Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Ukrainan sota/Nato-keskustelu

<< < (33/519) > >>

Vieras0361:

--- Lainaus käyttäjältä: Pekonen - Helmikuu 25, 2022, 21:44:24 ---"mutku USA, mutku Nato..."
Tämä on ihan Eurooppalaisvenäläinen sotku.

--- Lainaus päättyy ---

Tämä Nato kysymys on vain oire jota hoitamalla eilisen kaltaista ei olisi EHKÄ tapahtunut.

Jos palataan siihen mistä itse olen puhunut viimeiset 8 vuotta, niin kun Janukovits syrjäytettiin vallasta niin Ukraina lähti rinta rottingilla ajamaan Venäläisiä pois, koska luottivat Jenkkien antamaan takuuseen puolustaa heitä sodissa ydinaseita vastaan. Mutta eipä puolustanut.

Joo, Ukraina on itsenäinen valtio, mutta sillon 8 vuotta sitten niin mitähän vittua ne kuvittelivat tapahtuvan? Joku Irakin, Syyrian tai Afganistanin kaltainen: "jenkit hyökkää sinne, vapauttaa kansan ja PAM, niistä tulee yhdessä yössä hyvinvoivia Länsivaltioita". Mutta kun ei tapahdu. Ai nii, ei tapahtunu Lähi-idässäkään..

Eilinen on pisara valtameressä koko 8 vuotta kestäneessä kriisissä ja se olisi pitänyt hoitaa alusta saakka järkevämmin kaikkien osapuolien toimesta. Eilisellä ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa

Vieras0361:

--- Lainaus käyttäjältä: Pekonen - Helmikuu 25, 2022, 22:01:25 ---Joten älä viitdi lässyttää tuota "Nato on syyllinen"-mantraa koska se ei pidä paikkaansa

--- Lainaus päättyy ---

Ehdin jo kirjoittaa

Hetvield:

--- Lainaus käyttäjältä: Jepe - Helmikuu 25, 2022, 21:50:22 ---^^^ Kieltämättä uskomatonta että tuollainen invaasio onnistuu kenenkään siihen puuttumatta. Putin vain nauraa pakotteille jotka iskevät vain tavalliseen kansaan. Tietysti jos ne iskevät Venäjän rikkaaseen älymystöön, tilanne voi muuttua Putinia vastaan.

Suomen Nato-jäsenyydestä olen kahden vaiheilla. Se varmasti toisi jännitteitä rajalle ja vaikuttaisi vaikuttaisi kielteisesti diplomaatti- ja kauppasuhteisiin, mutta tuskin siitä sotaa vielä syttyisi. Mielestäni Suomen puolueettomuus on parempi, mutta kun kyseessä on noin arvaamaton maa, onko varaa luottaa siihen että Venäjä ei halua vanhoja alueitaan takaisin tulevaisuudessa? Toisaalta Ukrainan ja Suomen tilannetta ei voi keskenään verrata, koska kyseessä on niin kahtiajakautunut maa, että Venäjän on helppo oikeuttaa sota.

--- Lainaus päättyy ---

Puolueettomat ajat on ohi. Putte pyyhki just niillä persettä.
Mitä nopeemmin liitytään Natoon, niin sen parempi.
No tää on mun mielipide ja ...t ei saa multa mitään sympatiaa pyrkimyksillään takaisin vanhoihin neukku aikoihin.

Azazello:
Kannattaa muistaa että Suomi on ainoa Venäjän Natoon kuulumaton rajamaa missä ei ole Venäjän joukkoja.
Ollaan hyvin nähty että Venäjällä on into käyttää sotilaallista voimaa naapureidensa maaperällä.

Ei kannattaisi hymistellä, että tällä hetkellä Venäjä ei uhkaa meitä sotilaallisesti. Joo ei, kun näiden sotavoimat on siduttu Ukrainaan. Mites sen jälkeen? Nyt on se hetki hakea Natoon kun vielä voidaan. Kun meitä uhataan, se on myöhäistä.

Hetvield:
^
Se on just näin. Kannattaa laittaa vaipat ennenkuin paskat on housussa. Jos sallitaan tälläinen pieni vertauskuva.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta