Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kysyntä vs tarjonta  (Luettu 5624 kertaa)

Poissa vesa75

  • Full Member
  • Viestejä: 155
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Kysyntä vs tarjonta
« : Maaliskuu 07, 2022, 23:19:24 »
Anteeksi nyt tulee varmaan todella hölmö kysymys alaa vain pari kolme vuotta tunteneelta. Mutta siis onko kaikille palveluntarjoajalle riittävästi kysyntää? RE täynnä ja ”naapuri sivusto” myös. Kysynnän pitäisi saavuttaa tarjonnan, eikö vaan, sanoo kansantaloustiedettä vähän opiskellut. Itse olen lähinnä hyvin valikoidusti keskittynyt kotimaisiin ihanuuksiin, joten en tiedä. Okei, kysyntä voisi saavuttaa enemmänkin tarjontaa, joo. Eli pt:illa voisi olla kalenterit paremmin täynnä. Mutta en tiedä. Omat valinnat tuntuu siltä, että lähinnä saa taistella kalenterimerkinnöistä… kommentteja, pt puolelta erityisesti, kiitos.
Herrasmies henkeen ja vereen

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1214
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #1 : Maaliskuu 08, 2022, 00:17:11 »
Tässä pitää muistaa se, että jokainen hutsu määrittelee itse, mikä määrä kysyntää on riittävästi. Joillekin riittää yksi asiakas kuukaudessa, kun taas jotkut pyrkivät hoitelemaan useamman päivässä. Samoin myös asiakkaat määrittelevät itse, mikä määrä tarjontaa on riittävästi. Jos haluaa uuden hutsun joka päivä, tarjonta saattaa tuntua jopa laihalta. Jos suosii vakkaria ja silloin tällöin kokeilee uutta, niin tarjonta riittää varmasti. Yleisesti ottaen uskon, että kysyntä ja tarjonta kohtaavat Suomessa varsin hyvin.

Poissa Paroni

  • Full Member
  • Viestejä: 321
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #2 : Maaliskuu 08, 2022, 08:12:04 »
Lisäksi tarjontaa on myös laidasta laitaan, kaikenlaisille pt:lle.

Poissa Vieras1505

  • Full Member
  • Viestejä: 281
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #3 : Maaliskuu 08, 2022, 08:45:13 »
Täytyy sanoa et tällä hetkellä on ihan poikkeuksellisen hiljasta. Viime vuonna kun alotin niin riitti asiakkaita jonoksi asti. Toki varmasti siinäkin oli osin syynä, että olin uusi. Mutta nyt on ollut haastavaa saada edes muutamaa asiakasta keikkapäivälle, vaikka teen melko satunnaisesti. Samaa sanoneet muutkin. Ilmoituksiinkin tulee tosi vähän yhteydenottoja. Saa nähä pitääkö tässä pitää taas pidempi tauko kokonaan.

Poissa Cick

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1253
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #4 : Maaliskuu 08, 2022, 10:32:30 »
Minusta syy voi myös olla flunssa tai korona,  ainakin itselle sattui niin kun olisi hyvä hetki ja upea nainen tiedossa niin tuli jälleen flunssaa.  Ei halua mennä tapamaan vähässäkään nuhassa tms.
Taas odotetaan seuraavaan kertaan...

Poissa VanGils

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1356
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #5 : Maaliskuu 08, 2022, 11:11:05 »
Jos hiljaista on ollut niin suurin syy lienee edellä mainittu korona- ja flunssa-aalto. Tänä talvena sitä on ollut todella paljon liikkeellä ja vastuullinen henkilö ei mene tapaamiseen jos on pieniäkin oireita. Ainakin sellaisen helmen kuin Lasihelmen kyseessä ollessa näin voisi olettaa.

Mielenkiintoista nähdä kuinka nykyinen maailmantilanne tulee vaikuttamaan palvelutarjontaan. Väheneekö ulkkareiden tarjonta joka vaikuttaa kokonaistarjonnan määrään ? 

Kustannusten nousu tulee olemaan jatkossa kasvavalla uralla, joka voi aiheuttaa mm. hinnankorotuspaineita. Polttoaineiden hinnalla voi olla jo nyt matkustusta rajoittavia tekijäitä.

Tähän saakka muuten Suomessa kysyntä ja tarjonta ovat mielestäni hyvin kohdanneet toisensa ainakin suurimmissa kaupungeissa.

Poissa jpetke

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 1686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #6 : Maaliskuu 08, 2022, 11:43:46 »
Kyllähän se kysynnän ja tarjonnan pitäisi pitkässä juoksussa aina kohdata ja palvelun hinta on se, millä asiaa säädetään. Ulkkarella ei nykyään juuri näy noita 80e/30min taksoja vaan se satanen on vallitseva, joillain on 120e. Suomalaisten hinnoissa en ole nyt parin vuoden aikana mitään ihmeellistä muutosta havainnut, aina toki löytyy tuosta 150/250e (mafia)linjasta poikkeaviakin suuntaan tai toiseen.

Tämän järisyttävän analyyttisen ja täysin erehtymättömän markkinahintakatsauksen perusteella kysyntä ja tarjonta vaikuttaisivat olevan ihan hyvin tasapainossa :)

Mitään hiljaista aikaa en asiakkaana ole havainnut. Aikoja on saanut hyväksihavaituilta tutuilta yhtä hyvin kuin ennenkin, uudet tuttavuudet ovat yhtä sattumanvaraisia vastaajia kuin ennenkin.

Poissa mattssonni

  • Hero Member
  • Viestejä: 789
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #7 : Maaliskuu 08, 2022, 12:29:30 »
Täytyy sanoa et tällä hetkellä on ihan poikkeuksellisen hiljasta. Viime vuonna kun alotin niin riitti asiakkaita jonoksi asti. Toki varmasti siinäkin oli osin syynä, että olin uusi. Mutta nyt on ollut haastavaa saada edes muutamaa asiakasta keikkapäivälle, vaikka teen melko satunnaisesti. Samaa sanoneet muutkin. Ilmoituksiinkin tulee tosi vähän yhteydenottoja. Saa nähä pitääkö tässä pitää taas pidempi tauko kokonaan.

Jännä ilmiö ja vähän ehkä odottamatonkin - voisi luulla, että nyt kun kaikki koronarajoitukset on puretty ja koko yhteiskunta palaamassa normaaliin, niin asiakasmäärätkin vilkastuisi. Vai onko siinä käynytkin niin, että tarjonta on koronan hellittäessä ja tilanteen normalisoituessa taas lisääntynyt (ainakin ilmoitusten perusteella tarjonta on vilkastunut huomattavasti) mutta kysyntä ehkä ei. Onko kysyntä palautunut jo aiemmin ensimmäisen koronavaiheen jälkeen ennen tarjontaa jonka vuoksi oli hetken aikaa myyjän markkina vai onko kysyntä ollut jopa normaalia isompaa korona-aikana ja nyt sitten palautumassa alemmalle tasolle... Ehkä joku markkina-analyytikko tietää.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2022, 12:33:11 kirjoittanut mattssonni »
Harva asia on mustavalkoinen, useimmiten niissä on monia, vähintäänkin harmaan, sävyjä.

Poissa palvelunostaja

  • Full Member
  • Viestejä: 380
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #8 : Maaliskuu 08, 2022, 13:49:51 »
Väitän että ei tarvitse olla isokaan kylä, että kysyntää olisi riittävästi ainakin yhdelle lisätienestejä haluavalle nätille ja kivalle tytölle joka tekee säännöllisesti hommia. Kuitenkaan suuressa osaa Suomen kunnista ja kaupungeista ei ole REn kautta yhtään ketään. Melko suuressa osassa maata naapurinkin kautta on tarjolla vain kaikkea muuta (ja kaikki kunnia heille; tarkoitan vain sanoa että on myös kysyntää johon ei vastata).

Poissa Netta

  • Hero Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 628
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #9 : Maaliskuu 08, 2022, 16:26:21 »
Näin satunnaishupsuttelijan lyhyellä kokemuksella sanoisin, että kysyntää on tosiaan selvästi enemmän kuin tarjontaa 🤔. Mut minähän en näekään enemmän puuhastelevien todellisuutta, joten laajemmalla perspektiivillä hankala sanoa suuntaan tai toiseen 🤔
"Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride." -Anthony Bourdain

Poissa orjamies

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1823
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #10 : Maaliskuu 08, 2022, 16:50:15 »
Täytyy sanoa et tällä hetkellä on ihan poikkeuksellisen hiljasta. Viime vuonna kun alotin niin riitti asiakkaita jonoksi asti. Toki varmasti siinäkin oli osin syynä, että olin uusi. Mutta nyt on ollut haastavaa saada edes muutamaa asiakasta keikkapäivälle, vaikka teen melko satunnaisesti. Samaa sanoneet muutkin. Ilmoituksiinkin tulee tosi vähän yhteydenottoja. Saa nähä pitääkö tässä pitää taas pidempi tauko kokonaan.

