Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Käytkö verenluovutuksessa?  (Luettu 1856 kertaa)

Poissa herra_xyz

  • Full Member
  • Viestejä: 247
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Käytkö verenluovutuksessa?
« : Heinäkuu 29, 2021, 20:30:10 »
Tämä maksullisen seksin harrastushan ei ole kai oikein hyväksyttävää jos meinaa käydä verta luovuttamassa. Heti on kai 4 kuukauden karanteeni jos on ollut uusi seksikumppani ja kyllähän siellä esitietolomakkeessa kysellään oletko maksanut seksistä.
Toisaalta tuo on hieman ristiriitainen juttu jos on kumin käytöstä huolehtinut ei silloin kai mitään syytä olisi estää luovuttamista.
Mitäpä on muut asiasta mieltä?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Käytkö verenluovutuksessa?
« Vastaus #1 : Elokuu 04, 2021, 08:22:47 »
Kahdella sanalla: En käy.

Enkä käykään. En ole juuri koskaan verenluovutuksesta perustanut muutenkaan, joten älä huoli. :)

Piikittäminen kun ei vain oikein koskaan ole ollut se minun juttuni. En olisi halunnut koronan piikkiäkään, mutta oli parempi katsoa kuin katua. Tosin en katsonut ollenkaan sinne, jossa neula lävisti suonen. Luotan siihen, että suonet pysyvät ja pysyköötkin ehjinä jatkossakin.

Minulla oli lapsena ja nuorena piikkikammo. Nykyäänkään en pahemmin välitä yhdestäkään ylimääräisestä piikistä, jota ei tarvitse ottaa. Verenluovutus, ei-välttämättömät rokotteet saati kama. Kaikki yhdentekevää ja luotaantyöntävän turhaa edellä mainituista koronaa ja pakollisia verikokeita lukuunottamatta. Siksipä minusta ei koskaan tullutkaan piikittäjää, voi harmi... :o ;D

Ja jos pakollisten verikokeiden ottajat yrittävät teurastaa minut, vien asian korkeimpaan oikeuteen ja haluan hommata parhaan asianajajan. Meinasin sanoa lakimiehen, mutta on tämä uusi sukupuolineutraali kieli. Sitä tulee (varmaankin?) noudattaa muiden liikennesääntöjen lomassa. :sheep:

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2479
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Käytkö verenluovutuksessa?
« Vastaus #2 : Elokuu 04, 2021, 08:30:27 »
^ Offtopikkina tuohon, että kaikki asianajajat ovat lakimiehiä eli juristeja, mutta kaikki juristit eivät ole asianajajia. Asianajaja on suojattu ammattinimike, jonka käyttäminen edellyttää mm. Suomen Asianajajaliiton jäsenyyttä.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15344
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Käytkö verenluovutuksessa?
« Vastaus #3 : Elokuu 04, 2021, 08:38:02 »
^^
Miksi jatkoit vaikka lupasit, että kahdella sanalla?
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Käytkö verenluovutuksessa?
« Vastaus #4 : Elokuu 04, 2021, 08:42:57 »
^^
Miksi jatkoit vaikka lupasit, että kahdella sanalla?

No koska salaisessa haaveessani odotan, että kerrot Villerius-kulta minulle ilouutisen, että jospa verenluovutuksen menetelmät ovat kehittyneet eikä tarvitse katsella jotakin Mehiläisen piikkiä tai muutakaan piikkiä sitä varten. Ne piikki kädessä kulkevat verenimijät ovat joillekin enemmän painajainen kuin märkä päiväuni, hitto.

