Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ovella sen tunnelman jo aistii  (Luettu 5567 kertaa)

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Ovella sen tunnelman jo aistii
« : Syyskuu 10, 2019, 14:41:53 »
Olen joskus tästä jo "jossain muualla" aloittanut keskustelun, mutta haitanneeko mitään jos asiaa käsitellään täälläkin?

Kuka komppaa väitettäni(tai kokemuksista se on peräisin),että tulevan tapaamisen fiilikset aistii jo astuessaan hupakon ovesta sisälle ja nyt tarkoitan sitä ekaa visiittiä. Jos ovella on vastaanotto hiukan tympeähkö, tyly tai välinpitämätön niin tulee olemaan koko tapaamisen kulkukin sitä.

Mitä mieltä ollaan?

Poissa Juutas

  • Hero Member
  • Viestejä: 644
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #1 : Syyskuu 10, 2019, 14:46:26 »
Kyllähän DeeDee on oikeassa, useimmiten se miten sinut otetaan vastaan kertoo miten tapaaminen tulee sujumaan. Tietysti itse omalla käytöksellään pystyy tuohon vaikuttamaan.
Mutta uuden käynnin varmistaa se miten minut saatellaan ovelle.
Lempeä mies, lämpöä vailla.

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #2 : Syyskuu 10, 2019, 14:54:44 »

Mutta uuden käynnin varmistaa se miten minut saatellaan ovelle.
Kompoti kompoti. Niin totta.

Poissa Pekka.Karvo

  • Puudeli
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1414
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #3 : Syyskuu 10, 2019, 16:17:29 »
Eihän tässä ole muuta vaihtoehtoa kuin kompata. Kyllä sen tietää jo ensimmäisestä kymmenestä sekunnista kun tavataan että tuleeko hyvää vai vähemmän hyvää. Se ensivaikutelma tehdään vain kerran. Joskus on käynyt niinkin, että jo ennen kun on nähnyt hupakon niin on tiennyt että nyt nähdään tähtiä.
Sitä saa mitä sattuu tulemaan

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #4 : Syyskuu 10, 2019, 16:37:07 »
komp komp komp komp

Kyllä se ensivaikutelma tulee hyvin pian oven aukaisusta ja tylyllä tai ilmeettömällä ulosannilla varmasti käännyn enne kuin on liian myöhäistä.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Vieras0009

  • Full Member
  • Viestejä: 496
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #5 : Syyskuu 10, 2019, 16:49:43 »
No, eikö se ole aika selväkin, jos ovella on vastassa tympeähkö, tyly tai välinpitämätön hupakko, niin kyyti on kylmää🙂.

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #6 : Syyskuu 10, 2019, 16:53:43 »
Onko tosiaan kukaan kokenut, että huono ensi vaikutelma olisi kääntynyt hyväksi?

Poissa Vieras0020

  • Jr. Member
  • Viestejä: 52
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #7 : Syyskuu 10, 2019, 17:07:20 »
Yhdyn aloittajaan.  ::) Eipä ole tullut omalle kohdalle epämiellyttävää vastaanottoa koskaan mutta mä en olekaan ronkeli.

Poissa C.G.E. Bannerheim

  • Jr. Member
  • Viestejä: 82
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #8 : Syyskuu 10, 2019, 17:51:43 »
Joskus on viisainta kääntyä jo ovelta kotiin ja säästää rahat.

Poissa Juutas

  • Hero Member
  • Viestejä: 644
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #9 : Syyskuu 10, 2019, 18:18:45 »
Onko tosiaan kukaan kokenut, että huono ensi vaikutelma olisi kääntynyt hyväksi?
Itse asiassa olen kokenut tämänkin. Eräs neito aloitti heti ovella kiroamaan ohari-olleja ja häiriköitä ja oli kuin olisi juuri puraissut sitruunaa.
Hetken mietin uukkarin tekoa, mutta kun neito tyyntyi ja väläytti hymyä, niin kaupat tuli ja hetken kuluttua minäkin. Poistumista valmistellesani sain kyllä sen verran hyvää kohtelua, että tapasin neidon uudelleenkin.
Lempeä mies, lämpöä vailla.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15205
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #10 : Syyskuu 10, 2019, 18:52:23 »
Olen monta kertaa ihmetellyt sitä, miten tytöt yleensä ottavat minut vastaan. Oikeastaan olen siitä perin hämmentynyt. Montaa kertaa näissä harrastuksissa ei ole sitä naamaa "norsun vitulla" tullut vastaan ja Suomitytöiltä ei milloinkaan.
Kuitenkin ensimmäisellä kerralla ainakin itse tiedän tulenko uudelleen vaiko en, ne on ne pienet nyanssit tapaamisella, mitkä saavat minut palaamaan samojen tyttöjen luo yhä uudelleen ja uudelleen.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Juutas

  • Hero Member
  • Viestejä: 644
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #11 : Syyskuu 10, 2019, 19:15:49 »
Olen monta kertaa ihmetellyt sitä, miten tytöt yleensä ottavat minut vastaan. Oikeastaan olen siitä perin hämmentynyt.

Ne on ne pienet värikkäät paperilappuset, ilman niitä jäisimme ilman, veli hyvä. Tosin käytös (kuulemma) kompensoi jonkin verran ulkoista olemusta.

ne on ne pienet nyanssit tapaamisella, mitkä saavat minut palaamaan samojen tyttöjen luo yhä uudelleen ja uudelleen.

Juuri niin, yksityiskohdissa se piru asuu ;-)
Lempeä mies, lämpöä vailla.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15205
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #12 : Syyskuu 10, 2019, 19:21:56 »
^
Mitkä värikkäät lappuset?  ;D
No on ne mulle niitä yrittänyt tyrkätä, mutten ole huolinut.... ;)
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Pioneeri

  • Full Member
  • Viestejä: 346
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #13 : Syyskuu 10, 2019, 19:25:55 »
On kyllä useasti hieman huono vastaanotto muuttunut ihan kivaksi kokemukseksi. Käyn usein uusilla sihteereillä ja tytöt ihan ymmärrettävästi jännittävät uusia tuttavuuksia joskus. Olen aika pitkä, melko tumma ja vähän tanakassa kunnossa joten ymmärrän täysin.

Ystävälliset ilmeet, poskipusit ja jutustelu rikkoo jään kyllä melkein aina lopulta. Tosin eivät nekään suojaa liukuhihnalta :)
Aina etsimässä

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #14 : Syyskuu 10, 2019, 19:58:02 »
Ensivaikutelma on tärkeä. Tosin huonosta ensivaikutelmasta on kulunut jo useampi vuosi aikaa...

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #15 : Syyskuu 10, 2019, 20:07:17 »

Vaikea olla erimieltä. Se on niin totta että sen aistii heti. En tiedä onko se katse, ilmeet, ekat sanat vai mitkä mutta joku siinä joko on tai sitten ei ole. Ja sen mukana kaikki.
Ja se on myös mieleenpainuvaa miten se tapaaminen päättyy siinä ovella. Eli tylsän samaa mieltä tosiaan kaikki ollaan...😊
Amator

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #16 : Syyskuu 10, 2019, 20:51:17 »
Vastuu hyvästä ensitunnelmasta on kyllä molemmilla. Oma jäykkä ja hiljainen käytökseni voi varmasti tuntua tylyltäkin, mutta ensitapaamiset tahtovat aina jännittää. Mutta hymyillen ja iloisesti minut on aina vastaanotettu ja silloin jää onkin nopeasti sulanut ja tapaamiset menneet hyvin.
Se nuolijatyyppi 😋

Poissa Vieras0038

  • Full Member
  • Viestejä: 164
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #17 : Syyskuu 10, 2019, 20:57:48 »
Juuri siitä syystä, että en halua mennä arpomaan tunnelmaa ovelle, käytän ensisijaisesti hyväksi todettua vakkaria pitkän kaavan mukaan ja suosin hupakkobaareja. Hupakkobaarissa voi selvittää "tunnelman" etukäteen ilman ainuttakaan harha-askelta.

Poissa Tiia

  • Tiia Forsström
  • Sr. Member
  • Galleria (18)
  • Viestejä: 1097
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #18 : Syyskuu 10, 2019, 21:21:23 »
Vastuu hyvästä ensitunnelmasta on kyllä molemmilla.

Ihan hyvä ajattelun lähtökohta toki tämä, mutta kyllä siihen minusta pitäisi voida luottaa, että ammattilainen kantaa ammattilaisen vastuun.  :)

Ei asiakkaan tarvitse olla kohtaamisen ammattilainen, tai itsevarma, tai edes erityisen hyvällä tuulella. Hyvään asiakaspalveluun kuuluu se, että saa asiakkaan tuntemaan itsensä tervetulleeksi ja rennoksi nopeasti myös pitkän raskaan työpäivän tai ikävän puhelun tai muun arkisen vitutuksen jälkeen.
Helsingissä 7.-8.5. 🌺🐝


Uusimpia kuvia

Poissa Jepe

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3152
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Ovella sen tunnelman jo aistii
« Vastaus #19 : Syyskuu 10, 2019, 21:44:23 »
Vastuu hyvästä ensitunnelmasta on kyllä molemmilla.

Ihan hyvä ajattelun lähtökohta toki tämä, mutta kyllä siihen minusta pitäisi voida luottaa, että ammattilainen kantaa ammattilaisen vastuun.  :)

Ei asiakkaan tarvitse olla kohtaamisen ammattilainen, tai itsevarma, tai edes erityisen hyvällä tuulella. Hyvään asiakaspalveluun kuuluu se, että saa asiakkaan tuntemaan itsensä tervetulleeksi ja rennoksi nopeasti myös pitkän raskaan työpäivän tai ikävän puhelun tai muun arkisen vitutuksen jälkeen.
Noinhan sen tietysti pitää ollakin, hyvää oloa ja mieltähän sitä ollaan hakemassa. Kuten sanottu, oma käytökseni vain jää välillä harmittamaan, mutta onneksi olen aina hyvän vastaanoton saanut😊
Se nuolijatyyppi 😋