Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Mitä kirjaa luet/kuuntelet?
joey_t:
--- Lainaus käyttäjältä: Hottis puuma - Tammikuu 10, 2023, 08:46:02 ---
--- Lainaus käyttäjältä: joey_t - Tammikuu 09, 2023, 19:46:28 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Hottis puuma - Tammikuu 08, 2023, 19:03:44 ---Aloittelemassa tätä:
--- Lainaus päättyy ---
No miltä vaikuttaa?
Olen lukenut kyseisen teoksen kahdesti ja se elämänmakuinen kuvaus teki suuren vaikutuksen. Lukukertojen välillä oli varmaan kymmenen vuotta ja kun sen viimeisemän lukemisen jälkeen, ehkäpä kymmenen vuotta myöhemmin, aloin lukemaan kirjaa uudelleen niin homma ei vaan toiminut jostakin syystä ja jätin kirjan kesken, syy oli luultavasti itsessäni ei kirjassa. Muistan kirjan pääpiirteissään mutta tietysti paljon merkityksellisiä yksityiskohtia on unohtunut.
Dostojevskin Karamazovin veljeksiä olen pitänyt vielä parempana teoksena kuin Rikosta ja rangaistusta. Sen olen lukenut kolmesti mutta viimeisestä kerrasta on kulunut aikaa niin paljon että voisin joskus taas alkaa uudelleen. Kenties, en ole varma.
--- Lainaus päättyy ---
Hyvältä vaikuttaa, aika äkkiä sitä huomaa milloin kirja ei oikeasti tempaa mukaansa. Parissa vuodessa tullut kuunneltua ja luettua 300 kirjaa ja lähes 4000 tuntia mennyt aikaa, että lukutoukaksi jo voisi kutsua.. :D Ei vain ole parempaa rentoutumiskeinoa seksin ohella kuin hyvät kirjat.
--- Lainaus päättyy ---
Yhdyn tuohon viimeiseen toteamiseen kun ei ole tilaisuutta yhtyä sanojaan, heh.
Mutta joo. Mulla on BookBeat ja vilkaisin sieltä juuri todeten että ainoa äänikirjaksi luettu Dostojevski on Rikos ja rangaistus. En tiedä muista palveluista mutta yleensä niillä on aika lailla sama tarjonta. Tuli mieleen että kenties voisin kuunnella kyseisen kirjan joskus tässä lähitulevaisuudessa. Kuuntelussa on ratkaisevaa myös se että lukija sopii itselle, tavallisesti lukijat on ihan hyviä.
Nyt mulla on kuuntelussa ruotsalaisen Leif G.W. Perssonin Lindamurha niminen kirja. Kokeilen tässä uutta kirjailijaa, kyseessä on dekkari. Tämä teos miellyttää minua, suurelta osin siksi että päähenkilönä toimiva rikostutkija omaa varsin inhimillisiä ominaisuuksia: tiukkapipoinen työhönomistautuminen ei ole piirre jolla voisi kuvailla hänen toimiaan. Kenties kuuntelen Perssonilta enemmänkin, hän on kirjoittanut useampiakin kirjoja mutten ole katsonut seikkaileeko niissä samat henkilöt kuin tässä.
Villerius:
Kuuntelussa Reino Lehväslaiho: Korven Peura.
RobertLey:
^ Kova Mies niin sodissa kuin kirjailijanakin, Lehväslaiho. Tuon viimeisen kirjansa julkaisi 90-vuotiaana. - Paras kritiikki tuli kuulemma esikoisteoksensa "Panssarisotaa" tiimoilta itseltään Kenraali Lagukselta kuudennen viskin jälkeen; ei sanonut mitään vaan kippasi ainetta sisäänsä mikä siinä tapauksessa merkitsi "aliupseeri on hyvä ja jatkaa vaan kun näyttää osaavan."
Itse sain maskuliinisesti luetuksi kirjastossa silmiin sattuneen Raija Pellin "Kikka - mä haluun viihdyttää" eli ystävättären muisteluksen laulajan elämästä. - Ihan kattava ja traaginenkin kuvaus Kirsi Viilosesta (Siren.)
FortySexN2:
Jälisuomettumisen ruumiinavaus.
”Vladimir Putinin aikakautta on leimannut maassamme Venäjän myötäily, suomettumisen ajan sisäpoliittisten valtarakenteiden säilyminen sekä sinisilmäinen usko globaalin keskinäisriippuvuuden autuuteen. Tätä kaasuputkilobbarit, idänkaupan konsultit ja ajastaan jääneet rauhanaktivistit käyttivät vuosia häikäilemättä hyväkseen.”
HuliVili:
Lueskelen Heli Mäenpään kirjaa Etsii omaa ihmistä - 25 tarinaa rescuekoirista.
Kirjassa kerrotaan kuvien kera 25 kodittoman ja pelastetuksi tulleen karvakamun tarinat sekä avataan niiden erityistarpeita. Mäenpää muutti Helsingistä maalle ja pyörittää rescuekoirien vanhain- ja saattohoitokotia. Hän adoptoi vanhoja, sairaita ja hylättyjä koiria, jotka eivät kelpaa muille. Rescuejärjestöjen kautta löytyneiden koirien lisäksi laumaan kuuluu myös esimerkiksi Mortti-husky, josta luovuttiin Pohjois-Suomessa kun turistien koiravaljakkoajot loppuivat koronapandemian myötä.
Kannessa poseeraa Lucky, seniori-ikään ehtinyt veijari jonka toinen silmä on poistettu silmänpainetaudin vuoksi ja joka "viallisena" ei kelvannut kenellekään adoptoitavaksi. Paitsi Heli Mäenpäälle.
"Otan koiran, joka tarvitsee minua, enkä sellaista, jonka haluan. Jokainen elämä on pelastamisen arvoinen."
Tässäpä kirja jota suosittelen lämpimästi muillekin kuin koiraihmisille. Löytyy toki myös äänikirjana.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta