Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ihminen vs. dinosaurus  (Luettu 1847 kertaa)

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Ihminen vs. dinosaurus
« : Kesäkuu 16, 2021, 01:50:03 »
Kun puhutaan paljon jonkin eläinlajin sukupuuttoon saattamisesta ja sen vastustamisesta, niin uhraisitko ihmiskunnan jotta jokin eläinlaji säilyisi? Esim. ihmiskuntaa ei olisi jos dinot ei olis kuollu sukupuuttoon. Oliko se siis hyvä vai huono asia?

Itse näen, että dinojen piti kuolla, että ihmiskunta pääsi kehittymään

Tää on erityisesti Ninalle
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2021, 01:52:35 kirjoittanut Billheili »

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ihminen vs. dinosaurus
« Vastaus #1 : Kesäkuu 16, 2021, 03:47:31 »
Tässä vähän lisää aiheesta

https://www.voice.fi/hullu-maailma/a-68851

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ihminen vs. dinosaurus
« Vastaus #2 : Kesäkuu 16, 2021, 06:27:28 »
Miksi minulle noin vaikeita kysymyksiä, olen älykkyysosamääräni äärirajoilla.
Pakko lähestyä asiaa ratonalistisen nimarismin tiedesuuntauksen mukaan.
Kun dinot kuolivat, niin henkiin jäi vain dinoista polveutuvat Repe-sorsat. Repe-sorsastahan polveutuu alun alkaen muutaman vitun apinan välikehitys vaiheen jälkeen siis myös nykyihminen.
Nyt kun Huutokauppakeisarilla sitten on huutokaupattavana maailman pisin dinon pökäle, mikä epäilemättä tulee menemään kovempaan hintaan kun Akin ja Helin nimmareilla varustettu kuparikahvipannu, niin sitä taustaa vasten on huono asia, että dinot kuolivat ja apinan näköinen Repe-sorsa myy paskaa Uuraisilla.

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2058
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Ihminen vs. dinosaurus
« Vastaus #3 : Kesäkuu 16, 2021, 11:48:36 »
^Jotenkin lievästi rivienvälistä on luettavissa (mitä todella todella harvoin teen), että eräs nimeltä mainitsematon keisari Uuraisilta on jättänyt neidille jotain hampaankoloon, tekikö xxxxxt vai jättikö xxxxxxxxxa?
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ihminen vs. dinosaurus
« Vastaus #4 : Kesäkuu 16, 2021, 13:09:49 »
Miksi minulle noin vaikeita kysymyksiä, olen älykkyysosamääräni äärirajoilla.
Pakko lähestyä asiaa ratonalistisen nimarismin tiedesuuntauksen mukaan.
Kun dinot kuolivat, niin henkiin jäi vain dinoista polveutuvat Repe-sorsat. Repe-sorsastahan polveutuu alun alkaen muutaman vitun apinan välikehitys vaiheen jälkeen siis myös nykyihminen.
Nyt kun Huutokauppakeisarilla sitten on huutokaupattavana maailman pisin dinon pökäle, mikä epäilemättä tulee menemään kovempaan hintaan kun Akin ja Helin nimmareilla varustettu kuparikahvipannu, niin sitä taustaa vasten on huono asia, että dinot kuolivat ja apinan näköinen Repe-sorsa myy paskaa Uuraisilla.

Kiitos Nina jäätävän analyyttisestä vastauksesta. Suhun voi aina luottaa. Kävisköhän kolkyt tuntia huorissa vai ostaskohan kakkapökäleen?

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ihminen vs. dinosaurus
« Vastaus #5 : Kesäkuu 17, 2021, 01:04:03 »
En uhraisi mun omaa lajia jonkin toisen lajin takia.
Sehän nyt vasta olisikin luonnonvastaista.

Jotenkin mua turhauttaa kun ihmiset ajattelee olevansa jollain tavoin kovin erityisiä, ja halutaan erottaa eläimet vs. ihmiset.
Me ollaan vain yksi laji muiden joukossa, eikä edes kovin pitkäaikainen laji jos maapallon historiaa ajattelee.
Jokainen laji kautta aikojen on taistellut oman olemassa olonsa puolesta, ja niin tekee luonnollisesti ihminenkin.
Älykkäinä olentoja joilla tietyt fyysiset edellytykset, me olemme tietysti tehokkaampia tuhoamaan toisia lajeja, mutta mä näen senkin vain osana luontoa.
Toisaalta on myös lajeja jotka ovat hyötyneet ihmisestä, ja todennäköisesti eivät kukostaisi niin runsaslukuisina ilman ihmistä.

Joukkosukupuuttoja on ollut ennen ihmistäkin, ja tulee olemaan varmasti ihmisten jälkeenkin.
Tällä hetkellä mä vaan nautin että me ollaan ns. dominoiva laji tällä planeetalla, ja olisin enemmänkin huolissani siitä miten kohtelemme lajitovereitamme kuin muita lajeja.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ihminen vs. dinosaurus
« Vastaus #6 : Kesäkuu 17, 2021, 01:30:48 »
^ Se on tavallaan tekopyhää taistella toisen lajin puolesta jos ja ennen kaikkea kun on valmis sen uhraamaan kun tiukka paikka tulee. Jos sen toisen lajin kanssa mahtuu elämään maapallolla yhdessä niin miksipä tuota uhraamaan. Mikään laji ei ole ihmiselle elääkseen niin tärkeä, että se pitäisi lopettaa, kuten vaikka norsuja metsästetään. Luonnollinen harventaminen on pakko tehdä jos kannat kasvavat liian suureksi.

Sudet hyvä esimerkki. En kannata niiden metsästystä, mutta ampuisin (jos omistaisin aseen) joka ikisen yksilön jos ne tulisivat lähellekään aiheuttamaan mitään uhkaa reviirillä joka on minun hallinnassa ja jonka sisällä elävät eliöt jotka ovat minun suojeluksessa (koirat, kissat, lapset, aikuiset, hiiret, myyrät (no ei ehkä hyttyset sentään)) JA niin tekisi joka ikinen ihminen tällä maapallolla, joten ei oltaisi ihan niin tekopyhiä kun ollaan. Se on ärsyttävää

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Ihminen vs. dinosaurus
« Vastaus #7 : Kesäkuu 17, 2021, 02:21:24 »
^ Se on tavallaan tekopyhää taistella toisen lajin puolesta jos ja ennen kaikkea kun on valmis sen uhraamaan kun tiukka paikka tulee. Jos sen toisen lajin kanssa mahtuu elämään maapallolla yhdessä niin miksipä tuota uhraamaan. Mikään laji ei ole ihmiselle elääkseen niin tärkeä, että se pitäisi lopettaa, kuten vaikka norsuja metsästetään. Luonnollinen harventaminen on pakko tehdä jos kannat kasvavat liian suureksi.

Sudet hyvä esimerkki. En kannata niiden metsästystä, mutta ampuisin (jos omistaisin aseen) joka ikisen yksilön jos ne tulisivat lähellekään aiheuttamaan mitään uhkaa reviirillä joka on minun hallinnassa ja jonka sisällä elävät eliöt jotka ovat minun suojeluksessa (koirat, kissat, lapset, aikuiset, hiiret, myyrät (no ei ehkä hyttyset sentään)) JA niin tekisi joka ikinen ihminen tällä maapallolla, joten ei oltaisi ihan niin tekopyhiä kun ollaan. Se on ärsyttävää

Jep.
En mäkään nyt lähtisi metsästämään esim. susia. Koska ajattelen metsästyksen niin, että siitä pitäisi saada sitten se herkullinen paisti (=ravintoa).
Saako muuten sudesta kelvollista lihaa?

Mutta olen valmis tappamaan elikon kuin elikon, jos se uhkaa minua tai lajitovereitani. Mä olen laumaeläin, ja jos jokin uhka laumaa valinta on hyvin helppo. Niin se menee muillakin eläimillä.
Ja tuo lienee yksi osa vaistoista joiden ansiosta ihminen on niin hyvässä asemassa kuin on tällä planeetalla.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ihminen vs. dinosaurus
« Vastaus #8 : Kesäkuu 17, 2021, 02:49:17 »
En mäkään nyt lähtisi metsästämään esim. susia. Koska ajattelen metsästyksen niin, että siitä pitäisi saada sitten se herkullinen paisti (=ravintoa).
Saako muuten sudesta kelvollista lihaa?

Veikkaan, että ei oo hyvää lihaa.

Mä en metsästä ollenkaan. En tykkää tappamisesta. En ihmisten enkä eläinten. En käy nykyään edes kalassa. Olen kuitenkin lihansyöjä. Ajattelen sen niin, että kun joku on sen tappanut niin se menee hukkaan jos en syö sitä tai, että ei se enää henkiin siitä herää jos jätän syömättä. Jos lihaa ei ole saatavilla niin salaattikin on yhtä hyvää, esim. Kreikkalainen. Millään Tofulla en kyllä lähde korvaamaan lihaa. Tofu on vähä ku siskoos panisit, onhan sillä tissit ja kaikki, mutta ei se hyvältä tunnu. Kerran söin Tofua, siskoo en oo pannu. Opin siitä Tofusta. Semmonen StepSister kyllä menis mitä näkee elokuvissa..

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Ihminen vs. dinosaurus
« Vastaus #9 : Kesäkuu 17, 2021, 05:15:42 »
Ensin oli dinosaurukset ja sitten tulivat ihmiset mutta evoluution huippu olemme me sammakot.