Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miksi turska tekee oharit?  (Luettu 5835 kertaa)

Poissa SaraSusanna

  • Newbie
  • Viestejä: 7
  • * Kelpo kaveri
Miksi turska tekee oharit?
« : Toukokuu 16, 2021, 15:29:58 »
Minua kiinnostaa nämä syyt miksi sovitaan aika ja kerrotaan toiveet mutta lopulta ei saavuta paikalle?🤔

Poissa samuel

  • Full Member
  • Viestejä: 285
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #1 : Toukokuu 16, 2021, 15:31:13 »
Aina voi tulla jotain, mutta luulisi olevan helppo perua vaikka tekstarilla.

Poissa Johannyton

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1834
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #2 : Toukokuu 16, 2021, 15:39:56 »
Ohariin ainoa hyväksyttävä syy on että matkalla tapaamiseen joutuu onnettomuuteen jonka seurauksena kumpikaan käsi tai pää ei enää toimi.

Poissa jpetke

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 1686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #3 : Toukokuu 16, 2021, 15:41:10 »
En nyt puhu itsestäni mutta tällaisia tulee mieleen:

-pupu menee pöksyyn ja nolous
-kiusanteko pt:lle joko kateellisen kolleegan tai katkeroituneen turskan  toimesta
-pt:n aliarvostus ja ei vaan kiiinnosta paskaakaan jos itselle tuleekin este

Poissa Vieras0282

  • Hero Member
  • Viestejä: 736
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #4 : Toukokuu 16, 2021, 16:42:17 »
Kiusanteko, huoraviha, oman elämän tyhjyys. Ja ajattelemattomuus, kohdellaan palveluntarjoajia kun roskaa ja varataan usealle aika ja mennään yhdelle jos jaksetaan.
Moni ei edes muista että on joskus oharoinut ja yrittää uudelleen. Uran alkupuolella näitä oli paljon, onneksi harvemmin sattuu enää.
Kaikille fiksuille ja ihanille asiakkaille  :kiss:
Oharipelleille  :whipping:

Poissa Samppis

  • Newbie
  • Viestejä: 45
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #5 : Toukokuu 16, 2021, 18:54:47 »
varataan usealle aika ja mennään yhdelle jos jaksetaan.

Tästä tuli mieleen tapa, jota jotkut harrastaa, että varataan pöytä useammasta ravintolasta ja sitten mennään yhteen, jos sinnekään. Muille ei tehdä peruutusta.
Aivan käsittämätöntä välinpitämättömyyttä minun mielestä.

Vaikea sanoa miksi ohareita tapahtuu, koskaan en ole tehnyt. En ees muista että olisin joutunut perumaan kertaakaan, joskus olen kyllä säätänyt kellonaikoja varauksen kanssa, mutta silloinkin hyvissä ajoin :) . Joskus olen myös saanut hupakolta viestin "toisen perumisen vuoksi vapautui klo X, olisitko halunnut siirtää siihen?". Mun mielestä tällaiset on täysin OK! Toki joillain voi olla monta painavaa syytä miksi hupakon ei tule viestitellä "yllättäen".

Että OP:lle voisin sanoa että jos piti torpata yksi ja sitten toinen tekee oharit, viestiä vaan perään torpatulle.

Poissa JPC

  • Full Member
  • Viestejä: 466
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #6 : Toukokuu 16, 2021, 19:26:04 »
En nyt puhu itsestäni mutta tällaisia tulee mieleen:

-pupu menee pöksyyn ja nolous
-kiusanteko pt:lle joko kateellisen kolleegan tai katkeroituneen turskan  toimesta
-pt:n aliarvostus ja ei vaan kiiinnosta paskaakaan jos itselle tuleekin este
Lisäisin tuohon vielä:
-Löyty parempi huara.

Itse en oo oharia tehnyt, mutta silti mulle on parikertaa tehty.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15290
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #7 : Toukokuu 16, 2021, 19:40:50 »
On varmasti tullut suurin osa niistä syistä jo esille. Jotkut lukevat täällä, pt:n saamista ohareista niin se ruokkii niitä idiootteja, jotka saa siitä jotain mielihyvää.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1540
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #8 : Toukokuu 16, 2021, 21:28:45 »
Epäilen, että osalla oharintekijöistä toiminta on organisoitua, ns. sarjaoharoijia. Yksinkertaisesti ei ole parempaa tekemistä tai kyseessä on pyrkimys kiusata ihmisiä, jotka kokee itseään huonommiksi. Ajanviete sekin...
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Jalmari

  • Hero Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 542
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #9 : Toukokuu 16, 2021, 21:39:02 »
Epäilen, että osalla oharintekijöistä toiminta on organisoitua, ns. sarjaoharoijia. Yksinkertaisesti ei ole parempaa tekemistä tai kyseessä on pyrkimys kiusata ihmisiä, jotka kokee itseään huonommiksi. Ajanviete sekin...
Olen tuosta samaa mieltä.
Tuon lisäksi se on joidenkin "normaalia" huonoa käytöstä. Varaillaan aikoja ja jos huomataan että syntyi este niin ei haluta nähdä sitä pientä vaivaa että ilmoittaisi siitä ajoissa.
Satunnainen matkailija mutkaisilla poluilla, kokemuksia etsimässä

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1540
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #10 : Toukokuu 16, 2021, 21:45:09 »
Epäilen, että osalla oharintekijöistä toiminta on organisoitua, ns. sarjaoharoijia. Yksinkertaisesti ei ole parempaa tekemistä tai kyseessä on pyrkimys kiusata ihmisiä, jotka kokee itseään huonommiksi. Ajanviete sekin...
Olen tuosta samaa mieltä.
Tuon lisäksi se on joidenkin "normaalia" huonoa käytöstä. Varaillaan aikoja ja jos huomataan että syntyi este niin ei haluta nähdä sitä pientä vaivaa että ilmoittaisi siitä ajoissa.

Totta, kyseessä voi olla ”vain kusipää”.
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Thurber

  • Full Member
  • Viestejä: 213
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #11 : Toukokuu 16, 2021, 21:47:52 »
En ole koskaan tehnyt oharia.

Joskus kun alkaa aamupäivällä varaamaan aikaa samalle päivälle niin eka valinta ei vastaa tekstareihin, ja alkaa sitten varaamaan aikaa toisen vaihtoehdon kanssa. Sitten eka vaihtoehto yllättäen vastaa, ja joutuu perumaan jommankumman ajan. Ikävä tilanne, mutta pitää silti olla sen verran selkärankaa että peruu ajan eikä vain jätä tulematta.

Aina on tietysti parempi varata aika vaikka pari päivää etukäteen, mutta joskus se ei ole mahdollista.

Poissa Vieras0168

  • Newbie
  • Viestejä: 39
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #12 : Toukokuu 17, 2021, 10:48:33 »
Kyllä vituttaa, kun itselläni aikaa joskus ja jouluna, niin tän päivän tapaaminen on nyt _ilmeisesti_ peruuntunut, kun kik:ssä en saa yhteyttä enää. Olisin varmistanut, että tapaaminen pitää...

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #13 : Toukokuu 17, 2021, 11:18:26 »
Nää onnettomuudet ja muut sattumukset on ihan klassisia tekosyitä. Itse olen vuosikausia kuunnellut mitä ihmeellisimpiä selityksiä, niin olen alkanut haastamaan tekosyiden keksijät kysymällä yllättäviä kysymyksiä ja pyytämällä lisätietoja onnettomuudesta. Tilannehuoneesta voi katsoa pitääkö pokan tarinasta mikään paikkaansa. ;) Yhtä lailla myös palveluntarjoajan ohari on vittumaista, itseäni oikein ahdistaa jos en pystykään tapaamaan ja todellakin siitä ilmoitan ajoissa. Silti joskus olen saanut kuraa niskaan. Ilmoittamatta jättämälläkö olisi sitten hyvä?  :-X
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Johannyton

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1834
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #14 : Toukokuu 17, 2021, 11:37:53 »
↑ Tätäpä juuri tarkoitin käsiin tai päähän kohdistuvalla onnettomuudella.
Eli vaikka jänistää niin silti voi ilmoittaa että ei pysty tulemaan.
Puhtaalle kusipäisyydelle ei taas voine mitään.

Poissa Vieras1456

  • Full Member
  • Viestejä: 165
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #15 : Toukokuu 17, 2021, 11:42:51 »
Ei oo ohareita tullu tehtyä. Pari kertaa on toki itse jääny kuin nalli kalliolle. Yleensä on ollut ihan painavakin syy ollut mutta vittumaisin on ehdottomasti se kun oot varannut hotellin ja siellä sitten odotellut palveluntarjoajaa saapuvaksi. Siitä ei jää ku lovi lompakkoon, kassit täyteen ja orastava seisokki siirtyy otsalohkoon massiivisena seisokkina.

Poissa jpetke

  • Sr. Member
  • Galleria (1)
  • Viestejä: 1686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #16 : Toukokuu 17, 2021, 11:50:22 »
Ei oo ohareita tullu tehtyä. Pari kertaa on toki itse jääny kuin nalli kalliolle. Yleensä on ollut ihan painavakin syy ollut mutta vittumaisin on ehdottomasti se kun oot varannut hotellin ja siellä sitten odotellut palveluntarjoajaa saapuvaksi. Siitä ei jää ku lovi lompakkoon, kassit täyteen ja orastava seisokki siirtyy otsalohkoon massiivisena seisokkina.

Ai hitto että pystyn kuvittelemaan ton tilanteen. Hotellin ollessa kyseessä niin ilta vielä varmaan kyseessä ja paikkoa on melko mahdoton saada mistään apuun. Todella paska tilanne. Itsellä on jäänyt tappiot ajomatkoihin ja vitutukseen.

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #17 : Toukokuu 17, 2021, 12:06:41 »
Syitä on varmaan monia, mutta näin omalla nikillä esiintyessä
Ei ole varaa ohareille. Tulee äkkiä entinen turska.  ;D
"Puolivallaton Leskimies"

Poissa parta-pena

  • Jr. Member
  • Viestejä: 52
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #18 : Toukokuu 17, 2021, 13:38:20 »
Kyllä ehdottomasti viestitän, jos sattuu jotain vaikka matkan varrella tai sit yllättävä työeste. Olen sitä mieltä, että kyllä ilmoittaa pitää ja mieluummin hyvissä ajoin, jos tietää että ei voi sovitulla ajalla tavata.
Oikea turska kyllä varmasti ilmoittaa...

Poissa Susannah

  • Full Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 138
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Miksi turska tekee oharit?
« Vastaus #19 : Toukokuu 17, 2021, 17:43:36 »
Tai miksi turska kävelee oven ohi ja meinaa kävellä päin seinää kun pitää tuijottaa minkänäköinen pt siellä ovella odottaa. Aika läpinäkyvää, kun olen kuitenkin lähiössä missä ei juurikaan satunnaisia ohikulkijoita ole.

Piiskaa sietäisit saada!  :whipping: