Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Oletko "ammatiltasi" yrittäjä (nykyinen/eläkkeellä)?  (Luettu 1744 kertaa)

Poissa Venla

  • Huora
  • Sr. Member
  • Galleria (112)
  • Viestejä: 3031
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vaikka yrittäjän päivä ehti jo mennä, niin mieleen tuli tämä kysymys, koska tässä duunissa tuntuu asiakaskunnassakin olevan yrittäjät hyvin vahvasti edustettuina.

Oletko siis itse yrittäjä, tai tehnyt uran yrittäjänä josta sitten jo jäänyt eläkkeelle?
Ja sitten tuossa oli muutama muukin vaihtoehto, jolloin voi tietty myös kommentoida onko ehkä suunnitelmissa/halua alkaa yrittäjäksi.
Tietysti myös syyt miksi yrittäjyys kiinnostai tai ei kiinnosta olisi kiinnostavaa luettavaa :)

Myös fiilistelyt palkkatyöt vs. yrittäjänä toimiminen olisi kivaa kuultavaa niiltä joilla kokemusta kummastakin on.
Tunteella ja taidolla - suomalaista laatutyötä 😎
Lahdessa pe 26.4.!

Poissa M.U. Tiainen

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2680
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oletko "ammatiltasi" yrittäjä (nykyinen/eläkkeellä)?
« Vastaus #1 : Syyskuu 06, 2020, 01:09:18 »
Ei tässä maassa kannata yrittää, ainakaan rehellisesti.

Eikä liiemmin käydä palkkatöissäkään. Tappiin viety sosialismi takaa sen että voi pötkötellä sohvalla Salkkareita katsellen maailman tappiin asti.

Ja se joka väittää ettei sosiaalituilla elä, puhuu paskaa.

Helsingissä pärjää ihan vitun hyvin. Koska asumistuki ja toimeentulotuki. Lisäksi pari ruoanjakopistettä, joista nykyään saa jopa kahvia.

Kaljat, viinat ja röökin paperit täytyy tietenkin hakea Tallinnasta. Korona ei haittaa, ainakaan vielä.

Trump sanoi sotaveteraaneja luusereiksi ja häviäjiäksi. Ja näinhän se on.

Mä sanon suomalaisia yrittäjiä luusereiksi ja häviäjiksi.

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1196
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oletko "ammatiltasi" yrittäjä (nykyinen/eläkkeellä)?
« Vastaus #2 : Syyskuu 06, 2020, 09:19:58 »
Olen yrittäjä. Kaksi Oy:tä. Nyt näin, tulevaisuudesta en osaa sanoa.
Vapaus, itsemääräämisoikeus..tuossa yhdet syyt miksi tykkään olla yrittäjä.
Aika hyvää stressinsietokykyä tarvitaan ja kykyä tehdä päätöksiä.
Tuntuu siltä, että geeneissä saatu niin paljon hyviä ominaisuuksia aivokapasiteettiin jota voi hyödyntää yrittäjyydessä.
Palkansaajana ollut riittävän kauan aikaa ja se ei pitkässä juoksussa tyydytä. Pitää olla jotain enemmän, jotain muuta. Yrittäjyys on hyvä vaihtoehto palkansaajan olemisen ja eläkkeellejäämisen välissä.

Ne huonot puolet on ajankäyttö.
Jos joku nyt yrittää pyytää minua treffeille ihan muuten vain tutustumismielessä koska vapaa-aikaa...siis mikä vapaa-aika. Onko se jotain syötävää..?  ;D
kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11387
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oletko "ammatiltasi" yrittäjä (nykyinen/eläkkeellä)?
« Vastaus #3 : Syyskuu 06, 2020, 10:43:12 »
Mulla on eräänlainen kombo. Oon työsuhteessa ja ns. kevytyrittäjä.
Miksi? Jotenkin tuntuu että saan yhdistettyä hyviä puolia molemmista. :)
Mut vaikka mulla toimii nyt hyvin tämä kombo, voi toki olla että tulevaisuudessa on jotain muuta. :)
Amator

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oletko "ammatiltasi" yrittäjä (nykyinen/eläkkeellä)?
« Vastaus #4 : Syyskuu 06, 2020, 11:10:14 »
^ Toi on hyvä tapa testata oman yrityksen mahdollisuuksia ja ehkä olla välivaiheen ratkaisu.

Itse varmistin ennen yrittämään ryhtymistä että laskutusta on tiedossa ja käytin suunnittelussa kaikkia mahdollisia resursseja, jotta ei tulisi yllätyksiä ja osaisin välttää ne tyypillisimmät mokat. Yrittämisessä on parasta vapaus tehdä kuten itse haluaa, toisaalta se painaa niskassa, ei voi syyttää kuin itseään jos homma kusee. Tykkään vaihtelusta, asiakasprojektit ovat aina omia kokonaisuuksiaan. Omien palvelujen myynnissä saan itse sen mitä työstä veloitan, miinus pakolliset menot. Työn määrä näkyy firman kassassa. Toimin verkostossa muutamien yritysten kanssa, välitän sinne liidejä ja saan vastaavasti sieltä toimeksiantoja.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oletko "ammatiltasi" yrittäjä (nykyinen/eläkkeellä)?
« Vastaus #5 : Syyskuu 06, 2020, 12:15:34 »
Kyllä minä ruksin kyselyihin palkansaaja, mutta koko aikuisiän minulla on ollut myös jonkinlainen yritys. Välillä toimintaa on enemmän, välillä kokonaan jäissä.

Voisin myös myydä seksiä yritykseni nimissä, mutta kun aika harva törötisuinen parikymppinen blondi on valmis maksamaan siitä. Harmi.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Rene

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3566
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Oletko "ammatiltasi" yrittäjä (nykyinen/eläkkeellä)?
« Vastaus #6 : Syyskuu 06, 2020, 14:45:11 »
hetken aikaa vielä yrittäjä, mutta kovaa vauhtia siirtymässä huru-ukkojen kerhoon.

vähän harmittaa kun on vielä näin "nuori ja kaunis"  ;D, sitä olisi ollut jotain annettavaa
vielä alalle josta tykkään.
"Puolivallaton Leskimies"

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oletko "ammatiltasi" yrittäjä (nykyinen/eläkkeellä)?
« Vastaus #7 : Syyskuu 06, 2020, 15:08:19 »
Yrittäjä Oy ja palkansaaja.

Pian 30 vuotta ollut työelämässä, lukuunottamatta pieniä katkoja, opiskelut, vauvalomat tms joten on aika alkaa nauttimaan työn hedelmistä kun vielä on hyvässä kunnossa eikä täysin ikäloppu eli eläkkeelle ennen kun täytän 50. Mieluiten paljon ennen sitä eli vuoden parin sisään. Jääpä enemmän aikaa vällyjen välissä peuhaamiseen.. ;)
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa herra_xyz

  • Full Member
  • Viestejä: 247
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Oletko "ammatiltasi" yrittäjä (nykyinen/eläkkeellä)?
« Vastaus #8 : Syyskuu 06, 2020, 17:25:08 »
Yrittäjä.
Aikanaan ollut 6 vuotta vieraan palveluksessa vuorotöissä. Nyt n. 20v yrittäjän uraa takana eikä juurikaan ole tarvinnut katua tälle tielle lähtöä.

Poissa Kunigazz

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3242
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oletko "ammatiltasi" yrittäjä (nykyinen/eläkkeellä)?
« Vastaus #9 : Syyskuu 07, 2020, 18:12:45 »
Palkansaaja, mutta on tehny mieli laitta oma auto ja alkaa ittensä pomoksi vaan ei kehtaa ottaa 250k lainaa uuteen autoon.
Rakastettava rahtari.Kokemuksen karismaa ja suorituskykyistä kalustoa!!

Poissa Ilotikku

  • Full Member
  • Viestejä: 478
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Oletko "ammatiltasi" yrittäjä (nykyinen/eläkkeellä)?
« Vastaus #10 : Syyskuu 07, 2020, 18:53:23 »
Onhan noita yrityksiäkin, mutta ihan siihen kliseiseen ahkeran yrittäjämuurahaisen muottiin en oikein mahdu. Siihen keskitytään mistä rahaa tulee ja joskus se on oma pulju. :)

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Oletko "ammatiltasi" yrittäjä (nykyinen/eläkkeellä)?
« Vastaus #11 : Syyskuu 07, 2020, 19:24:59 »
Olen ollut yrittäjä koko aikuisikäni, mutten ole enää.
Minulla on sugardaddyjä, mitkä pitää huolta minusta. Sugardaddyjen lukumääräähän ei ole missään rajoitettu, pimppaa en tieteskään anna, enkä myy seksipalveluja, olen ihan vaan seuralaisena. Hirmu vaikea vaan sanoa daddylle sorry en voi olla sun baby enää tänä vuonna, kun 5000 ekeä on jo täynnä ja sit pitäis täyttää lahjaveroilmoitus.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Oletko "ammatiltasi" yrittäjä (nykyinen/eläkkeellä)?
« Vastaus #12 : Syyskuu 07, 2020, 20:31:08 »
Sorry off topic, mut tää sopii mun mielestä niin hyvin tähän ketjuun.

Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