Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hupakot ja matkailu  (Luettu 4215 kertaa)

Poissa kingdom

  • Jr. Member
  • Viestejä: 58
  • * Kelpo kaveri
Hupakot ja matkailu
« : Heinäkuu 14, 2021, 05:00:17 »
Mietin tuossa ehdottaa vakkarille että jos otettais loppuvuodesta äkkilähtö viikoksi johonkin lämpimään tai muuten hienoon kohteeseen ja mikä hänen veloitus olisi tälle jos maksan kaiken muun.

Onko täällä hupakoita joita käytetty lomalla tai turskoja jotka ovat tehneet tai suunnitelleet samaa? Mitä asioita nousee mieleen, millaisia kokemuksia näistä?

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #1 : Heinäkuu 14, 2021, 07:06:16 »
Nuo matkailujutut kaatuu aina siihen veloitukseen itsellä. Vaikka asiakas maksaisi matkan ja kaikki kulut, niin hutsu kun ei ole ilmaista matkaseuraa. Tosin juu kivan vakkarin kanssa voisi asiasta vähän joustaa.

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1537
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #2 : Heinäkuu 14, 2021, 08:14:46 »
Nuo matkailujutut kaatuu aina siihen veloitukseen itsellä. Vaikka asiakas maksaisi matkan ja kaikki kulut, niin hutsu kun ei ole ilmaista matkaseuraa. Tosin juu kivan vakkarin kanssa voisi asiasta vähän joustaa.

Mua on kans usein kysytty. ”Maksan matkat ja seurasta max 100€/päivä”- kyselijät eivät tunnu tajuavan, että olen silti TÖISSÄ.

Tavallisestihan lomareissulla ei ole mitään velvollisuutta harrastaa ja saa ottaa omaa aikaa reilusti halutessaan. Lisäksi sekin ero lomaan ja työhön siinä on, ettei voi samalla tavalla kertoa itsestään vapautuneesti kuin siviilimatkaseuralle ja purkaa omia arjen paineita.

Jos mut haluaisi ”eihän-se-ole-työtä”-lomailemaan, saisi tuta paatuneen introvertin oman rauhan kaipuuta ja ”ei huvita menkat tulossa” illalla sängyssä. 😁

Nämä ovat (toivottavasti) itsestäänselvyyksiä suurimmalle osalle, mutta eivät ilmeisesti kaikille.
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1537
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #3 : Heinäkuu 14, 2021, 08:18:51 »
Mietin tuossa ehdottaa vakkarille että jos otettais loppuvuodesta äkkilähtö viikoksi johonkin lämpimään tai muuten hienoon kohteeseen ja mikä hänen veloitus olisi tälle jos maksan kaiken muun.

Onko täällä hupakoita joita käytetty lomalla tai turskoja jotka ovat tehneet tai suunnitelleet samaa? Mitä asioita nousee mieleen, millaisia kokemuksia näistä?

Itse veloittaisin vuorokaudelta nelinumeroisen summan. Se kuulostaa kyllä suurelta. Matka on silti työaikaa, vaikka asiakas olisi kuinka mukava.
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa kingdom

  • Jr. Member
  • Viestejä: 58
  • * Kelpo kaveri
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #4 : Heinäkuu 14, 2021, 08:20:55 »
Mietin vähän reilumpaa nelinumeroista summaa koko matkasta. Noh, täytyy hänen kanssaan neuvotella asiasta.

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1537
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #5 : Heinäkuu 14, 2021, 08:23:39 »
Mietin vähän reilumpaa nelinumeroista summaa koko matkasta. Noh, täytyy hänen kanssaan neuvotella asiasta.

Toivottavasti pääsette reissuun!☀️
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #6 : Heinäkuu 14, 2021, 08:26:10 »
Juu ei, kallista lystiä on että saa olla todella paksu lompakko sillä mäkään en ole ilmaista matkaseuraa. Vaikka lennot, hotellit ja muut kulut asiakas maksaisikin.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa HuliVili

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6689
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #7 : Heinäkuu 14, 2021, 08:29:55 »
Mietin vähän reilumpaa nelinumeroista summaa koko matkasta. Noh, täytyy hänen kanssaan neuvotella asiasta.

Itse olen muutaman kerran kysellyt matkaseuraa kotimaan reissuille mutta hintaan se tosiaan on jäänyt kiinni lopulta. Tottakai työstä pitää saada korvaus, se on selvä. Itse en lähtenyt neuvottelemaan hinnoista koska se ei oikein kuulu tähän skeneen, hinnoista neuvottelu. Toki jos palveluntarjoaja itse tulee asiassa vastaan niin sitten.
Pörrö on aina plussaa

Poissa Suomipoika85

  • Full Member
  • Viestejä: 109
  • * Kelpo kaveri
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #8 : Heinäkuu 14, 2021, 09:19:14 »
Ite oon kans joskus tätä miettinyt, mutta aivan liian kallis loma tulis.
Ehkä jos joskus lotossa voittas🤔

Mutta sitten taas jos vertaa siihen että ottaisi mukaan jonkun "amatöörin" jolle riittäisi se että maksaa matkan ja ruuat. Niin kallis se ammattilainen on vaikka rahaa olisi kuinka paljon.

