Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vs: Politiikka  (Luettu 1395856 kertaa)

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3280 : Heinäkuu 18, 2020, 12:55:08 »
Elmo Rautio ja Li Andersson peukuttavat Raimo Sailaksen kuolemaa: https://twitter.com/Kimmo_Kautio/status/1284103048596541440
Ei Li Anderson todennäköisesti ole peukuttanut Sailaksen kuolemaa. Elmon profiiliakaan ei twitterissä löytynyt. Varmaan kuulemme lähiaikoina tuon taustat.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3281 : Heinäkuu 18, 2020, 12:58:52 »
^^
Ala-arvoista.
Päätin pyhästi, etten kommentoi politiikkaa. Tyydyn toteamaan, että rauha vainajalle ja hänen omaisilleen.

Paikalla joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5369
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3282 : Heinäkuu 18, 2020, 13:04:46 »
Elmo Rautio ja Li Andersson peukuttavat Raimo Sailaksen kuolemaa: https://twitter.com/Kimmo_Kautio/status/1284103048596541440
Ei Li Anderson todennäköisesti ole peukuttanut Sailaksen kuolemaa. Elmon profiiliakaan ei twitterissä löytynyt. Varmaan kuulemme lähiaikoina tuon taustat.
Anderssonin osalta juuri näin tai pikemminkin niin että emme voi tietää mitä kuvassa peukutetaan. Kuitenkin Andersson peukuttaa kuvassa yhdessä Raution kanssa ja Rautio kertoo kontekstin, joskin on vain hänen oma kertomuksensa.

Poissa herra48

  • Hero Member
  • Viestejä: 745
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3283 : Heinäkuu 18, 2020, 13:37:12 »
Eikös tuo nyt täytä jo jonkun rikoksen kriteerit.
Ainiin eihän se laki vihervasemmistoa koske.

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3284 : Heinäkuu 18, 2020, 13:41:58 »
Elmo Rautio ja Li Andersson peukuttavat Raimo Sailaksen kuolemaa: https://twitter.com/Kimmo_Kautio/status/1284103048596541440
Ei Li Anderson todennäköisesti ole peukuttanut Sailaksen kuolemaa. Elmon profiiliakaan ei twitterissä löytynyt. Varmaan kuulemme lähiaikoina tuon taustat.
No ehkäpä sikaniska Elmon profiili on poistettu juuri tuon tweetin takia? Joko muuten Li on sanoutunut irti tuosta peukuttamisesta ja tuominnut Elmon tweetin?
Perfektionisti.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3285 : Heinäkuu 18, 2020, 13:46:25 »
^”Ehkäpä, jos ja voi olla” Sun kannattaa etsiä itse Andersonin kommentteja jos ne kiinnostaa.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3286 : Heinäkuu 18, 2020, 13:52:52 »
^"Todennäköisesti". Joopa joo.
Perfektionisti.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3287 : Heinäkuu 18, 2020, 14:07:38 »
Anderssonin osalta juuri näin tai pikemminkin niin että emme voi tietää mitä kuvassa peukutetaan. Kuitenkin Andersson peukuttaa kuvassa yhdessä Raution kanssa ja Rautio kertoo kontekstin, joskin on vain hänen oma kertomuksensa.
Vasemmistoliiton tyypit ovat nykyään yhä enemmän tällaisella räkälinjalla. Oksettaa lukea twitterissä näiden juttuja. Täälläkin on näitä vassareiden kommentteja missä iloitaan esimerkiksi yksinyrittäjien ahdingosta ja ongelmista pärjätä koronan aiheuttamassa taloustilanteessa. Se on varmaan ihan tietoinen linja näillä. On vaikea ajatella että tällaista jengiä on vastuussa valtakunnan asioista.

Odotan tosiaan mielenkiinnolla että saamme kuulla taustat ja jatkotoimenpiteet.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Paikalla joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5369
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3288 : Heinäkuu 18, 2020, 14:48:39 »
Odotan tosiaan mielenkiinnolla että saamme kuulla taustat ja jatkotoimenpiteet.
Ei välttämättä saada. Jonkin median kuten ip-lehdet pitäisi tästä tehdä artikkeli ja jutun nousta ensin otsikoihin. Oma-aloitteisesti tätä ei nosteta pöydälle. Elmo Rautio on Oulusta, historian opettaja taikka valmistumassa sellaiseksi. Tämä ei ole kovin hyvä meriitti kun hakee töitä. Rautio on joko poistanut tilinsä twitteriin ja facebookiin tai ne on poistettu. Oma veikkaus on että poisti ne itse.

Poissa Jalmari

  • Hero Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 542
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3289 : Heinäkuu 18, 2020, 15:19:08 »
Tuo mainittu kuva taitanee olla neljän vuoden takaa vasureitten puoluekokouksesta, tai näin nopea googlaus antaa ymmärtää.
Twiitti on typerä, ja sen yhteydessä tuon kuvan käyttö on vielä typerämpää.

Jos joku ottaa kanssani selfien tai muun vastaavan ja käyttää sitä vastaavassa asiassa, en tuossa tilanteessa koe itseäni syylliseksi vaan paremminkin sivulliseksi uhriksi.
Ja takuulla en pyydä anteeksi sitä että joku hörhö on käyttänyt sopimattomaksi sellaista kuvaa jossa olen hänen kanssaan joskus sattunut yhteiskuvassa olemaan.



Satunnainen matkailija mutkaisilla poluilla, kokemuksia etsimässä

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3290 : Heinäkuu 18, 2020, 17:55:40 »
^^ mistä lähtien politikointia voi harjoittaa vain puolueessa?

Politiikka = (jhk kokonaisnäkemykseen tai aatteeseen pohjautuva) toiminta jolla pyritään vaikuttamaan valtiollisiin, valtioiden välisiin tai yhteiskunnallisiin asioihin tai hoidetaan niitä.
Aika vaikeeta se vaikuttaminen em. asioihin on jos ei ole poliittista valtaa (= toimii jossain puolueessa). Tämän ymmärtäminen tosin saattaa edellyttää muutakin kuin wikipedian lukemista ja copy pasteamista.

Aivan varmasti totta. Mutta sen sivistyssanakirjan aukaiseminen silloin tällöin ei varmasti ole haitaksi sellaisten peruskäsitteiden kuin ”puolue” ja ”politiikka” selventämiseksi. 😊

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15362
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3291 : Heinäkuu 20, 2020, 11:43:48 »
EK:a taas upea ulostulo ay-liikkeelle vaikeasta asiasta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ek-on-muuttanut-suhtautumistaan-ansiosidonnaiseen-tyottomyysturvaan/7875834?fbclid=IwAR2ZCW_BEWbvDjyMcNosJgkoNPgwvF0erhrIfLFSOgiahFNXBEsGyCb2jaU#gs.aoxmxl

Ansiosidonnainen työttömyysraha on epäoikeudenmukainen. On paljon ihmisiä, jotka eivä halua tukea ay-liikkeen toimintaa ja tästä syystä jäävät ilman ansiosidonnaista työttömyysturvaa.
Nykykäytäntö on syrjivää ja rasistista.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Kesava

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1981
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3292 : Heinäkuu 20, 2020, 11:53:51 »
EK:a taas upea ulostulo ay-liikkeelle vaikeasta asiasta.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ek-on-muuttanut-suhtautumistaan-ansiosidonnaiseen-tyottomyysturvaan/7875834?fbclid=IwAR2ZCW_BEWbvDjyMcNosJgkoNPgwvF0erhrIfLFSOgiahFNXBEsGyCb2jaU#gs.aoxmxl

On paljon ihmisiä, jotka eivä halua tukea ay-liikkeen toimintaa ja tästä syystä jäävät ilman ansiosidonnaista työttömyysturvaa.
No tarkalleen ottaen ansisidonnaista saadakseen ei tarvitse tukea ay-liikettä. Riittää kun liitty johonkin kassaan.
Perfektionisti.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15362
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3293 : Heinäkuu 20, 2020, 11:57:15 »
^
Ok, en tidä koska en ole koskaan joutunut tällaisessa olemaan.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3294 : Heinäkuu 20, 2020, 12:40:15 »
^^Joo. Hieno avaus Villeltä. Taas kerran. Villerius kyllä hallitsee aivan suvereenisti nämä yhteiskunnallisen keskustelun eri osa-alueet. Eikä vielä päästy edes samariiniin asti  :).
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 20, 2020, 12:43:09 kirjoittanut kocour »

Paikalla joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5369
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3295 : Heinäkuu 20, 2020, 15:06:40 »
Edellä olevassa linkissä EK kertoo mielipiteensä kahteen asiaan:
1. ansiosidonnaista päivärahaa pitäisi saada myös sellaisten henkilöiden jotka eivät ole työttömyyskassan jäseniä
2. työttömyysturvaa pitää porrastaa. Alkukuukausina ansiosidonnainen olisi suurempi kuin se nyt on mutta työttömyyden jatkuessa turvaa leikataan ja kokonaisuutena yhtieskunta säästää.

