Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sähköpostit ja niiden ongelmat.  (Luettu 4362 kertaa)

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« : Heinäkuu 03, 2021, 15:13:03 »
Olen viime päivinä huomannut, että Meiliboxi (X:llä) ei enää tunnu toimivan Gmailin kanssa. Siis että Meiliboxi ei näytä Gmailista lähetettyjä viestejä, tai näin ainakin Meiliboxia käyttävät asiakkaani valittelevat.

Ja Luukullahan on ollut jo aikojen alusta se ongelma, että Luukku säpeltää viestiketjut aivan lukukelvottomaksi paskaksi. Ainakin siis Gmailin kanssa ristiin viestitellessä.

Mitäs sähköposteja väki käyttää? Mitkä ovat hyviä, mitkä paskoja, ja mitkä eivät toimi keskenään?
Eläkkeellä.

Poissa Tonava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2450
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #1 : Heinäkuu 03, 2021, 15:18:01 »
Protonmail on toiminut hyvin.

Poissa basti

  • Full Member
  • Viestejä: 238
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #2 : Heinäkuu 03, 2021, 16:12:40 »
Olen viime päivinä huomannut, että Meiliboxi (X:llä) ei enää tunnu toimivan Gmailin kanssa. Siis että Meiliboxi ei näytä Gmailista lähetettyjä viestejä, tai näin ainakin Meiliboxia käyttävät asiakkaani valittelevat.

Miten sinä näet sitten ne asiakkaiden valitukset sähköpostiin vastamatta jättämisestä?

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15199
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #3 : Heinäkuu 03, 2021, 16:24:33 »
Gmail toiminut mulla aivan mainiosti jo vuosia.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #4 : Heinäkuu 03, 2021, 16:33:06 »
Olen viime päivinä huomannut, että Meiliboxi (X:llä) ei enää tunnu toimivan Gmailin kanssa. Siis että Meiliboxi ei näytä Gmailista lähetettyjä viestejä, tai näin ainakin Meiliboxia käyttävät asiakkaani valittelevat.

Miten sinä näet sitten ne asiakkaiden valitukset sähköpostiin vastamatta jättämisestä?

Minä lähetän asiakkaan Meiliboxiin sähköpostin omasta Gmailistani.

Asiakas lähettää vastaukseksi ihmettelyä, että miksi lähetin hänelle tyhjän viestin.

Minä näen koko viestiketjun ongelmitta, koska Gmailissa ei ole näkyvyysongelmia. Asiakas sen sijaan näkee vain, että minä olen lähettänyt tyhjän viestin, koska hänen Meiliboxinsa sensuroi Gmailista lähetettyjen viestien sisällön.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2021, 16:37:02 kirjoittanut Kuningatar Perse »
Eläkkeellä.

Poissa Pekonen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3503
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #5 : Heinäkuu 03, 2021, 17:05:13 »




Asiakas sen sijaan näkee vain, että minä olen lähettänyt tyhjän viestin, koska hänen Meiliboxinsa sensuroi Gmailista lähetettyjen viestien sisällön.
Oletko kirjoitellut asiakkaalle niin sortittomia että meiliboksi on sen takia sensuroinut sisällön?
Impivaaralainen boomeri ja Suomen Rydmanistit Ry:n jäsen sekä misogynistinen natzi.

Poissa basti

  • Full Member
  • Viestejä: 238
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #6 : Heinäkuu 03, 2021, 17:09:19 »




Asiakas sen sijaan näkee vain, että minä olen lähettänyt tyhjän viestin, koska hänen Meiliboxinsa sensuroi Gmailista lähetettyjen viestien sisällön.
Oletko kirjoitellut asiakkaalle niin sortittomia että meiliboksi on sen takia sensuroinut sisällön?

Moderoidaanhan tämän kirjoituksia täälläkin.  :laught:

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #7 : Heinäkuu 03, 2021, 17:21:16 »
Oletko kirjoitellut asiakkaalle niin sortittomia että meiliboksi on sen takia sensuroinut sisällön?

Varmaan joo :D

Asiakas kirjoittaa minulle, että "haluan nussia sinua 8-metrisellä kyrvälläni joka reikään niin täysillä, että esi-isiesikin luut rapisevat haudoissaan", ja Meiliboxi on että "hmm joo kuulostaa kivalta, jatkakaa".

Minä vastaan, että "voi miten ihastuttavalta se kuulostaakaan, Herra Mies, sopisikos teille että antaisitte minulle muutaman lantin, jotta voisin THL:n suositusten mukaisesti ostaa teille sopivan jätesäkin kondomiksi?" Ja Meiliboxi on että " >:( >:( >:( Nyt tämä meni kyllä liian pitkälle!"
Eläkkeellä.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15199
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #8 : Heinäkuu 03, 2021, 17:22:45 »
^
Olet mitä ilmeisimmin keskustellut Anaalikeisarin kera.  :laught:
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Cece

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 2635
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #9 : Heinäkuu 03, 2021, 17:26:01 »
Gmail ja yahoo mulla pelittäny ainakin
Helläkätinen herrasmies lassie

Poissa Ppelto

  • Sr. Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 2443
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #10 : Heinäkuu 03, 2021, 17:43:45 »
Gmail on ollut käytössä jo ikuisuuden, eikä ole pettänyt
Feel so good...

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #11 : Heinäkuu 03, 2021, 17:50:16 »
G-mail on mulla käytössä harrastus ja höpö juttuja varten. muuten on pelittänyt mutta
ihme viiveitä joskus postin kulussa. ei hyvä.

siviili/yritys käytössä on xxxx@xxxxxxxxxxx.com joka toimii kuin kello.
"Puolivallaton Leskimies"

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #12 : Heinäkuu 03, 2021, 18:19:08 »
Jos KP kokeilet luoda sinne itse säpon ja testaat?
Meiliboxi lienee hieman harvinaisempi, mutta tähän asti olen onnistunut gmailista sopimaan tapaamiset noiden osoitteiden kanssakin...mutta voi olla että ei enää. ???
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #13 : Heinäkuu 03, 2021, 18:36:39 »
Ei oikein jaksa testata kaikkia mahdollisia sähköpostiohjelmia :D Helpompi kysyä ihmisiltä, jotka ovat eri postilaatikoita jo käyttäneet.

Meiliboxin kanssa olen siis aiemmin asioinut ihan hyvin, mutta nyt ihan viime päivinä on alkanut olla ongelmia. Manuaalisesti kirjoitetut tai muotoilunollatut, lyhyet viestit sinne menevät perille, mutta mitään viestipohjia tai kopioituja viestejö on ihan turha enää yrittää lähettää.

Tuntuu, että kaikki yleisimmät postit toimivat hyvin keskenään, siis Luukkua lukuunottamatta. Mutta juuri tuollaisten pienten, harvinaisempien postien kanssa tulee useammin kaikenlaista teknistä sähellystä.
Eläkkeellä.

Poissa Ppelto

  • Sr. Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 2443
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #14 : Heinäkuu 03, 2021, 19:17:56 »
Ei oikein jaksa testata kaikkia mahdollisia sähköpostiohjelmia :D Helpompi kysyä ihmisiltä, jotka ovat eri postilaatikoita jo käyttäneet.

Meiliboxin kanssa olen siis aiemmin asioinut ihan hyvin, mutta nyt ihan viime päivinä on alkanut olla ongelmia. Manuaalisesti kirjoitetut tai muotoilunollatut, lyhyet viestit sinne menevät perille, mutta mitään viestipohjia tai kopioituja viestejö on ihan turha enää yrittää lähettää.

Tuntuu, että kaikki yleisimmät postit toimivat hyvin keskenään, siis Luukkua lukuunottamatta. Mutta juuri tuollaisten pienten, harvinaisempien postien kanssa tulee useammin kaikenlaista teknistä sähellystä.

Laita PDF liitteenä perustekstit ja muotoile muuttuva teksti vain käsin
Feel so good...

Poissa Jalmari

  • Hero Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 542
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #15 : Heinäkuu 03, 2021, 19:42:57 »
Gmailiin on viime aikona tullut erinäisiä päivityksiä ja ne voivat olla syynä miksi gmail ei enää toimi toisten postien kanssa. Näin käy kun toiset kehittävät palveluitaan ja toiset eivät.
Liitetiedosto ei le yhtään hassumpi idea, paitsi jos vastaanottaja ei sitä osaa aukaista.

Jos omistaisn foliohatun, sanoisin ongelmien johtuvan kolmannen osapuolen peukaloinnista. ;D 

Itse käytän gmailia ja sen toiminta on ollut 100%
Satunnainen matkailija mutkaisilla poluilla, kokemuksia etsimässä

Poissa basti

  • Full Member
  • Viestejä: 238
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #16 : Heinäkuu 04, 2021, 00:29:30 »
Ei oikein jaksa testata kaikkia mahdollisia sähköpostiohjelmia :D Helpompi kysyä ihmisiltä, jotka ovat eri postilaatikoita jo käyttäneet.

Meiliboxin kanssa olen siis aiemmin asioinut ihan hyvin, mutta nyt ihan viime päivinä on alkanut olla ongelmia. Manuaalisesti kirjoitetut tai muotoilunollatut, lyhyet viestit sinne menevät perille, mutta mitään viestipohjia tai kopioituja viestejö on ihan turha enää yrittää lähettää.

Tuntuu, että kaikki yleisimmät postit toimivat hyvin keskenään, siis Luukkua lukuunottamatta. Mutta juuri tuollaisten pienten, harvinaisempien postien kanssa tulee useammin kaikenlaista teknistä sähellystä.

Aiemmin ilmoitit, että et ota edes niitä vastaan joiden kanssa joudut vähänkin säätämään. Nyt pelkästään säädät jo aloitusviesteissä. Luulisi että ei tarvitsisi niitä muutamaa yrittää saada noin epätoivoisesti asiakkaaksi.

Poissa Vieras0282

  • Hero Member
  • Viestejä: 736
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #17 : Heinäkuu 04, 2021, 07:48:12 »
Olen kokeillut monia mutta Gmail toimii ylivoimaisesti parhaiten. Jopa uuden päivityksen jälkeen.

Poissa namnam

  • Full Member
  • Viestejä: 186
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #18 : Heinäkuu 04, 2021, 08:46:29 »
Olen käyttänyt luukkua jo vuosia ja joo joskus se sekottaa tekstin. Sillon tällöin tulee ilmotuksia vastaanottajan sähköpostia ei ole olemassa mutta nämä oletan on niitä joissa poka on itse antanut virheellisen osoitteen.

Elisan postit on myös ollu toimivia ja ulkoasu sellanen selkeä. Yksi elisan posti mulla ollut kohta 20 vuotta ja toimii moitteetta.

Toimin enemmän puhelimella niin mua ei haittaa jos jonkun menetän sillä etten saa kiinni sähköpostilla, ja kuitenkin haluan aina numeron josta poka soittaa.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sähköpostit ja niiden ongelmat.
« Vastaus #19 : Heinäkuu 04, 2021, 09:19:19 »
Mulla protonmail ja hushmail käytössä ja kumpikin toimii loistavasti.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.