Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?  (Luettu 4302 kertaa)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
On tässä herännyt muuan kysymyksiä, joihin ei tarvitse suoraankaan vastata, vaan kunhan pohdin. Mietin vaan, että cisihmisiin verrattuna miten paljon transsukupuolisten ihmisten on todistettava omaa elämäänsä ja elämässä pärjäämistään muille, jotta kokevat saavansa jotakin muuta kuin hullunleimaa otsaansa jatkuvasti...

Cis- ja trans-termeistä mainittuna tuossa, mitä ne tarkoittavat: https://www.seksisaitti.net/index.php/topic,130.0.html

Lähinnä tämä pohdinta sen vuoksi, että itse olen tehnyt oman elämäni, itseni ja esimerkiksi psykologian  pääsykokeiden eteen suomennettuna _ihan vitusti töitä_ sekä todistellut, ettei minulla esimerkiksi ole tyyliin ongelmia itseni kanssa.

Tuntuu vain, että vielä tälläkin vuosikymmenellä on vain melkeimpä väistämätöntä ottaa ja todistella sanansa ja tekonsa muille, ettei suhtauduta aivan naurunalaisesti. Tällainen vaikutelma minulle on kertynyt ja en usko, että olen ensimmäinen tapaus laatuaan. Toki minulla on ollut omat haasteeni menneinä vuosina, mutta olen jo pidemmän aikaa, viimeiset puolitoista vuotta, ollut erityisen halukas parantamaan omaa kokonaistilannetta ja elämänlaatua, että tässä elämässä päästäisiin johonkin eteenpäin vaikkapa.

On vain hieman haikea fiilis jäänyt, kun siltikään se ei ole aina näyttänyt menneen ihmisille perille. Rakastan ja hyväksyn itseni tällaisena kuin olen ja elän sen mukaan. En ole masentunut, en vihaa itseäni enkä missään tapauksessa tahdo hypätä sillalta alas, vetää päihteitä, joista olisi vain haittaa, tai liioin etsiytyä ongelmallisiin ihmissuhteisiin.

Olen muuttunut. Kai pysyvästi. Halusin aikuistumista ja lopettaa kaikenlaiset lapsellisuudet. Seksityö ei kuitenkaan ole sitä. Kyllähän nyt aikuisetkin naiset osaavat sängyssä heilua, kun vain viitsivät ajatella toista osapuolta ja lämmetä hellyyden ajatuksille. :inlove: :kiss:

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9069
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 26, 2021, 10:19:08 »
Tähän otsakkeen kysymykseen osaa varmasti vastata transihmiset. Toisaalta tässä tulee taas tämä erottelu, kategoriat, ala kategoriat....puhuttaisiin vain ihmisistä ilman erottelua. Minä olen ihminen. No mutta minä olen transihminen. Huomaatte ehkä jo mikä ero tähän syntyi ja todistelu miehuudesta, naiseudesta ja ihmisyydestä alkaa.

Olen oikeasti sitä mieltä että nämä kaikki etuliitteet ennen sanaa ihminen piäisi vaan jättää pois.Olisi vaan ihminen. Jos se ei riitä niin todistelkoot sitten. Ja sitä joutuu sitten hautaan asti todistelemaan koska siihen tartutaan.

Itseasiassa täytyy tunnustaa, että koska itse en ole transihminen, niin en tiedä kokeeko transihmiset nimenomaan olevansa transihmisiä kuten minä koen olevani ihminen. Tuntuuko transihmisen suussa sana ihminen yhtä vieraalta kun mun suussa transihminen. Mikäli transihminen kokee olevansa ihminen, niin jätetetään se trans siitä pois ja kulmakarvoja nostellaan paljon vähemmän.
Why so fragile?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #2 : Maaliskuu 26, 2021, 10:33:29 »
Olen ihmisille sanonut, että parempi olisi vaan suhtautua minuun sellaisena kuin identifioin itseni ja näytän arkivaatteisssa, kuvissa sekä peilistä katsottuna. Ihan vaan naiselta. Ja myös ihmiseltä ennen kaikkea. Olipa kerran ihminen... Ihmisyys juu on Lifti niitä tärkeimpiä pointteja myöskin, joita nostit esiin ja korostit. Unohtakaamme turhat etuliitteet, jotka todennäköisesti sekoittavat kokonaistajuamista. Mutta koska minulla on tämä tausta, niin olen joutunut selittämään monenlaisia asioita auki ja sillä tavoin osoittamaan, että kyse ei ole esimerkiksi mistään hulluudesta vaan luonnollisesta asiasta, jonka mukaan noin 0,1 prosenttia maailman väestöstä sattuu syntymään eri kehoon kuin mihin myöhemmin on huomannut identifiovansa itsensä. ja 99,9 prosentilla ihmisistä ja naisista taas ei ole tällaista samanlaista haastetta elämässään.

Perustan muutenkin sen oman yritykseni, kunhan lähivuosina pääsen vielä kouluttautumaan psykoterapeutiksi, seksuaaliterapeutiksi ja toivon mukaan myös psykologiksi, koska seksityön varassa pelkästään yrittäminen ei välttämättä tuota vielä yksistään toivotunlaista tulosta. Jos viimeisenä mainittu ei toteudu, niin silloinkaan ei kannata jäädä itkemään vaan hankkia oman yrityksen ja elämänsä tueksi vaikkapa jokin muukin yliopistotutkinnon, kuten kasvatustieteiden tai filosofian maisterin opinnot.

Ja juu, olen kyllä tietoinen, että sillä tulevaisuuden yritykselläni veroja maksamalla kustannan vuosissa ja vuosikymmenissä mitattuna tasan sen mitä olen prosessiini Suomen julkisella puolella hyödyntänyt palveluita, jotka alun perin on valtion kassasta eli muiden verorahoista. Nyt tavoitteena kuitenkin omavaraisuus ja omista veropusseista maksaminen tulevaisuudessa, jotta voin lopulta sanoa maksaneeni itse oman prosessini ja myös oman aikaisemmankin koheltamisen omassa elämässäni. Siihen minä tähtään ja pyrin. Tilanteeseen, jossa pääsen vihdoinkin maksamaan ihan kaiken omasta pussista enkä enää kenenkään muun kukkarolta, jos joku epäilee rehellisyyttäni. :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2021, 10:37:15 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa hb1

  • Full Member
  • Viestejä: 110
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #3 : Maaliskuu 26, 2021, 11:15:54 »
Jos jättäisitte huomiohuoraamisen netissä ja irl pois niin ei tarvitsisi perustella olemassaoloa yhtään sen enempää kuin muidenkaan. Helikopterin pyörittäminen senaatintorilla joka pride-marssin yhteydessä ei kuulu normaalin cis-ihmisen arkeen.

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #4 : Maaliskuu 26, 2021, 11:25:32 »
Tää yks romukauppias on hyvä esimerkki. Se höpöttelee päivänpolttavista asioista. En muista kertaakaan kuulleeni, että se juttelis miks se pitää romuttamolla naisten vaatteita

EDIT: Transihmiset haluaa tuoda esille oman suuntautumisensa (kuten joku yllä sanoi: "huomiohuoraus"). En usko, että kukaan missään kadulla, kaupassa ym. menee/tulee kysymään, että miksi sinä olet Transu. Ei varmasti, ei ihan varmasti
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 26, 2021, 11:31:09 kirjoittanut Billheili »

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2095
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #5 : Maaliskuu 26, 2021, 11:49:39 »
Kaikki oleellinen onkin kahdessa edellisessä viestissä ja osin Liftin postauksessa tuotu esille.

Kysynkin, että miksi vitussa näitä 100 eri "sukupuolta" pitää nostaa pinnalle, kun biologisesti, huom BIOLOGISESTI (ei siis henkisesti) on vain kaksi:

Mies ja Nainen.

En saatana ymmärrä tätä henkistä kipuilua - eikä sitä ymmärrä nähtävästi kukaan muukaan - omasta sukupuolesta. Jos mun täytyy alkaa puhumaan omista miehisyyden ongelmista niin löydän itseni napsimasta pillereitä suljetulla osastolla - vain koska olen mies (siis fyysisesti ja henkisesti).
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #6 : Maaliskuu 26, 2021, 12:02:23 »
Kaikki oleellinen onkin kahdessa edellisessä viestissä ja osin Liftin postauksessa tuotu esille.

