Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Miesviha, naisviha, muukalaisviha ja etc.
Letsmenoks:
^ No ei kyllä selvinnyt. Ei minulta onnistu vaihtaa miestä tuohon artikkeliin.
Toki miesvihaa on, sellaista on aistittavissa myös NiinaK postauksista, mutta ei samassa muodossa kuin naisviha. Ja kuten sanoin, tuon viha sanan käyttö terminologiassa aiheuttaa turhaa hämmennystä.
Kesava:
^ Ahaa, ei onnistu sinulta. Ja miesvihaakin esiintyy, mutta sitä ei pitäisi mainita kun se ei sovi feministiseen agendaan. Ja oikeastaan viha-sanaa ei pitäisikään käyttää naisvihasta puhuttaessa. Todella selkeää ja suorastaan timantin terävää argumentointia sinulta.
Kesava:
--- Lainaus käyttäjältä: Letsmenoks - Elokuu 18, 2021, 22:45:14 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Billheili - Elokuu 18, 2021, 16:51:13 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Billheili - Elokuu 18, 2021, 16:51:13 ---
Se on totta, että naiset osaa olla ärsyttäviä säätäjiä, koska heillä on hormonitoiminta erilaista kuin miehillä. Tai se näyttäytyy säätämisenä. Ihan jokainen nainen reagoi samaan asiaan erilailla riippuen kuukauden ajasta kun taas mies reagoi samaan asiaan samalla lailla riippumatta kuukaudenajasta.
Mikähän siinä on, että pitää ottaa esiin jotain sukupuolirooleja kun kyse on siitä, että erilaiset ihmiset ei tule toistensa kanssa toimeen? Johtuen hormonitoiminnasta on naiset vaan osan kuussa samanlaisia.
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus päättyy ---
Tuo on vähän halpa tekosyy miehen ja naisen eroille, yleistys. Toki estrogeenit ja testosteronit ovat erojemme pohjalla mutta riippuen väsymyksestä, nälästä, kiireestä, unen puutteesta ja mistä milloinkin niin en todellakaan reagoi asioihin aina samalla tavalla. Vetoaminen naisten hormonitoimintaan syynä hänen käyttäytymiseen on puhdasta naisen aliarvioimista ja teikäläisen tapauksessa toki puhdasta provosointia.
--- Lainaus päättyy ---
"Osalla naisista elimistö vain ilmeisesti reagoi poikkeavan voimakkaasti kuukautiskierron normaaleihin hormonien vaihteluihin ja voi aiheuttaa niin psyykkisiä kuin fyysisiäkin oireita. Tavallisimpia oireita ovat ärtyneisyys, masentuneisuus, itkuherkkyys..."
https://www.terveyskyla.fi/naistalo/seksuaaliterveys/seksuaalisuus-el%C3%A4m%C3%A4nkaaressa/nainen-ja-hormonit
Zorbas:
--- Lainaus käyttäjältä: NiinaK - Elokuu 19, 2021, 10:15:58 ---Ymmärrän pointtisi. Olet varmaankin hyvä tyyppi, joka arvostaa naisia, eikä joudu kahnauksiin naisviha-asioissa tai muissakaan. Olet todennäköisesti omalla käytökselläsi saanut aikaan positiivisen "kuplasi" ja ehkä lähipiiriisi ei kuulu henkilöitä, joita nämä asiat koskisivat samalla tapaa kuin joitain muita ihmisiä. On tärkeää, että epäkohdista puhutaan, mutta ajoittain homma menee myös mielestäni överiksi. Esim.cancel-kulttuuri jenkeissä, kun porukkaa vaaditaan tilille jos on parikymmentä vuotta sitten pukeutunut intiaaniksi naamiaisissa. Suomessa monet saattavat elää aika suojattua elämää, johon blm ja muut vastaavat liikkeet eivät kuulu. Silloin ne ehkä tuntuvat tekemällä tehdyiltä, koska asia ei tunnu vaikuttavan omaan elämään ja Suomessa on monen asian suhteen parempi tilanne kuin jossain muualla.
Jos olisin mies, niin saattaisin olla suht. pihalla naisvihasta. Naisena olen kuitenkin kohdannut sitä niin paljon, että on ollut pakko ottaa selvää asioista ja omista oikeuksistaan. Sen takia tämä sydämen asia minulle on. Ongelma kuitenkin on joidenkin miesten käytöksessä, joten sen vuoksi toivoisin nimenomaan miesten valveutuvan asian suhteen.
--- Lainaus päättyy ---
Tämä on niin totta! Olen itsekin ollut jonkinlaisessa kuplassa ja ihmetellyt joidenkin feministien 'herkkähipiäisyyttä', mutta kun näin sen kuran laadun ja määrän mitä jotkut älykkäät ja asiallisesti toimivat naiset saavat somessa niskaansa niin itse olisin kyllä reagoinut vähintään yhtä voimakkaasti. Pitkään ajattelin, että kyllähän somessa kura ajoittain lentää, mutta vaikka olen joskus sortunut vääntämään tynnyreissä kasvaneiden idioottienkin kanssa niin koskaan ei ole kohdalleni osunut tappouhkauksia ja 'tiedän missä asut' -vihjailuja tai useiden kymmenien nimettömien trollien massiivista pommitusta. Vahvasti sukupuolittunut vinouma on tässä tosiasia.
Kuplaan on tosi helppo ajautua ja aina ei ole kyse sovinismista vaan tietämättömyydestä. Valitettavasti on paljon ihmisiä jotka haluavat pysyä omassa pienessä ajatusmaailmassaan ja erilainen näkökulma koetaan uhkaksi omalle olemassaololle. Minussakin asuu sisällä pieni (pienenevä) sovinisti kun jo ikänikin puolesta olen elänyt ison osan elämääni miesten johtamassa maailmassa. Mikään maailmassani ei kuitenkaan ole mennyt rikki jos pidän silmäni auki ja tarvittaessa muutan käytöstäni, toimintatapojani ja ajatteluani. Päin vastion, tämä on aika kivaa!
PS. Reputin jumissa mutta kiitos Letsmenoks, NiinaK ja muut jotka sitkeästi ja asiallisesti jaksatte vääntää.
Vieras0240:
Jos kirjoittaa somessa asioistaan julkisesti niin ei voi olla herkkähipiäinen. Oikeastaan mistään mitä somessa kirjoittaa ei voi loukkaantua jos toinen vastaa siihen negatiivisesti. Ei se oo sun ongelma, se on sen negailijan ongelma. Kohtuullisen helppo sulkea sellaiset pois elämästään nappia painamalla. Helppo on kyllä sulkea elämästään pois fyysiset ihmisetkin jotka aiheuttavat sinussa ärtymystä ja niin pitää tehdäkin, koska ei kannata odottaa, että ärtymys muuttuu vihaksi.
Someilijoilla on sellainen paha tapa, että he haluavat elää siinä negaation määrässä mitä sieltä tulee ja siksi se saattaa vaikuttaa ulkopuolisesta joko sympaattiselta tai ärsyttävältä. Itse he kuitenkin ovat loppujen lopuksi valinneet mitä kirjoittavat ja itsestään jakavat silläkin uhalla, että tietävät saavansa kuraa niskaan.
Tiedän monta ihmistä jotka ärsyttää minua. Yhtä paljon sekä miehiä, että naisia. Varmaan kuvastaa luonnettani kun en pysty edes nimeämään ketään, mutta tiedän törmänneeni sellaisiin. Kaikista heistä tiedän mistä se johtuu ja hyvänä päivänä he ovat mukavia ihmisiä, mutta henkilökohtaisesti minun ei tarvinne sietää heidän huonoja päiviään joten suljen heidät pois ja unohdan. He elävät elämäänsä ja minä omaani.
Mutta ettäkö vihaisin jotain ihmistä, niin enpähän kyllä tunnista moista itsestäni. Jos vihaat, tee vihallesi jotain. Helppoa. Miten voit vihata ihmistä jota et tunne? Jotain muuta sä vihaat, etkä häntä
p.s. tiedän, että ärsytän itsekin montaa ihmistä jotka ovat sulkeneet minut pois elämästään enkä ole perään kysellyt, että miksi. Hyvää loppuelämää heille ja kaikkea hyvää. Helppoa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta