Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?  (Luettu 106178 kertaa)

Poissa Iina

• Full Member
  • Galleria (31)
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
« Vastaus #640 : Heinäkuu 18, 2025, 06:28:23 »
Tää on hyvä ketju, saa hyviä lukuvinkkejä 🙏🏼

Mulla on tällä hetkellä luettavana Lenita Airiston Noitanaisen ilosanoma. Mielenkiintoinen voimanaisen elämäntarina!

Hieman synkempänä lukemisena mulla on Janne Viljamaan Pidä puolesi - irti narsistin hampaista.

Suurin oppi alemman suhteen on ollut, että tarkkana saa olla ja että ihan kaikkeen ei kannata sinisilmäisesti uskoa. Oon viime aikoina opetellut pois liiallisesta hyväuskoisuudesta ja sinisilmäisyydestä, jopa naiviudesta. Oon empaattinen ja hyväntahtoinen ihminen - mutta rajansa nyt kaikella 😁 Omien rajojen vetäminen on oman hyvinvoinnin kannlta tärkeää.

Iina Hertta ♥️ Espoossa. Ks. kalenterista, milloin 💋
Kuvat: https://www.seksisaitti.net/index.php?action=profile;area=photos;u=20947

Poissa joey_t

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #641 : Heinäkuu 22, 2025, 07:59:45 »
Kuuntelen Lina Bengtsdotterin kirjaa Annabelle. Kyseessä on dekkari, Bengtsdotterin Charlie Lager -trilogian avausosa. Kirjasta olen kuunnellut noin 2/3 joten kokonaisarviota kirjasta en voi vielä tehdä. Vaikuttaa kuitenkin ihan hyvältä!

Kirjassa 17-vuotias Annabelle katoaa kostean bileillan jälkeen Gullspång-nimisessä pikkukaupungissa. Paikallisten poliisivoimien avuksi tapausta tutkimaan lähetetään kaksi rikostutkijaa Tukholmasta: Anders Bart sekä Charlie Lager joista jälkimmäinen on asunut Gullspångissa lapsena. Bart on tunnollinen, kotiasioita veivaava perheenisä, Lager puolestaan ryyppäämistä ja yhdenyön suhteita harrastava 33-vuotias sinkkunainen joka lisäksi syö masennuslääkkeitä ja rauhoittavia. Kertomus on jotenkin kolmitasoinen: aiheina on sekä Annabellen katoaminen mutta myös Charlien oman lapsuuden kuvaus plus lisäksi henkilöiden nimeltään Alice ja Rosa tarina. Viimeksimainitut ilmestyvät tarinaan aina vähän vaivihkaan ja tässä yhteydessä aina mietin että keitä he ovat, onko mulla jäänyt kuulematta jotakin oleellista joka liittää heidät tarinaan. Tässä vaiheessa oletan kuitenkin että liittyvät joltakin oleelliselta osin ja syy paljastuu myöhemmin.

Toistaiseksi kuulemani perusteella suosittelen ja ainakin vielä tässä vaiheessa oletan kuuntelevani myös trilogian jatko-osat. Pääsyynä varsin sujuva kerronta ja Charlie Lagerin mielenkiintoinen persoonallisuus.

Poissa häkkisen isa

• Full Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
« Vastaus #642 : Heinäkuu 22, 2025, 11:24:05 »
mä olen lukenut ja kuunnellut nyt viime viikot lähes pelkästään long playn artikkeleita. suosittelen erittäin lämpimästi kaikille laatujournalismin ystäville! kun yksittäisten juttujen pituus on noin tunnista puoleentoista, se on juuri sopivan kevyttä kertakuunteluna. jutut on taidokkaasti kirjoitettuja ja hyvin taustoitettuja, ja aiheet on äärimmäisen mielenkiintoisia ja ajatuksia herättäviä.

tällä viikolla mieleen on jäänyt ainakin artikkelit itsemurhaiskuista ja niiden historiasta, DDR:n nudismikulttuurista, henkilöjuttu kapellimestari esa-pekka salosesta (jossa oli lukijana mielettömän upea jukka pitkänen!), ben zyskowiczin eduskuntaurasta, sekä amfetamiinin historiasta suomessa sekä käyttökulttuurista (jonka oli kirjoittanut perttu häkkinen, rauha hänen sielulleen).
podcast nyt ulkona! tsekkaa tunninincall.fi 😎

Poissa joey_t

• Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #643 : Heinäkuu 22, 2025, 13:12:58 »
Sain juuri kuunneltua tuon Annabelle-kirjan. Juu-u, oli hyvää tarinankuljetusta ja lopussa kaikki lukijan / kuulijan mieleen nostetut kysymykset saivat vastauksen. Silti, toivoin loppuratkaisusta hieman enemmän, jotakin hieman mielikuvitusrikkaampaa.

Isan kanssa jaan Jukka Pitkänen -fanituksen. Mulla on Storytel ja varmastikin voisin viihtyä hyvin Long Playn varassa mutten osaa kaivata sitä miin paljoa että olisin valmis maksamaan tilausmaksun. Toinen hieman samaan sarjaan liittyvä palvelu on Supla josta äänikirjat ovat käsittääkseni jääneet pois.