Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Joulu on antamisen juhlaa!  (Luettu 1453 kertaa)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Joulu on antamisen juhlaa!
« : Joulukuu 10, 2020, 19:54:07 »
 :xmas:

Eräs joulumuori, yksi heistä ja rakkaudesta toimialaansa kohtaan, toivottaa tässä vaiheessa oikein makoisia joulun ja ilon päiviä - jouluhan on toden totta antamisen juhlaa ja siitä minä totisesti haluan pitää tänä jouluna huolen. En oikein viime vuoden jouluna asiaa samalla tavalla assosioinut mielessäni ja pahoittelut syvästi siitä, mutta myöhempi vapaa assosiaatio mieleni syövereistä paljasti tämän tosiseikan mahdollisuuden minulle, jos sitä kunnialla ja lämpimän hupsukkaisella omallatunnolla haluan vaalia.

Koronatilanne juu, on mitä on, ja ylilääkärit sun muut saavat tulla tämän joulutoivotukseni jälkeen foorumilynkkaamaan minut alimpaan helvettiin, jos haluavat, kun kehoitan tekemään rakkaudellisia tekoja ja antamisen ihmeitä silloin kun siltä tuntuu ja huvittaa, vaikka ne jalon rakkaudelliset teot vaatisivatkin muutakin kuin näyttöpäätteen tuijottelua. Riskiryhmien ja iäkkäiden kannattaa ilman muuta ehdottomasti edelleenkin varoa, mutta muilla ihmisillä se antamisen juhla nyt muutenkin kuin vain etäkokoustamisessa on vähän niin kuin makuasia... :xmas:

Nyt hevonkuuseen sen kohtuuttoman suuren hysterian vallassa eläminen (vähän hysteriaa koronan takia aina toki saa olla) ja kuunnellaan vaan ennemmin taivasta eli sisintä, kuunnellaan myöskin järkeä, mutta sovitetaan minän tarpeet ja omatunto yhteen, niin tulee rakkaudellista jälkeä kohti hienompaa antamisen juhlaa. Pahoittelut, etten psykologiaa opiskelevana ja paremmista tenttiarvosanoista henkeen ja vereen taistelevana eikun taiteilevana oikein nyt tämän rakentavampaa viestiä ehdi tähän tulla laittamaan ja asettumaan jyrkästi eri mieltä olevien asemaan, mutta muistakaa:

Oikein antoisaa ja makoisaa joulun aikaa ja taikaa! Ja muistakaamme nyt viimeinkin tehdä myöskin niitä joulun taikoja jou-jou :xmas: :-*

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5290
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Joulu on antamisen juhlaa!
« Vastaus #1 : Joulukuu 10, 2020, 21:04:44 »
Kiitoksia. Toivottelen sinulle kovia paketteja. 8)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joulu on antamisen juhlaa!
« Vastaus #2 : Joulukuu 10, 2020, 21:11:31 »
Kiitoksia. Toivottelen sinulle kovia paketteja. 8)

Kiitosta. Täytyy sitten vaan koittaa varoa, etteivät paikat halkea meinaan kovista paketeista ja kun eri kokoisiakin voi randomisti tupaantuliaisiksi tupsahtaa... Ennen kaikkea kuitenkin pidän mielessä, että joulu on antamisen juhlaa! :xmas: :xmas: :xmas:

Poissa Cick

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1253
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Joulu on antamisen juhlaa!
« Vastaus #3 : Joulukuu 12, 2020, 20:56:07 »
Joulu on antamisen juhla, kun itse antaa niin on myös saanti varma.
Esim. Kun antaa hyvää suuseksiä ja nautintoa,niin eipä itsekään ole jäännyt ilman hyvää seksiä;)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Joulu on antamisen juhlaa!
« Vastaus #4 : Joulukuu 20, 2020, 22:36:56 »
Joulu on antamisen juhla, kun itse antaa niin on myös saanti varma.
Esim. Kun antaa hyvää suuseksiä ja nautintoa,niin eipä itsekään ole jäännyt ilman hyvää seksiä;)

Totta! Antamisella on suuri merkitys siinä mitä sinulle annetaan vastineeksi. Jos antamiseen liittyvä asia ei herätä myönteistä assosiaatiota (esimerkiksi asenne, vaikutelma), niin mitä luultavimmin sen pohjalta, että antajalle ei anneta takaisin, voidaan kuitenkin paikata tilannetta. Jos esimerkiksi minä olen aiemmin antanut paskan ensivaikutelman, mitä pyydän parantumattomana ADD-/ADHD-neitosena puolihuolimattomuuteen sorruttuani myöhemmin anteeksi, voin antaa myöhemmin paremmankin vaikutelman itsestäni, että minua ei leimattaisi yksiselitteiseksi kaheliksi huoraksi, joka oletusarvoisesti aina vittuilisi toisinajattelijoille.

Ehkäpä minut voi nähdä sivistyneemmän ja viisautta kohti kurkottavana älykkäämpänä opiskelijana, jolla on pähkähullujakin päiviä luovuusvimmassaan ja joka saattaa hetkellisesti pyllähtää nousten jo seuraavana päivänä uusille uljaammille jaloilleen. Ihmisenä, joka oikeasti on tyytyväinen itseensä ja käyttää tarkoituksenmukaisia hoitokeinoja välillä hajamielisen näköiseen elämäänsä. Naisena, joka on aina omasta optimismistaan katsoen tasan tarkkaan tähdistä kirkkain suihinottaja, mutta vielä vastuullisempi rakastelun ammattilainen, jos yhtään teidän ylhäisyyttänne turskaa kiehtoisivat nämä perseilevän ihanat & tuoreet kuvat. :-*

Summasummarum: Näkökulman korjaus ilman muuta kannattaa, jos pessimistinä petyit aina meihin toisinajattelijoihin, jollaisten optimistien joukkoon minä taas kuulun. Ja jos sen pessimismin takia oli kivaa haukkua muita, kunnes halu nähdä omassa asenteessaan positiivisempaa ajattelua itseensä kasvattaa kyllä sitä myöskin muihinkin.

Ehkäpä minäkin näen ja jos en heti, niin ainakin haluan nähdä, muut ihmiset yleisesti hyvinä ihmisinä, puhutaan nyt teistä turskista, opiskelutovereista tai ihan jostain muusta. Minä en pääsääntöisesti myönnä puhuneeni ihmisistä paskaa nykyisessä elämässäni sisäisen moraalinvartijan, omaan päättelyyn vahvemmin tukeutuvan omantuntoni takia. Joten en kai itsekään toivoisi samanlaista antamista vastalahjaksi, vaan myötätuntoa, kunnioitusta ja arvostusta siitä, että on erilainen, mokaileekin satunnaisesti ja on kuitenkin kiitollisin mielin oman elämänsä optimisti, joka ei tullut pilaamaan omaa terveyttään saati tappamaan itseään tai ketään muita, vaan ennemminkin pitämään huolta terveydestään, ongelmanratkaisulla oppimaan ja kehittymään lisää sekä tietenkin tekemään muita arjen ja juhlan taikoja. :kiss:

Antakaa tekin parempi kuva itsestänne, niin suuremmalla myötätunnon eleellä teillekin annetaan. Opetelkaa ajattelemaan valmiin informaatiotulvan keskellä omilla aivoillannekin ilman, että nielaisette sellaisenaan kaiken leivän, jossa voi olla ruotoja. Välittäkää toisistanne huolehtien, niin teitäkin ravitaan! ❤️💋
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2020, 22:47:40 kirjoittanut SielujenRakastelua »