Kysynkin, että miksi vitussa näitä 100 eri "sukupuolta" pitää nostaa pinnalle, kun biologisesti, huom BIOLOGISESTI (ei siis henkisesti) on vain kaksi:

Mies ja Nainen.

En saatana ymmärrä tätä henkistä kipuilua - eikä sitä ymmärrä nähtävästi kukaan muukaan - omasta sukupuolesta. Jos mun täytyy alkaa puhumaan omista miehisyyden ongelmista niin löydän itseni napsimasta pillereitä suljetulla osastolla - vain koska olen mies (siis fyysisesti ja henkisesti).

Nii. Jos henkisen kipuilun syynä on se, että on syntynyt naiseksi miehen kroppaan, nii munat pois ja ongelmahan pitäisi olla ratkaistu ja happily ever after

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #7 : Maaliskuu 26, 2021, 15:31:56 »
Kaikki oleellinen onkin kahdessa edellisessä viestissä ja osin Liftin postauksessa tuotu esille.

Kysynkin, että miksi vitussa näitä 100 eri "sukupuolta" pitää nostaa pinnalle, kun biologisesti, huom BIOLOGISESTI (ei siis henkisesti) on vain kaksi:

Mies ja Nainen.

En saatana ymmärrä tätä henkistä kipuilua - eikä sitä ymmärrä nähtävästi kukaan muukaan - omasta sukupuolesta. Jos mun täytyy alkaa puhumaan omista miehisyyden ongelmista niin löydän itseni napsimasta pillereitä suljetulla osastolla - vain koska olen mies (siis fyysisesti ja henkisesti).

Nii. Jos henkisen kipuilun syynä on se, että on syntynyt naiseksi miehen kroppaan, nii munat pois ja ongelmahan pitäisi olla ratkaistu ja happily ever after

Mitäs sitten, jos ongelma ei ratkeakaan sukupuolenvaihdosleikkauksella. Mitähän sitten?   

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9069
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #8 : Maaliskuu 26, 2021, 15:38:43 »
^ Jos ongelma ei ole kyrvässä tai pillussa. Niin viimeistään sitten kannattaa katsoa muita vaihtoehtoja. Olen siinä uskossa että suomessa nää on käyty läpi. Eli muut jutut on "tiputettu listalta pois" ennen kun pillun veistely tai kullin kasaaminen alkaa.
Why so fragile?

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #9 : Maaliskuu 26, 2021, 15:53:19 »
Kaikki oleellinen onkin kahdessa edellisessä viestissä ja osin Liftin postauksessa tuotu esille.

Kysynkin, että miksi vitussa näitä 100 eri "sukupuolta" pitää nostaa pinnalle, kun biologisesti, huom BIOLOGISESTI (ei siis henkisesti) on vain kaksi:

Mies ja Nainen.

En saatana ymmärrä tätä henkistä kipuilua - eikä sitä ymmärrä nähtävästi kukaan muukaan - omasta sukupuolesta. Jos mun täytyy alkaa puhumaan omista miehisyyden ongelmista niin löydän itseni napsimasta pillereitä suljetulla osastolla - vain koska olen mies (siis fyysisesti ja henkisesti).

Nii. Jos henkisen kipuilun syynä on se, että on syntynyt naiseksi miehen kroppaan, nii munat pois ja ongelmahan pitäisi olla ratkaistu ja happily ever after

Mitäs sitten, jos ongelma ei ratkeakaan sukupuolenvaihdosleikkauksella. Mitähän sitten?

Ainahan jää jätkien saunaillassa hauskuuttaminen, että oottekos nähny tätä ennen? Täysverinen pillu miehellä.

Pohdintaa: Mies nyt ei saa vehjettä takaisin jos menee vituiks, mutta saako nainen piparin takas? Luulis, ku miehellekin voidaan tehdä pipari

Poissa naut1skelija

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1014
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #10 : Huhtikuu 25, 2021, 18:57:54 »
Eivät joudu, mutta tekevät sen silti. Näin minä asian nään.

Poissa Transformer

  • Jr. Member
  • Viestejä: 80
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #11 : Huhtikuu 25, 2021, 19:50:54 »
Riippuu varmaan tosi paljon tilanteesta. Luulisin esimerkiksi, että ainakin uimahalliin tai kylpylään mennessä sitä transsukupuolinen joutuu enempi todistelemaan kuin päivän selvä mies tai nainen, että kumpaanko pukkariin tai suihku- ja saunatiloihin ko. henkilö on oikeutettu menemään..?
Varsinkin siinä vaiheessa, jos kikkeli heiluu haaruksissa ja on isot silikonitissit.. tai sitten jos on mieheksi muutosta tekevä nainen vielä omilla biologisilla vehkeillään varustettuna.

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #12 : Huhtikuu 25, 2021, 20:09:20 »
Riippuu varmaan tosi paljon tilanteesta. Luulisin esimerkiksi, että ainakin uimahalliin tai kylpylään mennessä sitä transsukupuolinen joutuu enempi todistelemaan kuin päivän selvä mies tai nainen, että kumpaanko pukkariin tai suihku- ja saunatiloihin ko. henkilö on oikeutettu menemään..?
Varsinkin siinä vaiheessa, jos kikkeli heiluu haaruksissa ja on isot silikonitissit.. tai sitten jos on mieheksi muutosta tekevä nainen vielä omilla biologisilla vehkeillään varustettuna.

Juuri tuonkaan takia ei ole tippaakaan houkuttanut lähteä uimahalliin hakemaan jotakin virallista sertifikaatiopaperia tai lipuketta uimahallissa naisten saunatiloissa näytettäväksi muille naisille siksi, että on nainen, joka ei ole käynyt vielä korjausleikkauksessa eli vaginoplastiassa.

Tosin eipä sinne kyllä muutenkaan huvita lähteä ottamaan kloori-ym-mitä-lie vettä ja ihmisten vittuilua suuhunsa ahtaissa tiloissa ja muut mahdolliset pandemiariskit huom., kun voi varsinkin leikkauksen jälkeen ottaa ja pulahtaa merenrannalta mereen tai mökiltä järveen uiskentelemaan säiden ja vuodenaikojen salliessa. Tuntuukin paljon terveellisemmältä ja voimaannuttavammalta. Ja ennen kaikkea luonnollisemmalta.

Niin ja siitä leikkauksesta eli vaginoplastiasta. Sinnehän Suomen järjestelmä edellyttää puhdasta mielenterveyttä ja psykiatrisia tutkimuksia, joten ei vuosikausien miettimisen ja vakaan harkinnan perusteella oikein ole tässä maassa mahdollisuuksia saada "vahingossa vääriä vehkeitä". Ja varsinkaan kun ei tuo sukupuolikokemus ja kokemus identiteetistä tai leikkauksen jälkeisestä alapäästä nyt niin vain häivy. Parempikin vaan, ettei enää tarvitse jatkossa keskittyä enää tulevaisuudessa vanhan alapään runkkaamiseen, mistä ei edes seuraa hyvä omatunto, vaikka onkin viime kuukaudet pystynytkin olemaan koskematta suuremmin itse sinne pääasiassa ja hyvä niin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2021, 20:11:07 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1540
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #13 : Huhtikuu 26, 2021, 00:21:34 »
Riippuu varmaan tosi paljon tilanteesta. Luulisin esimerkiksi, että ainakin uimahalliin tai kylpylään mennessä sitä transsukupuolinen joutuu enempi todistelemaan kuin päivän selvä mies tai nainen, että kumpaanko pukkariin tai suihku- ja saunatiloihin ko. henkilö on oikeutettu menemään..?
Varsinkin siinä vaiheessa, jos kikkeli heiluu haaruksissa ja on isot silikonitissit.. tai sitten jos on mieheksi muutosta tekevä nainen vielä omilla biologisilla vehkeillään varustettuna.

Juuri tuonkaan takia ei ole tippaakaan houkuttanut lähteä uimahalliin hakemaan jotakin virallista sertifikaatiopaperia tai lipuketta uimahallissa naisten saunatiloissa näytettäväksi muille naisille siksi, että on nainen, joka ei ole käynyt vielä korjausleikkauksessa eli vaginoplastiassa.

Tosin eipä sinne kyllä muutenkaan huvita lähteä ottamaan kloori-ym-mitä-lie vettä ja ihmisten vittuilua suuhunsa ahtaissa tiloissa ja muut mahdolliset pandemiariskit huom., kun voi varsinkin leikkauksen jälkeen ottaa ja pulahtaa merenrannalta mereen tai mökiltä järveen uiskentelemaan säiden ja vuodenaikojen salliessa. Tuntuukin paljon terveellisemmältä ja voimaannuttavammalta. Ja ennen kaikkea luonnollisemmalta.

Niin ja siitä leikkauksesta eli vaginoplastiasta. Sinnehän Suomen järjestelmä edellyttää puhdasta mielenterveyttä ja psykiatrisia tutkimuksia, joten ei vuosikausien miettimisen ja vakaan harkinnan perusteella oikein ole tässä maassa mahdollisuuksia saada "vahingossa vääriä vehkeitä". Ja varsinkaan kun ei tuo sukupuolikokemus ja kokemus identiteetistä tai leikkauksen jälkeisestä alapäästä nyt niin vain häivy. Parempikin vaan, ettei enää tarvitse jatkossa keskittyä enää tulevaisuudessa vanhan alapään runkkaamiseen, mistä ei edes seuraa hyvä omatunto, vaikka onkin viime kuukaudet pystynytkin olemaan koskematta suuremmin itse sinne pääasiassa ja hyvä niin.

Joillain tuntuu olevan sellainen käsitys, että sukupuolta saa ”vaihdettua” todella helposti. Valitettavasti asia on päinvastoin, korjausleikkaukseen päästäkseen voi joutua käymään vuosien vääntöä ja todistelua sukupuolestaan. 
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #14 : Huhtikuu 26, 2021, 00:38:55 »
Joillain tuntuu olevan sellainen käsitys, että sukupuolta saa ”vaihdettua” todella helposti. Valitettavasti asia on päinvastoin, korjausleikkaukseen päästäkseen voi joutua käymään vuosien vääntöä ja todistelua sukupuolestaan.

Näin maallikkona mitään ymmärtämättä asia on mielestäni hyvä ettei käy näin

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/08/27-vuotias-nita-katuu-sukupuolensa-korjaamista-mieheksi-toivon-etta-olisi-ollut

Olisi kiva tietää tilastot, että paljonko terapian jälkeen leikkauksia jää tekemättä ja potilaat on niinku "huh ku meinasin tehdä elämäni virheen"

Poissa Kellopeliappelsiini

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2095
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #15 : Huhtikuu 26, 2021, 04:09:56 »

Valitettavasti asia on päinvastoin, korjausleikkaukseen päästäkseen voi joutua käymään vuosien vääntöä ja todistelua sukupuolestaan.

Ja hyvä näin
I see what is right and approve, but I do what is wrong

Poissa Transuchaser9000

  • Full Member
  • Viestejä: 191
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #16 : Huhtikuu 26, 2021, 07:49:44 »

Valitettavasti asia on päinvastoin, korjausleikkaukseen päästäkseen voi joutua käymään vuosien vääntöä ja todistelua sukupuolestaan.

Ja hyvä näin

Näin on.

Herran vuonna 2021 tytöillä voi olla kikkeli ja jos on pakko päästä pyllistämään niin röpöreikä löytyy kaikilta. Ja transtytöillä on vielä eturauhasetkin tallella, joten miksi HELVETISSÄ kukaan menisi vaihtamaan toimivan neesteenpoistimen avohaavaan joka ei ikinä parane?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #17 : Huhtikuu 26, 2021, 08:08:04 »
Huhhuh kun on kovaa settiä ja nyt vedetään jo katumakortit esille. :headbang: Tämä on niin tuttua jo äitini ajoilta. Viisi vuotta yritti tuota samaa settiä ja vedota aivan samaan. Kunnes luovutti ja hyvä niin. Tajunnut kai vihdoin, ettei akateemiseksi kouluttautuvaksi, älykkääksi ja järkeväksi haluava tyttö, jolla on vieläpä omalla tavalla toimiva omatunto ja tuntee asiat niin kuin parhaaksi tuntee, eikä halua jättää tekemättä kyseistä operaatiota mistään hinnasta.

Olen perehtynyt leikkauksen riskeihin ja jälkihoito-ohjeisiin ja se leikkauskin voi mennä kauniisti sanottuna vituiksi. ;D Silti leikkaava ylilääkäri on päästänyt minut kevättalvella leikkausjonoon, koska ymmärtää aikuismaisemman kypsyyden lähteä ko. touhuun. Ja se on oma asiani, jonka tulen ja maksan omissa nimissäni olevan yrityksen turvin tulevaisuudessa niin voin sanoa maksaneeni omaa elämääni ja leikkauksiani omasta pussista.

Paljon enemmän kaduttaisi vuosikymmenestä toiseen elämättä jäänyt elämä ja läpikäymätön leikkaus, varsinkaan kun nykyisessä naisen elämässäni omana itsenäni ei ole ollut mitään kaduttavaa (vuoden menestyksekkäät opiskelut avoimessa yliopistossa ja viime vuoden työansiot sekä nykyinen naisystäväni, joka on käynyt saman leikkauksen ja ollut siihen itsekin tyytyväinen). :inlove:

Uskokaa tai olkaa uskomatta. Minä jatkan pääsykokeeseen valmistautumista. Ja muistakaakin haukkua minut pystyyn! ;)

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #18 : Huhtikuu 26, 2021, 08:15:44 »
^ Tässä oli kyse yleisellä tasolla. Eikös se ole hyvä, että ihmisen psyyke varmistetaan, että ei kaduta jälkeenpäin? Vai onko tämä tulkittavissa niin, että vedetään liukuhihnalta? Aamulla soitto ja illalla leikkaus

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joutuvatko transihmiset todistelemaan enemmän elämäänsä?
« Vastaus #19 : Huhtikuu 26, 2021, 08:46:09 »
^ Tässä oli kyse yleisellä tasolla. Eikös se ole hyvä, että ihmisen psyyke varmistetaan, että ei kaduta jälkeenpäin? Vai onko tämä tulkittavissa niin, että vedetään liukuhihnalta? Aamulla soitto ja illalla leikkaus

Psykologiaa opiskelevana voin vakuuttaa, että ajattelen täysin samoin. Vaikka tämä loukkaakin nyt verisesti joitain muita LGBITQ-yhteisön jäseniä. Mutta koska lisäksi olen kokenut elämässäni kovia ja siksi elämän kova koululainen, joka selvisi omista koitoksistaan ja löylytyksistä. Ja siksi sitäkin kiitollisempana vasta nyt menossa leikkaukseen, jota on vuosikaudet pohtinut sekä psyykettäkin testattu.

Sanon nyt täysin rehellisesti ja suoraan juuri miten tämän asian järkeilen ja ajattelen:

On todella hyvä, että Suomessa jenkkeihin ja eräisiin muihin maihin verrattuna varmistetaan, että oma psyyke varmasti kestää leikkauksen henkisen ja psyykkisen kantin. Ennen kuin asetetaan leikkausjonoon.

Jos jenkkilän mallia seurattaisiin, niin lopulta Suomessakin kävisi laatuaan se ensimmäinen tapaus, joka maksaa kalliilla rahalla yksityiset hoitonsa ja leikkauksensa omalla ilmoituksella ja sitten leikkauksen jälkeen paljastuisivat hulluusoireet: "eikun eihän tää nyt tuntunutkaan oikeelta, voiks tän niinkuin saada takaisin siis sen kilinkullin?"

Ja mitä lehdistö ja kiihkouskovaiset sen jälkeen mylvii...? Sitä että Suomen valtio ja lainsäädäntö oli niin helvetin naivi, että antoi kenelle tahansa laillisen oikeuden mennä liian helposti sellaiseen, johon kantti ei riittänytkään.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2021, 08:49:44 kirjoittanut SielujenRakastelua »