En oikein ole vakuuttunut kummastakaan kohdasta. Vaikken itse ole ikinä ollut AY-liikkeen jäsen, työttömyyskassaan olen aina kuulunut. Jäsenmaksu on ollut välillä 100€ ja välillä 120€ vuodessa, en muista kumpi summa tuli maksuun viimeksi. Tällä maksulla en käsittääkseni saa mitään varsinaista palvelua, ainoastaan oikeuden ansiosidonnaiseen päivärahaan jos jään työttömäksi. Olen ajatellut sen eräänlaiseksi vakuutusmaksuksi pahan varalta. En oikein ymmärrä työelämässä olevia ihmisiä (no ei taida koskea yrittäjiä joten lasketaan heidät pois) jotka jättävät tämän maksamatta. Onko kyse tietämättömyydestä vaiko mistä? Minusta uhraus ei ole suuri verrattuna siihen turvaan mitä jäsennyys tarjoaa, olkoonkin niin että näillä jäsenmaksuilla ansiosidonnaisia ei makseta. No, voisihan tuo poistuakin, eihän asialla ole suurta merkitystä. Jos toimittaisiin kuten EK esittää, luultavasti kukaan ei enää kuuluisi työttömyyskassoihin ja yksi byrokratiana näkyvä laitos poistuisi tarpeettomana. Pääongelma asiassa lienee se että moni eroaisi myös AY-liikkeistä. Koska suurin yksittäinen syy liittoihin kuulumiselle lienee juuri mainittu turva. No minä en pidä ongelmana vaikka näin kävisi.

Sitten ansiosidonnaisen turvan taso. EK:n esittämä malli sopisi varmasti hyvin erilaisille kausityöntekijöille, tyypillisesti matkailu- ja turismi-aloilla sekä rakennusalalla. Siis porukkaa jotka työllistyvät joksikin aikaa vuodesta ja ovat osan aikaa työttömiä. Myös opettajille jotka saa sijaisuuksia ja muita määräaikaisia tehtäviä vuosi toisensa perään mutta eivät saa virkaa ja ovat työttömiä kesäloman ajan. Näille kaikille ansiosidonnaisen porrastus sopisi hyvin mutta menetelmä ei auttaisi heidän työllistymistä lainkaan.

Minä itse ajattelen ansiosidonnaisen merkitykseksi lähinnä sen että työttömäksi jäänti ei aiheuta suuria nopeita kolauksia ihmisen elämään. Tämän takia ei ole välttämätöntä myydä omistusasuntoa. Enkä usko että yhteiskunnallekaan on hyväksi jos ihmisiä ajautuu tällaiseen tilanteeseen. Ansiosidonnainen antaa mahdollisuuksia pärjätä asuntolainan kanssa etenkin jos lisäksi ottaa lyhennysvapaata, samoin jos kokee asunnon myynnin hyväksi ratkaisuksi, myyntiä ei tarvitse tehdä kiireellä. Nykyinen ansiosidonnaisuuteen liittyvä mallimme lienee ihan hyvä, en lähtisi muuttamaan sitä.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15362
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3296 : Heinäkuu 20, 2020, 18:24:49 »
^^Joo. Hieno avaus Villeltä. Taas kerran. Villerius kyllä hallitsee aivan suvereenisti nämä yhteiskunnallisen keskustelun eri osa-alueet. Eikä vielä päästy edes samariiniin asti  :).
Samariinihan on aivan sekaisin jo noin muutenkin ja sitä viedään nyt kuin metrin halkoa.  ;D

Mutta mukavaa kun kosketti taas niin kivasti.  ;)

Ay-liike on suolesta.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Paikalla joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5369
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3297 : Heinäkuu 20, 2020, 21:14:16 »
Minua on aina epäilyttänyt AY-liikkeet. Kun nuorena insinöörinä sain ensimmäisen vakityöpaikkani, mulla oli tiedossa että jokin AY-liitto ja ilmeisesti lähinnä SAK rahoitti vasemmistopolitiikkoja presidenttikampanjoissaan. En halunnut olla moisessa mukana ja vaikka minulla ei ollutkaan tietoja siitä, rahoittaako se liitto, johon minun olisi luontevaa liittyä ketään, en liittynyt silti mihinkään. Mulla oli tieodssa sekin että olen näissä rahoitusjärjestelyissä mukana maksajan ominaisuudessa sikäli että AY-liittojen jäsenmaksut sai vähentää verotuksessa eli me veronmaksajat maksoimme osan noista jäsenmaksuista. Ja vasemmistopolitiikkojen kampanjoista.

Liittoon kuuluminen nousi joskus esiin työpaikan kahvipöytäkeskusteluissa (nykyään näistä ei enää ole puhuttu). Myönsin aina etten kuulu mihinkään. Jotkut työkaverini syyllistivät minua liittoon kuulumattomuudesta: he kertoivat että liitot neuvottelevat palkkamme ja pystyvät neuvottelemaan paremman palkan kuin itse pystymme. Olen siis pelkkä vapaamatkustaja korjaten hedelmiä, he myös maksavat. Ei auttanut mitään vaikka sanoin että en minä kaipaa mitään liittoa neuvottelemaan palkkaani ja ei voi olla minun syy mikäli myös minun palkkani on tällaisten neuvottelujen tulos. Sanoin että en halua olla missään tällaisessa mukana mutta sanani olivat turhia, olin syyllinen. Noiden keskustelujen tuloksena olin aiempaa vakuuttuneempi siitä etten halua olla minkään liiton jäsen.

Tuttavalleni joka työskentelee hoitoalalla tapahtui seuraavaa. Heidän työnantajansa vaihtui mutta työntekijät säilyttivät työpaikkansa ja työntekijöiden näkökulmasta mikään ei muuttunut, ainoastaan työnantajan nimi. Tästä on noin 10 vuotta aikaa. Kuitenkin samalla tapahtui jotakin sellaista että työntekijöiden työsopimukset muuttuivat. Vaihtoivat erilaisen sopimuksen piiriin. Heidän palkkansakin olisi pitänyt muuttua, nousta hieman, ehkä 20€/kk tai jotakin aika pientä. Palkkojansa ei kuitenkaan tuolloin nostettu, kukaan ei huomannut muutosta kuin vasta noin vuosi sitten. Tilanne pitäisi korjata jälkikäteen ja vaikka maksamatta onkin jäänyt aika mitätön summa, vuosien kuluessa siitä on tullut ihan kiva kertakorvaus. Tätä kertakorvausta ei kuitenkaan makseta kuin vain niille jotka ovat liiton jäseniä. Liitolla on hartioita vaatia korvausta jäsenilleen, yksittäisellä liittoon kuulumattomalla työntekijällä ei ole.

Kyse on kuitenkin laista. Kaikkia työntekijöitä pitää kohdella tasapuolisesti mutta näin ei toimita. Eikö Suomesta löydy järjestelmää joka estää työntekijöiden kysetuksen? Meillähän on byrokraatti joka oksalle. Vain niille maksetaan se joka heille kuuluukin maksaa jotka sattuvat olemaan jäseniä mafiassa jolle kiltisti maksavat suojelurahaa. Minä en kertakaikkiaan hyväksy tuollaista kultapossukerho-meininkiä enkä taatusti edelleenkään liity mihinkään. Liittojen voima on jäsenissään, mitä enemmän jäseniä heillä on, sen enemmän heillä on voimaa. Toivottavasti jatkossa mahdollisimman vähän.

Poissa herra48

  • Hero Member
  • Viestejä: 745
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3298 : Heinäkuu 21, 2020, 11:56:38 »
Silloin kun mulla vielä oli väkeä töissä noudatin sellaista palkkapolitiikkaa että liiton miehille maksettiin ns. liiton palkkaa ja liittoon kuulumattomille tuloksen mukaan eli jonkun verran enemmän. Jostain syystä kukaan ei hetken päästä kuulunut liittoon.
Loimaan kassaan kehotin kyllä kaikkia liittymään.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15362
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Vs: Politiikka
« Vastaus #3299 : Heinäkuu 21, 2020, 12:12:55 »
Huh huh, 100 miljoonaa enemmä vuodessa EU:lle. Samariinia vietiin Brysselin yössä kuin kuoriämpäriä. Lasku suomelle on hirvittävä.
Edit: Ruotsi, Tanska, Itävalta ja Hollanti saivat neuvoteltua itselleen lähes neljän miljardin euron jäsenmaksuhyvitykset. Suomi ei saannut/vaatinut samaa. Hienoa samariini...

Olen masentunut.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2020, 12:16:39 kirjoittanut Villerius »
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant