Noutoruokaroskia, pääosin hampurilaisketjuista tulleita, ympäri kaupungin katuja: https:.......iltalehti.fi/kotimaa/a/6144c695-6740-49b6-9903-4cb0c4a632fd
Jos itse asioin tuollaisessa paikassa syön aterian ravintolan sisällä (jolloin roskatkin jäävät sinne) mutta jos tilaan noutoruuan, menen kotiin syömään jolloin roskatkaan ei jää kaduille. Kuka ostaa noutoruuan ja menee syömään jalkakäytävälle ravintolan ulkopuolelle? Näköjään aika moni, ainakin Helsingissä. Varmaan niitä cityvihreitä ja muita ekokapinallisia.
Aiasta toiseen: kun olen ruokaillut jossakin burgerpaikassa, olen muutamaan otteeseen sanonut vuoropäällikölle että olisiko mahdollista kehittää ravintola-aterointia niin että jos asiakas syö paikan päällä, ateria tulisi vaikka pahvilautasen päällä ja joka ainoaa tuotetta ei tarvitsisi pakata omaan pakettiinsa? Tarpeettoman roskan määrä vähenisi huomattavasti. Menetelmää ei ole kuulemma mahdollista muuttaa toisenlaiseksi koska ei tiedetä nautitaanko valmistettava ateria paikan päällä vai onko noutotuote.