Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Oulun alueelta seuraa  (Luettu 26976 kertaa)

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #60 : Tammikuu 10, 2021, 11:48:57 »
Tässä ei ole nyt ihan oikeat toimintatavat ainakaan palvelun myyjän osalta. Asiakas-suhdetta ei ole mitään tarvetta lähteä puimaan tuolla tavalla julkisesti. Jos rajoja on rikottu puolin ja/tai toisin, niin voitte selvittää asiat keskenänne, tuollainen asiakkaan arvostelu asian tiimoilta julkisesti ei ole ok.

Jos asiakas perseilee, niin siitä olisi hyvä pystyä puhumaan julkisesti. Perseily ei ole ok, ja siitä puhuminen on kannanotto sitä vastaan.

Mutta vaikka asiakas olisi maailman eniten perseestä, niin hänen ulkomuotoaan ja muita tuollaisia ominaisuuksiaan ei ole ok ruveta haukkumaan. Jos kokee, että toisen käytös on ollut perseestä, niin sen saa minusta sanoa ääneen, mutta sillä käytöksellä ei ole mitään tekemistä henkilön ulkonäön, miehisyyden tai muiden henkilötekijöiden kanssa.
Eläkkeellä.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #61 : Tammikuu 10, 2021, 11:55:04 »
Tää vois olla hyvä kohta ulkopuoliselle (moderoinnin) puuttumiselle ja osapuolet vois selvitellä keskenään asioita.
Niin mitenkä tulisi toimia?

Tässä ketjussa oli joku aikaa sitten viesti nimimerkiltä Kuumis ja se viesti oli omituinen, kovasti oli minulle asiaa. Nyt sitä viestiä ei enää ole, myöskään kyseistä käyttäjää ei ole.

Kerroin tuossa aiemmassa toisen turskan avaamasta ketjusta jossa hän kertoi yrittäneensä tavata naapurissa ilmoittanutta neitoa (kyseinen turska saa ilmoittautua jos haluaa, minä en häntä tähän sotke). Treffit oli sovittu mutta neito ei ollut saapunut paikalle. Kuitenkin olin tavannut kyseisen neidon ja kerroin hänestä kuten edellä jo mainitsin. Kun olin jättänyt tuon viestin, nimimerkki Kuumis kirjoitti ketjuun ja oletin hänen olleen kyseinen neito, muistaakseni esitti oman näkökohdan asiaaan, puolusteli toimintojaan ja arvosteli ketjun avaajaa. Pian tämän jälkeen ketju poistui, oma arveluni oli se että nimimerkki Kuumiksen toivomuksesta.

Mutten minä nyt tiedä olenko asiassa kärryillä vai en.
Näin äkkiä lukien sä olet toiminut tässä oikein. Mutta Kuumiksen ja tämän käyttämien muiden nimimerkkien toiminta haiskahtaa mun nenään.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5290
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #62 : Tammikuu 10, 2021, 12:04:57 »
Näin äkkiä lukien sä olet toiminut tässä oikein. Mutta Kuumiksen ja tämän käyttämien muiden nimimerkkien toiminta haiskahtaa mun nenään.

Kiitos sinulle noista sanoistasi. Mutta on myös niin että kun lukee vain foorumikirjoitukset niin asioihin on vaikea ja mahdotonta ottaa kantaa.

Minua jäi vaivaamaan se ketjusta vast'ikään poistunut Kuumiksen viesti. En tiedä ketkä kaikki sen ehtivät lukea, mielestäni ainakin Jimmy-setä kirjoitti sen perään viestin "keskustelu käy kummaksi" tai jotakin sinnepäin mutta sekin viesti on poistunut. Siinä viestissä oli joko kyse väärinkäsityksestä taikka sitten valehtelusta: Kuumis esim väitti minun antaneen osoitteensa jollekulle muulle. Asia jota en ikinä tekisi. Lisäksi hän väitti siinä olleensa joku kokonaan muunlainen ihminen (kuvaili itseään) jota olin tavannut kaksi kertaa keväällä. Sekään ei ole totta mutta kyse voi olla väärinkäsityksestä, en tiedä.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #63 : Tammikuu 10, 2021, 12:13:21 »
Näin äkkiä lukien sä olet toiminut tässä oikein. Mutta Kuumiksen ja tämän käyttämien muiden nimimerkkien toiminta haiskahtaa mun nenään.

Ei tältä pohjalta voi ulkopuolinen vetää mitään johtopäätöksiä. Joey_t:ta kohtaan on nyt esitetty aika vakavia syytöksiä, ja niitä ei tee mieli uskoa, koska syytöksiin oli liitetty iso, höyryävä kasa päätöntä haukkumista, joihin mies itse vastaa rauhallisesti.

Mutta osapuolten vihaisuus ja tyyneys eivät kerro siitä, miten totta he puhuvat. Jos syytökset pitäisivät täysin paikkansa, niin ei olisi mikään ihme, että uhri olisi vihasta ja pelosta sekaisin ja haluaisi satuttaa piinaajaansa haukkumisella.

Ei ole järkeä valita puolia tai puolustella kumpaakaan osapuolta, ellei sitten itse satu tietämään, mitä on oikeasti tapahtunut. Muille tämä on tyhjänpäiväistä informaatiokohinaa.
Eläkkeellä.

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5290
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #64 : Tammikuu 10, 2021, 12:31:30 »
Näin äkkiä lukien sä olet toiminut tässä oikein. Mutta Kuumiksen ja tämän käyttämien muiden nimimerkkien toiminta haiskahtaa mun nenään.

Ei tältä pohjalta voi ulkopuolinen vetää mitään johtopäätöksiä. Joey_t:ta kohtaan on nyt esitetty aika vakavia syytöksiä, ja niitä ei tee mieli uskoa, koska syytöksiin oli liitetty iso, höyryävä kasa päätöntä haukkumista, joihin mies itse vastaa rauhallisesti.

Mutta osapuolten vihaisuus ja tyyneys eivät kerro siitä, miten totta he puhuvat. Jos syytökset pitäisivät täysin paikkansa, niin ei olisi mikään ihme, että uhri olisi vihasta ja pelosta sekaisin ja haluaisi satuttaa piinaajaansa haukkumisella.

Ei ole järkeä valita puolia tai puolustella kumpaakaan osapuolta, ellei sitten itse satu tietämään, mitä on oikeasti tapahtunut. Muille tämä on tyhjänpäiväistä informaatiokohinaa.

Asia on juuri näin. Mitä foorumin ulkopuolella on tapahtunut, ei sitä voi muut tietää. Ja vaikka Kuumis on poistanut nimimerkkinsä, sekin voi tarkoittaa vaikkapa sitä että hän ei vaan jaksa käydä foorumille muodostuvaa sanamiekkailua.

Itsellenikään ei jää mitään mielekästä mahdollisuutta todistaa että asiat ovat kuten itse olen kertonut. Silloin kun esitetään syytöksiä jotka eivät pidä paikkaansa, haluaisi toki että jotenkin voisi. Mutta onneksi tällaista sattuu varsin harvoin.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #65 : Tammikuu 10, 2021, 12:37:44 »
Täällä tehdään johtopäätöksiä ja valitaan puolia sen tiedon varassa mitä on saatavilla. Siihen mielipiteen muodostamiseen lisätään vielä ripaus omista kokemuksista vastaavista tapauksista. Näin toimitaan muussakin elämässä. Jotkut eivät koe ikinä järkeväksi tehdä valintoja. Tai kykene.

Niin kauan kuin keskustelu on julkista, asiaa voi hyvin kommentoida  😊
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #66 : Tammikuu 10, 2021, 12:39:46 »
Nyt täytyy minunkin tähän kommentoida. Aikamoista kuraa lentänyt parilta nimimerkiltä, en enempää jaksanut kahlata taakse joten en tiedä mitä vielä kirjoitettu vai onko poistettu?

En ole joey_ta tavannut kun aikataulut ei koskaan osuneet yksiin, mutta me ollaan usein vuosien aikana, (yli 10 vuotta sitten jo ensimmäisen kerran) juteltu opiston kautta ja myös chatissa. Hyvän kuvan olen hänestä saanut ja ottaisin kyllä mielelläni asiakkaaksi.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5168
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #67 : Tammikuu 10, 2021, 12:48:48 »
Jokainen joka ehti katsoa palveluntarjoajan tekemien neljän eri nimimerkin tosi oudot kirjoitukset yhtäkkiä samasta asiasta, tajuaa että pt:llä ei ole kaikki kotona ja joey voi ottaa relasti.

Minä ehdin. Ainoa mitä ajattelin oli, että no nyt on tyttö seonnut. Meilläkin on historia joeyn kanssa ja komppaan muita siinä, että hyvä tyyppi kyseessä.
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #68 : Tammikuu 10, 2021, 12:56:12 »
Täällä tehdään johtopäätöksiä ja valitaan puolia sen tiedon varassa mitä on saatavilla. Siihen mielipiteen muodostamiseen lisätään vielä ripaus omista kokemuksista vastaavista tapauksista. Näin toimitaan muussakin elämässä. Jotkut eivät koe ikinä järkeväksi tehdä valintoja. Tai kykene.

Niin kauan kuin keskustelu on julkista, asiaa voi hyvin kommentoida  😊

Tietysti voi ja kannattaa kommentoida, niin teen itsekin. Mutta kunhan ei hypätä täysillä mukaan mihinkään kampanjointiin asiassa, josta ei oikeasti tiedetä. Me kaikki tiedämme varmaksi ainoastaan sen, että yksi käyttäjä on haukkunut toisen henkilökohtaisia ominaisuuksia, ja toinen on sanonut hölmöilleensä rapsan kirjoittamisen kanssa.
Eläkkeellä.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #69 : Tammikuu 10, 2021, 13:02:38 »
Täällä tehdään johtopäätöksiä ja valitaan puolia sen tiedon varassa mitä on saatavilla. Siihen mielipiteen muodostamiseen lisätään vielä ripaus omista kokemuksista vastaavista tapauksista. Näin toimitaan muussakin elämässä. Jotkut eivät koe ikinä järkeväksi tehdä valintoja. Tai kykene.

Niin kauan kuin keskustelu on julkista, asiaa voi hyvin kommentoida  😊

Tietysti voi ja kannattaa kommentoida, niin teen itsekin. Mutta kunhan ei hypätä täysillä mukaan mihinkään kampanjointiin asiassa, josta ei oikeasti tiedetä. Me kaikki tiedämme varmaksi ainoastaan sen, että yksi käyttäjä on haukkunut toisen henkilökohtaisia ominaisuuksia, ja toinen on sanonut hölmöilleensä rapsan kirjoittamisen kanssa.
Juu, lepo vaan, ei tässä olla täysillä menossa eikä varsinkaan kampanjoimaan mihinkään tämän asian suhteen. Arvostan ja kiitän kuitenkin ohjeista ja hienosta yhteenvedosta 😁
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #70 : Tammikuu 10, 2021, 14:43:58 »
Jokainen joka ehti katsoa palveluntarjoajan tekemien neljän eri nimimerkin tosi oudot kirjoitukset yhtäkkiä samasta asiasta, tajuaa että pt:llä ei ole kaikki kotona ja joey voi ottaa relasti.

Minä ehdin. Ainoa mitä ajattelin oli, että no nyt on tyttö seonnut. Meilläkin on historia joeyn kanssa ja komppaan muita siinä, että hyvä tyyppi kyseessä.

Ehdin nähdä Kuumis-nimimerkin kirjoituksen. Ei ole kovin yleistä ollut näillä foorumeilla, että palveluntarjoaja käy asiakkaan kimppuun kevyin perustein. Saati sitten, että pitkäaikainen ja hyvämaineinen foorumilainen asetetaan kyseenalaiseen valoon useamman nimimerkin avulla. Joey_t kuitenkin otti syytä niskoilleen ja osoitti vieläpä ymmärrystä kyseistä palveluntarjoajaa kohtaan. En voi kuin ihailla.

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5168
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #71 : Tammikuu 10, 2021, 14:56:00 »
^ Samoin ihailen Joeyn malttia asiassa. PT tuskin taas onnistui mainostamaan itseään kovin positiivisessa valossa.
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #72 : Tammikuu 10, 2021, 15:00:02 »
^ ^^

Samma här. Maltillinen reagointi oli Joyella 👍
Amator

Poissa Jimmy-setä

  • Hero Member
  • Viestejä: 773
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #73 : Tammikuu 10, 2021, 15:07:57 »
Tämä oli kyllä mielenkiintoinen juttu. Selvästi kirjoittaja oli tosissaan ja kokee kärsineensä vääryyttä turskan taholta. Ja tosi pahasti. Ensisijainen syy oli turvallisuuteen liittyvä asia eli se, että häntä oli kommentoitu tällä foorumilla ja lisäksi hänen osoitteensa oli annettu eteenpäin toiselle turskalle. Toinen syy vääryyden kokemukselle oli se, että hän koki turskan käytöksen epämiellyttäväksi ja myös ulkonäkö oli muuta kuin mitä turska oli antanut ymmärtää. Toiselle tapaamiselle turska oli keplotellut käyttämällä uutta sähköpostia. Viesteissä korostettiin, että turska oli jopa ulkonäöllisesti jollain tavalla poikkeava ja kompensoi hupakoinnilla puutteitaan.

Asia on harmittanut hupakkoa pitkään, koska tapahtumat olivat viime keväältä. Turskan uudet viestit foorumilla ovat ärsyttäneet hupakkoa. Hänestä ei tunnu reilulta, että turska esiintyy täällä (hupakon mielestä) alfauroksena, vaikka ei tätä hupakon mielestä ole. Lopulta ärsyyntyminen on kasvanut niin suureksi, että hänen on ollut pakko avautua asiasta täällä. Ensin vihjaillen, että kaikki asiakkaat eivät ole olleet kovin kivoja ja että rumilla on taipumus valehdella ulkonäöstään. Tämä ei kuitenkaan riittänyt, vaan lopulta oli pakko paljastaa kenestä turskasta hänen käsityksen mukaan on kyse.

Todella suuri harmitus näkyy siinä, että yhdessä viesteistä todella paljon korostettiin kuinka turska oikeasti on fyysisesti hyvin vajavainen ja jopa marginaalissa. Jotain todella ikävää on ollut pakko tapahtua. Mutta siitä emme voi olla varmoja kuka nämä ikävyydet on tehnyt..
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2021, 15:09:55 kirjoittanut Jimmy-setä »

Poissa Vieras0113

  • Newbie
  • Viestejä: 6
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #74 : Tammikuu 10, 2021, 15:30:24 »
Mielenkiintoinen keskustelu. Minä olen tavannut joey_t:n kerran. Ulkonäkö oli mielestäni ihan ok. Käytös ok myös. Ei valitettavaa. Vaikutti hiljaiselta ja ehkä vähän yksinäiseltä sekä ujolta ihmiseltä. Sen vuoksi ainakin minulle tuli täytenä yllätyksenä, että juuri tämä henkilö on nimimerkin takana. Ainoa asia, joka jäi vaivaamaan minua on se, että joye_t aina uudelleen ja uudelleen vastaa ilmoitukseeni. Tyliin: "Moi! Olisi kiva nähdä uudestaan." Tämä tapahtuu aina miltein välittömästi kun aktivoin ilmoitukseni. Itselleni tulee fiilis, että minua ikään kuin kytätään. Siis ei tuossa mitään pahaa ole, mutta minä ahdistun tuollaisesta ja olen kokenut paremmaksi olla vastaamatta ollenkaan. Tiedän myös, että hän viettää foorumilla aimon osan päivästään ja en siksikään halua häntä tavata, etten päädy kirjoituksiin. Kahdesti olen laittanut ihan uuden ilmoituksen eri nimillä ja uusilla kuvilla. Silti molempina kertoina joey_t oli heti hollilla. Hän ja yksi toinen tyyppi olivat iso syy uuden ilmoituksen tekemiseen (tietenkin ilmoitusten perustiedot ja viesti olivat samat, mutten välttämättä maininnut pituutta, painoa jne). Myönnän, että oma ahdistus kynnys on todella matala asian suhteen, eikä mitään ikävää ole sattunut. Kuitenkin ihmettelen miten tämä joey aina tietää juuri minun olevan kyseessä. Hän varmaan tallentaa ilmoituksia ja sitten vertailee niitä keskenään? Meinaan, että tosi ylimalkaisesti olen itsestäni kertonut, etten paljasta liikaa. En tiedä onko tuossa mitään todellista syytä olla ahdistunut, mutta itseäni jotenkin oudoksuttaa moinen. Mutta ehkä hän on tehnyt sille kirjoittaneelle naiselle samoin? Alkanut seuraamaan todella tiiviisti ja siitä se neito on vetänyt kilarit. Itse laittaisin mielummin mailin/tekstarin, jos ongelmia ilmenisi. Pelottavaan käytökseen en usko minäkään ainakaan oman kokemukseni pohjalta, mutta jos jonkinlaisesta lievästä nettistalkkaamisesta syytetään, niin siitä on itselläni myös kokemus. Vaaraton sellainen, mutta omasta mielestäni vähän ahdistava. Mutta minä olen aika herkkis.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #75 : Tammikuu 10, 2021, 15:34:39 »
No jopas, Oulusta uusi nimimerkki. Onpa yllättävää. Kuinkahan monta niitä vielä tänään ilmaantuukaan.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Jimmy-setä

  • Hero Member
  • Viestejä: 773
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #76 : Tammikuu 10, 2021, 15:37:20 »
^ Mistä tiesit, että kyseessä on tämän foorumin JoeyT? Loit tunnukset tänne tänään. Miten olet siis tiennyt, että JoeyT viettää täällä paljon aikaa?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2021, 15:41:37 kirjoittanut Jimmy-setä »

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #77 : Tammikuu 10, 2021, 15:40:54 »
 ;D Onhan tässä vielä päivää jäljellä.
Ei kun takaisin vosu sinne viemäriin rottailemaan.

Poissa basti

  • Full Member
  • Viestejä: 238
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #78 : Tammikuu 10, 2021, 15:42:13 »
Tuhoaako tämäkin kohta nimimerkkinsä?

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Oulun alueelta seuraa
« Vastaus #79 : Tammikuu 10, 2021, 15:46:36 »
Kylläpä Oulussa on paljon uusia kotimaisia tyttöjä tänä vuonna. Varsinaiselta turskan taivaalta vaikuttaa tuo Oulu, mutta missä ilmoitukset?