Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Julkinen imetys  (Luettu 6083 kertaa)

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1537
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #40 : Toukokuu 30, 2021, 18:54:58 »
Jotenkin en oo koskaan ymmärtänyt et miksi niin paljon kiinnostaa ympärillä olevien ihmisten tekemiset (jotka ei kohdistu itseä kohtaan millään tavalla) saati että niiden antaa häiritä itseä. Voisko keskittyä vaan omaan tekemiseen ja elämään? Kukaan ei oo niitä vauvoja tai rintoja naamaan tunkemassa niin ei niitä tarvii jäädä toljottaa ja pahoittaa mieltään. En itseasiassa ees muista millon oon nähnyt jonkun imettämässä, en kiinnitä huomiota. Hyvin harvoin edes kiinnitän ihmisiin ympärillä huomiota, koska keskityn omiin juttuihin. Suosittelen lämpimästi muillekin 😁

Pointti oli varmaan siinä, että (kärjistetysti) sellaiset överifemakot tulee uhalla imettämään lastaan just siinä kohti missä ei pitäisi imettää kenenkään järjen mukaan (ei edes itsensä), mutku mä voin..

Kysymys: (edelleen kärjistetysti) onko oikein imettää linnanjuhlien kättelyjonossa?

Jos on vauvalla nälkä, niin sitten vauvan pitää syödä.
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Vieras0282

  • Hero Member
  • Viestejä: 736
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #41 : Toukokuu 30, 2021, 19:10:55 »
Ja miksi tästä pitää kysyä maksuseksifoorumilla?

Ehkä täällä keskustellaan muustakin epäolennaisesta


Ehkä. Tämä oli vain niin kaukana aihepiiristä että piti lukea kaksi kertaa ennen kun tajusin missä olen :sheep:
Ehkä minun pitää tehdä aloitus tänne ja kysyä vinkkejä mihin sijoittaa hoivattava sukulainen, ja minkä auton ostan seuraavaksi. Niin ja olen miettinyt myös huulten kestopigmentointia. Saa vinkata hyvää tekijää 09-alueella ja Kouvolassa. Vittuun muut Keskustelupalstat.

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #42 : Toukokuu 30, 2021, 19:25:33 »
Ehkä minun pitää tehdä aloitus tänne ja kysyä vinkkejä mihin sijoittaa hoivattava sukulainen, ja minkä auton ostan seuraavaksi. Niin ja olen miettinyt myös huulten kestopigmentointia. Saa vinkata hyvää tekijää 09-alueella ja Kouvolassa. Vittuun muut Keskustelupalstat.

Ehkä. Liippaa tää ainakin asiaa, joka on paljaat tissit.

Ehkä mun pitäisi aloittaa OffTopic joka käsittelee aihetta: "saivartelijat" ja sitä voi sitten saivarrella ja ylläpito poistaa

Poissa Kyntäjä

  • Jr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 69
  • * Kelpo kaveri
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #43 : Toukokuu 30, 2021, 19:33:18 »
Ei todellakaan häiritse.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #44 : Toukokuu 30, 2021, 19:39:27 »
Ehkä minun pitää tehdä aloitus tänne ja kysyä vinkkejä mihin sijoittaa hoivattava sukulainen.
- Tänne Hämylinnaan vaan hoivattavaksi, jos sukulainen on mies ilman perillisiä ja on perämetsää ja rantaviivaa riittävästi
Minkä auton ostan seuraavaksi.
- KIA, eli köyhän ihmisen auto. Samaan rahaan saa kattavasti lisävarusteita.
Niin ja olen miettinyt myös huulten kestopigmentointia. Saa vinkata hyvää tekijää 09-alueella ja Kouvolassa.
-Heitit pahan, oota soitan Tuksulle, ken teki hänen possun pimpannäköiset huulet
Vittuun muut Keskustelupalstat.
-No näin, tällaista suvaitsevuutta minäkin kannatan.

Poissa Vieras0282

  • Hero Member
  • Viestejä: 736
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #45 : Toukokuu 30, 2021, 19:45:52 »
Ehkä minun pitää tehdä aloitus tänne ja kysyä vinkkejä mihin sijoittaa hoivattava sukulainen, ja minkä auton ostan seuraavaksi. Niin ja olen miettinyt myös huulten kestopigmentointia. Saa vinkata hyvää tekijää 09-alueella ja Kouvolassa. Vittuun muut Keskustelupalstat.

Ehkä. Liippaa tää ainakin asiaa, joka on paljaat tissit.

Ehkä mun pitäisi aloittaa OffTopic joka käsittelee aihetta: "saivartelijat" ja sitä voi sitten saivarrella ja ylläpito poistaa

https://youtu.be/1JitDtVUvp8
🎶 Tunteisiiiiin...

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #46 : Toukokuu 30, 2021, 19:47:56 »
Tai väännetäänkö kättä siitä onko sektio synnytys vai ei? :D
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Jousimies2012

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2655
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #47 : Toukokuu 30, 2021, 19:50:49 »
Minua ei häiritse millään lailla, enkä kiinnitä siihen huomiota edes.
Mutta pystyn kyllä pesemään ripuliperseetkin yökkäämättä 💪🏾
Opettelee kielihommia… 😜

Poissa Vieras0282

  • Hero Member
  • Viestejä: 736
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #48 : Toukokuu 30, 2021, 19:52:10 »
Tai väännetäänkö kättä siitä onko sektio synnytys vai ei? :D

Siitä on hyvä jatkaa!  ;D
Ehdotan jatkoksi keskustelua aiheesta onko äitiyspakkaus tarpeeksi sukupuolineutraali.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #49 : Toukokuu 30, 2021, 19:53:49 »
Tai väännetäänkö kättä siitä onko sektio synnytys vai ei? :D

Siitä on hyvä jatkaa!  ;D
Ehdotan jatkoksi keskustelua aiheesta onko äitiyspakkaus tarpeeksi sukupuolineutraali.

Hahaha, jesss. :D
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Vieras0282

  • Hero Member
  • Viestejä: 736
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #50 : Toukokuu 30, 2021, 19:57:35 »
Ehkä minun pitää tehdä aloitus tänne ja kysyä vinkkejä mihin sijoittaa hoivattava sukulainen.
- Tänne Hämylinnaan vaan hoivattavaksi, jos sukulainen on mies ilman perillisiä ja on perämetsää ja rantaviivaa riittävästi
Minkä auton ostan seuraavaksi.
- KIA, eli köyhän ihmisen auto. Samaan rahaan saa kattavasti lisävarusteita.
Niin ja olen miettinyt myös huulten kestopigmentointia. Saa vinkata hyvää tekijää 09-alueella ja Kouvolassa.
-Heitit pahan, oota soitan Tuksulle, ken teki hänen possun pimpannäköiset huulet
Vittuun muut Keskustelupalstat.
-No näin, tällaista suvaitsevuutta minäkin kannatan.



On, okei ja saitko kiinni Tuksun jo?
Tuksun huulet ja kasvot siinä telkkariohjelmassa, muistan kun äiti soitti minulle järkyttyneenä "nä nä näitkö tuon?" 🙈

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #51 : Toukokuu 30, 2021, 20:03:11 »
Ehkä minun pitää tehdä aloitus tänne ja kysyä vinkkejä mihin sijoittaa hoivattava sukulainen.
- Tänne Hämylinnaan vaan hoivattavaksi, jos sukulainen on mies ilman perillisiä ja on perämetsää ja rantaviivaa riittävästi
Minkä auton ostan seuraavaksi.
- KIA, eli köyhän ihmisen auto. Samaan rahaan saa kattavasti lisävarusteita.
Niin ja olen miettinyt myös huulten kestopigmentointia. Saa vinkata hyvää tekijää 09-alueella ja Kouvolassa.
-Heitit pahan, oota soitan Tuksulle, ken teki hänen possun pimpannäköiset huulet
Vittuun muut Keskustelupalstat.
-No näin, tällaista suvaitsevuutta minäkin kannatan.

Onkohan Tuksu täällä jollain Nikillä? Veikkaan, että on. Ai sori, täällähän ei saanut arvoitella

Poissa Vieras1505

  • Full Member
  • Viestejä: 281
  • * Kelpo kaveri
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #52 : Toukokuu 30, 2021, 21:24:27 »
Tämän ketjun perusteella vaikuttaa siltä, että tällä foorumilla on yksi ihminen, jota vauvan ruokkiminen julkisella paikalla häiritsee.

Onneksi sanotaan, että poikkeus vahvistaa säännön.

Poissa Eerikamikaela

  • Full Member
  • Galleria (11)
  • Viestejä: 143
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #53 : Toukokuu 30, 2021, 22:06:42 »
Mä lähinnä kannustan kaikkia äitejä imettämään (jos he siis haluaa imettää) missä ja milloin vain. Nyt tulee faktapläjäys: Yks tärkee jo esille tuotu pointti on se, että nälkäinen vauva tosiaan tartteeks sen ruuan asap. Ei sen takia, että huutoo on ikävä kuunnella, vaan vauvalle on iso osa turvallisuutta saada ruokaa nälkäisenä (tartteeko avata turvallisuuden tunteen tärkeyttä?). Rinnalla muuten käydään muutenkin hakemassa lohtua, eli se ei ole pelkkä ruokapaikka vaan voi helpottaa sellaista vauvaa, joka julkisella paikalla stressaantuu hälinästä.

Vauvan ruokkiminen vessassa/ lastenhoito huoneessa? Kelatkaa sitä väsynyttä äitiä, joka lähtee ystäviensä ja jälkikasvunsa kanssa ravintolaan syömään. Vauvalle tulee nälkä ruokia odotellessa, ja äiti joutuu lähtemään vessaan syöttämään vauvaa. Ihan vaan ettei jonkun herkät silmät pahastu. Tässä skenaariossa menee äidiltä se tapaamisen paras seurusteluhetki ohi.

No, miksei äiti sitten voisi julkisella paikalla, vaikka siellä ravintolassa, antaa korviketta? Sen takia, että imetyksen jatkuminen vaatii imettämistä ja vauvan pitämistä rinnalla. Imetyksellä on valtavasti terveydellisiä ja yhteiskunnallisia hyötyjä, joiden vuoksi imetykseen kannustaminen ja imetysystävällisen ilmapiirin luominen on kaikkien etu. Ja kyllä, se myös on meidän kaikkien etu, että pienten lasten äidit saa vapaasti liikkua pois kotoa ilman pelkoa että joku tulee imetyksestä huomauttamaan.

(Kaikille ei-imettäville ja ei-julkisesti-imettäville: kannustan imetykseen silloin, kun se on perheen oma halu. Kenenkään ei ole pakko imettää, ja se on ihan okei.)

Tuntuupa hassulta puhua tällä foorumilla tämmösiä, jotain jäänyt vanhasta duunista käteen... 😂 mutta joo, ehkä joku pystyy niitä omia negatiivisia fiiliksiä jatkossa käsittelemään eri tavalla, jos ymmärtää mitä siellä imetyksen taustalla on.

Ja tietysti se tärkein: jos imetyksen näkeminen häiritsee, katso muualle. Tuijottaminen on joka tapauksessa epäkohteliasta.
Mammaloma, "tavattavissa" vain OnlyFansissa!

Poissa Vieras0282

  • Hero Member
  • Viestejä: 736
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #54 : Toukokuu 30, 2021, 22:14:33 »
^ Tämä! ❤️

Ja kaikki vauvat ei hyväksy pulloa vaikka päällään seisoisi.


 

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #55 : Toukokuu 30, 2021, 22:17:57 »
Tämän ketjun perusteella vaikuttaa siltä, että tällä foorumilla on yksi ihminen, jota vauvan ruokkiminen julkisella paikalla häiritsee.

Onneksi sanotaan, että poikkeus vahvistaa säännön.

Meinaatko, että tää on oikeesti 7075 vs. 1?

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #56 : Toukokuu 30, 2021, 22:23:38 »
Tämän ketjun perusteella vaikuttaa siltä, että tällä foorumilla on yksi ihminen, jota vauvan ruokkiminen julkisella paikalla häiritsee.

Onneksi sanotaan, että poikkeus vahvistaa säännön.

Meinaatko, että tää on oikeesti 7075 vs. 1?

Mielenkiinnosta, mikä olisi sun mielestä oikeampi suhdeluku..?🤔
Amator

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #57 : Toukokuu 30, 2021, 22:25:52 »
Mä lähinnä kannustan kaikkia äitejä imettämään (jos he siis haluaa imettää) missä ja milloin vain. Nyt tulee faktapläjäys: Yks tärkee jo esille tuotu pointti on se, että nälkäinen vauva tosiaan tartteeks sen ruuan asap. Ei sen takia, että huutoo on ikävä kuunnella, vaan vauvalle on iso osa turvallisuutta saada ruokaa nälkäisenä (tartteeko avata turvallisuuden tunteen tärkeyttä?). Rinnalla muuten käydään muutenkin hakemassa lohtua, eli se ei ole pelkkä ruokapaikka vaan voi helpottaa sellaista vauvaa, joka julkisella paikalla stressaantuu hälinästä.

Vauvan ruokkiminen vessassa/ lastenhoito huoneessa? Kelatkaa sitä väsynyttä äitiä, joka lähtee ystäviensä ja jälkikasvunsa kanssa ravintolaan syömään. Vauvalle tulee nälkä ruokia odotellessa, ja äiti joutuu lähtemään vessaan syöttämään vauvaa. Ihan vaan ettei jonkun herkät silmät pahastu. Tässä skenaariossa menee äidiltä se tapaamisen paras seurusteluhetki ohi.

No, miksei äiti sitten voisi julkisella paikalla, vaikka siellä ravintolassa, antaa korviketta? Sen takia, että imetyksen jatkuminen vaatii imettämistä ja vauvan pitämistä rinnalla. Imetyksellä on valtavasti terveydellisiä ja yhteiskunnallisia hyötyjä, joiden vuoksi imetykseen kannustaminen ja imetysystävällisen ilmapiirin luominen on kaikkien etu. Ja kyllä, se myös on meidän kaikkien etu, että pienten lasten äidit saa vapaasti liikkua pois kotoa ilman pelkoa että joku tulee imetyksestä huomauttamaan.

(Kaikille ei-imettäville ja ei-julkisesti-imettäville: kannustan imetykseen silloin, kun se on perheen oma halu. Kenenkään ei ole pakko imettää, ja se on ihan okei.)

Tuntuupa hassulta puhua tällä foorumilla tämmösiä, jotain jäänyt vanhasta duunista käteen... 😂 mutta joo, ehkä joku pystyy niitä omia negatiivisia fiiliksiä jatkossa käsittelemään eri tavalla, jos ymmärtää mitä siellä imetyksen taustalla on.

Ja tietysti se tärkein: jos imetyksen näkeminen häiritsee, katso muualle. Tuijottaminen on joka tapauksessa epäkohteliasta.

Kiitos. Tästä ei ollutkaan kyse. Itse kahden lapsen isänä tiedän tasan mitä lapsen paras on. Ja olen ollut sijaisvanhempana ja käynyt koulut ja rakastan lapsia etc. Kyse oli siitä, että onko se pakko just silloin tähdätä imettämään sitä lasta just sinne ku tietää milloin lasta pitää imettää. Ei sitä nyt minään vapaana maailmana tarvii pitää. Väitättekö oikeasti, että teidän on just siltä seisomalta pakko päästä imettää just siinä paikassa missä just olette just sillä hetkellä, eikä voi kattoo sieltä ravintolasta vaikka sopivaa syrjäistä loosia?

Ja ihan saman puheen pidin ex-vaimolle ku alko uhalla suoltamaan kirjoista lukemaansa propaganda paskaa. Vittu keskellä vilkkainta ostoskeskusta pitää alkaa imettämään? Mee nyt tuonne kks metriä sivuun kun pystyt siihen. Saatana sanoin perään vielä

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #58 : Toukokuu 30, 2021, 22:28:29 »
Tämän ketjun perusteella vaikuttaa siltä, että tällä foorumilla on yksi ihminen, jota vauvan ruokkiminen julkisella paikalla häiritsee.

Onneksi sanotaan, että poikkeus vahvistaa säännön.

Meinaatko, että tää on oikeesti 7075 vs. 1?

Mielenkiinnosta, mikä olisi sun mielestä oikeampi suhdeluku..?🤔

Lukijat vs. kommentoijat

Poissa Ronja

  • Siveä Sihteerikkö
  • Sr. Member
  • Galleria (24)
  • Viestejä: 5189
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Julkinen imetys
« Vastaus #59 : Toukokuu 30, 2021, 22:32:21 »
Mä lähinnä kannustan kaikkia äitejä imettämään (jos he siis haluaa imettää) missä ja milloin vain. Nyt tulee faktapläjäys: Yks tärkee jo esille tuotu pointti on se, että nälkäinen vauva tosiaan tartteeks sen ruuan asap. Ei sen takia, että huutoo on ikävä kuunnella, vaan vauvalle on iso osa turvallisuutta saada ruokaa nälkäisenä (tartteeko avata turvallisuuden tunteen tärkeyttä?). Rinnalla muuten käydään muutenkin hakemassa lohtua, eli se ei ole pelkkä ruokapaikka vaan voi helpottaa sellaista vauvaa, joka julkisella paikalla stressaantuu hälinästä.

Vauvan ruokkiminen vessassa/ lastenhoito huoneessa? Kelatkaa sitä väsynyttä äitiä, joka lähtee ystäviensä ja jälkikasvunsa kanssa ravintolaan syömään. Vauvalle tulee nälkä ruokia odotellessa, ja äiti joutuu lähtemään vessaan syöttämään vauvaa. Ihan vaan ettei jonkun herkät silmät pahastu. Tässä skenaariossa menee äidiltä se tapaamisen paras seurusteluhetki ohi.

No, miksei äiti sitten voisi julkisella paikalla, vaikka siellä ravintolassa, antaa korviketta? Sen takia, että imetyksen jatkuminen vaatii imettämistä ja vauvan pitämistä rinnalla. Imetyksellä on valtavasti terveydellisiä ja yhteiskunnallisia hyötyjä, joiden vuoksi imetykseen kannustaminen ja imetysystävällisen ilmapiirin luominen on kaikkien etu. Ja kyllä, se myös on meidän kaikkien etu, että pienten lasten äidit saa vapaasti liikkua pois kotoa ilman pelkoa että joku tulee imetyksestä huomauttamaan.

(Kaikille ei-imettäville ja ei-julkisesti-imettäville: kannustan imetykseen silloin, kun se on perheen oma halu. Kenenkään ei ole pakko imettää, ja se on ihan okei.)

Tuntuupa hassulta puhua tällä foorumilla tämmösiä, jotain jäänyt vanhasta duunista käteen... 😂 mutta joo, ehkä joku pystyy niitä omia negatiivisia fiiliksiä jatkossa käsittelemään eri tavalla, jos ymmärtää mitä siellä imetyksen taustalla on.

Ja tietysti se tärkein: jos imetyksen näkeminen häiritsee, katso muualle. Tuijottaminen on joka tapauksessa epäkohteliasta.

Kyllä se lapsen nälkä ja läheisyyden tarve on aivan ehdoton ykkönen. Viis muusta. Mä olen aina lapseni imettänyt silloin, kun heillä nälkä on ollut. Pienen vauvan nälkä voi yllättää, vaikka kuinka olis yritetty tankata etukäteen!
Jos ei kestä sitä kattella, niin laittaa sit silmät kiinni tai kattoo muualle.

Ja tsiisus oikeesti, jos synnytyksessä vaan tuijottaa pillunkiilto silmissä; ”oooh, pillu”. Onkohan sillon kaikki ihan kunnossa?
💕”Viimeiseksi sanaksi on suudelma paras”💕