Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Miksi viisas vaikenee?  (Luettu 5326 kertaa)

Poissa jeru

  • Newbie
  • Viestejä: 24
  • * Kelpo kaveri
Miksi viisas vaikenee?
« : Tammikuu 27, 2021, 13:38:15 »
Onhan noita viisaita tullut joskus vastaan, mutta tuo sanonta on kyllä useasti minua häirinnyt.
Mikäpä se parempi paikka saada tähänkin lopulta vastaus, uskon niin.

Voisin laittaa hentoisesti horjuvan arvion...Viisas arvioi tilanteen niin, että mikä se sellainen kuningaskobra on, joka pitää sitä joka välissä todistella.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 27, 2021, 13:39:50 kirjoittanut jeru »
"kärsitty päivä on hukattu päivä"

Poissa Vieras0152

  • Jr. Member
  • Viestejä: 75
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #1 : Tammikuu 27, 2021, 14:12:38 »
Onhan noita viisaita tullut joskus vastaan, mutta tuo sanonta on kyllä useasti minua häirinnyt.
Mikäpä se parempi paikka saada tähänkin lopulta vastaus, uskon niin.

Voisin laittaa hentoisesti horjuvan arvion...Viisas arvioi tilanteen niin, että mikä se sellainen kuningaskobra on, joka pitää sitä joka välissä todistella.

Olisiko kysymys omasta epävarmuudesta ja heikosta seksuaalisesta itsetunnosta tai ylipäätään huonosta itsetunnosta? Itsensä esiin tuominen ja omakehu, joka ei maksetussa seksissä aina välttämättä ole niin kuin asiakas ajattelee. Taitava huora antaa ymmärtää jokaisen turskan olevan paras ja ainutlaatuinen. Mutta eihän siinä mitään jos seksin lisäksi hoituu turskan itsetuntokin.

Hyvä ja menestynyt palvelualan yrittäjä saa aikaisesksi saman kaltaisen ilmiön asiakkaissa ja siitä ei ole taatusti haittaa hänen yritykselleen

Poissa kilikello

  • Full Member
  • Galleria (6)
  • Viestejä: 288
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #2 : Tammikuu 27, 2021, 14:23:01 »
Liekö syynä se, että puhuminen on hopeaa mutta vaikeneminen kultaa  ??? Ja toisaalta, hullu ei huomaa eikä viisas virka mitään - mutta hullukin on viisas, jos on ääneti.
Hupsu hupakko Turusta

Poissa Vieras0152

  • Jr. Member
  • Viestejä: 75
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #3 : Tammikuu 27, 2021, 14:28:03 »
Liekö syynä se, että puhuminen on hopeaa mutta vaikeneminen kultaa  ??? Ja toisaalta, hullu ei huomaa eikä viisas virka mitään - mutta hullukin on viisas, jos on ääneti.

Itse asiassa ajattelin ensin vastata juuri noin! 😊

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9049
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #4 : Tammikuu 27, 2021, 14:48:47 »
Liian vaikea kysymys mulle.
Why so fragile?

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1537
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #5 : Tammikuu 27, 2021, 19:38:50 »
Varmaan se meinaa sitä, että on viisasta tietää, milloin kannattaa pitää turpa kiinni.

Mutta vaieta ei kannata missään tapauksessa, jos on oikeaa asiaa:D
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Cick

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1253
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #6 : Tammikuu 27, 2021, 22:23:59 »
Joskus sanottu, että on paljon parempi olla hiljaa ja antaa muut ajatella että on vähän tyhmä, kun avata suunsa ja poistaa viimeiset epäilykset..🤣🤣

Poissa Ronja

  • Siveä Sihteerikkö
  • Sr. Member
  • Galleria (24)
  • Viestejä: 5189
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #7 : Tammikuu 27, 2021, 22:59:53 »
Oon kuullu lausahduksen, et jossei oo mitään hyvää/järkevää sanottavaa on parempi olla hiljaa.
Ja tätä pyrin toteuttamaan.

Yleisestiottaen on turha ruveta jankkaamaan ihmisten kanssa. Jos joku vaan vääntää koko ajan samaa saibaa, niin ei se keskustelu siitä mihinkään etene, joten parempi antaa olla. En nykyisellään jaksa edes korjata asioita. Jos joku on päättänyt et se on noin, niin se on sit on varmaan noin. Mä voin olla erimieltä, olla kiltisti hiljaa ja jatkaa matkaa.
💕”Viimeiseksi sanaksi on suudelma paras”💕

Poissa Vieras0152

  • Jr. Member
  • Viestejä: 75
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #8 : Tammikuu 27, 2021, 23:31:34 »
Oon kuullu lausahduksen, et jossei oo mitään hyvää/järkevää sanottavaa on parempi olla hiljaa.
Ja tätä pyrin toteuttamaan.

Yleisestiottaen on turha ruveta jankkaamaan ihmisten kanssa. Jos joku vaan vääntää koko ajan samaa saibaa, niin ei se keskustelu siitä mihinkään etene, joten parempi antaa olla. En nykyisellään jaksa edes korjata asioita. Jos joku on päättänyt et se on noin, niin se on sit on varmaan noin. Mä voin olla erimieltä, olla kiltisti hiljaa ja jatkaa matkaa.

Viisas selviää vähemmällä! Yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos!

Poissa Vieras0265

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6563
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #9 : Tammikuu 28, 2021, 00:43:56 »
Baareissa näitä "viisaita" tuntuu riittävän. Tosin ne ovat yleensä aika äänekkäitä.

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #10 : Tammikuu 28, 2021, 07:59:54 »
En kommentoi...
☮️and💟

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #11 : Tammikuu 28, 2021, 08:23:52 »
Tämä ja muut vastaavat fraasit perustuvat perisuomalaiseen nöyryyden ihannoimiseen. Pidetään viisaana olla nöyränä hiljaa, kun muissa maissa arvostetaan fraaseja kuten ”stand up for your rights”. Täällä ollaa hiljaa ja tyydytään mitä saadaan, eikä osata tai haluta vaatia.

Tää kuitenkin vaikenee, tiedä sitten onko se viisautta vai mahdottoman tunnistamista.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #12 : Tammikuu 28, 2021, 09:18:25 »
Joskus joutuu (viisaudesta riippumatta) vaikenemaan, jottei vaienneta.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9049
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #13 : Tammikuu 28, 2021, 09:58:38 »
Ei niitten gurujen huokailuista kukaan tajua hevonvittua. Muutama slogani jää elämään vaikka on kirjoitettu kirjoja ja saarnattu vuosikausia. Tyhmempikin tajuaa olla hiljaa. Suomessakin taitaa Nasse sedän letkautukset ja Irwinin idioottimaiset elämänohjeet olla kansalla paremmin hanskassa kuin jonkun naavakorva Dalai Laman horinat.
Why so fragile?

Poissa HuliVili

  • Sr. Member
  • Viestejä: 6712
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #14 : Tammikuu 28, 2021, 10:53:52 »
Oon kuullu lausahduksen, et jossei oo mitään hyvää/järkevää sanottavaa on parempi olla hiljaa.
Ja tätä pyrin toteuttamaan.

Sama. Jos ei ole mitään positiivista sanottavaa, ehkä olen mieluummin hiljaa. Riippuu toki asiasta, kyllä ikävistäkin ja epämiellyttävistä asioista pitää pystyä puhumaan.
Pörrö on aina plussaa

Poissa Ronja

  • Siveä Sihteerikkö
  • Sr. Member
  • Galleria (24)
  • Viestejä: 5189
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #15 : Tammikuu 28, 2021, 11:21:50 »
Oon kuullu lausahduksen, et jossei oo mitään hyvää/järkevää sanottavaa on parempi olla hiljaa.
Ja tätä pyrin toteuttamaan.

Sama. Jos ei ole mitään positiivista sanottavaa, ehkä olen mieluummin hiljaa. Riippuu toki asiasta, kyllä ikävistäkin ja epämiellyttävistä asioista pitää pystyä puhumaan.

Juu ja usein ne solmut puhumalla aukeaakin! Vaikka alkuun tuntuu, et ei jumalauta tästä tuu mitään, niin kyl se siitä. Härkää sarvista vaan!

Ja kyl sen nopeesti huomaa kenelle on turha puhua ja on vaan parempi nostaa kytkintä, ja kenen kanssa mielipiteitä voi vaihtaa ja olla erimieltäkin, eikä se vaikuta mihinkään negatiivisesti. Ja voi että kuinka sitä nauttii sellaisen ihmisen seurasta, jonka kanssa voi oikeesti olla oma ittensä ja eri mieltä ja silti elämä jatkuu!

Oon niin paljon nähnyt riitaa ja saanut elämässäni vääntää, et nykyisellään tosiaan hyvin nopeesti teen sen päätöksen olla hiljaa ja häipyä. Miksi pitää väen vängällä kaivaa verta nenästään? Miksi tehdä elämästä monimutkaista? Mä en jää kuuntelemaan yhtään ylimäärästä paskaa, etenkään ansaitsematonta. Aiheesta saa toki palautetta antaa, mutta silloin oletan, että myös vastapuoli riisuu silmälappunsa ja osaa keskustella aiheesta.
💕”Viimeiseksi sanaksi on suudelma paras”💕

Poissa Vieras0152

  • Jr. Member
  • Viestejä: 75
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #16 : Tammikuu 28, 2021, 16:01:12 »
Tämä ja muut vastaavat fraasit perustuvat perisuomalaiseen nöyryyden ihannoimiseen. Pidetään viisaana olla nöyränä hiljaa, kun muissa maissa arvostetaan fraaseja kuten ”stand up for your rights”. Täällä ollaa hiljaa ja tyydytään mitä saadaan, eikä osata tai haluta vaatia.

Tää kuitenkin vaikenee, tiedä sitten onko se viisautta vai mahdottoman tunnistamista.

Kyllä voi vaatia ja kannattaakin ja nöyränä ei kannata olla muiden tallottavana. Joskus vain kannattaa olla hiljaa tietyn tyyppisten henkilöiden kanssa. Ei maksa siis vaivaa vängätä aina, kun siitä ei ole kenellekään mitään hyötyä. Hölmöt kommentit ja jutut kannattaa jättää omaan arvoonsa. Jos joku henkilö huokuu negatiivisuutta välttelen myös.

Poissa Cick

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1253
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #17 : Tammikuu 28, 2021, 16:03:09 »
Oon kuullu lausahduksen, et jossei oo mitään hyvää/järkevää sanottavaa on parempi olla hiljaa.
Ja tätä pyrin toteuttamaan.

Sama. Jos ei ole mitään positiivista sanottavaa, ehkä olen mieluummin hiljaa. Riippuu toki asiasta, kyllä ikävistäkin ja epämiellyttävistä asioista pitää pystyä puhumaan.

Juu ja usein ne solmut puhumalla aukeaakin! Vaikka alkuun tuntuu, et ei jumalauta tästä tuu mitään, niin kyl se siitä. Härkää sarvista vaan!

Ja kyl sen nopeesti huomaa kenelle on turha puhua ja on vaan parempi nostaa kytkintä, ja kenen kanssa mielipiteitä voi vaihtaa ja olla erimieltäkin, eikä se vaikuta mihinkään negatiivisesti. Ja voi että kuinka sitä nauttii sellaisen ihmisen seurasta, jonka kanssa voi oikeesti olla oma ittensä ja eri mieltä ja silti elämä jatkuu!

Oon niin paljon nähnyt riitaa ja saanut elämässäni vääntää, et nykyisellään tosiaan hyvin nopeesti teen sen päätöksen olla hiljaa ja häipyä. Miksi pitää väen vängällä kaivaa verta nenästään? Miksi tehdä elämästä monimutkaista? Mä en jää kuuntelemaan yhtään ylimäärästä paskaa, etenkään ansaitsematonta. Aiheesta saa toki palautetta antaa, mutta silloin oletan, että myös vastapuoli riisuu silmälappunsa ja osaa keskustella aiheesta.

 :headbang:

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #18 : Tammikuu 30, 2021, 01:26:03 »
Tämä ja muut vastaavat fraasit perustuvat perisuomalaiseen nöyryyden ihannoimiseen. Pidetään viisaana olla nöyränä hiljaa, kun muissa maissa arvostetaan fraaseja kuten ”stand up for your rights”. Täällä ollaa hiljaa ja tyydytään mitä saadaan, eikä osata tai haluta vaatia.

Tää kuitenkin vaikenee, tiedä sitten onko se viisautta vai mahdottoman tunnistamista.

Jos puhutaan asiasta niin pitää puhua, vaikka sillä ei saakaan kavereita.

Itseäni hävettää suunnattomasti etten kompannut sinua julkisesti. Yksi virhe sallitaan ja minä käytin sen. Ei tapahdu toiste

Poissa Vieras1456

  • Full Member
  • Viestejä: 165
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Miksi viisas vaikenee?
« Vastaus #19 : Tammikuu 30, 2021, 01:32:22 »
Oon kuullu lausahduksen, et jossei oo mitään hyvää/järkevää sanottavaa on parempi olla hiljaa.
Ja tätä pyrin toteuttamaan.

Sama. Jos ei ole mitään positiivista sanottavaa, ehkä olen mieluummin hiljaa. Riippuu toki asiasta, kyllä ikävistäkin ja epämiellyttävistä asioista pitää pystyä puhumaan.
Tämä on juurikin se mihen allekirjoittanut on lapsesta asti opetettu. Sen jälkeen oonkin yrittänyt taistella tätä ja vastavirtaa vastaan. Mutta taustalla on varmaan viisaus siitä että vain hullu huutaa tuuleen mutta viisas yrittää vaikutta vaimealla vaikutuksellaan.