Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 1426489 kertaa)

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4660 : Maaliskuu 10, 2021, 11:07:13 »
Mitä kertoo pääministerin arviointikyvystä, että hän naureskelee viihdeohjelmissa keskellä pahenevaa pandemiaa, mutta kieltäytyy monen päivän ajan kommentoimasta vaalien siirtoa?

Reilukerho koossa. Valtava epäonnistuminen hallitukselta ja Marin piiloutuu pikkiriikkisen RKP:n ministerin selän taakse. Naistenpäivän imagokarkeloissa pääministerin Twitter tietysti lauloi.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c4d96132-48e1-449f-870d-b91212e54cb6
Perfektionisti.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15424
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4661 : Maaliskuu 10, 2021, 11:20:51 »
^
Aioi juuri linkittää saman jutun tänne.

Se on tietysti Sanna Marinille kova paikka kun korttitalo alaa hajota käsiin. Lähes kaikki tökkiin nyt.
Harmi.

EDIT: HUS:n selvityksen mukaan kuntosaleilla tai vastaavissa paikoissa on 11.1 - 28.2 välisenä aikana todettu noin 2% kaikista HUS:n alueella todetuista tartunnoista.
Rajat vuotaa edelleen...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2021, 11:23:55 kirjoittanut Villerius »
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Mie

  • Full Member
  • Viestejä: 355
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4662 : Maaliskuu 10, 2021, 11:39:07 »
Se on niin hirveän helppoa huudella sivusta, että pitäisi tehdä niin ja näin tai olisi pitänyt tehdä niin tai näin.  Se olisi todella mielenkiintoista tietää, että miten ne huutelijat olisivat todellisuusdessa tehneet toisin?? Ja jos olis asioita tehty toisin niin kuin huutelijat olisi toivoneet niin taas löytyisi tyytymättömiä jotka huutelisi että ei noin vaan pitäisi tehdä näin!??!
Siis se on ihan sama että kuka niitä päätöksiä tekee ja miten tekee niin silti aina löytyy toisin ajattelijoita! Ihan varmasti kaikki yrittää tehdä parhaansa.


Minä ainakin olen lopen kyllästynyt kaikkiin valittajiin(kuten tapahtuma teollisuus, ravintoloitsijat....jne) Jotain on kuitenkin pakko tehdä niin kauan kuin pandemia jyllää ja ne rajoitukset nyt osuu toisiin aloihin enemmän kuin toisiin ja sillä selvä. Ymmärrän hyvin ettei heillä ole helpot ajat, mutta ei ne ajat siitä parannu jos vaan keskityy valittamaan koko ajan. Pitäisi keskittyä olemassa olevaan aikaan ja yrittää kaikin keinoin selviytyä. Suomessa on kuitenkin Vielä kaikki suht hyvin kun ei ole esim. ehdotonta ulkonaliikkumiskieltoa kuten jo joissain maissa on ollut.

Ja sitten on nämä jotka ovat sitä mieltä ettei mitään pandemiaa edes ole olemassakaan. Tai ihan tavallinen kausi-influenssa se vaan on. Onko kausi-influenssan aikoihin joissain maissa ruumishuoneetja pihalla olevat kontit täynnä ruumiita. Ja jossain paikoissa ruumisarkkuja on pinottu päällekkäin kylmävarastoihin kun kaikki muut paikat ovat täynnä. Tai onko terveydenhuolto kapasiteetti tiukoilla ja työntekijät lopen uupuneita kun joutuu painamaan töitä hiki hatussa ja pelko persiissä, että saako itsekkin tämän "kausi-influenssan" jota ei ole edes olemassa!

Ja sitten nämä henkilöt oksettaa minua jotka tekevät kaikkia suosituksia vastaan koska minulla on oikeus tehdä näin ja nehän ovat vain suosituksia! Onko kaikkeen tekemiseen oltava aina PAKKO jotta niin voitaisiin tehdä??
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2021, 11:43:42 kirjoittanut Mie »

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5415
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4663 : Maaliskuu 10, 2021, 12:45:50 »
Se on niin hirveän helppoa huudella sivusta, että pitäisi tehdä niin ja näin tai olisi pitänyt tehdä niin tai näin.  Se olisi todella mielenkiintoista tietää, että miten ne huutelijat olisivat todellisuusdessa tehneet toisin?? Ja jos olis asioita tehty toisin niin kuin huutelijat olisi toivoneet niin taas löytyisi tyytymättömiä jotka huutelisi että ei noin vaan pitäisi tehdä näin!??!
Siis se on ihan sama että kuka niitä päätöksiä tekee ja miten tekee niin silti aina löytyy toisin ajattelijoita! Ihan varmasti kaikki yrittää tehdä parhaansa.
Minä olen tyytyväinen kun Suomen PM on Sanna Marin eikä Antti Rinne.

Poissa Mie

  • Full Member
  • Viestejä: 355
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4664 : Maaliskuu 10, 2021, 12:58:19 »
^Niin minäkin olen! Virheitä on tullut matkan varrella, mutta niin olis tullut ihan kenelle tahansa!

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4665 : Maaliskuu 10, 2021, 13:04:33 »
Se on niin hirveän helppoa huudella sivusta, että pitäisi tehdä niin ja näin tai olisi pitänyt tehdä niin tai näin.  Se olisi todella mielenkiintoista tietää, että miten ne huutelijat olisivat todellisuusdessa tehneet toisin??

Ylipäätään politiikassa pitäisi tehdä mikä on oikein, eikä ajatella ensin, että miltä tämä näyttää MINUN poliittisessa tulevaisuudessa. Jos poliitikko ei ole valmis uhraamaan omaa tulevaisuuttaan yhteiskunnan hyväksi, on väärällä alalla

Minä ainakin olen lopen kyllästynyt kaikkiin valittajiin(kuten tapahtuma teollisuus, ravintoloitsijat....jne)

Niin. Ihmisiltä lähtee kodit ja perheet alta. Kai sitä vähemmästäkin on huolissaan. Ne ei ole ketä se ei kosketa

Jotain on kuitenkin pakko tehdä niin kauan kuin pandemia jyllää

Sepä se. Nyt on jo liene todistettu, että koronavirus ei häviä maanpäältä. En ole ainakaan mistään saanut faktaa, että millä mekanismilla se voisi poistua


Tai ihan tavallinen kausi-influenssa se vaan on.

Sitä se tulee olemaan kun kaikki on sen saanut, ja ne ovat kuolleet ketkä ovat kuollakseen. Jos se olen minä, niin fine, enpä voi estääkään sitä


Ja jossain paikoissa ruumisarkkuja on pinottu päällekkäin kylmävarastoihin kun kaikki muut paikat ovat täynnä.


Ja joissain paikoissa ihmiset ovat perussairasta McDonald kansaa joihin se iskee kovemmin


Tai onko terveydenhuolto kapasiteetti tiukoilla ja työntekijät lopen uupuneita kun joutuu painamaan töitä hiki hatussa


Riippuu mihin on tottunut. Varmasti kuormittaa enemmän kuin normaali aika, mutta miten kuormittavaa se normaaliaika on. VRT. Etelä-amerikkalainen hiilikaivos

Ja sitten nämä henkilöt oksettaa minua jotka tekevät kaikkia suosituksia vastaan koska minulla on oikeus tehdä näin ja nehän ovat vain suosituksia! Onko kaikkeen tekemiseen oltava aina PAKKO jotta niin voitaisiin tehdä??

Sitä äkimmin tilanne palautuu normaaliksi, mitä nopeammin kaikki ovat viruksen saaneet

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15424
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4666 : Maaliskuu 10, 2021, 13:46:34 »
Mien mielestä jotain siis pitää tehdä.

No jos on kusihätä niin meneekin pesemään hampaat. Pääasiahan oli, että jotain tehdään.  :laught:

Minä en ole kyllästynyt vielä mihinkään.  :headbang:
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4667 : Maaliskuu 10, 2021, 13:57:35 »
No jos on kusihätä niin meneekin pesemään hampaat. Pääasiahan oli, että jotain tehdään

Repesin😅

https://youtu.be/rHKoJJKUI8M

Kohdasta 1.53..

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4668 : Maaliskuu 10, 2021, 15:06:55 »
Ettekö te tyhmät jo vihdoin usko, että MEILLÄ ON MAAILMAN PARAS PÄÄMINISTERI JA MAAILMAN PARAS HALLITUS!  :laught:

Olisitekko muka itse pystynyt parempaan?  :whipping:

Helppo se on tällä seksisaitilla on tytötella ja kertoa miten asiat pitäisi tehdä.  :stiletto:


Ja kun maan hallitus on tehnyt parhaansa(ei mitään järkevää, ja jos tehdään, se tehdään aina jälkijunassa, vasta kun on pakko), sen on riitettävä.

Tai sitten mie en tiiä mittään.  :whipping:
 
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2021, 15:11:23 kirjoittanut Hese69 »

Paikalla Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2111
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4669 : Maaliskuu 10, 2021, 16:14:58 »
Se on niin hirveän helppoa huudella sivusta, että pitäisi tehdä niin ja näin tai olisi pitänyt tehdä niin tai näin.  Se olisi todella mielenkiintoista tietää, että miten ne huutelijat olisivat todellisuusdessa tehneet toisin??

No kaksi asiaa:


1) Ne vitun ulkorajat kiinni (tai ainakin pakollinen testaus/karanteeni/todistus testauksesta tms.)
2) Kasvomaskeja ei olisi pitänyt tilata Tiina Jylhältä

Voit olla erimieltä, todennäköisesti elät silloin "Sanna Marin - suuri johtaja" -kuplassa.
I see what is right and approve, but I do what is wrong

#fuckpalestine

Poissa Mie

  • Full Member
  • Viestejä: 355
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4670 : Maaliskuu 10, 2021, 17:04:34 »


No kaksi asiaa:


1) Ne vitun ulkorajat kiinni (tai ainakin pakollinen testaus/karanteeni/todistus testauksesta tms.)
2) Kasvomaskeja ei olisi pitänyt tilata Tiina Jylhältä

Voit olla erimieltä, todennäköisesti elät silloin "Sanna Marin - suuri johtaja" -kuplassa.
[/quote]

No, kuten kirjoitin se on helppo sivusta huudella ja varsinkin jälkikäteen että mitä olisi pitänyt tehdä ja mitä taas ei olisi pitänyt tehdä!

Poissa Mie

  • Full Member
  • Viestejä: 355
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4671 : Maaliskuu 10, 2021, 17:08:05 »
Niin. Ihmisiltä lähtee kodit ja perheet alta. Kai sitä vähemmästäkin on huolissaan. Ne ei ole ketä se ei kosketa

Ei se jatkuva valittaminen lehtien palstoilla mitään auta. Eikö ole parempi suunnata energia selviytymiseen kuin valittamiseen??

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15424
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4672 : Maaliskuu 10, 2021, 17:15:20 »
^
Valittaminen on osa selviytymistä.  ::)
Sinäkin nyt valitat, kun jotkut valittavat ja selviät.  :inlove:
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Mie

  • Full Member
  • Viestejä: 355
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4673 : Maaliskuu 10, 2021, 17:23:28 »
^ Ja sinä valitat kun minä kommentoin!   :laught:

Poissa JuhaVill

  • Newbie
  • Viestejä: 37
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4674 : Maaliskuu 10, 2021, 17:44:21 »
Vellin on pakko vastata jokaiseen viestiin. Ja laittaa hymiö perään.

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5415
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4675 : Maaliskuu 10, 2021, 17:48:32 »
Mikäs tässä oikein on ongelmana?

Itse kirjoitin ketjuun aiemmin olevani tyytyväinen siihen että Suomen PM on Marin eikä Rinne. Vaikka Marinin hallitus aiheuttaakin suomalaisille vaikeuksia, uskon vahvasti että Rinteen hallitus aiheuttaisi niitä vielä enemmän. Mutten edelleenkään ymmärrä mikä asiassa on ongelma: vasemmistolaisvetoinen politiikka aiheuttaa vaikeuksia aivan taatusti mutta kyseessähän on meidän suomalaisten ikioma valinta. Suomalaisten äänestämisen seurauksena meillä on vallassa keitä nyt on. Asiasta on turha syyttää muita, vain itseämme.

Korona tietenkin tekee kaikista asioista entistä vaikeampia hoitaa mutta kun samaan yhteyteen liitetään vaikkapa polttoaineiden hinnannosto ja tukimiljardien jakaminen eteläeurooppalaisille, ollaan entistä suuremmissa vaikeuksissa. Mutta mitäs moisesta, suomaisten enemmistö on nimenomaan halunnut kysytynkaltaisia toimia äänestämällä puolueita jotka noita juttuja nyt toteuttavat joten sikälihän kaikki on ihan ok. Tällaisia asioita saadaan seurauksena:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suomen-akkuklusteri-saa-etela-euroopasta-kilpailijan-jolla-rahaa-riittaa-espanja-kayttaa-eun-elvytysmiljardeja-sahkoautojen-akkutuotannon-pystyttamiseen/2f999801-cf0a-47f4-a1fc-7aff847d58ee?ref=twitter%3Aa26b&fbclid=IwAR0Ef_91lKY39iu8LSlxFEKBhcBV_okp3h-EaKliphFGYCm26hmtZp0_dX0
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2021, 17:52:31 kirjoittanut joey_t »

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15424
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4676 : Maaliskuu 10, 2021, 18:09:01 »
^ Ja sinä valitat kun minä kommentoin!   :laught:
Toki, mutta teen sen vain siksi, koska se harmittaa sinua.  ;)

Marinilla on havaittavissa selvää turnausväsymystä. Ei tahdo asiat mennä kuten hän haluaisi ja hänkin sitä valittaa.  :whipping:

Hallitus neuvottelee rokotusten nopeuttamisesta - Marin virusmuunnoksista: ”Voimme olla tässä tilanteessa vielä vuosia”.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/aca5dc01-0411-4bc4-8400-877ce3d55601
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Mie

  • Full Member
  • Viestejä: 355
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4677 : Maaliskuu 10, 2021, 18:29:04 »
Sitä ei voi kukaan (et edes sinä arvon herra kommmenttiautomaatti Villerius) tietää, että olisiko asiat patemmin jos olisi olleet toiset henkilöt päättämässä asioista?? Voisi olla vaikka vieläkin huonommin?? Kenpä tietäis sen???

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15424
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4678 : Maaliskuu 10, 2021, 19:09:06 »
^
 ;D
Kiitos arvonimestä.
Tässä asiassa me kuitenkin olemme tasavertaiset, emme voi tietää. Me uskomme eri asioihin ja hyväksyn sen kyllä, vaikka en omalta kannaltani sitä ymmärrä.
Keskustelussa aina on monia eri näkökantoja, joka tekee niistä mielenkiintoisa niille, jotka haluavat asioihin jollain tasolla vaikuttaa. Yksi asia yksi tosuus ei ole koskaan toiminut maapallolla.  ::)
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa herra48

  • Hero Member
  • Viestejä: 745
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #4679 : Maaliskuu 10, 2021, 19:30:59 »
Marinin ongelmat kasautuvat juuri siitä syystä miksi mitään ei saada hoidettua. Toistan itseäni mut sanon taas: loppumaton usko omiin vajavaisiin kykyihin, ylisuuri ego ja täydellinen kyvyttömyys ottaa vastaan neuvoja viisaammilta on pirun vaarallinen yhdistelmä.
Mä en oikeasti haluis nähdä sitä tilannetta että tää korttitalo romahtaa.