Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Professori Niemen logiikka?  (Luettu 12760 kertaa)

Poissa PeteV

  • Newbie
  • Viestejä: 42
  • * Kelpo kaveri
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #20 : Heinäkuu 13, 2019, 14:24:53 »
"Seksikauppaa selvittänyt akatemiaprofessori Johanna Niemi Turun yliopistosta..."

Johanna Niemen selvitys seksikaupasta (jonka takia kai osittain häntä näissä jutuissa haastatellaan?), on kai se vuoden 2013 dokumentti, joka väsättiin sitä varten kun viimeksi eduskunnassa valmistauduttiin äänestämään ostokiellosta.
Eli käsittääkseni tämä: http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/76492/omso_39_2013_seksikaupan_kohteen_hyvaksikaytto.pdf


Kiitokset tästä, jos ei jaksa kahlata koko paperia läpi niin johtopäätökset sivuilla 116-119 kertoo oleellisen.

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #21 : Heinäkuu 13, 2019, 15:07:49 »
Professorin mielipide tuntuu kyllä aika erikoiselta... Akateemisen tutkimuksen tulisi tarjota tietoa, joka perustuu mahdollisimman korkeatasoiseen tutkimukseen. Eli ajan takaa että tutkijat kun ottavat kantaa yhteiskunnan ilmiöihin virkansa puolesta niin heidän tulisi olla tuon tutkimustiedon airue.
No onpa tyhjää täynnä, voisitko muotoilla uudelleen?

No mutta tottahan toki.

Akateeminen tutkimus on hyvin kirjavaa. Tieteenaloja on laidasta laitaan. Eikä näin ollen tutkimuksen arvioiminen ”laadukkaaksi” tai ”korkea tasoiseksi” ole välttämättä helppoa, etenkin jos ei ole itse perehtunyt ko. tieteenalaan. Eräs mittari tutkimukselle on se kuinka hyvässä vertaisarvioidussa lehdessä se on julkaistu. On jufo luokkia ja impact factoreita. Yliopistojen rahoitus huomio myös sen kuinka hyvissä lehdissä siellä tehty tutkimus on julkaistu. Eli enemmän julkaisuja vaativissa lehdissä tuo enemmän rahaa lafkaan. (Toki kaikki mitä tehdään pyritään saamaan johonkin lehteen. Koska pienikin raha on parempi kuin ei mitään. ) Kaikilla tieteenaloilla on hyviä ja laadukkaita lehtiä, joihin kunnianhimoiset ja hyvät tutkimustulokset ensisijaisesti halutaan saada.
Näin ollen pidän yllättävänä että professori ei käytä kallisarvoisia palstamillimetrejä niiden huippututkimustulosten esittelyyn, joita hän on ollut mukana tekemässä (ja jotka on siis julkaistu huippulehdissä) tai sitten kansantajuista rahvaalle muiden tekemää tämänhetken huippututkimusta (osoittaakseen että on ns. skenessä). Nyt hän viittaa selvitykseen, joka ei käsitykseni mukaan ole vertaisarvioitu eikä täten sen mahdollisia puutteita ole huomioitu (puutteista enemmän kts Venlan kommentti).







Amator

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #22 : Heinäkuu 13, 2019, 22:14:46 »
”On säälittävää, että professori asettaa olat poliittiset tavoitteensa tutkimuksen riippumattomuuden edelle”, kirjoitat, Turskapappa.

Voitko avata, mitä tarkoitat professorin poliittisilla tavoitteilla?
Seksinoston kieltämistä. Professori Niemellä ei ole tutkimuksellista näyttöä kiellon toimivuudesta. Tutkimukset ovat ristiriitaisia tulosten suhteen. Hänen johtopäätöksensä ei voi perustua niihin.

Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #23 : Heinäkuu 13, 2019, 22:17:01 »
Korostan, että en halua enkä suosittelisi seksinostokieltoa Suomeen. Olen kriittinen muista asioista.
Mistä?
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #24 : Heinäkuu 13, 2019, 22:20:59 »
Korostan, että en halua enkä suosittelisi seksinostokieltoa Suomeen. Olen kriittinen muista asioista.
Mistä?

Siitä, että kovasti koulutettua ihmistä nimitellään.

Poissa Caravaani Timo

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1040
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #25 : Heinäkuu 13, 2019, 22:37:09 »
^
Siihen nimittelyyn on ehkäpä omat syynsä ja itse hän leivissänsä on kantava mikäli laukoo suustaan ulos sitä siltaa mitä hän tekee
Oletuksena voisi pitää että hän on kouliintunut 8)

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #26 : Heinäkuu 13, 2019, 22:39:46 »
Me, jotka olimme ns skenessä, jolta ajalta SOn omistajia tutkitaan, olemme kanssarikollisia. Foorumilla rapsattiin tyttöjä, ja jos ei ymmärtänyt että kyseessä valtaosin oli paritettu nainen, on se kyllä kummallista.

Itse lensin ulos foorumilta monta kertaa kun otin esille ihmiskaupan. Ruotsin foorumilta lensin koska käytin sanaa trafficking.

Koko juttu, että foorumi ja ilmoituspuoli olivat mukamas erillisiä, oli säälittävä yritys.

Itse läksin pois tämän vuoden alussa, kun oli aivan ilmiselvä tilanne, jossa x määrä naisia otettin haltuun pkseudulla, ja samalla ilmoitukset vähenivät dramaattisesti.

Professori ei mielestäni ole kaikessa oikeassa, mutta paritus on lopetettava.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #27 : Heinäkuu 13, 2019, 22:43:05 »
^
Siihen nimittelyyn on ehkäpä omat syynsä ja itse hän leivissänsä on kantava mikäli laukoo suustaan ulos sitä siltaa mitä hän tekee
Oletuksena voisi pitää että hän on kouliintunut 8)
No, nimittely on aina heikkous.

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #28 : Heinäkuu 14, 2019, 00:31:55 »
”On säälittävää, että professori asettaa olat poliittiset tavoitteensa tutkimuksen riippumattomuuden edelle”, kirjoitat, Turskapappa.

Voitko avata, mitä tarkoitat professorin poliittisilla tavoitteilla?
Seksinoston kieltämistä. Professori Niemellä ei ole tutkimuksellista näyttöä kiellon toimivuudesta. Tutkimukset ovat ristiriitaisia tulosten suhteen. Hänen johtopäätöksensä ei voi perustua niihin.

Näytöt ovat tuulesta temmattuja,konservatiivisia mielipiteitä joilla muka oikeutetaan seksin myynnin täys kielto. Eli toisin sanoen ei ole missään linjassa todellisuuden kanssa. Asiasta tietämätön ihminen joka yrittää kiillottaa minäkuvaansa kansan keskuudessa.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Caravaani Timo

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1040
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #29 : Heinäkuu 14, 2019, 07:47:52 »
^^
Ei se heikkoutta ole, vaan se on inhimillistä ;)

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #30 : Heinäkuu 14, 2019, 08:46:16 »

Siitä, että kovasti koulutettua ihmistä nimitellään.
En näe koutuksen yhteyttä siihen saako ihmistä nimitellä. En tosin ole itse nimitellyt vaan kyseenalaistanut motiivin.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #31 : Heinäkuu 14, 2019, 08:48:35 »

Professori ei mielestäni ole kaikessa oikeassa, mutta paritus on lopetettava.
Kukahan tuon olisi täällä kiistänyt. Nyt keskustellaan keinoista ja niissä professori Niemi on pihalla. Mikä pahinta, hän sivuuttaa tutkimustuloksia pyrkiessään todistamaan oman kantansa olevan oikea. Akateemisessa maailmassa se on vakava asia ja syö tieteellistä uskottavuutta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2019, 08:53:31 kirjoittanut Turskapappa »
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #32 : Heinäkuu 14, 2019, 08:51:34 »
Me, jotka olimme ns skenessä, jolta ajalta SOn omistajia tutkitaan, olemme kanssarikollisia.
Aika vahva tulkinta. Minä muuten kävin eilen syömässä kebabin. Olen jokseenkin varma, että kebabpaikoissa jossain päin Suomea on töissä orjuuden kaltaisissa olosuhteissa ihmisiä. Toivottavasti ei eilisessä paikassa. Vaan olenko minä ja puoli Suomea kanssarikollinen?
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #33 : Heinäkuu 14, 2019, 09:22:07 »
Tuo Niemi on menettänyt uskottavuutensa keskusteluissa maksullisesta seksistä.

Parittaminen, tai puhuttaisko ennemmin kohtuuttomasta hyväksikäytöstä, pakottamisesta ja ihmiskaupasta on meidän palveluita käyttävien ja myyvien kannalta hyvä poistaa. Parittaminen on kirjoitettu lakiin niin laajasti että kuka voi sanoa että joku ei olisi lain kirjainta tiukasti tulkiten paritettu. Mun mielestä ilmoitusalusta käyttäminen tai sen tarjoaminen ei pitäisi kuulua sen määritelmän piiriin. Olisi kaikkien kannalta hyvä että parittaminen määritettäisiin täsmällisemmin.

Hyvä että näistä keskustellaan, mutta mikä onkaan parempi tapa spoilata jonkun nousevan tähden pisnekset kuin heitellä epäilyjä tämän parituksesta ja hyväksikäytöstä. Huomasin joskus opistolla että uusista ja epävarmoista palveluntarjoajista heiteltiin tällaisia. Tietty nimeltä mainitsematon vanhempi palveluntarjoaja oli useimmiten asialla. Ja olin iloinen että ne kommentit poistuivat nopeasti.



« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2019, 09:24:10 kirjoittanut Azazello »
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #34 : Heinäkuu 14, 2019, 09:52:33 »
Me, jotka olimme ns skenessä, jolta ajalta SOn omistajia tutkitaan, olemme kanssarikollisia.
Aika vahva tulkinta. Minä muuten kävin eilen syömässä kebabin. Olen jokseenkin varma, että kebabpaikoissa jossain päin Suomea on töissä orjuuden kaltaisissa olosuhteissa ihmisiä. Toivottavasti ei eilisessä paikassa. Vaan olenko minä ja puoli Suomea kanssarikollinen?

No tätä sopii miettiä kun tapaa kaksikymppisen kaunottaren sängyssä ja maksaa siitä 60€, tai ostaa kebabin kolmella eurolla, pizzan viidellä. Meillä jokaisellla on mahdollisuus vaikuttaa. Jos se on liian halpa, on taustalla usein rikollisuus.

Poissa Kuningatar Perse

  • Perseiden Kuningatar
  • Hero Member
  • Viestejä: 999
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #35 : Heinäkuu 14, 2019, 10:00:08 »
Kyse voi olla myös siitä, että itsestään epävarma aloittejia hinnoittelee palvelunsa alakanttiin. On hyvä pitää yleistä menoa silmällä paritustapausten varalta, mutta ei tuomita kaikkea heti rikollisuudeksi jos muitakin mahdollisia selityksiä on.
Eläkkeellä.

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #36 : Heinäkuu 14, 2019, 10:30:13 »

No tätä sopii miettiä kun tapaa kaksikymppisen kaunottaren sängyssä ja maksaa siitä 60€, tai ostaa kebabin kolmella eurolla, pizzan viidellä. Meillä jokaisellla on mahdollisuus vaikuttaa. Jos se on liian halpa, on taustalla usein rikollisuus.
En minä Suomessa ole maksanut 60 euroa parikymppisestä kaunottaresta tai syönyt kolmen euron kebabia. Maksoin eilen 9,50 €. En nyt oikein ymmärrä vastaustasi. Väitit meidän kaikkien ”piireissä olleiden” olleen kanssarikollisia.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2019, 10:32:20 kirjoittanut Turskapappa »
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Vieras0003

  • Jr. Member
  • Viestejä: 53
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #37 : Heinäkuu 14, 2019, 10:52:22 »
Me, jotka olimme ns skenessä, jolta ajalta SOn omistajia tutkitaan, olemme kanssarikollisia. Foorumilla rapsattiin tyttöjä, ja jos ei ymmärtänyt että kyseessä valtaosin oli paritettu nainen, on se kyllä kummallista.

Itse lensin ulos foorumilta monta kertaa kun otin esille ihmiskaupan. Ruotsin foorumilta lensin koska käytin sanaa trafficking.

Koko juttu, että foorumi ja ilmoituspuoli olivat mukamas erillisiä, oli säälittävä yritys.

Itse läksin pois tämän vuoden alussa, kun oli aivan ilmiselvä tilanne, jossa x määrä naisia otettin haltuun pkseudulla, ja samalla ilmoitukset vähenivät dramaattisesti.

Professori ei mielestäni ole kaikessa oikeassa, mutta paritus on lopetettava.

Älä itke Iines. Sinä käytit vuosia wörkkiä hyväksesi, kuin tein minäkin.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #38 : Heinäkuu 14, 2019, 11:03:54 »
Nimara, No näinhän kirjoitin jos luet.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 14, 2019, 11:13:58 kirjoittanut Aurora Mature »

Poissa Vieras0003

  • Jr. Member
  • Viestejä: 53
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Professori Niemen logiikka?
« Vastaus #39 : Heinäkuu 14, 2019, 11:10:53 »
No moikka kanssarikollinen sitten.