Lupaisitko siis ystävällisesti kertoa, kun tiedät, kun se on mahdollista, niin suostun sitten ehkä joskus kokeilemaan verenluovutusta vampyyreille ja muille organisaatioille. Kiitos! ;)

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1540
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Käytkö verenluovutuksessa?
« Vastaus #5 : Elokuu 04, 2021, 15:08:26 »
En käy. Mun veri pelastaisi kyllä ihmishenkiä ja on sääli ettei niin tapahdu.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2021, 15:10:13 kirjoittanut veeras »
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Käytkö verenluovutuksessa?
« Vastaus #6 : Elokuu 04, 2021, 15:32:36 »
En käy myöskään kun en sääntöjen mukaan saa. Vähän harmi kun kuuluisin ns. hätäveriryhmään eli O-, mut pitäkööt tunkkinsa kerta ei kelpaa..
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Käytkö verenluovutuksessa?
« Vastaus #7 : Elokuu 04, 2021, 15:58:55 »
Niin tosiaan... Vaihtoehtoinen tapa verenimijöillä lienee terävään puremiseen erikoistuneet vampyyrin hampaat, jonka jälkeen kohde kyllä niin ikään valuttaa vertaan ulos eli kaiketi luovuttaa omaa vertaan... Noh, en kai taida lämmetä vaihtoehtoisille tavoillekaan, jos ovat noin julmia horror storeja, iik... Jos viinin voisi muuttaa vereksi, niin sitten kyllä kannattamisen arvoista.

Ehtoollisella viinitilkan edessä jossain messussa:

"Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta."

Aika kätevää, jos näinkin voi olla. Tosin olen jo varmaan kyllästänyt tämän päivän näillä kieroilun tsoukeilla, joten jätän tämän tähän ja voitte nyt olla rauhassa, sillä hyvä tapa, jolla stressiä jälleen kerran olen saanut onnistuneesti purettua vähän hallitummin. ;D

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (119)
  • Viestejä: 3037
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Käytkö verenluovutuksessa?
« Vastaus #8 : Elokuu 04, 2021, 20:45:10 »
Kävin kunnes muutin ulkomaille ja sitten tatuointiproggikset ja sitten seksinmyynti jajaja...

Harmi sinällään se kun auttoi mua pitämään hemoglobiini arvon kurissa.

Olen silloin tällöin vilkuillut veripankin tilannetta ja mietin kyllä et jos mun veriryhmästä tulisi pula, niin saattaisin valehdella tuon seksinmyynnin. Teen anyway kaiken kortsulla & käyn testeissä niin en oikein tajua mikä tuossa olisi riski. ???
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Joensuussa ke-to 15.-16.5.!

Poissa Vieras0422

  • Full Member
  • Viestejä: 220
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Käytkö verenluovutuksessa?
« Vastaus #9 : Elokuu 04, 2021, 21:09:08 »
Kävisin mielelläni, mutta kun paino kiikkuu alarajoilla, niin jo yksin sen vuoksi en välttämättä pääsisi. Seksikumppaneitakin on tietenkin jatkuvasti useita ja uusia, ja maksullisesti, mutta sen seikan luultavasti jättäisin kertomatta, kun kuitenkin syy sama kuin Venla mainitsi.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2021, 21:15:06 kirjoittanut Minttuliini »

Poissa jpetke

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 1686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Käytkö verenluovutuksessa?
« Vastaus #10 : Elokuu 04, 2021, 21:54:22 »
En käy, kun säännöt kieltävät. Itse en kyllä tuota näe niin riskinä, kun aina kortsu mukana touhussa.

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7811
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Käytkö verenluovutuksessa?
« Vastaus #11 : Elokuu 06, 2021, 07:25:24 »
En käy, kun säännöt kieltävät. Itse en kyllä tuota näe niin riskinä, kun aina kortsu mukana touhussa.

Sama täällä.
Aikaisemmin tuli ehkä kahdeksan kertaa käytyä.
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa Kapteeni Turska

  • Full Member
  • Viestejä: 258
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Käytkö verenluovutuksessa?
« Vastaus #12 : Elokuu 06, 2021, 07:46:02 »
En käy, koska elämäntapani laittaa minut luovutuskieltoon. Luovutetusta verestä muuten testataan mm. HIV, hepatiitit A, B ja C  sekä kuppa. 
Yhdestoista käsky: Älä puhu ulkosynnyttimistä halventavaan sävyyn, koska se on parasta mitä voit naiselta koskaan saada.

Poissa orjamies

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1814
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Käytkö verenluovutuksessa?
« Vastaus #13 : Elokuu 06, 2021, 07:53:20 »
En käy sairaudet estää  " suolistosairaus "
kysyvälle vastataan