Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä mietit tänään?  (Luettu 988926 kertaa)

Poissa Stan

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5345
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4960 : Kesäkuu 15, 2021, 21:52:11 »
Perjantain duoa Turussa - vihdoin!! 😍 Ja ensi viikon Tampere & Helsinkiä 💖💖 Oon lomaillut itseni mökkihöperöksi, niin on hyvä lähteä taas vähän ihmisten ilmoille 🙃


Millaista olis panna mökkihöperöä 🤔 Tässä tapauksessa varmaan aikas mukavaa 😊

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5168
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4961 : Kesäkuu 15, 2021, 21:59:53 »
Onko Ronja nukahtanut useammaksi päiväksi sinne aurinkoon? 🤔
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4962 : Kesäkuu 15, 2021, 22:01:59 »
Jäin miettimään tuota koulutusasiaa. Vittu kun sillä ei ole oikeasti mitään merkitystä. Koulutus on täydentävää tukemaan sinun omia kykyjäsi, halujasi ja vahvuuksiasi. Koulutus on parasta kun olet ollut alalla noin 5 vuotta. Muuten se tyhmentää.

Tilasin kerran kiire avuksi erään insinöörin. Laskutus 100€/h + alv. Tämä kyseinen henkilö soittaa minulle ja sanoo: "tuli tällainen ongelma, mitä tehdään?". Voi vittu ku minä en maksa satasta tunti ihmisille siitä, että ne kysyy minulta, että: "mitä tehdään?". Minä maksan siitä, että kun tulee ongelma, niin he sanovat: "tuli ongelma, esittäisin, että tehdään näin". Sen jälkeen minä joko hyväksyn sen esityksen tai hylkään sen. Jos hylkään niin pallo on minulla ja otan jatkotoimenpiteistä vastuun. Mutta vittu yhtään kertaa kukaan ikinä missään olosuhteissa ei tule minulle sanomaan satasen tuntipalkalla, että: "tuli ongelma, mitä tehdään?".

Juttelin asiasta hänen esimiehensä kanssa heidän henkilöstöravintolansa ruokapöydässä omaan "nollasta sataan alle kahden sekuntin" tyylilläni. Yrityksen muut n.300 työntekijää katselivat kengänkärkiänsä samalla. No, hän sai tietysti kenkää ja ihan oikein olikin. Se ei ollut hänelle sopivaa duunia ja todennäköisesti tekee jotain ihan muuta nykyään mikä onkin hyvä.

Esimies teki myös virheen. Jos hän olisi sanonut, että otatko kouluun tällaisen henkilön? Saat todellisia kuluja vastaan ja ei muuta. Ok, olisin sanonut jos on aikaa. Jos ei ole aikaa niin sitten olisin sanonut ei. Hän laittoi harjoittelijan ammattilaisen palkalla minulle. Ja hän hyvinkin tietää luonteeni ja työmentaliteettini. Työntekijä teki myös virheen kun alkoi tekemään duunia josta hänellä ei ollut mitään hajua. Hän oli varmastikin esittänyt esimiehelleen, että olen ammattilainen kun minulla on tuo koulutuskin.

Kun harjoitetaan pyramidijohtamista niin se tarkoittaa, että yksi johtaa kuutta. Ne kuusi johtaa jokainen kuutta jne. Nyt tämä henkilö oli yksi niistä kuudesta jonka minä olin palkannut ratkaisemaan ilmenneitä ongelmia ja lopputulos oli, että minä tein sen ongelman ratkaisemisen ja se aika oli pois niiltä viideltä muulta jotka odottivat minulta hyväksyntää heidän esille tuomiinsa ratkaisuihin. Ongelma oli sinänsä pieni ja ratkaisin sen alle kolmen minuutin. Mutta kaikkine lounaineen ja ajeluineen ja vitutuksineen se otti aikaa n. 6 tuntia. Kuka vittu korvaa minulle sen 6 tuntia kun toisessa päässä homma seisoo?

Tunnen ja ainakin tiedän paljon vuorineuvoksia ja kauppaneuvoksia joilla on koulutus. Ok, hyvä niin, mutta heillä on se tietty luonne jotta he ovat mitä ovat. Koulutuksen ovat käyneet vain täydentääkseen osaamistaan.

Esimerkki: Voitin hovissa kolmella tuomarilla äänin 3-0 geissin. Vastapuoli oli palkannut asianajakseen oikeustieteiden tohtorin, koska ajatteli, että se ratkaisee kun minulla on koulutetumpi asianhoitaja. Minulla ei ollut kun asianajaja/rakennusinsinööri. Lähtökohtaisesti tällä Pelle The Hermannilla ei ollut mitään jakoa voittaa tapausta, mutta halusi yrittää. Lasku siitä yrityksestä oli hänelle 300 000,00€. Olisin nostanut heti alussa kädet ylös virheen merkiksi jos olisin ymmärtänyt olevani väärässä. Olen tehnyt sitä todella monta kertaa. Selitin hänelle lukuisia kertoja miten tää tulee menemään ja ennen kaikkea miksi. Mutku ei niin ei. Itseasiassa kuulin jälkeenpäin tuomarinkin ihmetelleen, että ei tällä hepulla kyllä hääppöiset mahdollisuudet ole ja hänen asioidenhoitaja ei ainakaan auta asiaa.

Johtajuutta ei voi opettaa. Suomessa on ihan vitusti johtajakoulutuksia ja kaikki ne on yhtä paskoja. Yksi taho lopettikin johtajakoulutuksensa kun kerroin mitä johtajuus oikeasti on.

Esimerkki: Nainen tulee sanomaan, että voinko lähteä kotiin kun on ihan saatanan kovat menkkakivut? Tietysti, mene vaan, tuu huomenna tai ylihuomenna takas. Nämä vitun keskinkertaiset sirkuskoulun johtajat sitten miettivät siinä tilanteessa, että mitähän siellä koulussa opetettiin naisten menkkakivuista? No ei vittu mitään opetettu, se opitaan kotona puolison kanssa ja sen oppii kyllä kun pari päivää seuraillee mitä on menkkaränkkä.

Hyvä johtaja rekisteröi kyseisen naisen kierron takaraivoonsa, että ei tule ainakaan kahden viikon päästä sanomaan samaa.

UGH!

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5290
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4963 : Kesäkuu 15, 2021, 22:59:37 »
Tavutusta. Onko
bi-o-lo-gi-a
vai
bio-lo-gi-a

Kielikorvani sanoo ylempää mutta suomenkieliseen sanaan "bio" ei tule taviviivaa vaan on yksitavuinen sana. Sanaa bio suomenkielessä ei taida olla, jos on niin se tarkoittaa elokuvaa tms. Auttakaa minua, minulta puuttuu ylempi korkeakoulututkinto ja olen näissä huono.

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4964 : Kesäkuu 15, 2021, 23:09:53 »
Tavutusta. Onko
bi-o-lo-gi-a
vai
bio-lo-gi-a

Kielikorvani sanoo ylempää mutta suomenkieliseen sanaan "bio" ei tule taviviivaa vaan on yksitavuinen sana. Sanaa bio suomenkielessä ei taida olla, jos on niin se tarkoittaa elokuvaa tms. Auttakaa minua, minulta puuttuu ylempi korkeakoulututkinto ja olen näissä huono.

Ei oo mullakaa, mutta itse tavuttaisin sen bi-o

Poissa Apunicki

  • Full Member
  • Viestejä: 318
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4965 : Kesäkuu 15, 2021, 23:18:54 »
Tavutusta. Onko
bi-o-lo-gi-a
vai
bio-lo-gi-a

Kielikorvani sanoo ylempää mutta suomenkieliseen sanaan "bio" ei tule taviviivaa vaan on yksitavuinen sana. Sanaa bio suomenkielessä ei taida olla, jos on niin se tarkoittaa elokuvaa tms. Auttakaa minua, minulta puuttuu ylempi korkeakoulututkinto ja olen näissä huono.

Ei oo mullakaa, mutta itse tavuttaisin sen bi-o
Joo noin se on. Googlasin.

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5290
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4966 : Kesäkuu 15, 2021, 23:19:50 »
Tavutusta. Onko
bi-o-lo-gi-a
vai
bio-lo-gi-a

Kielikorvani sanoo ylempää mutta suomenkieliseen sanaan "bio" ei tule taviviivaa vaan on yksitavuinen sana. Sanaa bio suomenkielessä ei taida olla, jos on niin se tarkoittaa elokuvaa tms. Auttakaa minua, minulta puuttuu ylempi korkeakoulututkinto ja olen näissä huono.

Ei oo mullakaa, mutta itse tavuttaisin sen bi-o
Joo noin se on. Googlasin.
Teitkö tekstianalyysin?

Poissa Vieras0282

  • Hero Member
  • Viestejä: 736
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4967 : Kesäkuu 15, 2021, 23:22:00 »
Tavutusta. Onko
bi-o-lo-gi-a
vai
bio-lo-gi-a

Kielikorvani sanoo ylempää mutta suomenkieliseen sanaan "bio" ei tule taviviivaa vaan on yksitavuinen sana. Sanaa bio suomenkielessä ei taida olla, jos on niin se tarkoittaa elokuvaa tms. Auttakaa minua, minulta puuttuu ylempi korkeakoulututkinto ja olen näissä huono.

Tavuja en tunne koska en ole käynyt kouluja suomeksi mutta alempi muoto lienee oikein sillä sana biologia on peräisin Kreikan kielen sanoista bios = elämä ja logos = oppi.

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4968 : Kesäkuu 16, 2021, 01:43:16 »
Mietin, että olis joskus mukava keskustella asiallisesti jonku saarnaajan kanssa joka todella uskoo asiaansa. Se joka uskoo asiaansa, omaa itseluottamusta eikä koe tarvetta hermostua. Yleensä aina kun keskustelee politiikasta tai luoonnosta tai ilmastonmuutoksesta, niin vastapuoli hermostuu. Itse totean useinkin, että: "niinnpäs onkin, olet oikeassa". Kiihkouskovaiset puolustautuvat hyökkäämällä eikä myöntämällä olevansa väärässä. Sen vuoksi esim. ilmastoasioiden eteenpäin meno on niin hidasta kun ilmastoihmiset on niin ärsyttäviä.

Kysytään ihan asiallinen kysymys (tai teenkin siitä oman aiheen)..

Poissa Vieras0185

  • Full Member
  • Viestejä: 416
  • * Tästä on tie vain ylöspäin
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4969 : Kesäkuu 16, 2021, 13:27:41 »
Minkälaista olisi panna kansainvälisellä avaruusasemalla🤔. Onkohan kukaan siellä koskaan kokeillut🙂

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4970 : Kesäkuu 16, 2021, 13:47:38 »
Minkälaista olisi panna kansainvälisellä avaruusasemalla🤔. Onkohan kukaan siellä koskaan kokeillut🙂

Vittumainen olis ainakin heittää mällit naamalle

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4971 : Kesäkuu 16, 2021, 13:53:59 »
Minkälaista olisi panna kansainvälisellä avaruusasemalla🤔. Onkohan kukaan siellä koskaan kokeillut🙂
Vittumainen olis ainakin heittää mällit naamalle
Aiheuttaisko mällien heitto työntövoiman mikä saa äijän poistumaan hyvällä syyllä joutumatta selittelemään sen jälkeen.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4972 : Kesäkuu 16, 2021, 14:30:58 »
Minkälaista olisi panna kansainvälisellä avaruusasemalla🤔. Onkohan kukaan siellä koskaan kokeillut🙂
Vittumainen olis ainakin heittää mällit naamalle
Aiheuttaisko mällien heitto työntövoiman mikä saa äijän poistumaan hyvällä syyllä joutumatta selittelemään sen jälkeen.

Eikös rakettimoottorin ja suihkumoottorin ero ole se, että rakettimoottori toimii sykäyksillä? Jos näin, niin sitten toimisi. OffTopic, mutta hevosilla toimii silleen, että kun ori on astunut niin se potkaisee tammaa kylkeen, että alahan mennä siitä

Poissa joey_t

  • Sr. Member
  • Viestejä: 5290
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4973 : Kesäkuu 16, 2021, 15:31:34 »
on meillä sauna viina ja kirves :weightlifting:

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4974 : Kesäkuu 16, 2021, 15:43:19 »
Minkälaista olisi panna kansainvälisellä avaruusasemalla🤔. Onkohan kukaan siellä koskaan kokeillut🙂
Vittumainen olis ainakin heittää mällit naamalle
Aiheuttaisko mällien heitto työntövoiman mikä saa äijän poistumaan hyvällä syyllä joutumatta selittelemään sen jälkeen.

Eikös rakettimoottorin ja suihkumoottorin ero ole se, että rakettimoottori toimii sykäyksillä? ...

Ainakin se ero toiminnassa on että suihkumoottori ottaa happea ympäriltään (ilmasta). 😊
Amator

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4975 : Kesäkuu 16, 2021, 16:14:04 »
Minkälaista olisi panna kansainvälisellä avaruusasemalla🤔. Onkohan kukaan siellä koskaan kokeillut🙂
Vittumainen olis ainakin heittää mällit naamalle
Aiheuttaisko mällien heitto työntövoiman mikä saa äijän poistumaan hyvällä syyllä joutumatta selittelemään sen jälkeen.

Eikös rakettimoottorin ja suihkumoottorin ero ole se, että rakettimoottori toimii sykäyksillä? ...

Ainakin se ero toiminnassa on että suihkumoottori ottaa happea ympäriltään (ilmasta). 😊

Nii ja käyttää sitä happea työntövoimaan. Rakettimoottori perustuu räjähdyksiin (mällit) joka syöksillä työntää eteenpäin. Nyt meni kyllä rakettitieteeks enkä oo ihan omalla mukavuussektorilla😁

Poissa vesa75

  • Full Member
  • Viestejä: 153
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4976 : Kesäkuu 16, 2021, 17:31:12 »
Ekan puolen vuoden hupakoinnit hoidettu. Välitilinpäätös parista koetusta oharista huolimatta ehdottomasti positiivinen. ”Käytä riittävästi rahaa naisiin ja alkoholiin. Loput voit tuhlata” (vanha suomalainen sananlasku)
Herrasmies henkeen ja vereen

Poissa Ppelto

  • Sr. Member
  • Galleria (2)
  • Viestejä: 2443
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4977 : Kesäkuu 16, 2021, 20:42:00 »
Miksi peurat osuu aina prätkä reissuilla eteen, mutta ei autolla. Tämäkin peura oli eksynyt asuinalueelle, siis ihan väärässä paikassa
Feel so good...

Poissa Vieras0240

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2999
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4978 : Kesäkuu 16, 2021, 21:30:21 »
Mietin ku Microstrategy ilmoitti ottavansa 500 miljoonaa lainaa ostaakseen Bitcoineja, niin markkina-arvo yhtiöllä nousi ilmoituksen jälkeen 15% eli 900 miljoonaa. Se tienas 400 miljoonaa tuolla ilmoituksella ja voi jättää kai ne Bitcoinit vaikka ostamatta (tai kai siitä jo syytteet tulis). On täällä paljon Aku Ankka rahaa maailmassa

Poissa MariaEnkeli

  • Sr. Member
  • Galleria (3)
  • Viestejä: 5168
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mitä mietit tänään?
« Vastaus #4979 : Kesäkuu 16, 2021, 22:25:35 »
Voiko profiilikuvaksi laittaa pillun vai onks se liian horoa 🤔
Pk-seutu

Lujan lempeä, varman hempeä, sydäntä ja järkeä. Avoimen salaperäinen, sovelias, siveetön,hallitusti hillitön,tunnollinen, kevytmielinen on kokonainen nainen.