Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille  (Luettu 4610 kertaa)

Poissa Mippe

  • Newbie
  • Viestejä: 1
  • * Kelpo kaveri
Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« : Elokuu 27, 2020, 17:26:30 »
Moi!

Ajattelin, että täältä varmaan löytyisi vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin, koskien lähinnä toiminimeä. Yritysneuvojalle olen jo varannut ajan, vähän jännittää miten siellä minut otetaan vastaan. Uskon saavani yritystoimintaan liittyen apua, mutta haluaisin teiltä tulevilta kollegoilta (ja miksei myös tulevilta asiakkailta) neuvoja, vinkkejä ja ajatuksia.

Vaikka haluan toimia lain puitteissa, en varsinaisesti toivo asiakkaiden minua löytävän työajan ulkopuolella. Kun hankin y-tunnuksen, pitäisi samalla rekisteriin ilmoittaa joku osoite. Käykö tähän postilokero? Tai voiko seksityöläinen olla jonkun toisen yrityksen "pöytälaatikkofirmana", jolloin voisin käyttää sen toisen yrityksen osoitetta?

Huolehdinko liikaa omasta turvallisuudestani, jos vaihdan nimeni? 😂 Saisin uuden nimen yrityksen tietoihin, eikä sitä kautta kukaan minua saisi jäljitettyä 🤔 olen kuitenkin monilta osin avoin ja rento, mutta tää puoli mua nyt huolettaa enemmän kun se että menisin kotikäynnille ja joku lahtais sinne.

Tosiaan, en ole töitä kotona tekemässä. Hotellit ovat kaiketi semi-yleisiä tapaamispaikkoja, onko hotellien käyttö kuitenkin "sallittua"? Emmä oo menossa hotellin aulasta ketään viettelemään, lähinnä sitä että onko hyvien tapojen vastaista tms.

Jostain luin asiakkaiden käyttävän oman yksityisyyden vuoksi usein käteistä. Uskaltaako tähän luottaa, vai olisiko fiksua/ ammattimaista hankkia maksupääte? Onko ylipäänsä sellaista maksupäätettä, jonka käyttöehdot sallisivat seksityöstä laskuttamisen? Vai onnistuisiko sitten laskutus "hierontana" tms?

Tarvitsenko kirjanpitäjän? Mistä löydän seksityöstä tietävän kirjanpitäjän (vai tarvitseeko kirjanpitäjällä alasta sen enempää tietoa ollakaan?) Mitä kaikkea seksityöhön liittyvää saa verovähentää? Onko huoraaminen alv-velvollsita toimintaa?

Mistä asiakkaita? Naapurisaitin tiedänkin jo. Aloitan blogin kaikessa viattomuudessa, aiheena seksityön aloittaminen. Saako blogia mainostaa netissä, jos kuitenkin ajatuksena sinne jossain vaiheessa lisätä palvelut ja hinnastot näkyviin, ehkä myös jonkinlainen käytettyjen alusvaatteiden nettikauppa?

Tämä lienee yksilökohtaista, mutta olisi kiva saada kokemuksia: miten nopeasti työmäärä kasvaa sellaiseksi, että itsensä pystyy elättämään? Aion lopettaa palkkatyöni, ja ruveta päätoimiseksi huoraksi, joten täytyy hieman koittaa ennakoida kuinka bisnes lähtee pyörimään. Olen L-kokoinen ~parikymppinen blondi ja tulen vaikuttamaan Tampereella (+lähikunnissa), jos se vaikuttaa 🤗

Tuntuu höpsöltä kysellä näin paljon, ja kenties vähän tyhmiäkin kysymyksiä 😅😂 täällä tuntuu kuitenkin olevan tosi rento meno, joten luotan että ainakin yksi näistä ongelmista tätä kautta ratkeaa ja pääsen keskittymään sitten itse asiaan 😏

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #1 : Elokuu 27, 2020, 20:44:05 »
Kollegat ovat ainakin minua kohtaan olleet kivoja ja avuliaita. Tämä on kuitenkin ehkä väärä paikka valistaa kollegaa, kuinka pysyä piilossa asiakkailta ym yrittämiseen liittyviä seikkoja. Suosittelen tekemään jonkin aikaa seksityötä ennen yrityksen perustamista, niin näet, onko se sun juttusi. Esimerkiksi FTS:n foorumilta saat sitten lisää tietoa yrittämiseen liittyvistä seikoista.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #2 : Elokuu 28, 2020, 14:23:26 »
Moi!
Ajattelin, että täältä varmaan löytyisi vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin, koskien lähinnä toiminimeä. Yritysneuvojalle olen jo varannut ajan, vähän jännittää miten siellä minut otetaan vastaan.

Toiminimi onkin ainoa yritysmuoto, millä voit myydä seksiä. Kaikki muut yhtiömuodot parittavat sinua. En ihan ekana kertoisi yritysneuvojalle todellista toimialaa, vaan naamioisin sen vaikka hyvinvointi- ja hierontapalveluiksi.

Vaikka haluan toimia lain puitteissa, en varsinaisesti toivo asiakkaiden minua löytävän työajan ulkopuolella. Kun hankin y-tunnuksen, pitäisi samalla rekisteriin ilmoittaa joku osoite. Käykö tähän postilokero? Tai voiko seksityöläinen olla jonkun toisen yrityksen "pöytälaatikkofirmana", jolloin voisin käyttää sen toisen yrityksen osoitetta?

Postilokero osoite käy, mutta seksityöläinen ei voi toimia toisen, edes oman yrityksensä ns. pöytälaatikkofirmana.

Huolehdinko liikaa omasta turvallisuudestani, jos vaihdan nimeni? 😂 Saisin uuden nimen yrityksen tietoihin, eikä sitä kautta kukaan minua saisi jäljitettyä 🤔 olen kuitenkin monilta osin avoin ja rento, mutta tää puoli mua nyt huolettaa enemmän kun se että menisin kotikäynnille ja joku lahtais sinne.

Nimen vaihto ei kyllä auta mitään, henkilötunnushan pysyy samana.

Tosiaan, en ole töitä kotona tekemässä. Hotellit ovat kaiketi semi-yleisiä tapaamispaikkoja, onko hotellien käyttö kuitenkin "sallittua"? Emmä oo menossa hotellin aulasta ketään viettelemään, lähinnä sitä että onko hyvien tapojen vastaista tms.

Hotellin itsensä mielestä ei varmasti ole sallittua ja ulos heittävät samaa kyytiä, jos tulee heidän tietoonsa. Suurin osa sihteereistä, jotka eivät ota vastaan omassa kotonaan käyttävät yritysten ja yksityisten vuokraamia lyhytaikaisia kalustettuja asuntoja.

Jostain luin asiakkaiden käyttävän oman yksityisyyden vuoksi usein käteistä. Uskaltaako tähän luottaa, vai olisiko fiksua/ ammattimaista hankkia maksupääte? Onko ylipäänsä sellaista maksupäätettä, jonka käyttöehdot sallisivat seksityöstä laskuttamisen? Vai onnistuisiko sitten laskutus "hierontana" tms?

Asiakkaat varmasti maksaisivat vaikka oravannahoilla, mahtaako kukaan sihteeri hyväksyä muuta kun käteisen. Maksupääte vaatii sopimuksen tekemistä pankin kanssa. Maksupääte tulostaa asiakkaan kuittiin myös sinun tietosi, eli taas on yksityisyys vaarassa.

Tarvitsenko kirjanpitäjän? Mistä löydän seksityöstä tietävän kirjanpitäjän (vai tarvitseeko kirjanpitäjällä alasta sen enempää tietoa ollakaan?) Mitä kaikkea seksityöhön liittyvää saa verovähentää? Onko huoraaminen alv-velvollsita toimintaa?

Tarvitset kirjanpitäjän, jos et ole guru itse siinä asiassa. Mistään tuskin löydät sellaista, joka olisi erikoistunut seksityöhön. Seksityöntekijät nimittäin tuskin koskaan hankkiutuvat vero- ja kirjanpitovelvollisiksi. Saat vähentää kirjanpidossa kaiken sellaisen, mikä liittyy tulon hankkimiseen. Esim. kaikki mikä liittyy työkalun eli sinun kunnossapitoon kampaaja, kosmetologi ym. työvaatteet, matkakulut, majoitus, ilmoitusmaksut ym. Saat nostaa yritykseltäsi normaalien ehtojen mukaan päivärahan verovapaasti. Seksinmyynti on arvonlisäverovelvollista toimintaa.

Mistä asiakkaita? Naapurisaitin tiedänkin jo. Aloitan blogin kaikessa viattomuudessa, aiheena seksityön aloittaminen. Saako blogia mainostaa netissä, jos kuitenkin ajatuksena sinne jossain vaiheessa lisätä palvelut ja hinnastot näkyviin, ehkä myös jonkinlainen käytettyjen alusvaatteiden nettikauppa?

Täällä ei saa mainostaa seksinmyyntisivustoja, voit kysyä yksärillä joltain. Blogia saa mainostaa netissä, muttei millä sivustolla tahansa. Omat kotisivut on hyvä tapa mainostaa netissä myös. Tällä foorumilla on paljon alan harrastajia. Alkuun voisit esitellä itsesi pituus/paino/perse/tissit ja palvelusi täällä ja laittaa ukoille kuvia kuolattavaksi.

Tämä lienee yksilökohtaista, mutta olisi kiva saada kokemuksia: miten nopeasti työmäärä kasvaa sellaiseksi, että itsensä pystyy elättämään? Aion lopettaa palkkatyöni, ja ruveta päätoimiseksi huoraksi, joten täytyy hieman koittaa ennakoida kuinka bisnes lähtee pyörimään. Olen L-kokoinen ~parikymppinen blondi ja tulen vaikuttamaan Tampereella (+lähikunnissa), jos se vaikuttaa 🤗

Ei voi tietää, miten juuri sinun business lähtee pyörimään ja pystytkö elättämään sillä itsesi. Valtaosa sihteereistä tekee seksityötä päivätyönsä ohessa vapaa- ja lomaikoinaan. Minä tosin olen myynyt seksiä ainoana työnä 10 v. eikä ole tarvinnut valittaa.

Tuntuu höpsöltä kysellä näin paljon, ja kenties vähän tyhmiäkin kysymyksiä 😅😂 täällä tuntuu kuitenkin olevan tosi rento meno, joten luotan että ainakin yksi näistä ongelmista tätä kautta ratkeaa ja pääsen keskittymään sitten itse asiaan 😏

Ei tyhmiä kysymyksiä ole olemassakaan. Samaa mieltä olen Anniinan kanssa tuossa yllä. Jos sinulla ei ole mitään hajua ja käsitystä yritystoiminnasta aiemmin, niin seksinmyynti, mistä sinulla ei ilmeisesti myöskään ole kokemusta ei ole paras valinta ensimmäiseksi toimialaksi. FTS:n foorumilta saat varmasti hyvää ja asiantuntevaa neuvontaa seksinmyynnistä, mutta se ei nyt varsinaisesti ole mikään yrityshautomo ;D

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #3 : Elokuu 29, 2020, 06:34:21 »
Yrityksen perustamisen kanssa ei kannata hätiköidä, siihen pitää valmistautua huolella. Puskurit kuntoon eli riittävästi pääomaa, täysin nollasta en itse uskaltaisi enää aloittaa. Kuten Anniina neuvoi, niin tee ensin jonkin aikaa tätä, näet sopiiko seksityö sulle.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15277
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #4 : Elokuu 29, 2020, 07:28:51 »
Sinun ei tarvitse ilmoittautua arvonlisäverorekisteriin elleivät tulosi ylitä 10 000 euron alarajaa.
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #5 : Elokuu 29, 2020, 07:43:31 »
^
Totta, ekan kuukauden saa huorata alvittomasti ;D

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15277
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #6 : Elokuu 29, 2020, 12:52:48 »
^
Tätä mä just tarkotin. Sit voi päättää jatkaako vai ei... ;D
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa IlonaTequila

  • Sr. Member
  • Galleria (17)
  • Viestejä: 2196
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #7 : Elokuu 29, 2020, 13:28:23 »
Samaa sanon, kuin muut yllä. Jos sekä seksityö, että yrittäjyys ovat uusia asioita, kannattaa ehdottomasti kokeilla ensin rauhassa, ja vasta sitten hypätä täysipäiväisesti kumpaankaan. Molempiin liittyy paljon epävarmuuden sietämistä ja taloudellisia riskejä, sekä hurja määrä piilossa olevaa työtä, jota "sähän saat yli 200€/h palkkaa" tyypit eivät koskaan tule tajuamaan.

Ehdottomasti kannattaa jutella kollegojen kanssa, lukea juttuja täältä, pyytää aloittelijan opas, ja yrittäjyyteen liittyen lukea siitä, tutustua verotukseen ja eri yritysmuotoihin, mennä yrittäjyyskurssille, selvittää hyviä tilitoimistoja, tehdä budjetti laskelmia, muistaa ottaa huomioon myös piilossa olevat kulut... jne.

Molemmat ovat parhaimmillaan ihan mahtavia juttuja (yrittäjyys ja seksityö), kun vain muistaa pitää huolta omasta jaksamisestaan ja ennen kaikkea omista rajoistaan! Pohjatyö kannattaa tehdä rauhassa ja huolella. Tsemppiä! ❤

🍑 livekeikat kalenterissa, pikseleinä onlyfansissa 🍑
~baby mä oon rock'n'roll~

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #8 : Elokuu 29, 2020, 13:36:25 »
^
Ihan totta, paitsi huoran ei tarvitse tutustua muihin yritysmuotoihin, kuin toiminimeen.
Muut yritysmuodot on meiltä kiellettyjä ("vittuperkelesaatana" -hymiö).

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1198
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #9 : Elokuu 29, 2020, 14:51:30 »
^
Ihan totta, paitsi huoran ei tarvitse tutustua muihin yritysmuotoihin, kuin toiminimeen.
Muut yritysmuodot on meiltä kiellettyjä ("vittuperkelesaatana" -hymiö).

Miksi?
Tiedän kaksi tällä alalla olevaa joilla Oy-muotoinen yritys.
kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Villerius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 15277
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #10 : Elokuu 29, 2020, 14:59:09 »
^
 ;D
Arvaan, miten osinko jaetaan.... ;D
”Opi rakastamaan vihaa. Syleile sitä. Nauti siitä. Olet ansainnut sen. Jokainen on oikeutettu omaan mielipiteeseensä ja jokaisella tulisi olla mielipide sinusta. Vihaajat ovat positiivinen ongelma. Kukaan ei vihaa hyviä, he vihaavat parhaita.”
- Kobe Bryant

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #11 : Elokuu 29, 2020, 15:07:09 »
^^
Ja toimiala noilla yrityksillä oli seuralaispalvelut ja seksinmyynti?
Toimialalla voi kikkailla kaupparekisterin ja verottajan suhteen niin kauan kun käy kylmät.
Minä puhun sen puolesta, että sinä ja minä saataisiin rehellisesti omalla oikealla toimialalla valita itselle sopivin yritysmuoto. Tällaiset asiat ei tieteskään kiinnosta pimeästi huoraavia naisia. Itse asiassa se on paras vaihtoehto tässä tilanteessa, jos mikään ei muutu.

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #12 : Elokuu 29, 2020, 15:11:44 »
Miksi?
Anteeksi, unohdin tähän vastata.
Osakeyhtiö ei ole luonnollinen henkilö, se on ihan oma juridinen henkilönsä.
Vaikka olisit itse itsekseen yhden naisen osakeyhtiössäsi, niin Oy juridisena omana henkilönään parittaa sinua parituslainsäädännön mukaan.

Poissa Ylilääkäri

  • Full Member
  • Viestejä: 330
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #13 : Elokuu 29, 2020, 17:40:45 »
Kyllähän Oy:n toimialaksi voi laittaa vaikka "Kaikki laillinen liiketoiminta" jos ei halua ryveta keksimään erilaisia hieronta ym. vaihoehtoja. ja seksinmyyntihän on laillista. Seksinmyynnin voi minusta katsoa olevan eräänlaista terapiaa. Tiedän, että terapeutit laittavat kuittiin maksun syyksi terapia eikä taatusti verottaja rupea selvittämään minkälaista terapiaa, koska se on potilas/asiakassalaisuuden suojassa.
Osakeyhtiön ongelma on se, että hallituksessa pitää vähintäänolla jäsen ja varajäsen, eli pitäisi olla luotettava varajäsen olla. Jos Oy hoitaa eläkemaksut, alvit ym, niin ongelmia ei pitäisi olla.

Ylilääkäri

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #14 : Elokuu 29, 2020, 17:56:09 »
Niin voi niin, mutta kyse on siitä ettei Oy voi laittaa seksinmyyntiä toimialaksi.
Terapeutin, yksityislääkärin tai rakennusfirman voi olla pikkasen vaikea vähentää verotuksessa kampaajaa, kosmetologia, kynsiteknikkoa, silareita, meikkejä, seksihepeniä, liukkaria, kondomeja, seksinmyynti ilmoituksia ulkomaalaiselle sivustolle ym.
Ja kyse on myös siitä, hyväksyvätkö seksinmyyjät nykyisen tilanteen vai haluavatko itselleen edes perustuslailliset oikeudet ammatinharjoittamiseen.

Poissa Viola

  • Sr. Member
  • Galleria (49)
  • Viestejä: 1198
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #15 : Elokuu 30, 2020, 08:18:13 »
Niin voi niin, mutta kyse on siitä ettei Oy voi laittaa seksinmyyntiä toimialaksi.


Osakeyhtiön on hyvin vaikea saada pankkitiliä jos toimialana on seksinmyynti. Tai muu henkilökohtainen palvelu.
kuvagalleria

**** Helsingissä****

Poissa Vieras0342

  • Sr. Member
  • Viestejä: 3362
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #16 : Elokuu 30, 2020, 08:35:28 »
Mikäs tässä niin vaikeaa on? 

Toimiala 96090 Muualla luokittelemattomat henkilökohtaiset palvelut

Tähän kuuluu:
- astrologinen toiminta, horoskooppien laatijat, ennustajat
- seuralais-, treffi- ja avioliittotoimistojen palvelut
- lemmikkieläinpalvelut, kuten täysihoito, siistiminen, trimmaus, kaitseminen ja koulutus
- sukututkimuspalvelut
- tatuointi- ja lävistysstudioiden toiminta
- kengänkiillottajien, kantajien, pysäköintipalvelijoiden jne. toiminta
- kolikoilla toimivien palveluautomaattien toimilupatoiminta (valokuvaus- ja punnituskoneet, verenpainetta mittaavat koneet, kolikoilla toimivat säilytyslokerot jne.)
- puhelin- ja muut seksipalvelut

https://www.stat.fi/meta/luokitukset/toimiala/001-2008/96090.html

Tärkeintä on löytää itselleen hyvä kirjanpitäjä, joka ymmärtää yskän ja vähän muitakin juttuja, jos meinaa maksaa työstään verot ja vähentää verotuksesta sallitut kulut.

Yhtiömuoto (OY) siitä tuskin sen vaikeampaa tekee, mutta toimialan kanssa pankki voi tehdä tarkentavia kysymyksiä. Ja sehän johtuu siitä pankit olivat mukana itse rahanpesussa Panama Paperit-skandaalissa, jossa oliva perustaneet isokenkäisille veroparatiiseihin postilaatikkofirmojen, joiden tarkoitus oli verojen välttely ja likaisen rahanesu. Sen vuoksi pankkien valvontaa tehostettiin, ja nyt Pihtiputa(an) mummot ja muut kevytkenkäiset joutuvat vastailemaan erittäin vittuimaisiin kysymyksiin pankkien taholle, jotka itse oli syylllisiä. Mutta näin se menee. Syyllinen epäilee tavallista kansalaista. Ja edelleen ne isokenkäiset asianajajineen voivat jatkaa samaa touhua ilman huolen häivää.   

« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2020, 08:46:41 kirjoittanut Hese69 »

Poissa veeras

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1540
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #17 : Elokuu 30, 2020, 11:35:44 »
Ootko kuullut FTS:stä? Siellä on paljon kokeneita, jotka osaisi neuvoa.

Kirjanpitäjää suosittelen, jos teet päätoimisesti. Ne jutut on yllättävän vaikeita.

Verovähentää saa työhön liittyviä kuluja; matkat, majoitus, välineet (kumit jne, asut), elektroniikka, jolla teet töitä. Joillain on myös erillinen työasunto.
Mikäs tässä niin vaikeaa on? 

Toimiala 96090 Muualla luokittelemattomat henkilökohtaiset palvelut

Tähän kuuluu:
- astrologinen toiminta, horoskooppien laatijat, ennustajat
- seuralais-, treffi- ja avioliittotoimistojen palvelut
- lemmikkieläinpalvelut, kuten täysihoito, siistiminen, trimmaus, kaitseminen ja koulutus
- sukututkimuspalvelut
- tatuointi- ja lävistysstudioiden toiminta
- kengänkiillottajien, kantajien, pysäköintipalvelijoiden jne. toiminta
- kolikoilla toimivien palveluautomaattien toimilupatoiminta (valokuvaus- ja punnituskoneet, verenpainetta mittaavat koneet, kolikoilla toimivat säilytyslokerot jne.)
- puhelin- ja muut seksipalvelut

https://www.stat.fi/meta/luokitukset/toimiala/001-2008/96090.html

Tärkeintä on löytää itselleen hyvä kirjanpitäjä, joka ymmärtää yskän ja vähän muitakin juttuja, jos meinaa maksaa työstään verot ja vähentää verotuksesta sallitut kulut.

Yhtiömuoto (OY) siitä tuskin sen vaikeampaa tekee, mutta toimialan kanssa pankki voi tehdä tarkentavia kysymyksiä. Ja sehän johtuu siitä pankit olivat mukana itse rahanpesussa Panama Paperit-skandaalissa, jossa oliva perustaneet isokenkäisille veroparatiiseihin postilaatikkofirmojen, joiden tarkoitus oli verojen välttely ja likaisen rahanesu. Sen vuoksi pankkien valvontaa tehostettiin, ja nyt Pihtiputa(an) mummot ja muut kevytkenkäiset joutuvat vastailemaan erittäin vittuimaisiin kysymyksiin pankkien taholle, jotka itse oli syylllisiä. Mutta näin se menee. Syyllinen epäilee tavallista kansalaista. Ja edelleen ne isokenkäiset asianajajineen voivat jatkaa samaa touhua ilman huolen häivää.   




...iltä useimmat tosiaan löytää mun luokse. AS ja feikki SO tuo satunnaisesti myös.

Tosiaan alv+ verorosentti, niin ei jää läheskään tuntipalkan verran käteen. Jos tarvitset/haluat elämiseen verojen ja muiden maksujen jälkeen vaikka 3000-4000€, niin laske paljon pitää tienata bruttona ja alveilla. 
Kannattaa tunnustella, miten parhaiten jaksaa. Useimmat ei jaksa päätoimisesti, vaan heillä on muu työ tai opiskelut ohella.
Postilokero käy yrityksen osoitteeksi.
Kuittia en oo kuullut koskaan kysyttävän keneltäkään, joten nimeä tuskin kannattaa vaihtaa, paitsi jos se tuo mielenrauhaa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2020, 23:43:25 kirjoittanut VanDamme »
Miten olisi pieni hetki välineurheilua?

Poissa Vieras0395

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2271
  • * Kelpo kaveri
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #18 : Elokuu 30, 2020, 13:43:49 »
Viitsi Oy:stä tämän jälkeen sen enempää vääntää rautalangasta. Jos siis haluaa perustaa Oy:n ja merkitä toimialaksi nimenomaan seksinmyynnin, niin se ei onnistu, koska Osakeyhtiölain 2. pykälä sanoo selkeästi: Osakeyhtiö on osakkeenomistajistaan erillinen oikeushenkilö, joka syntyy rekisteröimisellä.
Eli suomennettuna oma osakeyhtiösi parittaa sinua.
Tässä kohtaa oikeus ammatinharjoittamiseen seksiä myymällä millä tahansa valitsemallaan yritysmuodolla ja parituslaki menevät ristiin.
Tietenkin toimialaksi voi merkitä jotain muuta, mutta minusta tuo on iso epäkohta suhteessa muiden alojen ammatinharjoittajiin. Ymmärrän, ettei suurinta osaa seksinmyyjistä yritykset ja yritysmuodot juuri kiinnosta.
Asiakkaita varmaan vielä vähemmän seksinmyynnin yhteydessä.

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Kysymyksiä uudelta palveluntarjoajalta kokeneemmille
« Vastaus #19 : Elokuu 30, 2020, 13:55:18 »
No mutta tietenkin minulla seisoo paremmin jos tiedän panevani osakeyhtiötä enkä vain toiminimeä  :D
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4