaamansa ajan pituutta suhteessa etuajassa saapumiseen.

Jos varaat mistä tahansa muualta (parturi, fysioterapia, hammashoito, koiran trimmaus), ajan klo. 14.00, alkaako ajanvaraus a) 14.00, b) 13.45 vai c) 14.15?

Välkyimmät ymmärsivätkin jo vihjeen, mutta muillekin: ajanvaraus alkaa sovittuna aikana ja päättyy sovitun ajan kuluttua umpeen.

joillakin on tiukat aikataulut tietty fiksu asiakas tulee hiukan etukäteen kesällä ei ole tuskaa

sitä 5-10 min istua vaikka kivellä mutta jos on 25 pakkasta tai sataa kaatamalla voisihan

asiakkaan päästää vaikka rappuun jos hommat kesken tms

Toi saattaisi kans herättää naapureis kysymyksiä jos päästelee jengiä käytäville pyörii :laught: Tai mikäli ei ole mahdollista edes aukoa ovia etänä niin silloinkin melko epäkäytännöllistä. Kannattaa siis olla täsmällinen, jos pakkasta niin kannattaa kävellä vaikka lämmittelykierros. Jos sataa kaatamalla niin katoksia usein löytyy kyllä. Ei voi olettaa että tyttö on etuajassa valmis vaan silloin kun on aika sovittu.

Kysyä toki voi voiko aikaistaa, siinä ei mitään häviä, mutta pitää ymmärtää et mikäli aikaistetaan niin aika myös päättyy ennen alkuperäisesti sovittua ajankohtaa eikä varattu aika pitene. Eli siitäkään ei sit kannata suuttua et jos aika alkoi 10 vaille ja tasan tunnin päästä 10 vaille ollaan pistämässä ulos.

Alkuperäiseen tarinaan. Emme tiedä onko tyttö räplännyt puhelinta merkkinä et nyt aika astua ovesta ulos ja toinen on jäänyt siihen pyörimään ja tyttö on sit todennut et no nyt tää seisoskelu alkaa maksaa. Vai onko tyttö räplännyt koko tapaamisen.

Anyway tytön vastuulla tarkkailla aikaa mut tiedostan myös sen et on tapauksia keitä ei meinaa millään saada ovesta pihalle nätisti. Jäädään makaa sängylle, sit mennään istuskelee kun pitäisi mennä pesulle, ei pueta vaatteita päälle, ei saada kenkiä jalkaan, jäädään jumiin eteiseen. Joo joskus täytyy todella paljon sanallisesti ohjata tai jäätäisiin sinne koko loppupäiväksi pyörimään. Mut edelleen uskon et parempi sanallisesti ohjata kuin olla hiljaa ja odottaa et tapahtuuko mitään.
Thank you 🙏🕊️

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5360
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #28 : Huhtikuu 11, 2022, 07:15:23 »
Anyway tytön vastuulla tarkkailla aikaa mut tiedostan myös sen et on tapauksia keitä ei meinaa millään saada ovesta pihalle nätisti. Jäädään makaa sängylle, sit mennään istuskelee kun pitäisi mennä pesulle, ei pueta vaatteita päälle, ei saada kenkiä jalkaan, jäädään jumiin eteiseen. Joo joskus täytyy todella paljon sanallisesti ohjata tai jäätäisiin sinne koko loppupäiväksi pyörimään. Mut edelleen uskon et parempi sanallisesti ohjata kuin olla hiljaa ja odottaa et tapahtuuko mitään.
Lienee olemassa mahdollisuus siitä että noin toimivan kaverin numero talletetaan nimellä "älä vastaa"?

Poissa Viveca

  • Full Member
  • Viestejä: 137
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #29 : Huhtikuu 11, 2022, 07:35:51 »
Mulla menee aika niin, että puoli tuntia on lähempänä puolta tuntia kuin tuntia. Ja tunti lähempänä tuntia, kuin puoltatoista. Mikään ole pahempi tunnelman latistaja, kuin tarkka minuuttiaikataulu ja kiire.

Poissa Jousimies2012

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2655
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #30 : Huhtikuu 11, 2022, 07:48:37 »
Itse saavun aina 10min myöhässä ja olen lähdössä 10min etuajassa, yleensä PT ei meinaa päästää pois kun sessiot kesken  :whipping:

Mutta vakavasti puhuen niin useimmilla PT:lla on aina jokin munakello / puhelin muistuttamassa ajasta, joskus ollaan kyselty jos PT:lla loppuilta vapaata että halutaanko vielä jatkaa joka maksaa lisää x määrän seteleitä.
Mutta ideanahan on että kumpikin pääsisi maaliin ennen ajanloppua niin olisi palautukset ym hoidettu kun kello pärähtää.

