Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka

Miesviha, naisviha, muukalaisviha ja etc.

<< < (8/79) > >>

Ilotikku:

--- Lainaus käyttäjältä: Gentleman - Elokuu 19, 2021, 01:02:07 ---Huvittavaa kuinka nykyään tunnutaan kiinnittävän enenevissä määrin huomiota erillisiin vihaamisen muotoihin. Milloin missäkin törmää aiheeseen jossa käsitellään vihaa ihmisryhmää, sukupuolta, seksuaalisuutta tai rotua kohtaan. Joko maailma on paljon vihaisempi paikka tai sitten asiat nousevat puheenaiheeksi kun jotain on vaan keksittävä.

--- Lainaus päättyy ---

Tässä on vinha perä. Vihaa tietty on olemassa eri muodoissaan ja sen pahimmat ilmenemismuodot saavat aikaan vatsanväänteitä, mutta kaiken summaaminen vihaamiseksi on nimenomaan sitä älyllistä laiskuutta. Se, että on jonkun kanssa eri mieltä esimerkiksi keskustelufoorumilla ja tämä toinen sattuu edustamaan eri sukupuolta, poliittista näkökantaa, ihonväriä, sosioekonomista statusta, tms. ei automaattisesti tarkoita, että tätä vihaisi. Tai että kärsisi narsismista, mikä oli ainakin tovi sitten yksi keittiöpsykologien lempiaseista. Tai että [vedä tähän ...kortti].

Viola:

--- Lainaus käyttäjältä: NiinaK - Elokuu 18, 2021, 23:34:59 ---
-Vastustan saitille pesiytynyttä sovinismia. Täällä se on normalisoitua ja joutuu silmätikuksi, jos asian ottaa puheeksi.

-Aika ajoin käyttämäni rajuhko kieli miehistä koetaan hyökkäävänä ja kiusaamisena. Olen pyrkinyt tuolloin käyttämään samoja perusteluja ja yhtä epämiellyttävää kieltä kuin osa miehistä täällä käyttää naisista. Tarkoituksena vähän ravistella. Jos kirjoitat naisista ikävästi ja alentavasti, niin hyväksyt sen, että niin saa kirjoittaa myös miehistä. Olen puhunut miesten pätevyyden arvioinnista ulkonäön perusteella. Miehen arvioimisesta peniksen koon tai pituuden mukaan. Tismalleen samaa soppaa täällä suolletaan naisista. Miksi se on täysin ok naisten kohdalla ja ei aiheuta mitään kouhuja? Sitten kun kirjoitat peniksestä miehen mittana, niin seurauksena on joukkolynkkaus.

--- Lainaus päättyy ---

Näen asian hieman eri tavalla.
Tämä saitti jonka aihe on maksullinen seksi, sillä alalla on normaalia arvioida tuotetta jonka haluaisi ostaa tai on ostanut. (rapsat)
Kun naisen pätevyyttä arvioidaan ulkonäön ja taitojen takia, se on tavallaan ostotuotteen arvioimista. Ei niinkään kohdistu itse naiseen henkilökohtaisesti ja sovinistisesti.
Nainen siis on asettautunut arvioinnin kohteeksi alkamalla tarjoamaan erilaisia seksuaalisia palveluja. Maksullinen seksi jossa tuote ostetaan aika pitkälti ulkoisen olemuksen perusteella sekä miehen tyydyttämiseen liittyvien taitojen takia.

Kuvitellaan tilanne missä mies tekee rapsan pt:stä jonka luona kävi....jos rapsasta poistettu kaikki ns sovinismiin liittyvä arviointi:” Pt:llä oli hyvä verbaalinen ulosanti. Hän muodosti sanoja taitavasti tavalla joka resonoi oman kielellisen tajuni kanssa...”

Sen sijaan jos rapsa pt:stä olisi tällainen:” Pt:n rinnat ja perse olivat huippuluokkaa. Pillu kiinteä ja tiukka ja liha timmiä joka puolelta...”

