Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Aleksi Laiho  (Luettu 1364 kertaa)

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Aleksi Laiho
« : Helmikuu 07, 2022, 00:15:16 »
Monellakin tavalla tärkeä hahmo omassa elämässä. Aika paljon miettinyt asiaa ja kun Laiho kuoli niin olisi ollut tyhmää lähteä vuodattamaan asiaa kaikkien niiden miljoonien ihmisten kanssa ketkä sitä tekivät. En ole koskaan miettinyt, että kirjoitanko näitä ajatuksia koskaan ja en tiedä onko tämä oikea paikka niitä kirjoittaa, mutta kuten Ilona sanoi, niin on täällä turhempaakin paskaa jaettu. Jopa minä olen jakanut ;)

En pidä Laihoa mitenkään edes Suomen tasolla jumala kitaristina. Toki yksi Suomen parhaista ja miksei maailman tasollakin. Nostin jokin aika sitten Jani Liimataisen samalle tasolle, koska se on niin. Se ei mitenkään tarkoita, etteikö Aleksi olisi ollut aivan loistava kitaristi. Ehkä se enemmänkin kuvastaa sitä, että mielestäni ketään ei pidä nostaa sen enemmän jalustalle. Minulla ei ole jumalia ja itse en ole jumala. En ole myöskään uskovainen, eli en elä kuten Jehovat.

Pikemminkin Aleksi menee niin, että yksi erittäin hyvä ystäväni fanitti häntä ihan sikana. Lähti katsomaan varta vasten pelkästään sen vuoksi, että näkee Laihon ja kun ryyppäillään ja pidetään hevi-iltoja niin laittaa usein Bodomia soimaan ja kyynel on silmässä ja käsikarvat pystyssä. Viimeks soiteltiin Rakasta Hullua kun ryypättiin. Siihen on helppo samaistua. Ei Bodomiin eikä Laihoon, mutta siihen ystävän tunteeseen.

Itse keskityin 2000-luvun kahta puolen enemmän Slipknottiin ja Corey Tayloriin enkä ymmärtänyt parikymppisenä yhtään mistä äijät vouhottaa. Hyvää musiikkia (tai oikeastaan hyvät saundit), mutta laulu ihan paskaa ;D

Nyt aikuisena alkanut ymmärtää enemmän (muutenkin ku Laiho), että mitä itse kukin muusikko itse kullekin ihmiselle merkitsee ja elän mukana. Aina musiikki-illoissa sitä haluaa laittaa omaa musiikkia, mutta vanhempana alkanut ymmärtää, että antaa ystävien edes soittaa omat biisinsä loppuun ;D

Kyseinen kaveri on rumpali. Itse en ole, mutta vedän kyllä tarvittaessa nopeemmat tuplabasarit ku se, mutta siihen se sitten jääkin. No jaa, ehkä se vetää kumminkin nopeemmin. Itseasiassa meillä on yhteinen kaveri joka on rumpuopettaja niin pitäs ottaa puolueeton arvio ;D

Mut tälläi. Laiho on vaikuttanut minun elämään suuresti, mutta ei minulle artistina. Vitun kova skeban veivaaja, though..

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9049
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Aleksi Laiho
« Vastaus #1 : Helmikuu 07, 2022, 10:21:36 »
Laihon kovin juttu, jos Bodomia ei lasketa mukaan oli Sinergy. Yhtyeessä veivasi myös Lilmann, Latvala ja Hietala. Silloinen avokki Kimberly hoiti hoilaamisen. Tässä esimakua - https://www.youtube.com/watch?v=9o85afymOoE

Myös sinkut Barathrumin ja Impaled Nazarenen kanssa oli helvetin kovia. Eikä sovi unohtaa Laihon, Lilmannin ja Jokisen kylähullut yhtyettä - https://www.youtube.com/watch?v=V2RAHV6y7Gc  Kylähulluista on hengissä enää Jokinen.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2022, 10:24:04 kirjoittanut Lifti »
Why so fragile?

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2205
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Aleksi Laiho
« Vastaus #2 : Helmikuu 07, 2022, 13:50:14 »
 :inlove: Kyyneleet silmissä ja käsiakarvat pystyssä  :inlove:

Lyriikkaa mun makuun.

Bodom ja Laiho ei ole koskaan koskettanut elämääni, paitsi kun näin jonkun dokkarin Laihosta. Siinä hiljenin ja mietin erilaisia elämänkohtaloita pitkään.

Poissa Vaitiolovelvollinen

  • Jr. Member
  • Viestejä: 56
  • * Kelpo kaveri
Vs: Aleksi Laiho
« Vastaus #3 : Helmikuu 07, 2022, 16:23:21 »
Ei ollut väliä, oliko hankeen kaatunut mummo vai spurgu, aina Allu meni kysymään vointia. Siitä voisi meistä moni ottaa oppia.

Poissa Hetvield

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2908
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Aleksi Laiho
« Vastaus #4 : Helmikuu 07, 2022, 19:05:26 »
Mä en ole ikinä välittänyt Bodomin musiikista tai Laihon soitannosta. Tylsää veivaamista mistä puuttuu sielu.
Tietysti suomalaisen metallin vienti yli rajojen ja myöskin menestyminen on jo meriitti itsenään.
Bad Ass. Smart Ass. Great Ass

Poissa teme696

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6657
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Aleksi Laiho
« Vastaus #5 : Helmikuu 07, 2022, 19:08:08 »
Tylsää veivaamista mistä puuttuu sielu? Mitä vitt.....  :laught:
"Taivaalla on aurinko ja sitten on taivaan isä joka säätää ilmat" -Teuvo 63v-

Poissa Mustelmann

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1186
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Aleksi Laiho
« Vastaus #6 : Helmikuu 07, 2022, 20:03:21 »
Bodom on ihan hyvä bändi ja Laiho tietenkin kova kitaristi, joka varmasti hallitsi soittimensa niin hyvin kuin mahdollista. Laihon vahvuus oli tosin tiukoissa sooloissa ja paikoin hyvissä riffeissä, ei niinkään kokonaisissa biiseissä tai varsinkaan albumeissa. Alkupään matsku on tietty kovaa kamaa ja uudemmastakin löytyy hetkensä. Ehdin näkemään Bodomin livenä ekan ja viimeisen kerran vähän ennen kuin bändi pisti pillit pussiin.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9049
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Aleksi Laiho
« Vastaus #7 : Helmikuu 08, 2022, 11:27:03 »
^ Aika paljon samoilla linjoilla.

Laihon monipuolisuudesta ei ole oikein näyttöä. Oliko mies kitaravelho vai jäikö homma täysin metallitilutteluun. Metallivelho mies ainakin oli. Eniten annan tunnustusta siitä että Allu pystyi siihen mihin hyvin harva nykykepittäjä pystyy. Allu sai kitarasta uniikin, oman saundin. Tästä syystä olen Allun aliakset aina huomannut. Mies kun tykkäsi vierailla muiden yhtyeiden sinkuilla ja albumeilla, salanimien taakse piiloutuneena. Yleensä kymmenessä sekunnissa kuulee että Laiho se siinä kepittää.
Why so fragile?

Poissa Vieras0361

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1697
  • * Kelpo kaveri
Vs: Aleksi Laiho
« Vastaus #8 : Helmikuu 14, 2022, 00:30:37 »
On Aleksissa ollut epävarmuuttakin. Tarina kertoo, että Laiho olisi vaatinut Latvalan kitaran äänet säädettävän huomattavasti alemmaksi kuin itsensä..