Mutta on sellaisiakin tapauksia sattunut että päässyt jatkamaan ilman veloituksia 😜
Opettelee kielihommia… 😜

Poissa Jalmari

  • Hero Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 542
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #31 : Huhtikuu 11, 2022, 08:27:02 »
Itse pidän siitä, että ajoista pidetään kiinni ja sovittu aika päättyy silloin kun on sovittu.
Vaikka kylmässä on ikävä odotella, niin en tunne halua tulla odottelemaan rappukäytävään. Mieluiten odotan ulkona.
Tarkan ajankäytön plussa on se, että jos auto on maksullisella paikalla, ei sen pysäköinnin aika myöskään ylity (ei napsahda ylimääräistä maksua) Sovelluksia toki on mutta ei niitä tuossa vaiheessa enää muista/tajua käyttää.

Tarpeeksi pitkän ajan varaamisella varmistaa lähes aina sen, ettei aika lopu kesken kiihkeimmän hetken. :)   
Satunnainen matkailija mutkaisilla poluilla, kokemuksia etsimässä

Poissa Juutas

  • Hero Member
  • Viestejä: 644
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #32 : Huhtikuu 11, 2022, 08:59:34 »
Jos varaat mistä tahansa muualta (parturi, fysioterapia, hammashoito, koiran trimmaus), ajan klo. 14.00, alkaako ajanvaraus a) 14.00, b) 13.45 vai c) 14.15?

Vähän OT, mutta ainakin mun kokemus hammashoidoista on että jos aika on varattu klo 14.00 niin hoitoon pääset keskimäärin klo 14.15 - 14.30 eli 15-30 min myöhässä ;-)
Pitäisköhän noista alkaa valittaa ohareina :-)

Lempeä mies, lämpöä vailla.

Poissa Viveca

  • Full Member
  • Viestejä: 137
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #33 : Huhtikuu 11, 2022, 09:35:58 »
Mutta on sellaisiakin tapauksia sattunut että päässyt jatkamaan ilman veloituksia 😜

Mulla oli aikoinaan usein keikoilla tapana, että läksin viimeisen asiakkaan kanssa syömään ilman erillistä veloitusta ajasta. Asiakas tarjosi yleensä ruoat, joskus maksoin itse. Ja taisinpa kerran tarjota asiakkaallekin, muistaakseni vastapalveluksena jostain.. terveiset tästä menee lappiin  ;)

Poissa orjamies

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1814
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #34 : Huhtikuu 11, 2022, 10:56:21 »
tuolla joku mainitsikin tasarahan jos sitä rahaa nyt ei ole mukana ja rupeisi vaatimaan

kutsuuko kaappi-igorin naapurista taluttaa asiakkaan automaatille,,,,  siksi asiaan kuuluu

viimestään varttia vaille jo mainita ajankulusta sillonhan kuulema usein jo viskataan ulos

eli olisin maksanut 200e tunti periaatteessa pt pitäisi palauttaa 50e
kysyvälle vastataan

Poissa Pupu7000

  • Jr. Member
  • Viestejä: 86
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #35 : Huhtikuu 11, 2022, 12:05:50 »
Aikaa ei ole sopivaa venyttää myöskään alkupäästä. Ei ole mitenkään harvinaista, että paikalle tullaan jo varttia tai kymmentä minuuttia etuajassa ja jos et ole ehtinyt päästää hätähousua sisään, asiakas näyttää hapanta naamaa. Jotkut kyllä ymmärtävät pahoitella, mutta eivät ota huomioon varaamansa ajan pituutta suhteessa etuajassa saapumiseen.

Jos varaat mistä tahansa muualta (parturi, fysioterapia, hammashoito, koiran trimmaus), ajan klo. 14.00, alkaako ajanvaraus a) 14.00, b) 13.45 vai c) 14.15?

