Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Palveluasenne  (Luettu 1176 kertaa)

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Palveluasenne
« : Syyskuu 01, 2020, 22:21:57 »
Kaikki ei näkemyksiäni ja pohdintojani toivo, mutta silti koitan olla ystävällinen niiden suhteen. Mikäpä meillä hupakon kuvatuksilla tärkeämpää on kuin oma suhtautuminen rakkaaseen alaan ja sen asiakkaisiin. Palveluasenne. Jos se on päin persettä jo ensi alkuun muutenkin, niin kannattaa miettiä kahdesti ryhtyäkö huoraamaan alkuunkaan vai miettiä toista alaa.

Joo tiedän kyllä, että oma asenteeni näyttää joidenkin mielestä olevan perseellään, kun ajattelen omilla aivoillani mitä ajattelen ja seuraan omaatuntoani sekä valitsen toimintani sen mukaan. Sanon suoraan asioita lisäksi yllättävän usein, vaikkei se aina parhaalta kuulostaisikaan joissain toisissa. Omaatuntoa ei kolkuta jättää kusipäisesti käyttäytyviä tyyppejä ottamatta asiakkaaksi nenäni eteen, mutta muut kiinnostuneet otan mielelläni ja hyväsydämisellä asenteella suoraan sisimmästäni kumpuavana aspektina. Jos ihminen osaa käyttäytyä, haluan todella paljon toimia hänen hyväkseen tämän alan toimijana ajasta, jonka hän on maksanut ollessaan siihen valmis. Jos taas käytös on alakouluun verrattavaa tai käytöstapoja ei ole, minun ei silloin tarvitse ottaa itseeni siitä, että jätän tyynen rauhallisesti palvelematta kusipäisen käytöksen omaavia yhteydenottajia, jos pystyn valitsemaan asian suhteen itsekin. Tai jos joku ei osannut ensitapaamisella käyttäytyä, niin ei ole mikään pakko toivottaa tervetulleeksi samaa tapausta toiste.

Käytöstapoja omaaville sen sijaan olen juuri se valloittava mimmi ja ihastuttava persoona omana itsenäni ollen. Minulta löytyy siis sydäntä juuri niille, jotka oikeasti kaipaavat jotain ihan muuta kuin paskaa asennetta, ja tätähän ei kaikki hevillä uskoisi, mutta kyllä, omaatuntoani kolkuttaisi jättää palvelematta sellaista, joka omin silmin katsottuna ansaitsee todellista mielihyvää.

Tänään elävässä elämässä esimerkkinä näköjään tuli ekan kerran otettua vastaan englannin kieltä puhutussa muodossa, mitä en aiemmin ole tehnyt tällä alalla lähes kolmen vuoden aikana vielä kertaakaan. Asenne taisi olla kohdillaan kokea uusiakin asioita eli oppia käytännön elämässä sellaisia soveltaen. Taisin jopa ensimmäisen kerran kunniaksi tarjota tilannetajuisena poikkeuksellisesti tarjoushintaa, koska en olettanut tilanteen sujuvan samoin kuin jos en olisi ollut kokematon asian suhteen. Ja minua ehdittiin myös jo aiemmin sanomaan varomattomaksi ja turhia riskejä ottavaksi nyt kun nykyään otan muitakin kuin täysin suomea puhuvia, jos enkun taito on riittävän kuuloista muuten ja jos vain ymmärretään toisiamme. Jotkin riskit voivat olla uusia ja hienoja mahdollisuuksia eikä uhkia, ja silti osaan aiempaan elämään verrattuna suhtautua niihin tarvittaessa varovaisemmin ja ennalta mietitymmin.

Mutta joo, jos minulla on jonkun muun mielestä paska asenne enkä osaa olla hyväsydäminen ja ystävällinen sekä toisen osapuolen parasta toivova ja ajatteleva ihmissielu hyvisten joukossa, niin kai olen sitten sellaisten silmin taas yksi yhdentekevä kusipää enkä ajattelua toisissa ihmisissä voi aina muuttaa, vaikka tahdonkin.

Silti sanon tähän loppuun taikasanat: Tuhmaakin tuhmempi tyttö voi olla samaan aikaan hyväsydäminen, ystävällinen ja lojaali ihminen hyvisten joukossa, eivätkä nuo seikat ole toisiaan poissulkevia välttämättä laisinkaan, jollei halua ahtaan yksipuolisesti ajatella.

Illanjatkoja! :-*