Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä opiskelet tällä hetkellä?  (Luettu 8233 kertaa)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #20 : Lokakuu 28, 2020, 21:27:32 »
Eikös sitä niin jossakin sanottu, että älykkyydellä ja paremmalla seksielämällä on jonkinlainen yhteys?

Poissa Julia

  • Hero Member
  • Galleria (8)
  • Viestejä: 686
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #21 : Lokakuu 29, 2020, 11:33:28 »
^
Mitä ohjelmointikieltä?

Eniten osaamista Javassa ja R:ssä. Python työn alla.
Helsingissä <3

Poissa Vieras0164

  • Full Member
  • Viestejä: 284
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #22 : Lokakuu 29, 2020, 13:33:03 »
Eniten osaamista Javassa ja R:ssä. Python työn alla.
Python on kiva kieli, jos saisin valita niin käyttäisin sitä palkkani ansaitsemiseen.

Sullahan olisi nimikkokielikin, jota monet tuntuvat kehuvan.


Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #23 : Lokakuu 29, 2020, 14:31:19 »
^
Mitä ohjelmointikieltä?

Eniten osaamista Javassa ja R:ssä. Python työn alla.

Tällä saitilla on useampiakin jotka työstävät pythoneita. Selvästikin suosittu opiskeluaine... 😜

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #24 : Lokakuu 29, 2020, 14:34:23 »

Eniten osaamista Javassa ja R:ssä. Python työn alla.

Kappas ku osuu lähelle :) hienoa muutenkin 👍...Tuolla osaamisella ottajia on. Mä muuten tiedän yhen firman missä olis kivoi kollegoita  :)
Amator

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #25 : Joulukuu 11, 2020, 14:14:51 »
Selailin vanhempia viestejä tässä keskustelussa. Naisystäväni btw osaa Pythonia ym., jos tietojenkäsittelyn maisteri sanoo mitään, mutta minä taas en koskaan siihen vaiheeseen päässyt, kun ei IT-opinnot joskus aikoinaan napanneet eivätkä enää tule. Kuitenkin olen sitä mieltä, että jos ihmiset tänä päivänä opiskelevat ohjelmointikieliä ja tekoälyn periaatteita, sitä tulisi viedä eettiseen suuntaan siten, ettei maapalloa ja sen ekosysteemiä pilattaisi jatkuvalla teknologian kehityksellä ja saastumisella viimeisten luonnonvarojen ja sukupuuttoon kuolevien eläinlajien säilymisen takia. (Anteeksi, kun olen viherpiipertäjä tätä nykyä ja haluan pelastaa maailman paremmalla ympäristönsuojelu- ja ilmastotoimilla kestävään kehitykseen liittyen). :)

Eli: Kuka on valmis kehittämään tekoälyä ekologisempaan suuntaan (on tämän päivän poliittinen kysymys, kun minä sanon niin)...?

Ja omiin opintoihin liittyen havaintoja: Yliopistokokeet on oikeasti todella haastavia välillä, tuli tässä hiljattain taas huomattua. Joutuu niin moneen eri osa-alueeseen tenttivastaamistekniikassa, ydinasioiden mielestä palauttamisessa ja jäsentelyssä, omissa (johto)päättelyissä ja pohdinnoissa sekä käsitteiden määrittelyn mukaan tuomisessa kiinnittämään niin paljon huomiota, että koko 3 tuntia yhtä koetta varten saattaa jäädä yllättävän lyhyeksi. Eikä aina auta, vaikka olisi kuinka hyvät apuvälineet käytössä. Se mitä lukiossa ei jaksanut opetella, eli tenttivastaamista, joutuu nyt aikuisiällä opettelemaan. ;D

Ja arvostelu on tiukempi akateemisella tasolla kuin lukiossa, eli lukion hyvä esseevastaus on enintään tyydyttävää tasoa yliopistoissa. Hylsy voi tulla, vaikka yhdessä tehtävässä kirjoittaa kolmisivuisen esseen, muttei tuo riittävästi asiaa toisessa tai kolmannessa tehtävässä tentaattorin mukaan. Silti sain viimeisestä esseekysymyksiin kokonaan perustuvasta tentistä psykologiassa tyydyttävän arvosanan, mutta olen siihen tyytyväinen ja kovan työn takana.

Eikä se arvosana aina edes mittaa omaa osaamistasoa. Saatan olla lukenut kymmeniä tunteja viikossa ja omaksunut asioita, mutta niiden toteen näyttäminen, mitä oikeasti on oppinut, on välillä todella haastavaa just tällaiselle ADD/ADHD-potilaalle.