Välkyimmät ymmärsivätkin jo vihjeen, mutta muillekin: ajanvaraus alkaa sovittuna aikana ja päättyy sovitun ajan kuluttua umpeen.

joillakin on tiukat aikataulut tietty fiksu asiakas tulee hiukan etukäteen kesällä ei ole tuskaa

sitä 5-10 min istua vaikka kivellä mutta jos on 25 pakkasta tai sataa kaatamalla voisihan

asiakkaan päästää vaikka rappuun jos hommat kesken tms

Ei. Fiksu asiakas saapuu sovittuna aikana. Tässä ei ole mitään vaikeasti ymmärrettävää. Jos sataa kaatamalla, ota sateenvarjo mukaan.

Poissa 007 (oma)lupa naida

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1631
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #36 : Huhtikuu 11, 2022, 13:15:11 »
Itsellä ongelmana että kun tulen kauempaa ja en halua myöhästyä, olen paikka hyvissä ajoin.
Tapanani on lähettää viesti että olen paikalla. Koska ajattelen että jos pt on valmiina ja odottelee kanssa sen 10 min kulumista, niin miksei sitten voida aloittaa 10 min etuajassa, ja siitähän se aika lähtee juoksemaan, aloituksesta....
Molemmat hyötyy.....

9 vuotta ikään 69, joka on kivaa :-)

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5190
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #37 : Huhtikuu 11, 2022, 13:41:42 »
Itsellä ongelmana että kun tulen kauempaa ja en halua myöhästyä, olen paikka hyvissä ajoin.
Tapanani on lähettää viesti että olen paikalla. Koska ajattelen että jos pt on valmiina ja odottelee kanssa sen 10 min kulumista, niin miksei sitten voida aloittaa 10 min etuajassa, ja siitähän se aika lähtee juoksemaan, aloituksesta....
Molemmat hyötyy.....

Mun mielestä tää on hyvä tapa 😘
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa HarryPotter

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6915
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #38 : Huhtikuu 11, 2022, 14:36:04 »
Itse olen kanssa sopivissa ajoin paikalla ja yleensähän ohjeistus on ollut aikalailla laittaa viestiä muutama minuutti ennen tapaamista. Ennemminkin on pt:t ollut myöhässä tapaamisista joitakin minuutteja kuin itse. Henkilökohtaisesti minuutti sinne tai minuutti tänne ei ole vaikuttanut minun tapaamiseen millään tasolla. Tuttujen kanssa viestittely on toinen juttu eli siinä on yleensä viestittely monella tapaa joustavampaa. Itsellä tapaamiset on menneet hyvässä hengessä ja fiiliksessä.

Jos halutaan periä ylimääräisiä minuuttitaksoja, niin ne varmaan pitäisi mainita ilmoituksessa. Summahan on pieni, mutta jos siitä ei ole mitään mainintaa missään, niin käsittääkseni ei semmoista voi periäkään.

Hammaslääkärit on yksityisellä ja julkisella puolella aina myöhässä, tai no ensimmäinen aika on yleensä ajoissa ja mahdollisesti luonastauon jälkeinen aika.

En tunne kyseistä tapahtumaa, joten vaikea sanoa, että onko kyse vain ajasta vai jostakin muustakin...

 
Seksi, sali, sauna ja saunaolut ;) No ehkä muutakin! ( 57 - 70 - 40 )

Poissa nic950

  • Newbie
  • Viestejä: 39
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ajasta huolehtiminen?
« Vastaus #39 : Huhtikuu 11, 2022, 15:01:04 »
Mulla menee aika niin, että puoli tuntia on lähempänä puolta tuntia kuin tuntia. Ja tunti lähempänä tuntia, kuin puoltatoista. Mikään ole pahempi tunnelman latistaja, kuin tarkka minuuttiaikataulu ja kiire.

Minusta juuri tämä on kalliimman kotimaisen ja liukuhihnaa tekevän ulkomaisen ero mistä kannattaakin maksaa, eli kelloa ei tuijotella minuutin tarkkuudella toki kunnioittaen suunnilleen alkuperäistä sopimusta. Itselleni on käynyt jopa joskus niin että saadun/maksetun työsuorituksen jälkeen ollaan rupateltu pidemmän aikaakin kahvikupin äärellä, vähän hämmentyneenä olen sitten jopa kysynyt että oletko varma ettei minun olisi jo aika lähteä?
Mutta jos jollain palveluntarjoajalla kireämpi aikataulu niin silloin hänen on syytä tarkkailla kelloa ja huomauttaa hyvissä ajoin ajan loppumisesta, jos näin jättää itse tekemättä niin ihan turha on vinkua lisämaksuja 4 minuutista, itse en ainakaan maksaisi.