Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Miesviha, naisviha, muukalaisviha ja etc.
Vieras0198:
--- Lainaus käyttäjältä: Pekonen - Elokuu 18, 2021, 17:06:36 ---
--- Lainaus käyttäjältä: NiinaK - Elokuu 18, 2021, 16:37:45 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Pekonen - Elokuu 18, 2021, 16:25:21 ---Ajatuksia herättävä ketju.
Henkilökohtaisesti en kertakaikkiaan ymmärrä tätä sukupuoleen perustuvaa vihaa enkä varsinkaan sitä että joku koetetaan väkisin leimata joksikin vihaajaksi.
--- Lainaus päättyy ---
Etkö siis ole sovinisti? Ja jos et, niin miksi kuitenkin kirjoitat naisvihamielisiä tekstejä? Olet sittenkin sovinisti vai onko sinulla sivupersoona? Olet väistellyt tätä kysymystä jo useamman kerran. Kai siihen joku syy on, että kirjoittelet sovinistisesti täällä. Se lietsoo naisvihaa, eikä sellainen nyt muutenkaan ole nykyaikaa.
--- Lainaus päättyy ---
Lopeta nyt jo tuo paskanjauhaminen. Totuus on se että minä en täällä mitään naisvihaa tai sovinismia levitä. Sinä sen sijaan yrität jatkuvasti levittää täällä miesvihaa, sen kyllä huomaa jokainen lukutaitoinen joka seuraa kirjoituksiasi. Laitapa nyt esimerkki missä olen kirjoittanut "naisvihamielistä" tekstiä. Sinä sen sijaan olet nimitellyt miehiä kullinkantotelineiksi ja vaikka miksi, ei silti että se sen kummemmin minua haittaisi mutta ihmetellä täytyy kuinka sinulla on otsaa alkaa syyttelemään sen jälkeen että kirjoittelen muka naisista vihamielisesti. Etkö osaa hävetä? Nimittelet myös toistuvasti sovinistisiaksi, rasistiksi, vajaa-älyiseksi, sontakärpäseksi ja vaikka miksi. Ota huomioon että olen välttänyt solvaamasta sinua samalla tavalla.
--- Lainaus päättyy ---
Tekstisi ovat sovinistisia. Esimerkkinä politiikka ketju. Olen käyttänyt saman tyyppistä kieltä kuin sinä. Minun asiani ovat sivuutettu menkoilla ja kiukuttelulla sinun toimestasi. Miksi sinun tekstejä ei saa analysoida peniksesi koon ja testosteronitasojesi mukaan? Logiikka ei näemmä ole vahvuutesi. Kuten olen aikaisemmin jo sanonut, niin käytän välillä yhtä epämiellyttävää kieltä miehistä kuin miehet täällä naisista. Syy: Miehet heräisivät käytökseensä. Vähättelevään sekä epäkunnioittavaan tapaan puhua naisista. Seuraus: miinustelu, raivo ja uhkailut.
Täällä saa kirjoittaa naisista melkein miten tahansa ilman seuraamuksia. Tulee tykkäyksiä ja on hyvää läppää. Kun kirjoitan miehistä yhtä alhaiseen tyyliin saan vihat niskoilleni, minua savustetaan ulos jne. Edelleen. Googlettakaa naisviha ja toivottavasti saatte siitä jotain irti. Ainakin käsitteet haltuun, jos ei muuta. Aloittajan idea oli ihan hyvä, mutta todennäköisesti tämä kääntyy sitä vastaan. En ainakaan itse aio ottaa osaa tähän riehumiseen. Jos olet muuten kiinnostunut miesasioista tasan silloin, kun puhutaan naisvihasta ja naisten oikeuksista, niin et taida olla niistä oikeasti kiinnostunut.
Vieras0198:
--- Lainaus käyttäjältä: Kesava - Elokuu 18, 2021, 17:17:46 ---
--- Lainaus käyttäjältä: NiinaK - Elokuu 18, 2021, 16:51:48 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Kesava - Elokuu 18, 2021, 16:35:16 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Letsmenoks - Elokuu 18, 2021, 15:44:32 ---Onko miesvihaa olemassa? Ehkä ei samassa rakenteellisessa mielessä kuin naisviha ymmärretään.
--- Lainaus päättyy ---
Olisiko sinulla jotain konkreettista esimerkkiä rakenteellisesta naisvihasta? Itselle ei oikein tullut mitään mieleen. Ko. termi esiintyy kyllä usein erityisesti feministien kirjoituksissa, mutta kukaan ei sitä ole oikein osannut avata, mitä se käytännössä tarkoittaisi. Puhun nyt lähinnä Suomen tilanteesta.
Rakenteellisen miesvihan esimerkkinä voi pitää miehille pakollista asevelvollisuutta. Miestä pidetään alempiarvoisena ja voidaan uhrata kuolemaan maansa puolesta, mutta naista ei.
--- Lainaus päättyy ---
Jos kirjoitat googleen rakenteellinen naisviha, niin löytyy kyllä selkeitä tekstejä aiheesta. Tulee aika pitkä, jos täällä alkaa selittämään.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä niitä tekstejä löytyy, mutta ei ne ole selkeitä, niissä ei anneta mitään konkreettista esimerkkiä rakenteellisesta naisvihasta. Puhutaan kyllä naisiin kohdistuvasta väkivallasta ja vähättelystä. Mutta ei ne ole mitään esimerkkejä rakenteellisesta naisvihasta, koska myös miehiin kohdistuu väkivaltaa (vieläpä enemmän kuin naisiin), ja myös miehiä vähätellään. Mikään (Suomen) yhteiskunnan rakenne tai laki ei suosita esim. kohdistamaan väkivaltaa naisiin.
Minä annoin yhden konkreettisen esimerkin rakenteellisesta miesvihasta. Anna nyt sinä perkele edes yksi konkreettinen esimerkki siitä rakenteellisesta naisvihasta.
--- Lainaus päättyy ---
Tekstisi osoittaa, että olet ihan ulalla aiheen suhteen. Googlaa aihe ja keskity tekstiin tai lue joku kirja naisasioista. Kuuntele podi. Vaihtoehtoja on lukuisia. Minä en uhkailulla ala sivistämään tyyppiä, joka ei edes tajua mistä puhutaan. Mahdoton homma alkaa nollista opettamaan, jos minkäänlaista peruspohjaa ei löydy. Netissä on rautslankaversiot näistä jutuista. Jos et siitä ymmärrä, niin sitten ei voi mitään. Opettavaisia luku-tai kuunteluhetkiä sinulle.
joey_t:
Naisvihasta Suomessa. Eräs tuttuni on töissä yläasteella jolla on noin 150-200 oppilasta. Hän kertoi minulle että koulussaan on muutama erikoisesti käyttäytyvä poikaoppilas. Nämä pojat käyttäytyvät ihan moitteettomasti miesopettajia ja -ohjaajia kohtaan mutta jos opettaja tai ohjaaja on nainen, käyttäytyminen on huonoa, jopa (puheen tasolla) aggressiivista. Itse oletan että noiden poikien käyttäytymisen syy tulee kotoa ja ei esimerkiksi kaveriporukoista: oletan että isänsä opettavat pojilleen että naisia ei tarvitse totella ja heitä ei tarvitse ottaa tosissaan. Kaipa tämä tällainen kodin opetus tulee jostakin rakenteista mutten sanoisi että se on "rakenteellista" koska on suht harvinaista eikä missään tapauksessa valtavirtaa. Kuvailemallani tavalla käyttäytyviä poikaoppilaita on kuulemani mukaan tuossa koulussa kaksi tai kolme.
Parisuhdeväkivalta - joka yleisimmin kohdistuu naiseen ja harvemmin mieheen - ei käsittääkseni ainakaan läheskään aina johdu "naisvihasta" (tai vastaavasti "miesvihasta"). En ole alan asiantuntija ja tunnen vain yhden pariskunnan (oli lapsiperhe) jossa tätä esiintyi (varmasti näitä on paljon enemmänkin tuttujeni joukossa mutta muista en tiedä). Ainakin tämä omaa vaimoaan hakannut mies ei sinällään ollut "naisvihainen" - puheen tasolla ja mitenkään muutenkaan ei käynyt ilmi että hän vihaisi naisia. Sen sijaan kyse oli siitä että sen kaikkein läheisimmän ihmissuhteensa kanssa miehellä tuli esiin vaikeita asioita jotka eivät selvinneet puhumalla vaan mies oli vain niin paska että otti ratkaisuvälineeksi omat nyrkkinsä. Käsittääkseni hän ei vihannut edes vaimoaan jota hakkasi.