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #9 : Heinäkuu 14, 2021, 09:48:57 »

Hintaan vaikuttaa käsittääkseni lomakohde, seura, tekeminen. Lisäksi on varmaan hyvä sopia vapaa-ajan määrä per päivä (molemmat osapuolet saa olla ilman toisen seuraa).

Itseasiassa ottaisin huomioon (etukäteen sopien) mahdollisimman paljon eri asioita, jotta lomalla olisi selvät sävelet. Tilanne on kuitenkin eri normilomailusta, sillä nyt vain toinen on lomalla.

Maksaahan tuo mutta mikä tässä elämässä ilmasta olisi🌞
Amator

Poissa Jousimies2012

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2655
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #10 : Heinäkuu 14, 2021, 10:12:27 »
Nuo matkailujutut kaatuu aina siihen veloitukseen itsellä. Vaikka asiakas maksaisi matkan ja kaikki kulut, niin hutsu kun ei ole ilmaista matkaseuraa. Tosin juu kivan vakkarin kanssa voisi asiasta vähän joustaa.

Mua on kans usein kysytty. ”Maksan matkat ja seurasta max 100€/päivä”- kyselijät eivät tunnu tajuavan, että olen silti TÖISSÄ.

Tavallisestihan lomareissulla ei ole mitään velvollisuutta harrastaa ja saa ottaa omaa aikaa reilusti halutessaan. Lisäksi sekin ero lomaan ja työhön siinä on, ettei voi samalla tavalla kertoa itsestään vapautuneesti kuin siviilimatkaseuralle ja purkaa omia arjen paineita.

Jos mut haluaisi ”eihän-se-ole-työtä”-lomailemaan, saisi tuta paatuneen introvertin oman rauhan kaipuuta ja ”ei huvita menkat tulossa” illalla sängyssä. 😁

Nämä ovat (toivottavasti) itsestäänselvyyksiä suurimmalle osalle, mutta eivät ilmeisesti kaikille.
Ny on joku yrittänyt päästä halvalla 😱🙈

Nopeasti miettien / laskien 1000-1500€/pv, koska pitää ottaa huomioon menetetyt ansiot Suomessa.
Könttisummalla 5000€ / viikko voisi selvitä jos PT tulee vastaan, jotkut lähtee varmasti halvemmalla jos ei tarvitse olla seuralaisen kanssa 24h valmiina kaikkeen ex temporeen.


Hintaan vaikuttaa käsittääkseni lomakohde, seura, tekeminen. Lisäksi on varmaan hyvä sopia vapaa-ajan määrä per päivä (molemmat osapuolet saa olla ilman toisen seuraa).

Itseasiassa ottaisin huomioon (etukäteen sopien) mahdollisimman paljon eri asioita, jotta lomalla olisi selvät sävelet. Tilanne on kuitenkin eri normilomailusta, sillä nyt vain toinen on lomalla.

Maksaahan tuo mutta mikä tässä elämässä ilmasta olisi🌞
Juuri näin, mitään ei elämässä saa ilmaiseksi…

Kingdom, nyt etsimään jostain Amatööri Nymfo siviilistä
jonka kanssa alkuhuuma on pelkkää ”nautintoa” ennenkuin tulee Veeran kuvaamat ”menkat tulossa” ilmiöt.
Opettelee kielihommia… 😜

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #11 : Heinäkuu 14, 2021, 10:23:38 »
Mä oon käynyt aika halvallakin (250-500€/pvä) ulkomaan lomilla kivojen vakkarien kanssa, mut tällöin homman juoni on tosiaan se ettei multa vaadita jatkuvaa läsnäoloa, saan päättää ravintolat ja kivoja loma-aktiviteetteja (sekä kohteeksikin jonkun kiinnostavan kulttuurikohteen) eikä välttämättä oo pantu kertaakaan koko matkalla  ;D Joku voiskin viedä mut syssymmällä pitkäksi viikonlopuksi Norjaan, vink vink..
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #12 : Heinäkuu 14, 2021, 10:27:03 »
Villi veikkaus - kilikellon syssyn lomamatka on bookattu puoli yhteentoista mennessä… 🤣😂

Poissa herra48

  • Hero Member
  • Viestejä: 744
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #13 : Heinäkuu 14, 2021, 10:40:14 »
Tuli vaan mieleen että miks lomalle pitää maksaa joku seuralainen isolla rahalla? Mitäs sitten jos parin kolmen päivän jälkeen huomaa ettei tuukkaan toimeen kun ollaan enemmän yhdessä?
En tekis tollasta liikettä missään tapauksessa, aika harva kolkka maailmassa on sellainen mistä ei huoria löydy.   

Poissa HuliVili

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6689
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #14 : Heinäkuu 14, 2021, 10:50:40 »
Nopeasti miettien / laskien 1000-1500€/pv, koska pitää ottaa huomioon menetetyt ansiot Suomessa.
Könttisummalla 5000€ / viikko voisi selvitä jos PT tulee vastaan, jotkut lähtee varmasti halvemmalla jos ei tarvitse olla seuralaisen kanssa 24h valmiina kaikkeen ex temporeen.

Kai tässä sen verran uskaltaa kertoa että pyysin hintaa viikon (7 pv) kotimaan reissulle ja se oli kyllä melkein puolet lisää tuohon viiteen tonniin. Ymmärtääkseni palveluntarjoaja tuli myös hinnassa vastaan koska olin tuttu vakkariasiakas. Mutta kuten sanottu, työstä tulee saada korvaus.
Pörrö on aina plussaa

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2450
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #15 : Heinäkuu 14, 2021, 10:52:12 »
^^ Ihan samaa mietin. Ja jos ei paikallista huoraa kuitenkaan ole, niin ei se loma siihen kaadu. Ilmankin voi ihan hyvin olla.

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #16 : Heinäkuu 14, 2021, 11:04:54 »
Tuli vaan mieleen että miks lomalle pitää maksaa joku seuralainen isolla rahalla? Mitäs sitten jos parin kolmen päivän jälkeen huomaa ettei tuukkaan toimeen kun ollaan enemmän yhdessä?
En tekis tollasta liikettä missään tapauksessa, aika harva kolkka maailmassa on sellainen mistä ei huoria löydy.
Jos tykkää että on matkaseuraa? Itseäkin seura aktivoi, tulee tehtyä ja nautittua kokemuksista enemmän kun ne voi jakaa toisen ihmisen kanssa. Varmaan aika yksilöllisiä juttuja, vaikuttanee myös onko tyypiltään enemmän introvertti vai ekstrovertti.
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #17 : Heinäkuu 14, 2021, 14:48:14 »
Niin joo, tänäänhän on Viking-lotto ;D
Siis on tyyppejä tai siis asiakkaita, kenen kanssa voisin lähteä lomalle ja maksaa matkani ja kuluni itse.
Mutta jotain omanarvon tunnetta sitä pitää huorallakin olla. En ole vuosiin harrastanut siviiliseurustelua, enkä meinannut aloittaakaan edes Bahaman matkan toivossa. Veloitus palveluista pitää sen kaikki ihanimmankin asiakkaan asiakkaana.
Vähän itselle sellainen periaatekysymys.

Poissa Jousimies2012

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2655
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #18 : Heinäkuu 14, 2021, 17:34:17 »
Mä oon käynyt aika halvallakin (250-500€/pvä) ulkomaan lomilla kivojen vakkarien kanssa, mut tällöin homman juoni on tosiaan se ettei multa vaadita jatkuvaa läsnäoloa, saan päättää ravintolat ja kivoja loma-aktiviteetteja (sekä kohteeksikin jonkun kiinnostavan kulttuurikohteen) eikä välttämättä oo pantu kertaakaan koko matkalla  ;D Joku voiskin viedä mut syssymmällä pitkäksi viikonlopuksi Norjaan, vink vink..
Koska mennään? 😉
Voi tulla tosi piiitttkkkä viikonloppu kun pitäisi monella levähdyspaikalla ”levätä” 😎

Villi veikkaus - kilikellon syssyn lomamatka on bookattu puoli yhteentoista mennessä… 🤣😂
Tai sitten Kilikello käy todella monta kertaa Norjassa 😂
Opettelee kielihommia… 😜

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Hupakot ja matkailu
« Vastaus #19 : Heinäkuu 14, 2021, 17:46:13 »
In a nutshell: Miten viet siis hupakon reissuun viikon luksus-lomamatkalle etelän lämpöön?

Ratkaisu: Olet joko vauras yrittäjä, suursijoittaja tai osakkeenomistaja. Tai sitten perusduunarina säästänyt tyyliin vuoden tai pari niin kuin olisit menopeliä ostamassa autokaupoilla. Sinulla on varaa vähintään nelinumeroiseen lukemaan, jollaisen hupakko tienaisi jossakin viikossa-parissa, eli useita tonneja. Sillä tavoin otat ja viet hupakon lomamatkalle ilman, että se kyttää sinun kukkaroasi ja tekee mitä haluaa. :sheep: