Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle  (Luettu 16723 kertaa)

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #80 : Tammikuu 08, 2021, 19:04:20 »
Tästä ketjusta olisi voinut tulla kaikille osapuolille hyödyllinen ja ennakkoluuloja vähentävä, mutta nyt tämä on mennyt pelkäksi riitelyksi ja omien agendojen ajamiseksi. Toivottavasti aloittaja sai edes jotain vinkkejä, kehen ottaa yhteyttä seuraavaksi. Torjutuksi tulemisen tunteet ovat aina ikäviä.

Poissa Vieras0116

  • Full Member
  • Viestejä: 330
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #81 : Tammikuu 08, 2021, 19:17:15 »
Tästä ketjusta olisi voinut tulla kaikille osapuolille hyödyllinen ja ennakkoluuloja vähentävä, mutta nyt tämä on mennyt pelkäksi riitelyksi ja omien agendojen ajamiseksi. Toivottavasti aloittaja sai edes jotain vinkkejä, kehen ottaa yhteyttä seuraavaksi. Torjutuksi tulemisen tunteet ovat aina ikäviä.

Hyvä

Poissa Vieras0114

  • Newbie
  • Viestejä: 33
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #82 : Tammikuu 08, 2021, 19:25:27 »
Tästä ketjusta olisi voinut tulla kaikille osapuolille hyödyllinen ja ennakkoluuloja vähentävä, mutta nyt tämä on mennyt pelkäksi riitelyksi ja omien agendojen ajamiseksi. Toivottavasti aloittaja sai edes jotain vinkkejä, kehen ottaa yhteyttä seuraavaksi. Torjutuksi tulemisen tunteet ovat aina ikäviä.

Tosi hyvä, kun ollaan samaa mieltä! Hyvää illan jatkoa kaikille!

Hyvä

Poissa Trampas

  • Full Member
  • Viestejä: 315
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #83 : Tammikuu 08, 2021, 19:30:47 »
Näinhän nämä asialliset ketjut aina menee. Ensin ruvetaan wisseröimään ja sitten besserwisseröimään ja sitten wisserwisseröimään ja lopuksi besserbesseröimään. Mutta toivottavasti aloittaja sai tarvitsemansa tiedon täältä sekasotkun joukosta.
Asialliset hommat suoritetaan, muuten pannaan kuin Ellun kanit.

Poissa Vieras0116

  • Full Member
  • Viestejä: 330
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #84 : Tammikuu 08, 2021, 19:51:27 »
Näinhän nämä asialliset ketjut aina menee. Ensin ruvetaan wisseröimään ja sitten besserwisseröimään ja sitten wisserwisseröimään ja lopuksi besserbesseröimään. Mutta toivottavasti aloittaja sai tarvitsemansa tiedon täältä sekasotkun joukosta.

Hyvä lausunto

Poissa Vieras0114

  • Newbie
  • Viestejä: 33
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #85 : Tammikuu 08, 2021, 19:53:41 »
Näinhän nämä asialliset ketjut aina menee. Ensin ruvetaan wisseröimään ja sitten besserwisseröimään ja sitten wisserwisseröimään ja lopuksi besserbesseröimään. Mutta toivottavasti aloittaja sai tarvitsemansa tiedon täältä sekasotkun joukosta.

Hyvä lausunto



Jep! Äläkä ala tehdäkään tästä jotain vammaiskeskustelua enää!

Poissa Vieras0116

  • Full Member
  • Viestejä: 330
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #86 : Tammikuu 08, 2021, 20:00:14 »
Näinhän nämä asialliset ketjut aina menee. Ensin ruvetaan wisseröimään ja sitten besserwisseröimään ja sitten wisserwisseröimään ja lopuksi besserbesseröimään. Mutta toivottavasti aloittaja sai tarvitsemansa tiedon täältä sekasotkun joukosta.

Hyvä lausunto



Jep! Äläkä ala tehdäkään tästä jotain vammaiskeskustelua enää!

Pusipusi ja mukavaa Perjantaita😘

Poissa Zorbas

  • Hero Member
  • Viestejä: 926
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #87 : Tammikuu 08, 2021, 20:10:45 »
Tästä ketjusta olisi voinut tulla kaikille osapuolille hyödyllinen ja ennakkoluuloja vähentävä, mutta nyt tämä on mennyt pelkäksi riitelyksi ja omien agendojen ajamiseksi. Toivottavasti aloittaja sai edes jotain vinkkejä, kehen ottaa yhteyttä seuraavaksi. Torjutuksi tulemisen tunteet ovat aina ikäviä.

Loistava kommentti! Asiallinen ja empaattinen. Villellä oli myös asiallista settiä, ja lisäksi vielä tietää mistä puhuu.  Parhaimmillaan tämä ketju voisi selventää miten erilaisten vammojen kanssa voi tulla toimeen, hälventää epäilyjä ja epävarmuutta ja helpottaa joitakin laajentamaan palveluntarjontaansa. Ja auttaa vammasta kärsivät löytämään palveluntarjoajia.

En yhtään ihmettele, jos oma osaaminen arveluttaa palveluntarjoajaa. Muutkin perustelut paikan esteettömyyden varmistamisesta, työmäärästä ja oikeudesta valita omat työtapansa ja asiakaskuntansa ovat asiallisia ja relevantteja.  Seksityön tekijä on yrittäjä, ei julkisen terveyshuollon palvelun tuottaja. Kuka teistä kriitikoista dissaa muita yrittäjiä vastaavilla argumenteilla?

Huomion herättäminen tai sen välttäminen keikalla kerrostalossa on asia jota asiakkaiden lienee vaikea ymmärtää. Alussa ihmettelin kun poistuessani lähes kaikki hupakot haluavat itse vetää ulko-oven kiinni. Ilmeisesti jatkuva oven käyminenkin on herättänyt ei-toivottua huomiota joskus ja siitä oppineena se tehdään mahdollisimman hiljaa. Jos kämppä poistuu hupakointikäytöstä valitusten takia, niin siinä helposti menettää koko skene yhden paikan pitkäksi aikaa. Kyllä kyttäämisen kulttuuri on totta ja saa joskus käsittämättömiä mittasuhteita. Taloyhtiöiden hallituksissa istuneet tietävät kyllä.

Aloittajan omat kommentit olivat ihan asiallisia ja on ymmärrettävää kuinka ikävältä jatkuvat eit ja etenkin vastausten puuttuminen voivat tuntua. Heidänkin etu olisi asiallinen keskustelu.
#maksuseksionihanaa

Poissa Ronja

  • Siveä Sihteerikkö
  • Sr. Member
  • Galleria (24)
  • Viestejä: 5189
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #88 : Tammikuu 08, 2021, 20:53:44 »
^ Repupyssy juntturissa. Zorbakselta hieno tiivistelmä!
💕”Viimeiseksi sanaksi on suudelma paras”💕

Poissa eskot

  • Newbie
  • Viestejä: 11
  • * Kelpo kaveri
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #89 : Tammikuu 08, 2021, 22:29:02 »
Onpas tästä tullut ikävä keskustelu. En sitä tarkoittanut keskustelua luodessani. Halusin vain esittäää kysymyksen minulle sopivista palveluntarjoajista. Jos joku ei halua ottaa minua vastaan, se on ihan ok. Minua harmittaa ainoastaan se, että minulle ei suoraselkäisesti kerrota syytä. Osa syistä perustuu vääriin ennakkoluuloihin ja oletuksiin ja ne on helppo oikaista ja järjesteillä, osa taasen (esimerkiksi asennoituminongelma) ovat sellaisia mille ei mitään voi. Koen ikävänä sen kun minulle lopetetaan viestittely kuin seinään ja asia jää auki. Oma liikuntaesteeni on sen verran pieni, ettei se haittaa juurikaan menoa.

Poissa Vieras0147

  • Full Member
  • Viestejä: 233
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #90 : Tammikuu 08, 2021, 22:29:40 »
Eipä tässä ole ollut kysymys juuri muusta kuin aloittaja tullut kysäsee mistä mahtaa johtua, ettei enää vastailla kun mainitsee käyttävänsä pyörätuolia. Siihen sitten  ostajakunta, etteikö kaikki asiakkaat ookkaan tasavertaisia ja oikeutettuja palveluihin, johon toinen osapuoli sitten ettii tekosyitä milloin kämpän takia milloin kokemattomuuden takia milloin naapureiden takia. Tietenkin naapurithan heti ilmoittelevat jonkun myyvän seksiä kun sattuu joku pyörätuolissa tulemaan kylään. Mistä joku ulkopuolinen edes pystyy tietää jonkun myyvään seksiä? Vähän ky tullaan siihen tulokseen, et ”myyn sille, jolle mahdollisesti antaisin muutenkin, mikäli osaisi kysyä.”


Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #91 : Tammikuu 09, 2021, 07:25:56 »
Aloittajalle vinkiksi, että tuolta sivun ylälaidasta löytyy kalenteri, jossa on paljonkin merkintöjä Tampereen alueelle. Jos oikein ajoissa kysyy, voi olla paremmat mahdollisuudet ja ehkä seksityöntekijä ehtii katsella kämppääkin esteettömyyden osalta.

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 306
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #92 : Tammikuu 09, 2021, 10:47:42 »
^Ongelmana ei ollut paikan järjestäminen vaan se, että kun hupakkoon eskot on ottanut yhteyttä, niin sen jälkeen kun on tullut puhe pyörätuolista on kaikki vastaukset loppuneet kuin seinään.
Ongelmana ei ole se etteikö eskot osaisi ottaa yhteyttä.

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #93 : Tammikuu 09, 2021, 10:57:55 »
^ Ratkaisu siihen on ottaa yhteyttä seuraavaan seksityöntekijään. Oliko sulla joku neuvo aloittajalle?

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 306
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #94 : Tammikuu 09, 2021, 11:01:53 »
^Tässä ketjussa on ainakin 2 ellei 3 eri henkilöä kirjoittanut ottavansa pyörätuoliasiakkaita vastaan.
Ehdottaisn ottamaan näihin yhteyttä ennemmin kuin yrittämään ottamaan yhteyttä täysin random hupakoihin.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #95 : Tammikuu 09, 2021, 11:02:57 »
Aloittajalle vinkiksi, että tuolta sivun ylälaidasta löytyy kalenteri, jossa on paljonkin merkintöjä Tampereen alueelle. Jos oikein ajoissa kysyy, voi olla paremmat mahdollisuudet ja ehkä seksityöntekijä ehtii katsella kämppääkin esteettömyyden osalta.
Hyvä pointti, ajoissa kysely voi hyvinkin olla ratkaisu.

Noin yleensä tuohon vastaamattomuuteen, voisi olla ystävällisempää kysyttäessä esimerkiksi sellaista ajankohtaa tai palvelua mikä ei onnistu, vain ilmoittaa että olen pahoillani, tämä ei nyt onnistu. En itse kovin usein ole sellaista saanut. Joskus jos tyttö on kiireinen, en saa sähköposti- tai sms-kyselyihini vastausta ollenkaan. Olen kuitenkin oppinut elämään sen kanssa.

Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa thorath

  • Full Member
  • Viestejä: 306
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #96 : Tammikuu 09, 2021, 11:14:14 »
Noin yleensä tuohon vastaamattomuuteen, voisi olla ystävällisempää kysyttäessä esimerkiksi sellaista ajankohtaa tai palvelua mikä ei onnistu, vain ilmoittaa että olen pahoillani, tämä ei nyt onnistu. En itse kovin usein ole sellaista saanut. Joskus jos tyttö on kiireinen, en saa sähköposti- tai sms-kyselyihini vastausta ollenkaan. Olen kuitenkin oppinut elämään sen kanssa.

Kirjoitin tästä vastaamattomuudesta eräässä ketjussa, että olisi parempi jos saisi edes vastauksen joka saisi ottamaan yhteyttä myöhemmin. Sen kirjoituksen jälkeen alkoi täysi rähinä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 09, 2021, 11:17:36 kirjoittanut thorath »

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #97 : Tammikuu 09, 2021, 11:27:55 »
Ostin huonekaluja muutama kuukausi sitten, toimitus viivästyi, mutta asiakaspalvelu ei ikinä vastannut yhteydenottoihini. Olin yhteydessä erääseen elektroniikkatoimijaan tilatakseni tiettyjä laitteita, kun kysymykseni omainaisuuksista olivat liian spesifejä, myyjä lakkasi vastaamasta. Olisin tilannut Saksasta erään laitteen tarvikeosia isolta toimittajalta, kesken tilausprosessin nämä lakkasivat vastaamasta. Kuulin muuta kautta että valmistajalla on toimitusongelmia. Näitä löytyy, mutta ei niistä suurempaa draamaa kannata järjestää.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #98 : Tammikuu 09, 2021, 12:21:39 »
Siihen sitten  ostajakunta, etteikö kaikki asiakkaat ookkaan tasavertaisia ja oikeutettuja palveluihin, johon toinen osapuoli sitten ettii tekosyitä milloin kämpän takia milloin kokemattomuuden takia milloin naapureiden takia.

Kokemattomuus on ihan oikea peruste, eikä mikään tekosyy. Yleensä kaikilla aloilla on ihan ammattimaista kieltäytyä tarjoamasta palvelua tai palvelemasta jotain ihmisryhmää, jos ei koe omaavansa siihen pätevyyttä.

^Ongelmana ei ollut paikan järjestäminen vaan se, että kun hupakkoon eskot on ottanut yhteyttä, niin sen jälkeen kun on tullut puhe pyörätuolista on kaikki vastaukset loppuneet kuin seinään.
Ongelmana ei ole se etteikö eskot osaisi ottaa yhteyttä.

Ja tässä ketjussa on tullut paljon vastauksia siihen, että mistä vastaamattomuus voi johtua, ja muutama palveluntarjoaja on jopa nimetty vammaisia asiakkaita vastaanottavaksi.

Nyt aloittajalla on entistä paremmat eväät muovata oma yhteydenottonsa sellaiseksi, että siihen tulee todennäköisemmin vastaus. Ei sillä, että aloittajan toiminnassa olisi alun perin ollut mitään vialla, vaan sillä, että toisten toimintaa ei voi muuttaa, ja omaa voi.

Esteettömyys on noussut isoksi kysymykseksi. Eli pyörätuolia käyttävä asiakas voi siis jo aloitusviestissään kertoa, millaista esteettömyyttä ja mahdollista avustusta hän tarvitsee. Incllille menossa voi kertoa, tarvitseeko tapaamispaikan olla maan tasalla, täytyykö olla iso hissi vai mahtuuko tuolin kanssa pieneenkin, miten tapaamisella peseytyminen onnistuu vai peseytyykö asiakas mieluummin kotonaan?

Ja sitten se seksi. Miten asiakkaan vartalo toimii, miten itsenäisesti hän liikkuu tuolista sänkyyn ja sängystä tuoliin? Vai voiko tapaamisella ottaa esim. pelkän suihinoton ja runkkauksen pyörätuolista nousematta? Onko kikkelissä tunto? Nouseeko se pystyyn? Minkälaista seksiä mies haluaa ja voi harrastaa?

Ei tarvitse kirjoittaa mitään omaelämäkertaa, eikä välttämättä kannatakaan, kun pitkät ja inforikkaat kirjoitukset menevät ainakin minun kiirepäivinäni ensimmäisten joukossa "en vastaa"-osioon. Mutta lyhyesti ja ytimekkäästi voi kertoa, millaisia käytännön vaatimuksia vamma asettaa tapaamiselle. Minä ainakin vastaisin tällaiseen aloitusviestiin paljon mieluummin kuin johonkin "moi oon pyörätuolissa otatko vastaan", koska tällaisessa aloitusviestissä näen, että asiakkaan kanssa on helppo kommunikoida, ja hän antaa minulle selkeän mielikuvan tapaamisemme konkreettisesta toteutumisesta ilman, että minun tarvitsee työläästi lypsää jokaista tiedonmurua erikseen irti.

Kun jo aloitusviesti vastaa palveluntarjoajaa mietityttäviin asioihin, niin siihen on pienempi kynnys vastata.
Eläkkeellä.

Poissa sannahunaja

  • Full Member
  • Galleria (4)
  • Viestejä: 146
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Seuralainen pyörätuolilla liikkuvalle
« Vastaus #99 : Tammikuu 09, 2021, 12:24:51 »
Jos on juuri kertonut rehellisesti omasta tilastaan, niin vastaamattomuus epäilemättä ruokkii ikävää tunnetta kelpaamattomuudesta, ja tästä olen pahoillani. Mielestäni ei ole liian työlästä vastata suoraselkäisesti ettei valitettavasti pysty nyt palvelemaan. Tai sitten laittaa jo ilmoitukseensa mahdolliset asiakasrajaukset (jota joillain näkyykin).   

Tästä ketjusta oltaisiin tosiaan voitu saada opettavainen. Mahdollisuus siihen on mielestäni vielä olemassa, jos vain yhdessä niin haluamme :) Sai tämä ainakin minut tekemään pientä itsereflektointia ja muistelemaan, että onhan tässä kyllä tavattu asiakkaita esim. proteesien ja avanteiden kanssa, eikä noissa tilanteissa ole ollut mitään ihmeellistä. Ymmärrän myös nyt, että aiemmin kuvailemassani tilanteessa minua häiritsi enemmän ulkopuolisen ihmisen läsnäolo herkässä ja intiimissä hetkessä kuin itse kysyjän vamma.

Vastaanottopaikkojen erinäiset ongelmat ja muut huomioitavat asiat sujuvaan toimintaan tosin ovat ihan todellisia ja ihmettelen näiden kyseenalaistamista. Varsinkin, jos ja kun ei omata henk.koht. kokemusta reissuhorona olemisesta. Kuunnellaanhan heitä, keillä sitä kokemusasiantuntijuutta on ;)
Hunajata sulle! Ks. kalenterista missä ja milloin 💋