Tulkaapa itse tekemään joskus huviksenne samanlaisia yliopistotason tenttejä, niin tiedätte sitten, mistä oikein puhun. Mutta itsetuntoanne ja omaa osaamistasoanne älköön kukaan määrittäkö vain jonkun tentaattorin arvostelun perusteella; se ei saa toimia motivaattorina, jos kiinnostus voi lähteä sisältä päin... ;)

Mitä taas tilastotieteeseen tulee, niin erinomainen 5:n arvosana häämöttää tältä syksyltä kurssiarvosanana jo... :inlove:
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2020, 14:16:53 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #26 : Joulukuu 11, 2020, 14:20:51 »
^
Mitä ohjelmointikieltä?

Minäkin vastaan. Fortran-77 ja APL.

Poissa Vieras0164

  • Full Member
  • Viestejä: 284
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #27 : Joulukuu 11, 2020, 14:21:31 »
Insinöörisieluna puolestani uskon, että eettinen teknologinen kehitys on ainoa asia, joka voi pelastaa ympäristöstä ne rippeet, mitä siitä on jäljellä. Toinen ratkaisu olisi tietysti se linkolalainen tie, mutta sen kulkeminen ei ole sopusoinnussa minkään inhimillisen etiikan kanssa.

Tätä asiaa sivuten, tässä päivänä eräänä pengoin kirjahyllyäni ja ajattelin ottaa ensi vuoden savotaksi filosofian perusteiden kertaamisen ja opiskelun. Olen siitä joskus yliopiston perusopinnot suorittanut, mutta nyt tunnen aiheeseen uutta paloa.

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9049
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #28 : Joulukuu 11, 2020, 14:31:18 »
^^^  Itselleni ADD/ADHD potilaana lääkitys on ihan pakollinen jos haluan TYÖELÄMÄSSÄ/IHMISSUHTEISSA pärjätä. Ilman lääkitystä en saa edes rakennustelineitä pystyyn ja työkaverit kysyy aika nopeasti että unohtuiko lääkitys Liftin perkeleeltä. Yhteentörmäyksiäkin tulee 80% vähemmän kun en joka päivä vittuile mestarille joka pyörii jaloissa.

En sano että sinä olisit tällainen ihminen. Sanon vaan sen että se on tekemätön paikka kun acdc potilas piiloutuu sairautensa taakse eikä edes suostu hoitamaan itseään. Siskollani meni tämän ymmärtämiseen 15 vuotta ja pari avioliittoa. Vihdoin muutama kuukausi sitten tajusi vetää pillerin huiviin ja aloittaa muutkin hoitotoimenpiteet. Siinä huushollissa ei ole sen jälkeen riidelty.

Sitten aiheeseen - opiskelen ja olen jo monta vuotta opiskellut klitorista. ei auta opiskelu kun kaikilla on erilainen. Exällä oli niin herkkä että kun edes katsoi klitorista niin jo huudettiin korkealta ja kovaa kun taas viimeisintä panoa piti imeä klitasta naama punaisena.

No, opinnot jatkuu mutta ei etene.
Why so fragile?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #29 : Joulukuu 11, 2020, 16:15:27 »
^^^  Itselleni ADD/ADHD potilaana lääkitys on ihan pakollinen jos haluan TYÖELÄMÄSSÄ/IHMISSUHTEISSA pärjätä. Ilman lääkitystä en saa edes rakennustelineitä pystyyn ja työkaverit kysyy aika nopeasti että unohtuiko lääkitys Liftin perkeleeltä. Yhteentörmäyksiäkin tulee 80% vähemmän kun en joka päivä vittuile mestarille joka pyörii jaloissa.

En sano että sinä olisit tällainen ihminen. Sanon vaan sen että se on tekemätön paikka kun acdc potilas piiloutuu sairautensa taakse eikä edes suostu hoitamaan itseään. Siskollani meni tämän ymmärtämiseen 15 vuotta ja pari avioliittoa. Vihdoin muutama kuukausi sitten tajusi vetää pillerin huiviin ja aloittaa muutkin hoitotoimenpiteet. Siinä huushollissa ei ole sen jälkeen riidelty.

Olen ollut pikemminkin nykyään juuri siinä käsityksessä, että lääkitys tukisi parhaiten juuri siirtymävaiheissa eikä jokaviikkoisena palkkiojärjestelmän koukuttamisena (siirtymävaiheita esimerkiksi opiskelun aloittaminen, muuttaminen toiseen osoitteeseen, työpaikan vaihto, akateemisen kurssin vaihtuminen tai vaativaan tenttiin valmistautuminen opintoja kirimällä ja jäämättä niissä jälkeen, jos tilanne on uusi). Ja vain ja ainoastaan niille, joilla on tarkkaavuuden ja toiminnanohjauksen kanssa todellisia haasteita, kuten minulla on ollut lapsuusiästä lähtien. Olemme toki yksilöitä. Mutta tuo äskeinen havaintoni tietenkään ei riitä, sillä tarvitaan monen muunkin ongelman ratkaisua samanaikaisesti. Tarvitaan opiskelun itseohjautuvuuden ja itsensä johtavuuden kehittämistä, omia hoksottimia, viikko-ohjelman laatimista sekä lukujärjestyksen ja kalenterin kuntoon säätämistä. Plus toimivaa hoitokontaktia, joka tutkii, diagnosoi ja hoitaa potilaita ammattitaidolla, -etiikalla ja asianmukaisesti. Ennen kaikkea tarvitaan niin kuin Lifti alleviivasit: Vastuuta. Vastuuta omasta toiminnasta, elämästä ja halusta saada asioita parempaan kuntoon, koska jollei ihminen itse tee omien asioidensa ja elämänsä eteen riittävästi töitä, niin ei kukaan muukaan tee.

Nyt toivon mukaan psykiatri sai oikeaan Uudenmaan yksikköön kirjattua lähetteeni ADHD-/ADD-tutkimuksiin, jotta ensi vuonna tätä asiaa tutkitaan ja omaa äitiäni sekä ehkä myös isoveljeäni haastatellaan lapsuus-, päiväkoti- ja peruskouluajan keskittymisvaikeuksiin, impulsiivisuuteen, levottomuuteen ja ties mihin muihin pikkulapsentasolle aiemmin jääneen itsesäätelyn ja itsekontrollin puutteen ongelmiin liittyen. Nykyään, vaikka elämänhallinta on paljon paremmassa kunnossa kuin mitä oli esimerkiksi vielä viime vuonna, niin opiskelu vaatii vähän enemmän kuin vain sitä, että muistaa pestä hampaat joka ilta ja lukea yhden kappaleen kirjaamatta muistiinpanoja koulutehtävistään.

Niin ja minulla on myös toimiva terapiakontakti erääseen ratkaisukeskeiseen valmentajaan, joka koittaa vuoden alusta alkaen taas jatkaa siitä, mihin aiemmassa työssään syksyn osalta jäi. Jos kärsii neurokirjon häiriöistä, kannattaa lukea sellainen kirja kuin "Esteille hyvästit!". Sen kirjan avulla pystyy aikuinenkin sanoittamaan omia ongelmiaan tasantarkkaan paremmin lääkäreillekin kuin mitä ilman kirjaa, joihinkin oirekuvauksiin liittyen.

Ja vielä kerran muistisääntö: Lääkärin määräämiä pillereitä ei koskaan vedetä minnekään huiviin/hihaan, jos joku jotain tuollaista mainitsi tai tarkoitti, vaan toimiakseen parhaiten ja tasaisesti ne kuuluu syödä suun kautta ja sen jälkeen kuuluu tehdä sitä priorisoitua tehtävää, jota oli suunnitellutkin (esim. koulunkäyntiin liittyvät tehtävät). Ei ne muuten auta. Ja täysien dorkien tekemät väärinkäyttötemput ällöttää, kuvottaa. Inhottaa. Kun siis jotkut eivät ota vastuuta, kontrollia ja perseilevät, niin kuin minäkin tein joskus ennen. Kunnes sisältäni kuoriutui aikuinen ihminen, täysin kyllästyneenä johonkin jonninjoutavaan potaskaan. :D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2020, 16:21:56 kirjoittanut SielujenRakastelua »

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9049
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #30 : Joulukuu 11, 2020, 17:59:53 »
^ Pilleri huiviin tarkoittaa (jos ei narkkareiden kanssa keskustella) että pilleri suuhun. Että kyllä ihan lääkärinmääräyksestä huiviin vedän. Sitten kannattaa ottaa huomioon että ADD/ADHD lääkkeitä on markkinoilla muitakin kuin amfetamiini/metyylifenidaatti/huumepohjaisina. Ja sitten kannattaa ottaa huomioon, että se missä uskossa sinä olet lääkityksen suhteen, eroaa vahvasti siitä mitä vajaan vuoden kestäneen, viikottaisen neuropsykiatrisen tutkimuksen jälkeen lääkäri sanoo ja määrää.

Oli kyllä aika alhainen veto vihjailla hihaan vedolla, varsinkin kun puhuin/käytin esimerkkinä omaa rakasta siskoani.
Voisit vittu joskus miettiä mitä paskaa näppäimistöllä suollat.
Why so fragile?

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9049
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #31 : Joulukuu 11, 2020, 18:23:09 »
^^ Jos olet joskus kuulluut "vedän safkan huiviin ja tulen heti sen jälkeen " niin mitäpä luulet että se tarkoittaa? Se ei todellakaan tarkoita että jollain on tippateline himassa ja sitä kautta nauttii ravintoa. Että kyllä tässä nyt ainoa perseilijä olit sinä joka ei ole kartalla siitä mistä puhutaan. Voi IsäKissanVittu.
Why so fragile?

Poissa Letsmenoks

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1111
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #32 : Joulukuu 11, 2020, 19:09:12 »
Tällä hetkellä täällä näemmä opiskellaan suomenkieltä. Pari Karhua huiviin vetäneenä hetken jo pelästyin jotta väärinkö vedin.

Vaan diagnooseista, itsediagnoosi paras diagnoosi. Vielä kun itse saisi kirjoittaa reseptit...
☮️and💟

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9049
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #33 : Joulukuu 11, 2020, 19:17:31 »
^ On siinä kieltämättä eroa vetääkö a) käteen b) huiviin c) hihaan
Why so fragile?

Poissa Kapu

  • Sr. Member
  • Viestejä: 7775
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #34 : Joulukuu 11, 2020, 20:02:49 »
Mä ainakin kietasen huiviin pullon kaljaa. :weightlifting:
Takkuiset hiukset rinnoillasi

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #35 : Joulukuu 11, 2020, 20:08:39 »
Lifti: Lääkärin mielipiteeseen en tietenkään voi vaikuttaa, mutta itsetutkiskelun perusteella saatan tietyt asiat ja avuntarpeeni ymmärtää ammatti-ihmistä perusteellisemmin, jollei hän ymmärrä itse muuten, koska hän ei ole minun elämääni elänyt 26 ikävuotta niin kuin minä olen, ja osaan myös sanoittaa elämäntarinaani jäsentyneemmin tarvittaessa ja kertoa omista kokemuksista ja havainnoista. Jätän OT:n tähän ja tiedän tulkitsevani sanamuotoja joskus äkkiseltään harhaanjohtavasti, koska olen neurokirjon ihminen ja opettelen sekoilun sijaan ottamaan vastuuta sekä pyydän toki anteeksi, koska näköjään huomaamattani ja tahtomattani loukkasin jollakin tavalla. Mutta ei jäädä menneitä vatvomaan vaan jatketaan elämää tässä hetkessä. :-*

Poissa Tiia

  • Tiia Forsström
  • Sr. Member
  • Galleria (18)
  • Viestejä: 1097
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #36 : Joulukuu 11, 2020, 20:39:32 »
Mä opiskelen aivan intopiukkana anatomiaa. Eli/ja latinaa. RRRRakastan.  :inlove:
Helsingissä 7.-8.5. 🌺🐝


Uusimpia kuvia

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #37 : Joulukuu 11, 2020, 21:25:50 »
Myös laulajan opintoihin konservatorion klassisella puolella ja seksuaaliterapeutiksi sekä ratkaisukeskeiseksi psykoterapeutiksi olen myös pohtinut joskus päätyväni. Haluanhan perustaa vielä oman firman enkä litkiä jotakin saatanan kaljaa omassa elämässäni. Enkä muuten taatusti kadu raittiimpia elämäntapavalintojani, jotka viime vuonna tein, jos opiskelijankin pää pysyy terävämpänä. :sheep:

Ja aina, jotka tykkäävät älykkäistä bedtime-stories -tyylisistä happy endingeistä, niin... :kiss:

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9049
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #38 : Joulukuu 11, 2020, 21:34:14 »
^ Tiedän heti kättelyyn neljä KARJUA jotka on perustaneet oman firman ja lipittelee kaljaa.
Että mitähän vittua nyt taas.  Enhän mää kun sää. Sit silleen ja tälleen. Ja saatanallinen tasapaino :weightlifting:

Mutta mieti nyt vähän tuota sun terapeutin uraa udestaan. Silleen ihan ajan kanssa!
Voi IsäKissanVittu sentään. Jotakin rajaa.

Sitten aiheeseen - ruokavalio opinnot meneillään. Vanhan mulkun muistiinpanoja plärään.
Why so fragile?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Mitä opiskelet tällä hetkellä?
« Vastaus #39 : Joulukuu 11, 2020, 21:45:30 »
Mietin mietin... Siis tämän jo viisi-kuusi vuotta kestäneen miettimisenkin jälkeen minä mietin edelleen. Ja miettimisen jälkeen luonnollisestikin puen sen kauniin pitsimäisen samettisen näköisen morsiuspuvun päälleni ja sanon tahdon. :inlove:

Mutta Lifti-kulta huom. opiskelu on kovaa ja raskasta puuhaa, kun siihen uppoutuu tosissaan. Sallithan aivosoluilleni sitten taas sopivassa välissä rauhassa palautua noista vahvoista puheistasi. Tiedän, että nostat ihan helvetisti enemmän penkistäkin kuin minä, annama arvaan... Aivosolutkin tarvitsee toisinaan riittävästi lepoa ja ravintoa, jotta ne pysyvät käyttökelpoisina ja terävinä muuallakin kuin vain nyrkkini ja hellan välissä, josta tämäniltainen uusi ja tomaattinen vegemurekkeeni pian valmistuu. :weightlifting: