Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: In English - englannin kieliset asiakkaat  (Luettu 1327 kertaa)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
In English - englannin kieliset asiakkaat
« : Joulukuu 15, 2020, 16:33:10 »
Muokkasin naapurin ilmoitustani ja toistaiseksi pidättäydyn muista kuin riittävän hyvää suomea puhuvista asiakkaista.

Miksi tein näin, vaikka minulla on jopa akateemisiin enkunkielisiin teksteihin kääntämisen ja tulkkaamisen tajua?

En halua ottaa turhia turvallisuutta ja terveyttä vaarantavia riskejä ennen vaginoplastiaa, joka voi olla jo lähikuukausina, mutta hitaammankin korona-arvion mukaan vuoden sisään suunnilleen. Kielimuuri voi altistaa ongelmallisille väkivaltatilanteille, kun joku ei ollut lukenut ilmoitustani tai ymmärtänyt sitä, ja joudun sen takia mukiloiduksi.

En sano, etteikö turvallisuusuhkia voi tapahtua myös kantasuomalaistenkin kanssa ja hyvin suomea puhuvien, mutta tilastollinen todennäköisyys kielellisen väärinymmärryksen riskille on korkeampi, vaikka kommunikoisin itse omasta mielestäni riittävän sujuvaa englantia. Olen vain vuoden aikana seurannut tilastoiden päässäni suhteellista määrää riskitapausten kannalta. Ehkäpä vaginoplastian ja sen riittävän toipumisajan jälkeen uskallan kokeilla taas yhteenkuuluvuutta muidenkin kuin suomea puhuvien kanssa, koska tuen kaikkia kansallisuuksia ihonväristä riippumatta periaatteessa muuten. Hitot siitä, jos jään tulotasoltani vähemmälle huomiolle, mutta raha ei kaikessa aina olekaan se tärkein juttu. ;D

Ja tämä keskustelunavaus on tarkoitettu pohtimaan muidenkin kollegojen mietteitä ja kokemuksia, sillä kaikki vain eivät välttämättä syystä tai toisesta halua ottaa muita kuin suomenkielisiä asiakkaita syystä tai toisesta. Minulla kokemukset ovat osoittaneet mitä ovat ja jollakulla toisella saattaa olla myönteisiä kokemuksia huonosti suomea puhuvilta ja englanniksi kommunikoivilta asiakkailta.

Eikä keskustelunavauksesta kannata liioin vetää yksioikoisen turhannäköisiä syypäätelmiä. Todennäköisesti joku ehti jo ajatella, että tämä liittyisi johonkin kansallisuuden ihannointiin, jonka harjoittajiin suhtaudutaan meikäläisen vihreissä piireissä antifasistisesti. Joo, meinasin lähteä ...en vastaiseen mielenosoitukseen tuossa hiljakkoin joulukuun alussa, mutta kokoontumisrajoitukset estivät tuon maukkaan tilaisuuden. Ehkäpä joskus myöhemmin saan liput ja banderollit kädessä ilmaista mitä mieltä kyseisestä nationalistisesta asenteesta ja heidän kannattajistaan antifasistisena taiteilijasieluna olen. :inlove:

Suomenmaa ei edelleenkään ole välttämättä paras maa, jos verrataan tilastollisesti eri maita eri muuttujien ja mittareiden mukaan ja laajennetaan yksitoikkoista näkökulmasidonnaisuutta. Täällä on hyvät puolet sekä heikkoudet ja jos niitä ei kestä, saa lähteä halutessaan toisiinkin maihin (esim. Portugaliin, Dameihin, Japaniin jne., joita pidän myös hyvinä ja asuinkelpoisina maina).
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2020, 16:35:30 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (119)
  • Viestejä: 3037
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: In English - englannin kieliset asiakkaat
« Vastaus #1 : Joulukuu 15, 2020, 20:42:58 »
Mulla on muutama englanninkielinen vakkari, joten se ei ole totaalinen este, tosin mä toiseen ketjuun jo kirjoitinkin että ns. seula on kovempi jos yhteydenotto tulee muulla kuin kotimaisella.
Ja, mä tarjoan pääosin normiseksi/GFE palveluita, niin väärinkäsitysten mahdollisuus on jonkin verran pienempi kuin esim. erikoisemmissa kinky/fetissi-jutuissa.

Jokin yhteinen kieli näissä hommissa on kuitenkin hyvä olla, vaikka tiedän kokemuksesta (Norja), että tätä duunia voi toki tehdä niinkin ettei sitä yhteistä kieltä ole. Ei se vaan niin hauskaa ole silloin. Ja sitten mennään hyvin peruspanolla. Tai noh, kyllä mä sujuvasti kuuntelen mitä kieltä tahansa ;D
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Kuopiossa su-ma 12.-13.5.!

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2214
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: In English - englannin kieliset asiakkaat
« Vastaus #2 : Joulukuu 15, 2020, 21:51:59 »
englanninkieliset - viittaus otsikkoon
15.5. viimeinen päivä ennen 6 kk reissua. Alaikäraja 35 💃

Poissa Aurora Mature

  • Os. Paulatar
  • Sr. Member
  • Viestejä: 2214
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: In English - englannin kieliset asiakkaat
« Vastaus #3 : Joulukuu 15, 2020, 21:55:39 »
Paljon tulee yhteydenottoja englanninkielisiltä vaikka mulla taitaa lukea että palvelut on suomenkielisille? Minun on liian vaikea eritellä Aalto-yliopiston väitöskirjan tekijä jostain muusta, ja olen ratkaissut asian sillä, että otan vastaan vain suomea ja ruotsia puhuvat asiakkaat.
15.5. viimeinen päivä ennen 6 kk reissua. Alaikäraja 35 💃

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: In English - englannin kieliset asiakkaat
« Vastaus #4 : Joulukuu 15, 2020, 21:58:05 »
Joudun olla muiden kuin suomea puhuvien kanssa nykyään varovaisempi (ainakin nyt ennen vaginoplastiaa, jotta säilyn varmasti leikkauskelpoisena), koska ikävät kokemukset hieman järkyttivät aiemmin ja mustelmia ei ole kiva saada... ;D

Yksi hyvä juttu myös: ohareita tekevien häiriköiden määrä on pysynyt pienempänä. Tulin havainneeksi myös tähän liittyen sen, että suhteellisesti enemmän häirikkö- ja oharitapauksia tapahtui riskikäytöstilanteiden lisäksi enemmän juuri niillä, jotka joko puhuivat englantia tai heikosti suomen kieltä.

Ja vaikka haluankin ymmärtää, että yksi yhteinen kieli on parhaimmillaan kehonkieli, niin en minä nyt silti lähde tieten tahtoen enää tässä vaiheessa prosessiini kuuluvaa viimeistä leikkausta halua lähteä riskeeraamaan tosiaan perusturvallisuutta ja terveyttä kyseenalaisilla tapauksilla, joiden kesken yhteistä sanallista kieltä ei tunnu löytyvän...

Vaan ennemminkin olisin tässä vaiheessa melko varovainen sen suhteen ketä tästä ulko-ovesta sisälleni päästän. Mutten kuitenkaan liian varovainen; kyllähän sitä kehonkieltä laulaa minun kroppani aina silloin, kun sitä oikeasti joku läheisyyttä arvostava ja naista kunnioittava turska kaipailee... :inlove:
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 15, 2020, 21:59:57 kirjoittanut SielujenRakastelua »