Kumman rapsan takia joku harkitsee ajan ostamista juuri tuon pt:n luokse?

Viola:
Vielä..
Olen itse hyväksynyt arvioinnit jotka kohdistuvat kehooni ja palvelutaitoihini silloin kun olen pt:n asemassa. Se mitä sanotaan on sen hlön subjektiivinen näkökanta. Mitäpä mielipiteeseen on sanomista. Jos se tehdään vilpittömässä mielessä.

Jos samanlaista arviointia tapahtuu arjessa, silloin asemani on eri. Irroitettuna palveluntarjoajakontekstista. Siitä saattaisin huomauttaa sovinistisena puheena.

Vieras0198:

--- Lainaus käyttäjältä: Viola - Elokuu 19, 2021, 05:34:32 ---
--- Lainaus käyttäjältä: NiinaK - Elokuu 18, 2021, 23:34:59 ---
-Vastustan saitille pesiytynyttä sovinismia. Täällä se on normalisoitua ja joutuu silmätikuksi, jos asian ottaa puheeksi.

-Aika ajoin käyttämäni rajuhko kieli miehistä koetaan hyökkäävänä ja kiusaamisena. Olen pyrkinyt tuolloin käyttämään samoja perusteluja ja yhtä epämiellyttävää kieltä kuin osa miehistä täällä käyttää naisista. Tarkoituksena vähän ravistella. Jos kirjoitat naisista ikävästi ja alentavasti, niin hyväksyt sen, että niin saa kirjoittaa myös miehistä. Olen puhunut miesten pätevyyden arvioinnista ulkonäön perusteella. Miehen arvioimisesta peniksen koon tai pituuden mukaan. Tismalleen samaa soppaa täällä suolletaan naisista. Miksi se on täysin ok naisten kohdalla ja ei aiheuta mitään kouhuja? Sitten kun kirjoitat peniksestä miehen mittana, niin seurauksena on joukkolynkkaus.

--- Lainaus päättyy ---

Näen asian hieman eri tavalla.
Tämä saitti jonka aihe on maksullinen seksi, sillä alalla on normaalia arvioida tuotetta jonka haluaisi ostaa tai on ostanut. (rapsat)
Kun naisen pätevyyttä arvioidaan ulkonäön ja taitojen takia, se on tavallaan ostotuotteen arvioimista. Ei niinkään kohdistu itse naiseen henkilökohtaisesti ja sovinistisesti.
Nainen siis on asettautunut arvioinnin kohteeksi alkamalla tarjoamaan erilaisia seksuaalisia palveluja. Maksullinen seksi jossa tuote ostetaan aika pitkälti ulkoisen olemuksen perusteella sekä miehen tyydyttämiseen liittyvien taitojen takia.

Kuvitellaan tilanne missä mies tekee rapsan pt:stä jonka luona kävi....jos rapsasta poistettu kaikki ns sovinismiin liittyvä arviointi:” Pt:llä oli hyvä verbaalinen ulosanti. Hän muodosti sanoja taitavasti tavalla joka resonoi oman kielellisen tajuni kanssa...”

Sen sijaan jos rapsa pt:stä olisi tällainen:” Pt:n rinnat ja perse olivat huippuluokkaa. Pillu kiinteä ja tiukka ja liha timmiä joka puolelta...”

Kumman rapsan takia joku harkitsee ajan ostamista juuri tuon pt:n luokse?

