Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sihteeriopiston uutisia  (Luettu 19317 kertaa)

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #20 : Heinäkuu 10, 2019, 23:25:37 »
^20€/päivä/ilmoitus. Kertyyhän siitä vuosien mittaan

Olihan siellä aikoinaan paritettu alaikäinen suomalais tyttökin moderaattorina.

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #21 : Heinäkuu 11, 2019, 00:09:17 »
Keltaisten sivujen sokaisemana, en itsekkään aluksi uskonut kaikkia niitä huhuja joita liikkeellä oli. Pikku hiljaa kuitenkin homma kirkastui ja viimeinen varma niitti oli kun sain ohjeet olla puuttumatta feikki ilmoitusten todenperäisyyteen. Sen jälkeen otin hieman happea ja tyydyin vain kirjoittelemaan forkalla ilman ylläpidon provosointia...
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Zachary

  • Newbie
  • Viestejä: 7
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #22 : Heinäkuu 11, 2019, 06:33:29 »
Vuosia ihmettelin tuota "tumman lihan" kauppaa sivustolla. Jotain oli siis pielessä. Ja olihan ne sivut jossain vaiheessa välillä alhaalla, kun tuli tietoa, että tutkitaan asiaa. Vuotta en muista. Häly hälveni parissa viikossa, ja uusi paikka ilmeisesti järjestyi alustalle, missä voitiin avata uudelleen.
Suosin suomalaista rotulihaa

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #23 : Heinäkuu 11, 2019, 06:38:31 »
Mä olin pitkään opistolla jäsenenä, vuodesta 2001 lähtien. Tosin kirjoittelemaan aloin forkalla vasta paljon myöhemmin.

Vuosien mittaan kuulin kaikenlaisia huhuja, olettamuksia ja salaliittoteorioita, mutta en uskonut niitä juttuja. Ihan viime vuosina aloin miettiä, ettei kaikki ehkä ole kuten pitää.  :-\
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #24 : Heinäkuu 11, 2019, 10:21:28 »
Hesari tänään: ”Törkeän parituksen epäillään tapahtuneen Pohjoismaissa.”... ”suomalaisten epäillään syyllistyneen paritukseen nettisivuston ylläpidon perusteella. Heidän ei epäillä itse pyörittäneen mitään perinteistä, organisoitua paritusrinkiä”.

Hommahan on tapahtunut ulkomailta käsin. Saa nähdä menevätkö nämä syytteet läpi. Jutussa toki on muitakin haaroja.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #25 : Heinäkuu 11, 2019, 10:29:10 »
Äh, häslään tässä, luulin että artikkeli on uusi, mutta se olikin eilinen. Vai onko täällä susirajalla Varkaudessa tunteja aiemmin painettu versio?

Otsikko on kuvaava:

”Seksinmyyntisivusto Sihteeriopiston suomalaisia ylläpitäjiä epäillään laajasta kansainvälisestä parituksesta ja rahanpesusta, epäilty rikoshyöty jopa 40 miljoonaa euroa”
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2019, 10:34:15 kirjoittanut Aurora Mature »

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #26 : Heinäkuu 11, 2019, 11:20:59 »
On tuo otsikko yhä. Kyse taitaa olla siitä, että Suomen poliisi tutkii parituksena, Espanjan rahanpesuna. Jälkimmäiseenkin ilmeisesti suomalaisia epäiltyjä. Mistään niksujen maahantuonnista ei kuitenkaan taida olla kyse suomalaisten kohdalla.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #27 : Heinäkuu 11, 2019, 14:01:38 »
Mitä tarkemmin noita tiedotteita luen, sitä enemmän näyttää siltä, että paritussyytteiden osalta kyse on seksipalveluita välittävän palvelimen ylläpitämisestä. Ei siitä, että itse olisi aktiivisesti paritettu, mutta ehkä sallittu parittaminen palvelimen kautta.

Veropetokset tulevat todennäköisesti siitä, että veroja ei toiminnasta ole maksettu. Rikollisjärjestöön kuuluminen taas liittyy Espanjan lakiin. Jos kolme tai useampi ihmistä tekee rikoksen yhdessä, kyse on rikollisjärjestöstä.

Tämä on spekulaatiota, joka perustuu tiedotteisiin. Aika näyttää.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #28 : Heinäkuu 11, 2019, 14:53:41 »
Paljoa tekisi mieli pohtia asian tiimoilta, mutta mulla menee miinukselle tätä vauhtia. Melkein jokainen SO postaus on tuonut miinusta. Joku ei tykkää.

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #29 : Heinäkuu 11, 2019, 15:07:00 »
Ei noilla pointseilla kai oikeasti mitään väliä ole. Itse en edes pysty antamaan kun kirjoitan lähes aina kännykällä.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Antsa

  • Newbie
  • Viestejä: 18
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #30 : Heinäkuu 11, 2019, 16:32:29 »

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #31 : Heinäkuu 11, 2019, 17:06:50 »
Ei noilla pointseilla kai oikeasti mitään väliä ole. Itse en edes pysty antamaan kun kirjoitan lähes aina kännykällä.

No ei oikeesti, mutta anonyymi arvottaminen keskustelualueilla ei koskaan ole johtanut mihinkään hyvään. Ja hyväänhän täällä varmaan pyritään?

Poissa Knarf

  • Jr. Member
  • Viestejä: 76
  • * Kelpo kaveri
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #32 : Heinäkuu 12, 2019, 10:48:58 »
Sexwörkin suhteen ensimmäiset epäilykset heräsivät, kun aloin ihmettelemään sen teknistä toteutusta. Junnuna olin luonnollisesti vähän ylivarovainen sen suhteen mihin tietoni valuvat, joten pureuduin Vbulletin-alustan ominaisuuksiin ja niihin käsittämättömiin kilkkeisiin, joita ylläpito oli asentanut helpottaakseen työtään. Yksi mielenkiintoisimmista asioista oli se, että Vbulletin ei tarjoa oikeastaan minkäänlaista tietoturvaa ja muutenkin sivu oli http-protokollan päällä eli tieto oli salaamatonta myös serveripäässä. Erillisellä kilkkeellä ylläpito pystyi lukemaan mm. yksäreiden sisällöt. Tai oikeastaan kuka tahansa pystyi kuka nyt sattui pääsemään käsiksi Wörkin pannuihin. Ehdotin ylläpidolle siirtymistä https-protokollaan, jotta saataisiin edes jotain tietoturvaa, mutta vastauksena sain lähinnä vittuilua ja epäilyksiä siitä, että olen hakkeri. Siitä hetkestä alkoi munankuorilla tanssiminen ylläpidon kanssa ja omat epäilykseni siitä, ettei ylläpidolla välttämättä ole puhtaita jauhoja pussissaan, koska ovat noin herkkänä noin mitättömästä ja helposti korjattavasta asiasta.

Mutta tikulla silmään sitä, joka tietoturvattomia saitteja muistelee. Täällä tuntuu olevan pakka jo merkittävästi paremmin kasassa. ;)

Muuten oikein, mutta https ei auta kuin salaamaan liikenteen käyttäjän selaimen ja palvelimen välillä. Sillä ei saa palvelinpäähän piirunkaan verran enempää turvallisuutta tietojen yksityisyyden osalta. Jos ylläpito haluaa nähdä privaviestit jne, niin se myös onnistuu suoraan sieltä tietokannasta, myös tällä foorumilla.

Poissa Jansku72

  • Hero Member
  • Viestejä: 552
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #33 : Heinäkuu 13, 2019, 10:12:21 »
Aamulla Ylen klo 9:00 uutisissa oli juttua tosta SW:n paritustapauksesta. Yle oli hommannut taas jonkun yliopistomamman haastateltavaksi ja kovasti tämä kehui Ruotsin täyskieltoa. Oli ilmeisesti hyvä antaa viesti että ihmiset kannattaa kaupata jossain muualla.. ::)

Poissa Vieras0024

  • Hero Member
  • Viestejä: 514
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #34 : Heinäkuu 13, 2019, 10:14:09 »
Aamulla Ylen klo 9:00 uutisissa oli juttua tosta SW:n paritustapauksesta. Yle oli hommannut taas jonkun yliopistomamman haastateltavaksi ja kovasti tämä kehui Ruotsin täyskieltoa. Oli ilmeisesti hyvä antaa viesti että ihmiset kannattaa kaupata jossain muualla.. ::)

Yle TV vai radio?

Löysin, parin minuutin juttu, Yle Areena, Uutiset, uusimmat, la 13.7. 9.05.

Ihminen, jota kutsut yliopistomammaksi, on akatemiaprofessori Johanna Niemi. Ja aivan varmasti tämän SO- casen myötä tulee paine panna seksinmyyntikielto Suomeenkin. Itse en pidä sitä hyvänä.

Mutta korkeasti koulutettua, yhteiskunnasta miljoona kertaa enemmän ymmärtävä kuin sinä, Jansku, (tämä on siis olettamus Janskusta), nimittely yliopistomammaksi on surullista. Tarkoitan että olet surullinen hahmo, nimittely on törkeää.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2019, 10:21:54 kirjoittanut Aurora Mature »

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #35 : Heinäkuu 13, 2019, 10:27:14 »
Aamulla Ylen klo 9:00 uutisissa oli juttua tosta SW:n paritustapauksesta. Yle oli hommannut taas jonkun yliopistomamman haastateltavaksi ja kovasti tämä kehui Ruotsin täyskieltoa. Oli ilmeisesti hyvä antaa viesti että ihmiset kannattaa kaupata jossain muualla.. ::)

No just..  ::)

Mä olen tämän niin monesti sanonut jo opistollakin, että mikään mahti, lait tai muut säädökset maailmassa eivät saa seksinostoa ja myyntiä loppumaan.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #36 : Heinäkuu 13, 2019, 10:35:25 »
Aamulla Ylen klo 9:00 uutisissa oli juttua tosta SW:n paritustapauksesta. Yle oli hommannut taas jonkun yliopistomamman haastateltavaksi ja kovasti tämä kehui Ruotsin täyskieltoa. Oli ilmeisesti hyvä antaa viesti että ihmiset kannattaa kaupata jossain muualla.. ::)

No just..  ::)

Mä olen tämän niin monesti sanonut jo opistollakin, että mikään mahti, lait tai muut säädökset maailmassa eivät saa seksinostoa ja myyntiä loppumaan.

Totta! Mieluummin sallivampaan suuntaan pitäisi mennä. Kaikki kielletty helpottaa rikollisen toiminnan bisnestä.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Vieras0003

  • Jr. Member
  • Viestejä: 53
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #37 : Heinäkuu 13, 2019, 10:48:34 »
Minä niin toivoisin, että pahan mielen välttämiseksi tuo Penttilä upotettaisiin betonipainot jalassa satama-altaaseen ja sitten lopetettaisiin hänestä puhuminen. Puhuminen ja keskustelu hänestä vaan tuo jo haudatut ajatukset mieleen ja haluaisin muistaa vaan ne kivat asiat hienosta sihteeristä.

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #38 : Heinäkuu 13, 2019, 20:27:12 »
Mitä tarkemmin noita tiedotteita luen, sitä enemmän näyttää siltä, että paritussyytteiden osalta kyse on seksipalveluita välittävän palvelimen ylläpitämisestä. Ei siitä, että itse olisi aktiivisesti paritettu, mutta ehkä sallittu parittaminen palvelimen kautta.

Näin.
Onhan näitä oikeudessa aikaisemminkin puitu, eli mikä on sivujen ylläpitäjien tuomio jos mahdollistavat rikollisen toiminnan sivujen kautta.
Tuossa voisi kuvitella ratkaisevaa olevan millainen näyttö on että ovat olleet tietoisia. Nyt hieman jutuista saa käsityksen että ovat tuosta ehkä enemmänkin hyötyneet kuin ns. normimaksut, niin aika heikoilla on silloin selitys ettei me tehty mitään muuta kuin ylläpidetty sivuja. Sitten tietysti pystyvätkö jotenkin osoittamaan että olisivat koittaneet aktiivisesti kitkeä rikollisen toiminnan pois sivuilta, toimineet poliisin kanssa hyvässä yhteistyössä yms.
Tuosta ei nyt vaan mitenkään jää fiilis että olisi virkavallan kanssa hyvässä yhteistyössä toimittu, ne yhteistyötahot vaikuttaa löytyvän enemmänkin toisesta suunnasta.

Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa Ilotikku

  • Full Member
  • Viestejä: 478
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Sihteeriopiston uutisia
« Vastaus #39 : Heinäkuu 13, 2019, 21:27:51 »
Sexwörkin suhteen ensimmäiset epäilykset heräsivät, kun aloin ihmettelemään sen teknistä toteutusta. Junnuna olin luonnollisesti vähän ylivarovainen sen suhteen mihin tietoni valuvat, joten pureuduin Vbulletin-alustan ominaisuuksiin ja niihin käsittämättömiin kilkkeisiin, joita ylläpito oli asentanut helpottaakseen työtään. Yksi mielenkiintoisimmista asioista oli se, että Vbulletin ei tarjoa oikeastaan minkäänlaista tietoturvaa ja muutenkin sivu oli http-protokollan päällä eli tieto oli salaamatonta myös serveripäässä. Erillisellä kilkkeellä ylläpito pystyi lukemaan mm. yksäreiden sisällöt. Tai oikeastaan kuka tahansa pystyi kuka nyt sattui pääsemään käsiksi Wörkin pannuihin. Ehdotin ylläpidolle siirtymistä https-protokollaan, jotta saataisiin edes jotain tietoturvaa, mutta vastauksena sain lähinnä vittuilua ja epäilyksiä siitä, että olen hakkeri. Siitä hetkestä alkoi munankuorilla tanssiminen ylläpidon kanssa ja omat epäilykseni siitä, ettei ylläpidolla välttämättä ole puhtaita jauhoja pussissaan, koska ovat noin herkkänä noin mitättömästä ja helposti korjattavasta asiasta.

Mutta tikulla silmään sitä, joka tietoturvattomia saitteja muistelee. Täällä tuntuu olevan pakka jo merkittävästi paremmin kasassa. ;)

Muuten oikein, mutta https ei auta kuin salaamaan liikenteen käyttäjän selaimen ja palvelimen välillä. Sillä ei saa palvelinpäähän piirunkaan verran enempää turvallisuutta tietojen yksityisyyden osalta. Jos ylläpito haluaa nähdä privaviestit jne, niin se myös onnistuu suoraan sieltä tietokannasta, myös tällä foorumilla.

Kirjoitin tuon vähän vituilleen, sori. Ymmärsin, että ne kilkkeet, joita ylläpito käytti viestien lukemiseen olivat client-pään softaa ja tarttuivat http-viesteihin eivätkä niinkään tietokantoihin. Ylläpito oli käsittääkseni monessa tasossa ja siitä esim. moderoinnilla ei välttämättä ollut asiaa tietokantoihin, minkä takia tuollaisia kilkkeitä käytettiin. Kehotus siirtyä https:ään oli ehkä siksi turhan herkkä alue. Mene ja tiedä.