Jännä ilmiö ja vähän ehkä odottamatonkin - voisi luulla, että nyt kun kaikki koronarajoitukset on puretty ja koko yhteiskunta palaamassa normaaliin, niin asiakasmäärätkin vilkastuisi. Vai onko siinä käynytkin niin, että tarjonta on koronan hellittäessä ja tilanteen normalisoituessa taas lisääntynyt (ainakin ilmoitusten perusteella tarjonta on vilkastunut huomattavasti) mutta kysyntä ehkä ei. Onko kysyntä palautunut jo aiemmin ensimmäisen koronavaiheen jälkeen ennen tarjontaa jonka vuoksi oli hetken aikaa myyjän markkina vai onko kysyntä ollut jopa normaalia isompaa korona-aikana ja nyt sitten palautumassa alemmalle tasolle... Ehkä joku markkina-analyytikko tietää.

koronaaikaan ei päässyt /uskaltanut/huvittanut mennä baariin " rahaa säästyi" osa sijoitti

tyttöihin nyt kun baarit alkaa olla normisti auki lomakausikin alussa voi moni yllättyä.
kysyvälle vastataan

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1540
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #11 : Maaliskuu 08, 2022, 19:33:48 »
Täytyy sanoa et tällä hetkellä on ihan poikkeuksellisen hiljasta. Viime vuonna kun alotin niin riitti asiakkaita jonoksi asti. Toki varmasti siinäkin oli osin syynä, että olin uusi. Mutta nyt on ollut haastavaa saada edes muutamaa asiakasta keikkapäivälle, vaikka teen melko satunnaisesti. Samaa sanoneet muutkin. Ilmoituksiinkin tulee tosi vähän yhteydenottoja. Saa nähä pitääkö tässä pitää taas pidempi tauko kokonaan.

Ennen koronaa meni kaikki ajat. Seksiala on tosi herkkä maailmantilanteille jne. :/
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa HarryPotter

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6946
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #12 : Maaliskuu 08, 2022, 20:05:52 »
Sanoisin, että aika tasapainoissa kysyntä ja tarjonta ovat.

Listoja jos katselee, niin RE:ssä määrällisesti hupakoita näyttäisi olevan tarjolla noususuuntaisesti.
Matkustusrajoitukset ja testaukset ovat helpoittuneet. Hinnat on nopealla vilkaisulla samalla tasolla.


Seksi, sali, sauna ja saunaolut ;) No ehkä muutakin! ( 57 - 70 - 43 )

Poissa Vieras1505

  • Full Member
  • Viestejä: 281
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #13 : Maaliskuu 09, 2022, 10:50:01 »
Täytyy sanoa et tällä hetkellä on ihan poikkeuksellisen hiljasta. Viime vuonna kun alotin niin riitti asiakkaita jonoksi asti. Toki varmasti siinäkin oli osin syynä, että olin uusi. Mutta nyt on ollut haastavaa saada edes muutamaa asiakasta keikkapäivälle, vaikka teen melko satunnaisesti. Samaa sanoneet muutkin. Ilmoituksiinkin tulee tosi vähän yhteydenottoja. Saa nähä pitääkö tässä pitää taas pidempi tauko kokonaan.

Ennen koronaa meni kaikki ajat. Seksiala on tosi herkkä maailmantilanteille jne. :/

Niin, mietin että nyt kun sähkön ja polttoaineen hinnat ovat tapissa niin sekin varmasti vaikuttaa. Samasta syystä kun itse tarvitsisi sitä rahaa niin asiakkaat eivät ehkä ole valmiita käyttämään sitä niin paljon. En tiedä 😅.

Voi myös olla, että joutuu itse luopumaan tästä omasta tavasta sopia tapaamiset viikkoja etukäteen. Itse vaan olen niin suunnitelmallinen ihminen että ajatus päivystystyylisestä työstä ahdistaa. Mut sitähän monet tekee. Varmaan on enemmän asiakkaita jotka haluavat ajan heti kuin niitä jotka haluavat varata sen parin viikon päähän.

Poissa Kunigazz

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3256
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #14 : Maaliskuu 09, 2022, 12:03:30 »
^Itellä on ainaki tuo polttoaineen hinnan korotus vaikuttanu ja nyt kun ei ole ollut päiväraha töissä niin palkkaki on pienentyny, niin on vähän pakostaki pitäny alkaa säästää rahaa pahan päivän varalle ja laskujaki on ollu ihan riittämiin mitä maksaa.
Rakastettava rahtari.Kokemuksen karismaa ja suorituskykyistä kalustoa!!

Poissa Mie

  • Full Member
  • Viestejä: 355
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #15 : Maaliskuu 09, 2022, 12:39:26 »
Kyllä täällä Oulun suunnalla on ihan hyvin tuota tarjontaa! Mutta itelläni ainakin rajoittaa nykyisin paljon hupakoissa käyntiä pienet tulot! On vaan 30h/vko töitä ja nekin tunnit pienellä myyjän palkalla! Ei oikein enää kovin näillä tuloilla hurjastella. Vielä viime kesänä kun tankkas tyhjän auton tankin niin se maksoi n.64€ nyt saman verran bensaa maksaa 96€ + kaikki muukin on on kallistunut joten jostakin on pakko menoja karsia!  :( 

Poissa Jousimies2012

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2659
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #16 : Maaliskuu 09, 2022, 21:15:08 »
Kyll mie oon kysellyt kokoajan mutta Tarjontaa ei ole ollut  :wanker:
Pitääkö sitä lähteä merta edemmäksi kalaan 🤔

Tai sitten Tarjontaa on ollut tyrkyllä kun minä en oo kysynyt 🤪
Mutta siis Tarjonta on näyttänyt kasvavan hieman Hämeessä 😜
Opettelee kielihommia… 😜

Poissa Paroni

  • Full Member
  • Viestejä: 321
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #17 : Maaliskuu 10, 2022, 00:06:36 »
Kyll mie oon kysellyt kokoajan mutta Tarjontaa ei ole ollut  :wanker:
Pitääkö sitä lähteä merta edemmäksi kalaan 🤔

Tai sitten Tarjontaa on ollut tyrkyllä kun minä en oo kysynyt 🤪
Mutta siis Tarjonta on näyttänyt kasvavan hieman Hämeessä 😜

Tai sitte ne o aina eri kaupungissa rundilla, kun sinä ku tulee mieleen et joku kiinnostaisi.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #18 : Maaliskuu 10, 2022, 06:58:38 »
Mutta siis onko kaikille palveluntarjoajalle riittävästi kysyntää? … kommentteja, pt puolelta erityisesti, kiitos.

Hirmu vaikea kysymys vastata onko kaiklle ja sitten kun sanoo, että voisi ylikysynnän delegoda naapurin tädille, niin se kuullostaa pullistelulle. Sitä paitsi ainahan sopiva huora on muualla missä pitäisi silloin kun panettaa. No omalla kohdalla jämähdin paikoilleni Suomen kauneinpaan ja hienoimpaan kaupunkiin pari vuotta sitten juuri silloin kun korona alkoi. Yli kymmenen vuotta tein ja vieläkin teen työtä sen eteen, että saan tyhjentää ihanien asiakkaiden lompakon; muistaen sen, että jokainen tapaaminen on kuin oma ensi tapaaminen.

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5397
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Kysyntä vs tarjonta
« Vastaus #19 : Maaliskuu 10, 2022, 07:32:43 »
Mutta siis onko kaikille palveluntarjoajalle riittävästi kysyntää? … kommentteja, pt puolelta erityisesti, kiitos.

Hirmu vaikea kysymys vastata onko kaiklle ja sitten kun sanoo, että voisi ylikysynnän delegoda naapurin tädille, niin se kuullostaa pullistelulle. Sitä paitsi ainahan sopiva huora on muualla missä pitäisi silloin kun panettaa. No omalla kohdalla jämähdin paikoilleni Suomen kauneinpaan ja hienoimpaan kaupunkiin pari vuotta sitten juuri silloin kun korona alkoi. Yli kymmenen vuotta tein ja vieläkin teen työtä sen eteen, että saan tyhjentää ihanien asiakkaiden lompakon; muistaen sen, että jokainen tapaaminen on kuin oma ensi tapaaminen.
Ehkäpä minun pitäisi tuntea edes lievää vahingoniloa aina kun Kärpät nuijii HPK:n. Vai nuijiiko, en tiedä koska en seuraa sarjaa.
Enkä jaksa olla edes kateellinen hämeenlinnalaisille koska se ei auta mitään eikä muuta asioita muuksi.
Mutta mulla on ikävä sinua, Nina. En minä noin yleensä ketään "ikävöi", Nina sinä olet poikkeus.