Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miten soittamalla saatu mielikuva turskalla eroaa sähköposti-/tekstiviestinnästä  (Luettu 2029 kertaa)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Oli päivän varsinainen aihe asiallisesti. Olen huomannut, että hupakosta turskalle syntyvän mielikuvan ja johtopäätöksen syntymisessä on eroja, kun vertaa puhelua ääneen versus kirjoittamalla.

Kyse lienee siitä, että samassa ajassa tekstiä syntyy vähemmän kuin puhetta, jossa myös äänenpainot, lisätarkennukset ja rivien välistä tulkinta taitaa helpottua. Kirjoittamalla voi oman kokemukseni mukaan syntyä erilainen, kenties hieman virheellinenkin, mielikuva verrattuna puheluun, jossa pystyy mielestäni helpommin ennen turskan ostopäätöstä oikaisemaan ja täsmentämään epäselviä tai ristiriitaisia käsityksiä.

En nyt jää suremaan sitä, että joku minulle kirjoittanut henkilö tekeekin nopean johtopäätöksen ja lopullisen mielikuvan eli tuomionsa kirjoitetun tekstin perusteella. Mutta toivoisin vilpittömästi, että tuollainen mahdollisuus otettaisiin huomioon, eli että oman ostopäätöksensä voisi varmistaa varmuuden vuoksi vielä soittamalla. Muuten saattaa käydä jopa niin, että muuten potentiaalinen turska ei tulekaan koskaan tavanneeksi hänelle tosiasiassa potentiaalista hupakkoa. Ja näin he eivät koskaan tavanneet, eli minkä maailma heissä menettikään.

Olen itse ainakin huomattavasti parempi sanomaan asiat selkeämmäksi ääneen kuin mitä kirjoittamalla, jossa en osaa ilmaista itseäni aina niin hyvin kuin voisi toivoa. Puhuminen kuitenkin on luonnollisempaa, sillä siinä välittyy äänensävyä, mielialaa ja tunneskaalaa tehokkaammin ainakin ajoittain jollei aina. Niinpä haluaisin toivoa juuri sitä, että lopullista ostopäätöstä ei ehkä aina ole soveliasta hätiköidä, jos muuten jopa hyväkin tilaisuus valuu hukkaan. Ei kai kukaan turskakaan pohjimmiltaan sellaista toivo, vai toivooko...

Tämmöisiä mietteitä ja mielelläni kuulen muidenkin kollegojen ja myös turskienkin mietteitä, olkaa hyvät ja jatkakaa pohdinnoillanne, jos tulee jotain ajatuksen tynkää mieleen. :)

Poissa Ppelto

  • Sr. Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 2443
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Minulla on molemmilla sekä hyviä, että huonoja kokemuksia. Toiset osaavaat ilmaista itsensä paremmin kirjoittamalla ja toiset taas puhumalla.

Jonkun kanssa on päätös tehtävä "yhden" pikaisen kontaktin jälkeen, mutta toisten kanssa voi olla useampi yhteydenotto ennen kuin päätös syntyy. Privana täällä se voi olla myös aluksi jotain ihan muuta, kuin seksiin liittyvää ja näin saa luotua pidemmältä ajalta mielikuvan henkilöstä. Jokainen postaus tännekin luo mielikuvaa (riidanhaastaja, ystävällinen, kaikkien kaveri jne). Toiset voi olla myös varovaisia teksteissään, ettei tule väärin ymmärryksen kanssa ongelmia.

Videopuhelu voisi olla kuitenkin kaikkein paras vaihtoehto, kun silloin myös saa kasvot henkilölle, jonka kanssa yrittää sopia mahdollista aikaa.

Feel so good...

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2546
  • ***** Huikea tyyppi
Jos ilmoitus kuvineen ja palveluineen on aito, niin yhteydenotossa palveluntarjoaja harvemmin onnistuu enää mokaamaan tapaamisen. Varsinkaan puhelimessa kaikki palveluntarjoajat eivät ole ihan parhaimmillaan.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Jos ilmoitus kuvineen ja palveluineen on aito, niin yhteydenotossa palveluntarjoaja harvemmin onnistuu enää mokaamaan tapaamisen. Varsinkaan puhelimessa kaikki palveluntarjoajat eivät ole ihan parhaimmillaan.

Joskus voi käydä toisinkin päin...

Poissa orjamies

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1856
  • ***** Huikea tyyppi
itse suorastaan inhoan puhelimella soittelua videopuhelu voisi mennä varsinkin jos on epävarma " näkee onko se 20v ja 20kg enemmän vai ei"  puhelin mm muuttaa ääntä isäni vielä eli olin saunassa käymässä lankapuhelin soi niin vastasin kun olin vieressä sisko soitti oli muutama minuutti juteltu kun se vasta tajus ettei ollu isä puhelimessa.
kysyvälle vastataan

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
itse suorastaan inhoan puhelimella soittelua videopuhelu voisi mennä varsinkin jos on epävarma " näkee onko se 20v ja 20kg enemmän vai ei"  puhelin mm muuttaa ääntä isäni vielä eli olin saunassa käymässä lankapuhelin soi niin vastasin kun olin vieressä sisko soitti oli muutama minuutti juteltu kun se vasta tajus ettei ollu isä puhelimessa.

Niin ja tuosta videopuheluteemasta on aika mielekästä ja tavanomaista kehittää jonkinlaista paranoiaa liittyen siihen, kuka salakuvasi ketä missä milloin häh, ja tietty kiristysjulkaisut toisen feissi näkyvillä... :D

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1643
  • ***** Huikea tyyppi
En edes muista koska olen viimeksi soittanut huoralle. Jos meilaamalla, kikillä, tekstiviestillä tai whatsupilla ei saa pillua, vedän käteen.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (120)
  • Viestejä: 3044
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Kokemukseni mukaan sähköpostissa asiakkaat kertovat itsestään eniten & puheluissa vähiten.
Muuten noissa sitten on eroja sen suhteen mikä tapa kenenkin eduksi - jotkut ilmaisevat kirjallisesti itseään todella hyvin kun jutellessa taas saattavat olla estyneempiä. Toisille taas kirjoittaminen voi olla hankalaa vaikka juttu puhuessa luistaisikin loistavasti.
Ei noista oikein voi vetää mitään johtopäätöksiä millainen henkilö on muuten kuin siitä mitä kertoo itsestään. :)
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Pimu & Venla Punavuoressa ma-ti 17.-18.6.!

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
kaikki viestintä keinot käy, mutta puhelu on se paljastavin. siinä kuulee aika nopeasti
tuleeko kiva tapaaminen, vai onko se pelkää synkkää jyystämistä yön pimeydessä.

Poissa Jousimies2012

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2662
  • ****** Rakastajien aatelia
Aika paljon soittamalla eroaa mielikuva minkä saa tekstistä joidenkin kohdalla.
Mutta aika hyvin tekstistä saa jo kuvan onko vastassa iloinen & ystävällinen PT vai jämptimpi.

Lasketaanko soittamiseen kun soitellaan oven takana? 🤔
Muuten yleensä ei ole tarvinnut soitella vaan sokkona ”sotaan” on menty  :whipping:
Opettelee kielihommia… 😜

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (120)
  • Viestejä: 3044
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Aika paljon soittamalla eroaa mielikuva minkä saa tekstistä joidenkin kohdalla.
Mutta aika hyvin tekstistä saa jo kuvan onko vastassa iloinen & ystävällinen PT vai jämptimpi.

Lasketaanko soittamiseen kun soitellaan oven takana? 🤔
Muuten yleensä ei ole tarvinnut soitella vaan sokkona ”sotaan” on menty  :whipping:

Jämptien asiakkaiden kanssa on helppo olla iloinen & ystävällinen, mutta jos asiakas on vähän vähemmän jämpti niin silloin tytön on oltava pikkasen jämptimpi...  ;)
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Pimu & Venla Punavuoressa ma-ti 17.-18.6.!

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7904
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
... vai onko se pelkkää synkkää jyystämistä yön pimeydessä.

Mutta eikös tämä ole enemmän pysyvään siviilisuhteeseen liittyvä juttu.
Takkuiset hiukset rinnoillasi