Pekonen:
^^"Esimerkkinä politiikka ketju" Missä siellä? Kerro tarkemmin. Tuollainen suoranainen herjaaminen mitä täällä harrastat ei kuulu sivistyneeseen keskusteluun. On totta että puheeni menkoista eivät olleet sieltä asiallisimmasta päästä mutta se on pientä verrattuna siihen kielenkäyttöön mitä harrastat täällä. Eikä sellainen perustelu todellakaan riitä sen oikeuttamiseksi että miehet puhuvat samalla tavalla naisista koska eivät puhu. Täällä on yleisesti ottaen puhuttu naisista hyvinkin asiallisesti, ei heitä ole kutsuttu pillunkantotelineiksi, tämä vieläpä ottaen huomioon saitin vapaa maksuseksi luonne. Jos luulet tuollaisella käyttäytymiselläsi jollain tavalla edistäväsi sukupuolten välistä tasa-arvoa niin olen todella surullinen puolestasi. Taidan olla todellisuudessa asennoitumiseltani paljon enemmän tasa-arvoa ajava kuin sinä, ja silloin puhutaan todellisesta tasa-arvosta eikä tuollaisesta tasa-arvomallin irvikuvasta missä tarkoin määritellään ketä saa kutsua miksikin. Sinua ja talebaneja ei todellisuudessa erota muusta kuin että toisella kasvaa pitkä musta parta. Kummatkin olette ajatusmaailmaltanne hyvin mustavalkoisia eikä kummallankaan ajatusmaailmassa ole minkäänlaista sijaa eriäville mielipiteille.
Itse olen henkilökohtaisesti iloinen että kielenkäyttö naisia kohtaan on parantunut hurjasti siitä mitä se oli vaikka 15 vuotta sitten keltaisilla sivuilla. Toivon että kehitys jatkuu etkä sinä tai kaltaisesi vie kehitystä taaksepäin.
Kesava:
--- Lainaus käyttäjältä: NiinaK - Elokuu 18, 2021, 17:28:54 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Kesava - Elokuu 18, 2021, 17:17:46 ---
--- Lainaus käyttäjältä: NiinaK - Elokuu 18, 2021, 16:51:48 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Kesava - Elokuu 18, 2021, 16:35:16 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Letsmenoks - Elokuu 18, 2021, 15:44:32 ---Onko miesvihaa olemassa? Ehkä ei samassa rakenteellisessa mielessä kuin naisviha ymmärretään.
--- Lainaus päättyy ---
Olisiko sinulla jotain konkreettista esimerkkiä rakenteellisesta naisvihasta? Itselle ei oikein tullut mitään mieleen. Ko. termi esiintyy kyllä usein erityisesti feministien kirjoituksissa, mutta kukaan ei sitä ole oikein osannut avata, mitä se käytännössä tarkoittaisi. Puhun nyt lähinnä Suomen tilanteesta.
Rakenteellisen miesvihan esimerkkinä voi pitää miehille pakollista asevelvollisuutta. Miestä pidetään alempiarvoisena ja voidaan uhrata kuolemaan maansa puolesta, mutta naista ei.
--- Lainaus päättyy ---
Jos kirjoitat googleen rakenteellinen naisviha, niin löytyy kyllä selkeitä tekstejä aiheesta. Tulee aika pitkä, jos täällä alkaa selittämään.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä niitä tekstejä löytyy, mutta ei ne ole selkeitä, niissä ei anneta mitään konkreettista esimerkkiä rakenteellisesta naisvihasta. Puhutaan kyllä naisiin kohdistuvasta väkivallasta ja vähättelystä. Mutta ei ne ole mitään esimerkkejä rakenteellisesta naisvihasta, koska myös miehiin kohdistuu väkivaltaa (vieläpä enemmän kuin naisiin), ja myös miehiä vähätellään. Mikään (Suomen) yhteiskunnan rakenne tai laki ei suosita esim. kohdistamaan väkivaltaa naisiin.
Minä annoin yhden konkreettisen esimerkin rakenteellisesta miesvihasta. Anna nyt sinä perkele edes yksi konkreettinen esimerkki siitä rakenteellisesta naisvihasta.
--- Lainaus päättyy ---
Tekstisi osoittaa, että olet ihan ulalla aiheen suhteen. Googlaa aihe ja keskity tekstiin tai lue joku kirja naisasioista. Kuuntele podi. Vaihtoehtoja on lukuisia. Minä en uhkailulla ala sivistämään tyyppiä, joka ei edes tajua mistä puhutaan. Mahdoton homma alkaa nollista opettamaan, jos minkäänlaista peruspohjaa ei löydy. Netissä on rautslankaversiot näistä jutuista. Jos et siitä ymmärrä, niin sitten ei voi mitään. Opettavaisia luku-tai kuunteluhetkiä sinulle.
--- Lainaus päättyy ---
Eli edelleenkään ei mitään konkretiaa. Ok. Case closed.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta