Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tietojen keräilyä  (Luettu 1984 kertaa)

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Tietojen keräilyä
« : Syyskuu 03, 2019, 08:38:50 »
Kukapa ei nykyään käyttäis jotain somea. Facebook on ostellut useita firmoja, joten melkoisella varmuudella meistä jokainen käyttää FB:n sovelluksia. Voisin sanoa jossain toisessa yhteydessä että minä esimerkiksi olen näiden asiakas. Se on kuitenkin väärä ilmaisu, olen näille hyödyke. FB käy sovellustensa käyttäjien tiedoilla kauppaa kuten hienossa Netflix elokuva The Great Hack kerrotaan.

Facebook käyttää muitakin itse syöttämiäsi tietoja hyväkseen,  https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000006225176.html?ref=rss
Monelle ei ole mitään väliä, että tietoja keräillään ja niitä myydään ties kenelle, mutta ainakin minua se vähän haittaa.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7768
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Tietojen keräilyä
« Vastaus #1 : Syyskuu 03, 2019, 09:15:43 »
Osa firmoista kerää tietoja mielestäni turhan paljon. Esimerkiksi tilatakseni taksin en ole valmis luovuttamaan kovin paljon omia tietojani. Myös asuntoon lyhytaikaisesti majoittuakseni annan vain välttämättömät tiedot.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa Caravaani Timo

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1040
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Tietojen keräilyä
« Vastaus #2 : Syyskuu 03, 2019, 09:30:51 »
^
Pelkäätkö jotain? ::)

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Tietojen keräilyä
« Vastaus #3 : Syyskuu 03, 2019, 10:09:37 »
^Miksi omia tietoja pitäisi levitellä sinne tänne?

Poissa Caravaani Timo

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1040
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Tietojen keräilyä
« Vastaus #4 : Syyskuu 03, 2019, 10:34:08 »
^
Majoitusliikkeeseen omien tietojen luovuttaminen ei ole sinne tänne ::)

Poissa Pekka.Karvo

  • Puudeli
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1414
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Tietojen keräilyä
« Vastaus #5 : Syyskuu 03, 2019, 11:10:38 »
Käytän mahdollisimman vähän somea ja pyrin välttämään tietojeni jakamista, en siksi että minulla olisi jotain salattavaa vaan siksi koska muut tahot käyvät ihmisten tiedoilla kauppaa ja pyrkivät tienaamaan ihmisten tietojen myymisellä. Valitettavast suuntaus on tämä. Haluan kuitenkin jatkossakin itse päättää mitä ostan ja keneltä ilman että minulle soitetaan tai suunnataan mainoksia, että tuota sinä tarvitset ja tuon haluat varmaankin ostaa.
Sitä saa mitä sattuu tulemaan