Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sihteeriopiston uutisia  (Luettu 19314 kertaa)

Poissa Ilotikku

  • Full Member
  • Viestejä: 478
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #40 : Heinäkuu 13, 2019, 21:27:51 »
Sexwörkin suhteen ensimmäiset epäilykset heräsivät, kun aloin ihmettelemään sen teknistä toteutusta. Junnuna olin luonnollisesti vähän ylivarovainen sen suhteen mihin tietoni valuvat, joten pureuduin Vbulletin-alustan ominaisuuksiin ja niihin käsittämättömiin kilkkeisiin, joita ylläpito oli asentanut helpottaakseen työtään. Yksi mielenkiintoisimmista asioista oli se, että Vbulletin ei tarjoa oikeastaan minkäänlaista tietoturvaa ja muutenkin sivu oli http-protokollan päällä eli tieto oli salaamatonta myös serveripäässä. Erillisellä kilkkeellä ylläpito pystyi lukemaan mm. yksäreiden sisällöt. Tai oikeastaan kuka tahansa pystyi kuka nyt sattui pääsemään käsiksi Wörkin pannuihin. Ehdotin ylläpidolle siirtymistä https-protokollaan, jotta saataisiin edes jotain tietoturvaa, mutta vastauksena sain lähinnä vittuilua ja epäilyksiä siitä, että olen hakkeri. Siitä hetkestä alkoi munankuorilla tanssiminen ylläpidon kanssa ja omat epäilykseni siitä, ettei ylläpidolla välttämättä ole puhtaita jauhoja pussissaan, koska ovat noin herkkänä noin mitättömästä ja helposti korjattavasta asiasta.

Mutta tikulla silmään sitä, joka tietoturvattomia saitteja muistelee. Täällä tuntuu olevan pakka jo merkittävästi paremmin kasassa. ;)

Muuten oikein, mutta https ei auta kuin salaamaan liikenteen käyttäjän selaimen ja palvelimen välillä. Sillä ei saa palvelinpäähän piirunkaan verran enempää turvallisuutta tietojen yksityisyyden osalta. Jos ylläpito haluaa nähdä privaviestit jne, niin se myös onnistuu suoraan sieltä tietokannasta, myös tällä foorumilla.

Kirjoitin tuon vähän vituilleen, sori. Ymmärsin, että ne kilkkeet, joita ylläpito käytti viestien lukemiseen olivat client-pään softaa ja tarttuivat http-viesteihin eivätkä niinkään tietokantoihin. Ylläpito oli käsittääkseni monessa tasossa ja siitä esim. moderoinnilla ei välttämättä ollut asiaa tietokantoihin, minkä takia tuollaisia kilkkeitä käytettiin. Kehotus siirtyä https:ään oli ehkä siksi turhan herkkä alue. Mene ja tiedä.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #41 : Heinäkuu 13, 2019, 21:50:36 »
Näin.
Onhan näitä oikeudessa aikaisemminkin puitu, eli mikä on sivujen ylläpitäjien tuomio jos mahdollistavat rikollisen toiminnan sivujen kautta.
Tuossa voisi kuvitella ratkaisevaa olevan millainen näyttö on että ovat olleet tietoisia. Nyt hieman jutuista saa käsityksen että ovat tuosta ehkä enemmänkin hyötyneet kuin ns. normimaksut, niin aika heikoilla on silloin selitys ettei me tehty mitään muuta kuin ylläpidetty sivuja. Sitten tietysti pystyvätkö jotenkin osoittamaan että olisivat koittaneet aktiivisesti kitkeä rikollisen toiminnan pois sivuilta, toimineet poliisin kanssa hyvässä yhteistyössä yms.
Tuosta ei nyt vaan mitenkään jää fiilis että olisi virkavallan kanssa hyvässä yhteistyössä toimittu, ne yhteistyötahot vaikuttaa löytyvän enemmänkin toisesta suunnasta.

Siis mitä halusit sanoa? Mitä on puitu oikeudessa aikaisemmin?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2019, 21:55:24 kirjoittanut Mummo »

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #42 : Heinäkuu 13, 2019, 22:02:21 »
Siis mitä halusit sanoa? Mitä on puitu oikeudessa aikaisemmin?

Verkkosivujen ylläpitäjien osallisuutta rikokseen, kun ovat pyöritäneet sivuja jotka mahdollistaneet lakeja rikkovan toiminnan.
Esim. nyt vaikka ekoja jotka itse muistan niin Napster.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #43 : Heinäkuu 17, 2019, 18:26:41 »
Yle kirjoittaa tänään lisää suomalaisista epäillyistä:
https://yle.fi/uutiset/3-10882000

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #44 : Heinäkuu 17, 2019, 18:33:03 »
Yle kirjoittaa tänään lisää suomalaisista epäillyistä:
https://yle.fi/uutiset/3-10882000

No oli vaan ajan kysymys kun teknologiapuolikin paljastetaan. Tämän suuruiseen toimintaan pitää olla lahjakas toimija.

Jännittävää.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #45 : Heinäkuu 17, 2019, 18:37:56 »
^20€/päivä/ilmoitus. Kertyyhän siitä vuosien mittaan

Olihan siellä aikoinaan paritettu alaikäinen suomalais tyttökin moderaattorina.

Sikälimikäli tiedän ja ymmärrän yhtään mitään, niin tytön nikillä toimi SOlla hänen hyväksikäyttäjänsä, UEF-lehtori, tilastotieteen tentaattori (minunkin). Ihmettelin aikani että miten kaksikymppinen seksinmyyjä on niin analyyttinen ja looginen, matemaattisesti lahjakas. Ajattelin että voi tyttö parka, eikö kukaan ole huomannut sun potentiaalia.

Siellä häärikin tämä julma väkivaltainen, despoottinen, akateeminen väkivaltarikollinen.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #46 : Heinäkuu 17, 2019, 19:24:08 »
Olihan siellä aikoinaan paritettu alaikäinen suomalais tyttökin moderaattorina.

Mä en usko ollenkaan, että moderoinnissa olisi ollut sen enempää alaikäisiä kun paritettujakaan tyttöjä. Että kyllä pojat on siellä pitäneet langat kokonaan omissa käsissään.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Vieras0370

  • Full Member
  • Viestejä: 401
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #47 : Heinäkuu 17, 2019, 19:38:20 »
Jotenkin vaikea uskoa, että noinkin ammattimaisessa toiminnassa olisi otettu moderaattoriksi joku sekopää pikkutyttö.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #48 : Heinäkuu 17, 2019, 19:40:45 »
Ei tuo nikki ollut ollenkaan sekopää pikkutyttö, vaan luontevasti seksinmyynnistä naisen näkökulmasta keskusteleva hullu mies. Ei ylläpidolla ollut hajuakaan sen miehen tekemisistä. Mies puhui niin uskottavasti, että kuulema (en tuosta tiedä) päätyi myös ylläpitoon. On kyse erittäin älykkäästä ihmisestä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2019, 19:43:42 kirjoittanut Aurora Mature »

Poissa Vieras0004

  • Newbie
  • Viestejä: 29
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #49 : Heinäkuu 17, 2019, 19:56:54 »
Ekaks tyttö/taustaäijä oli juttujen mukaan chatin apumode, sitten chatin vastaava mode, sitten koko foorumin mode ja nyt tiedot kertovat että tämä oli sivuston ylläpidossa. Tämähän kehittyy jännittäväksi. Ennen kuin vuosi loppuu tämä varmasti oli luotettavien tietojen mukaan koko kuvion taustalla oleva henkilö.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #50 : Heinäkuu 17, 2019, 20:10:00 »
^Niin jännää että meinaa tulla pissat housuun. Kohta varmaan olen itse pääpiru pääpirun paikalla.  ;D
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #51 : Heinäkuu 17, 2019, 20:11:47 »
Ekaks tyttö/taustaäijä oli juttujen mukaan chatin apumode, sitten chatin vastaava mode, sitten koko foorumin mode ja nyt tiedot kertovat että tämä oli sivuston ylläpidossa. Tämähän kehittyy jännittäväksi. Ennen kuin vuosi loppuu tämä varmasti oli luotettavien tietojen mukaan koko kuvion taustalla oleva henkilö.

Kaikkea näitä hän ehkä on ollut, oletettavasti paitsi koko kuvion taustalla oleva henkilö (missä noin on väitetty?). Mutta ”hän” ei ole ollut nuori seksinmyyjä, vaan nuoren naisen julma hyväksikäyttäjä, jonka tarinalankaan SO lankesi. Tämä on minun oletukseni, koska tunnen tyypin opettajana, ja sisäinen karmiva olo hänen seurassaan voisi, siis voisi, selittyä tällä julmalla mielenalalalla.
Erittäin harva n kaksikymppinen argumentoi ja reflektoi kuten tämän tytön nikki teki. Ihmettelin sitä pitkään, surin loogisesti ja matemaattisesti lahjakkaan naisen hutsuelämää. No, siellä oli akateeminen, matemaattinen julmuri takana.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2019, 20:20:34 kirjoittanut Aurora Mature »

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #52 : Heinäkuu 17, 2019, 20:18:38 »
Minä olen koko ajan ollut siinä käsityksessä, että ko. nimimerkki oli pelkkä chattimoderaattori, ei sen enempää.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2019, 20:20:17 kirjoittanut Tibenius »

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #53 : Heinäkuu 17, 2019, 20:21:18 »
Minä olen ollut siinä käsityksessä, että keskustelin hänen kanssaan vuosia, kun molemmat olimme hutsuja Kuopiossa.
Ja ihmettelin nuoren loogista ja matemaattista keskustelukykyään.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2019, 20:32:04 kirjoittanut Aurora Mature »

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #54 : Heinäkuu 17, 2019, 20:34:18 »
Minä olen koko ajan ollut siinä käsityksessä, että ko. nimimerkki oli pelkkä chattimoderaattori, ei sen enempää.

Etkö siis muista missään vaiheessa törmänneesi SOn keskusteluissa vuolaasti esiintyneeseen nuoreen, Savossa toimivaan naiseen, jonka nikki alkoi ei kovin tavallisella suomalaisella kirjaimella?

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #55 : Heinäkuu 17, 2019, 20:36:33 »
^ kaikki tuon tapauksen muistaa. joillakin on vaan sopivasti valikoiva muisti. ;D
"Puolivallaton Leskimies"

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #56 : Heinäkuu 17, 2019, 20:41:34 »
Paljoa tekisi mieli pohtia asian tiimoilta, mutta mulla menee miinukselle tätä vauhtia. Melkein jokainen SO postaus on tuonut miinusta. Joku ei tykkää.

Mikä mättää, kellä?

Melkein jokainen SO-postaus tuo miinuksia.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #57 : Heinäkuu 17, 2019, 20:51:30 »
Minä olen koko ajan ollut siinä käsityksessä, että ko. nimimerkki oli pelkkä chattimoderaattori, ei sen enempää.
Näin mäkin sen muistan. Foorumimoderointiin, ylläpitoon tai taustavaikuttajiin kuulumista hieman epäilen. Mikä vaan voi tietysti olla mahdollista, mutta en oikein usko tällaisia epämääräisiä vihjailuja.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15207
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #58 : Heinäkuu 17, 2019, 20:52:28 »
Minä olen koko ajan ollut siinä käsityksessä, että ko. nimimerkki oli pelkkä chattimoderaattori, ei sen enempää.
Nimenomaan nimimerkki. Jostain muistelisin lukeneeni, että nimimerkkiä käytti myös tämä tuomittu.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #59 : Heinäkuu 17, 2019, 21:12:07 »
Minä olen koko ajan ollut siinä käsityksessä, että ko. nimimerkki oli pelkkä chattimoderaattori, ei sen enempää.
Nimenomaan nimimerkki. Jostain muistelisin lukeneeni, että nimimerkkiä käytti myös tämä tuomittu.

Saman nimimerkin kanssa kommunikoin pitkät ajat, kun molemmat olimme kuopiolaisia hutsuja. Ei se nikki tyhjästä tullut, nikillä oli jonkinlainen foorumimenneisyys mm mun kanssa erinäisistä asioista vääntämisessä-

Juuri näin. Nimimerkkiä käytti tuomittu.

* Miinukset lisääntyy.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2019, 21:14:43 kirjoittanut Aurora Mature »