--- Lainaus päättyy ---
Kiitos tosi hyvästä tekstistäsi. Joo, olen ihan samaa mieltä kanssasi. Rapsoihin luonnollisesti kuuluu myös ulkonäöstä puhuminen ja pt:n arvioiminen. Senkin voi kuitenkin tehdä asiallisesti tai sitten vähemmän asiallisesti. Mielipide saa kaikilla olla ja joskus se tosiaan voi olla negatiivinen. En näe mitään ongelmaa noiden rapsojen kirjoittamisessa, kunhan niitä ei tehdä kostoksi tai sellaisista, jotka ehdottomasti eivät sitä halua (poislukien huijarit ja hämäräjutut).
Rapsat ovat pieni osa tätä foorumia ja itse tarkoitan kirjoittelua täällä yleisesti. En itseasiassa tullut edes miettineeksi rapsoja tässä yhteydessä ennen kuin asian mainitsit. Hyvä kun toit asian esille. Tärkeä pointti.
En tarkoittanut kenenkään olevan naisvihamielinen kirjoittaessaan rapsan, vaikka arvioisikin ulkonäköä. Mutta kyllä tosiaan niissäkin rapsoissakin on eroja. Tulee mieleen vaikka Ylilääkärin rapsat ja ääriesimerkkkinä vaikka PratPritin pakotuskehuskelu. Esim PratPitin rapsaa pitäisin sovinistisena sen alentavan sävyn ja pakottamisen vuoki, en ulkonäön arvioinnin takia. Rapsaaja kirjoitti ylpeillen kohdelleensa pt:tä huonosti ja kertoi hänen vastusteluistaan.
Ymmärrettävää ja asiaan kuuluvaa on tosiaan ne rapsat, mutta mielestäni muita ihmisiä kunnioittava henkilö osaa kirjoittaa myös negatiiviset asiat asiallisesti ja miettii onko rapsa sellainen, jonka palautteen voisi antaa hypoteettisesti myös livenä/omalla nimellään. Mikäli näin, niin on varmasti julkaisukelpoinen kritiikkeineen.
Omalla kohdallani rapsojen kritisointi johtuu niiden yksityisyyteni vaarantamisesta. Minua ei kiinnosta jonkun random tyypin mielipide itsestäni, koska tiedän kuka olen ja miltä näytän. En halua itsestäsi rapsoja, jottei minun puhelinnumeroani (vaikkakin prepaid) tai osoitettani jaeta muille. Näin on käynyt aikaisemmin ja se oli aivan kamalaa. En toki tykkäisi lukea ikävästi kirjoitettua rapsaa itsestäni, mutta sen ymmärrän ettei kaikkia voi miellyttää.
Kyllä noihin rapsoihin kuitenkin liittyy sellainen valta-aspekti. Miehet, jotka eivät ikimaailmassa voisi siviilissä sanoa naisille moista, saattavat täällä kirjoittaa todella ällöttävästi vallasta huumaantuneena. Mielestäni rapsa on sovinistinen silloin, kun se on kirjoitettu tahallaan ilkeästi ja asiattomasti/valheellisesti vailla lupaa ja minkäänlaista itsereflektiota. Silloin sen tarkoitus on lähinnä loukata ja alentaa. Ei tarjota infoa. Pt:t ovat aikalailla vapaata riistaa ja valitettavan paljon löytyy sellaisia, jotka eivät kunnioita hyviä tapoja.
Mutta minä siis olen puhunut täällä sovinismista yleisesti. Vaikkapas politiikkaketjussa ja lukuisissa muissa. Tämä rapsa-asia tosiaan vasta tekstisi myötä tuli mieleeni ja olen kyllä samoilla linjoilla kanssasi ainakin yleisesti, jos en kaikissa yksityiskohdissa.

Kellopeliappelsiini:
Yön aikana onkin vihersosialistien intersektionaaalinen feminismi (kuka keksii erikoisimpia tapoja olla omasta mielestään valkoisen cis-heteromiehen sortama) tehnyt työtään ja poistanut vääriä ajatuksia ja kirjoituksia pitämään agendan halutunlaisena.

Yököttävää vihaa poistattaa viestejä vain koska ne eivät sovi omaan agendaan - tätä vihaahan harrastettiin Saksassa 1940-luvulla, tähänkö ollaan menossa?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta