Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Praha  (Luettu 90611 kertaa)

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #120 : Maaliskuu 15, 2020, 15:35:07 »
Turskapappa eilen postasi linkin, missä kerrottiin että Berliinin bordellit on suljettu koronaviruksen takia. Mieteiskelin että mitenkähän mahtaa olla Prahassa näitten privattien laita. Seksiklubit ja strippipaikat on tietysti suljettu, koska Prahassahan on kaikkien ravintoloiden ja baarienkin suljettava ovensa jo klo 20.00. Mutta nämä privatit. Kun ne ovat sellaisia kerrostalobordelleja ja sijaitsevat aivan tavallisissa porvarillisissa kerrostaloissa. Ovat sinänsä tietenkin Tsekin lainsäädännön mukaan sallittuja, mutta eivät niin julkisia kuin seksiklubit ja strippipaikat. Ja niitä on niin tuhannen paljon. Veikkaan että kyllä privattienkin oville on jonkinlainen munalukko käyty ripustamassa. Suomalaiset tiedotusvälineet eivät vain mitään tällaisesta kerro. Kun eivät halua valistaa suomalaisia miehiä siitä, että kuinka mukavaa, joviaalia ja lystiä on Prahassa kollien elämä  :).   

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #121 : Maaliskuu 15, 2020, 15:44:22 »
^Ainakin Sweet Paradiset on suljettu, mutta outcall pelittää. Top Privat "ei ota riskialueilta kotoisin olevia asiakkaita" mitä ihmettä nyt se sitten tarkoittaakin.

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #122 : Maaliskuu 15, 2020, 15:58:02 »
^Tarkoittasikohan tuo sitten kiinalaisia ja eteläkorealaisia. Kiinassa ja Etelä-Koreassa tuo tautihuppu näyttäisi nyt olevan ohi. Ainakin tällä kertaa. Pohjoiskorealaisethan myös voisivat olla turvallisia asiakkaita, koska siellä ei ilmeisesti ole yhtään tautitapausta  :).

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #123 : Maaliskuu 15, 2020, 16:43:54 »
^ Huhut kertovat, että Poika olisi nähty, tosin naamioituneena, Privat Praguen porraskäytävässä.

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #124 : Maaliskuu 17, 2020, 11:44:54 »
Jotain pientä piristystä tarvitsisi tähän korona-arkeen. Muistaako DeeDee tai Mika74 sellaisen 1960-luvun alkupuolen musiikkipläjäyksen Prahasta, missä tsekkiläinen misssi/mannekiini laskeutui sieltä Prahan linnalta alas, souteli veneellä Wallensteinin puutarhassa ja käveli sitten Kaarlensillan yli Raatihuoneentorille. Oli kaunia ja keveä kevät ja minihameet. Biisi oli jotain brittipoppia. Mika74 sen muistaakseni sexwörkille aikoinaan postasi. En millään nyt löydä sitä. Yritin eilenkin muistella. Sille olisi nyt tarvetta  :).
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2020, 11:46:28 kirjoittanut kocour »

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #125 : Maaliskuu 17, 2020, 12:15:08 »
Tätäkö tarkoitat?

https://www.youtube.com/watch?v=hROH-fGYEOs

Näitä maisemia kun katsoo niin "jonkin verran" harmittaa,että tässä kävi näin.

Praha, maailman kaunein kaupunki. Eikä niissä neidoissakaan ole valittamista.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2020, 12:22:50 kirjoittanut Fireman82 »

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #126 : Maaliskuu 17, 2020, 12:53:01 »
Juuri tätä. Tuhannet kiitokset  :D. Olga Schoberova on kyllä aivan upea. Häntä on kutsuttu Itä-Euroopan Brigitte Bardoksi. Olga Schoberova esiintyi myös Playboyn kansikuvatyttönä 1960-luvulla. Silloinhan kuvat olivat vielä hyvin siistejä. Mielestäni Praha on kaikkein kauneimmillaan juuri keväällä. Tässäkin videossa suuret puut alkavat juuri kukkimaan. Löysin YouTubesta tällaisen videon kuin tribute Olga Schoberova. Luulen, että Olga Schoberova läpäisisi jopa Turskapapan tarkat laatuvaatimukset. Mitä tulee niihin kaupungin korkeimmilla koroilla sipsuttaviin törötisuisiin blondeihin  :D.

https://www.youtube.com/watch?v=oMYXS7ay08s

Poissa Turskapappa

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1642
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Praha
« Vastaus #127 : Maaliskuu 17, 2020, 12:58:33 »
Löysin YouTubesta tällaisen videon kuin tribute Olga Schoberova. Luulen, että Olga Schoberova läpäisisi jopa Turskapapan tarkat laatuvaatimukset. Mitä tulee niihin kaupungin korkeimmilla koroilla sipsuttaviin törötisuisiin blondeihin  :D.
https://www.youtube.com/watch?v=oMYXS7ay08s
Ylittää riman helposti.
Kino - Перемен  (Peremen) https://www.youtube.com/watch?v=z5xQfUScep4

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Praha
« Vastaus #128 : Maaliskuu 17, 2020, 14:57:56 »
^^^ ja ^^. Onpas vähän erilainen Praha. Mutta todella kaunis kaupunki silloin ja onneksi säilynyt sellaisena myös nyt! Ja neidot tietysti myös!

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #129 : Maaliskuu 18, 2020, 08:35:22 »
Sain meilin ystävättäreltäni joka kertoi, että kelit ovat juuri nyt mainiot. Luvataan 16 astetta lämmintä. Kelpais.

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #130 : Maaliskuu 19, 2020, 00:57:23 »
^Ainakin Sweet Paradiset on suljettu, mutta outcall pelittää. Top Privat "ei ota riskialueilta kotoisin olevia asiakkaita" mitä ihmettä nyt se sitten tarkoittaakin.

No nyt on TopPrivatkin sitten suljettu. Huomasin, että TopPrivat on 4.2.2020 lanseerannut uuden sangen mielenkiintoisen palvelumuodon. Se on tämmöinen mega fucking. Eli näin se menee. Menet sisään TopPrivattiin ja suihkun jälkeen käyt sängylle odottamaan. Ensimmäinen morsian imee sinut juhlakuntoon ja nussii. Kymmenen minuutin kuluttua tyttö lennosta vaihtuu. Ja tätä nussimisen riemua kestää taas sen kymmenen minuuttia, kunnes kolmas tyttö tulee makuukammariin ja hoitaa sinut loppuun. Puolen tunnin lysti maksaa 2100 kr eli noin 84 euroa. Ja se sisältää siis 3x seksiä ja 3x oraalia kondomilla. Owoista joutuu maksamaan ekstraa. Jos winchesterissä riittää panoksia, niin mikään ei tietenkään estä ottamasta uusinta kierrosta uusien tyttöjen kanssa. Kaikkea se prahalainen keksiikin. Mottona tuntuu olevan, että pääasia on että mies viihtyy. Tsekkien mielikuvituksella erotiikassa taitaa olla vain taivas ja koronavirus rajana. Mutta ei tämä koronaviruskaan nyt sentään voi ikuisesti kestää. Ja sitten kollit porukalla TopPrivattiin  :).

http://www.topprivat.cz/en/node/2378

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #131 : Maaliskuu 19, 2020, 11:43:31 »
Praha, maailman kaunein kaupunki. Eikä niissä neidoissakaan ole valittamista.

Praha ylsi sijalle 14 Flight Networkin kyselyssä, jossa tiedusteltiin maailman kauneimpia kaupunkeja.

https://www.flightnetwork.com/blog/worlds-most-beautiful-cities/
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2020, 11:48:15 kirjoittanut Tibenius »

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #132 : Maaliskuu 19, 2020, 17:56:18 »
Praha, maailman kaunein kaupunki. Eikä niissä neidoissakaan ole valittamista.

Praha ylsi sijalle 14 Flight Networkin kyselyssä, jossa tiedusteltiin maailman kauneimpia kaupunkeja.

https://www.flightnetwork.com/blog/worlds-most-beautiful-cities/

Häh. Keltähän puusilmältä tuotakin on kyselty. Praha 14., Brugge 25. ja Dubrovnik 41. Lapsikinhan näkee ja ymmärtää, että Praha on maailman kaunein kaupunki. Ja seuraavaksi tulevat Rooma ja Firenze. Pariisi oli ennen myös korkealla sijalla, mutta nykyäänhän se on kuin yksi Mogadishu avenue koko kaupunki.

Tsekittärethän on valittu maailman kauneimmiksi naisiksi. Ihan virallisesti. Muutama vuosi sitten oli sellainen äänestys, missä maailman johtavien muotilehtien toimittajat äänestivät tsekittäret aivan ylivoimaisesti maailman kauneimmiksi naisiksi. Ja mehän DeeDee:n kanssa tämä on tiedetty jo kauan ilman mitään äänestyksiäkin. Itse arvelen että tähän on historialliset syyt. Katselkaapa karttapalloa ja Tsekin sijaintia siinä. Ja lukekaa vähän oppikoulun historian kirjaa. Tsekki on sellaisessa paikassa Keski-Euroopassa, että sen yli on aina kävelty mennen, tullen ja palatessa. Jokaisessa sodassa Tsekeissä on taistella melskattu. Siinä sotien tuoksinassa yksi jos toinenkin urhea sotamies on luovuttanut oman osuutensa böömiläisten ja määriläisten geenipankkiin sperman muodossa. Joko neitojen iloisella suostumuksella tai sitten hieman pitempien neuvottelujen kautta. Ja näitten lemmenleikkien jälkeen on tsekittäristä muodostunut sellainen rotu, jonka naiset ovat pitkiä, hoikkia, rintavia, kapeauumaisia, sironilkkaisia ja pitkäsäärisiä afroditeja. Niitä jotka yleensä nousevat Välimerestä rakkaudenjumalattaren käskystä  :).

Myös nämä monet sodat ja sotilaiden kansainvaellukset näkyvät tsekittärien ihon, silmien ja tukan värissä. Vaikka suurin osa tsekittäristä onkin niitä pikisilmiä brunetteja tummatukkia, jotka ovat kauniita kuin öinen moottoritie, niin myös paljon löytyy ihan aitoja blondeja. Niitä kaupungin korkeimmilla koroilla sipsuttelevia törötisuja. Monien DNA:ssa on varmasti materiaalia myös suomalaisten hakkapeliittojen tolskaamisen jäljiltä siitä Kolmikymmentävuotisesta sodasta vuosilta 1618-1648. Hakkapeliitathan kunnostautuivat myös Prahassa ryöstämällä Strahovin luostarin ja polttamalla koko Mala Stranan. Tsekeissä tapaa myös paljon ihka aitoja punapäitä. Ja nämä eivät ole minkään vetyperoksidin tuotetta, vaan ihan luomuja. Näiden aitouden olen useasti tarkastanut alapään karvoituksesta. Mutta eivät nämäkään ole mitään Harry Potterin jälkeläisiä, vaan syyttävä sormi osoittaa jälleen siihen Kolmikymmentävuotiseen sotaan. Ruotsin kuninkaan armeijahan oli palkkka-armeija, ja 25 000 hakkapeliitan rinnalla taisteli myös paljon skotlantilaisia palkkasotureita. Veikkaan että samoilla naisilla kävivät suomalaisten kanssa. Eli ollaan skottienkin kanssa vähän niin kuin napalankoja  :).

Poissa Vieras0043

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1619
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #133 : Maaliskuu 19, 2020, 20:05:32 »
Lilykin on aito blondi. Katselkaa norjalaisen popparin Astrid S:n kuvaa ja hämmästykää...

Praha on maailman kaunein ja hotein kaupunki.  8)

Poissa Mika74

  • Jr. Member
  • Viestejä: 90
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Praha
« Vastaus #134 : Maaliskuu 20, 2020, 21:56:18 »
Video Prahasta julkaistu 17.3.2020, hiljaiselta vaikuttaa.
https://www.youtube.com/watch?v=EhSLHTVT4XM

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #135 : Maaliskuu 20, 2020, 22:53:01 »
Kiitos Mika74. Olipa jotenkin koskettava video. Jotenkin tässä kirkastuu koko tilanne. Enpä olisi ikinä uskonut että näen vielä senkin päivän kun Praha autioituu. Kaupunkihan on autio kuin jonkun keskiajan ruton, mustan surman, jäljiltä. Tuttuja katuja. Olen niitä niin paljon kulkenut ja valokuvannut pieniä yksityiskohtia. Aamuyön hiljaisina, mutta valoisina tunteina. Mutta en minä ole mitään tuollaista autiutta koskaan nähnyt.

John Lennon Wall tyhjänä ihmisistä. Mutta kuitenkin. Sen takana näyttää seisovan vieläkin, koronaviruksesta huolimatta, ylväänä se vanha suuri plataanipuu, jonka alla toinen suuri säveltäjä Ludwig van Beethoven tykkäsi istuskella Prahassa käydessään ja kirjoitella sinfonioitaan. Prahassa on melkein hienointa se, että siellä kulttuuri ja elämä on kerrostunutta. Prahassa John Lennon ja Beethoven ovat tasavertaisia. Säveltaiteen neroja molemmat. Kaupungin kulissit ovat kyllä  mahtavat, mutta se Prahan henki tulee ihmisistä. Niistä prahalaisista jotka rakastavat kaupunkiaan. Praha ja prahalaiset ovat kestäneet mustan surman, hussilaissodat, kolmikymmenvuotisen sodan, ensimmäisen maailmansodan, espanjalaisen, 1930-luvun laman, juutalaisvainot, Hitlerin ...en miehityksen, Neuvostoliiton stalinistien miehityksen, hongkongilaisen...Kyllä Praha ja prahalaiset kestävät myös tämän koronaviruksen. Ja niin kestämme mekin. Sitten me taas menemme sinne. Käymme privateissa. Juomme olutta. Kävelemme niitä Prahan keskiaikaisia katuja, jotka ovat nähneet kaiken. Nyt koronaviruksenkin. Siitä se taas lähtee. Täytyy alkaa suunnitella uutta Prahan reissua  :).

 https://www.youtube.com/watch?v=ScqRsMqNsPo
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 20, 2020, 23:03:42 kirjoittanut kocour »

Poissa Mika74

  • Jr. Member
  • Viestejä: 90
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Praha
« Vastaus #136 : Maaliskuu 22, 2020, 13:36:44 »

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #137 : Maaliskuu 22, 2020, 15:19:41 »
Sitten kun taas saa matkustaa, niin Prahassa voisi kyllä käydä. Edelliskerrasta on jo vähän aikaa.

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #138 : Maaliskuu 27, 2020, 23:20:57 »
Sitten kun taas saa matkustaa, niin Prahassa voisi kyllä käydä. Edelliskerrasta on jo vähän aikaa.

Suosittelen kyllä. Yllätyt varmasti kuinka hyvässä rotissa Praha on. Siisti ja kaunis. Joka paikka on aivan tip top. Kukaan ei syljeskele räkäklimppejä kävelykaduille ja heittele tupakannatsoja minne lystää. Valitettavasti luin tässä yksi ilta netistä sellaisen uutisen, missä tsekkiläinen ministeri arveli matkustuskiellon Prahaan jatkuvan vielä ainakin vuodella eteenpäin.

Itse matkustin ensimmäisen kerran Prahaan talvella kahdeksan vuotta sitten. Jostakin syystä Praha oli aina jäänyt käymättä. En kyllä ymmärrä nyt, että miksi. Tsekkoslovakia ei kuulunut edes interreil- maiden piiriin, joten se jäi silloinkin kokematta. Se ensimmäinen kertakin vähän nahnisti etukäteen. Minun piti mennä vuokraamaan Prahasta kämppä perheen nuorison erasmusopiskeluja varten. En tuntenut Prahaa enkä tsekkejä ollenkaan. Olen tämän saman varmasti kertonut jo aikaisemminkin, ja ehkä useaankin kertaan, mutta ei tässä nyt ole tulossa mitään uuttakaan Prahan rapsaa ihan lähitulevaisuudessa, että tästä se kaikki alkoi minun kohdallani  :).

Olin sopinut sähköpostilla vuokraemäntäni kanssa treffit ja hän oli minua vastassa lentokentällä. Asunto Josefovissa oli juuri luvatun ja kuvien kaltainen, eli eipä siinä sitten muuta kuin allekirjoitin vuokrasopimuksen. Se oli vielä ennen tätä airbnb aikaa, jolloin Prahasta sai asunnon kuudeksi kuukaudeksi hyvin edulliseen hintaan. Jääkaapissa oli olutta valmiina, joten joimme syntyneen vuokrakontrahdin kunniaksi yhdet Pilsner Urguellit. Kaikki oli sujunut hyvin mutkattomaksi. Kävin sitten suihkussa ja lähdin kaupungille syömään. En tuntenut Prahaa lainkaan ja minulla oli kädessä vuokraemäntäni antama Prahan kartta, jonka avulla yritin suunnistaa. Raatihuoneentorille oli matkaa onneksi vain muutama sata metriä. Raatihuoneentorilla sain sitten ensimmäiset kiksit. Tammikuisessa matalalta lankeavassa auringonvalossa se oli aivan satumaisen kaunis. Kaikki patsaat ja talojen seinien freskot. Astronomisen kellon alla piti kuvata se tasatunnein toistuva näytelmä.

Minulla oli kova nälkä ja jano. Lähdin kävelemään Raatihuoneentorilta keskiaikaisen kaupungin kapeita katuja eteenpäin ja saavuin Husova kadulle. U Zlateho tygran (http://www.uzlatehotygra.cz/en/) kohdalla työnsin kapakan raskaan tammioven auki ja astuin sisään. Vastaan iski innokas puheensorina ja sakea tupakansavu. Meininki näytti kyllä aika iloiselta. Tilasin gulassin ja tuopin Pilsner Urguellia. En ollut koskaan juonut niin hyvää olutta. Kultaisessa tiikerissä Pilsner Urguell on aivan erityisen maukasta. Se johtuu ilmeisesti siitä juuri oikeasta lämpötilasta missä kellarissa tankkeja säilytetään, ja siitä että Urguellia juodaan U Zlateho tygrassa niin paljon että se on aina tuoretta. Mitään muuta olutta kuin Pilsner Urguellia Kultaisessa tiikerissä ei edes tarjoilla.

Kovin hyvin ei se minun illanviettoni Kultaisessa tiikerissä kuitenkaan alkanut. Lauantai-iltana oluttupa oli aivan täynnä kanta-asiakkaita ja yksinäinen turisti sai olla vähän kuin omissa oloissaan. Halusin kuitenkin päästä siihen iloiseen yhteisöön mukaan ja hain kontakteja. Olen aika hyvä sosiaalisissa tilanteissa, mutta oli aika haastavaa päästä alkuun, kun kukaan ei halunnut jutella minulle. Mutta en luovuttanut. Ja sittenhän se lähti siitä kulkemaan. Yritin olla tosi ystävällinen ja kohtelias. Ja kun minut hyväksyttiin yhteiseen pöytään, niin tarjosin olutta ja Becherovkaa koko seurueelle. Minua alettiin pitää vähitellen ihan mukavana miehenä ja kaikki olivat kiinnostuneita minusta. Kohta tsekit tarjosivat minulle kierroksia ja minulle tuli hyvä ja lämmin olo. Tuli semmoinen fiilis kuin olisin tullut pitkän matkan jälkeen vihdoinkin kotiin  :).

Minulla ei ollut oikein mitään käsitystä tästä Prahan kaupallisen seksin skenestä muuta kuin, että sitä siellä paljon oli tarjolla. Kotona olin netistä lueskellut näistä Prahan privateista international sexguidesta. En kehdannut näistä uusista ystävistäni keneltäkään alkaa näistä asioista mitään kyselemään. Selasin aina välillä lumialtani sitä pitkää listaa niistä privateista. Niitä oli niin paljon, että oli vaikea valita mitään. Puoliltaöin laitoin sitten tekstaria sellaiseen privattiin kuin Golden Eye, jonka valitsin aivan James Bond- elokuvan nimen perusteella. Sain kohta vastauksen, että Kristynka olisi vapaana. Vastasin tulevani puolen tunnin päästä ja pyysin kännykkään tekstiviestillä privatin osoitteen.

Näytin sitten taksikuskille kännykästäni tämän osoitteen Premyslova 3. Ja sitten mentiin Skodalla talla pohjassa. Tai ainakin minusta tuntui siltä. En tuntenut enkä hahmottanut Prahaa tietenkään vielä ollenkaan, enkä ymmärtänyt että Premyslova sijaitsee Vysehradyssa ja sinne on Stare Mestosta matkaa varmaan jotain viisi kilometriä. Mieleen tuli jo kaikenlaiset kuvat Tallinnan Lasnamäestä ja venäläisistä pysähtyneisyyden ajan neuvostokämpistä ja suttuisista huorista. Kuskin kanssa en voinut paljon jutella, kun hän puhui vain tsekkiä. Ystävällinen heppu kyllä muutoin tuntui olevan. Kuski pysäytti sellaisessa jyrkässä ylämäessä vanhan jugendtalon kohdalla ja sanoi, että nyt ollaan perillä. Kiittelin ja maksoin. Kusihätä oluenjuomisesta oli tietenkin kova. Ajattelin, että en kehtaa kyllä privattiin mennä jalat ristissä ja syöksyä heti toilettiin. Helpotuksen antoi se vastapäisen talon sisäpiha, jonka ruusupuskaan kävin anatumuksella lorottelemassa ne juodut Pilsner Urguellit. Sitten tekstasin, että olen paikalla ja sain ovikoodin. Talossa oli kyllä hissi, mutta olin jotenkin niin tohkeissani, että juoksin portaat viidenteen kerrokseen. Ovi odotti hieman raollaan. Puuskutin sisään ja sanoin heti, että minä sitten tulin kun sovittiin. Vasta sitten katsoin naista. Kevyeen läpinäkyvään yöpukuun pukeutunutta Kristynkaa. Kurkkua kuivasi. Edessä seisoi sellainen tsekkiläinen juuri merestä noussut afrodite. Pitkät tummat hiukset, suklaasilmät, punatut Debbie Harry huulet, c-kupin kinteät rinnat, kapea uuma ja naisellinen lantio, täyteläiset reidet ja hoikat sääret, sirot nilkat ja violetiksi maalatut varpaankynnet. Rekisteröin kaiken. Aivoissani kamera naksutti raks raks raks. Tiesin heti että tällaista on vastassa vain ehkä kerran elämässä. Häpesin omaa nuhruista olemustani ja röökiltä haisevia vaatteitani. Pyysin suuresti anteeksi humalatilaani ja sitä että en ollut osannut varautua tapaamiseen yhtään paremmin. Ne kukatkin oli jäänyt ostamatta. Tai edes suklaarasia.

Kristynka otti ohjat käsiinsä. Kaikki oli kyllä todella hienoa. En ole koskaan ennen sitä enkä sen jälkeen tavannut tässä kaupallisen seksin skenessä naista, jonka kanssa minulla olisi ollut niin kevyt ja onnellinen olo. Meillä vaan sopi nämä kaikki protokollaat niin hyvin yhteen. Ensimmäisen varvin jälkeen istuin alasti sen lemmenhuoneen isolla erkkerillä ja katselin valaistua kaupunkia. Koska se Vysehrad on korkealla kukkulalla, niin siitä ikkunasta oli hyvät näkymät yli Prahan aina Vltavan toisella puolella siintävään Prahan linnaan asti. Polttelin avoimesta ikkunasta Montecristoa ja lumialtani soi Rolling Stonesin biisi Some Girls. Minulla oli valtava halu kertoa itsestäni ja elämästäni kaikki. Kristynka kuunteli, makoili sängyllä ja kysyi, että enkö voisi jo tulla. Loikkasin petiin kuin Walesin tiikeri Tom Jones. Tunsin olevani oman elämäni Che Guevara.

Meistä tuli Kristynkan kanssa hyvät ystävät. Tapasimme usein. Vietimme paljon aikaa yhdessä. Kävimme Vysehradin linnan puistossa piknikillä ja söimme Kristynkan laittamia eväitä. Kävimme Veletrzni-palatsissa katsomassa Vincent van Goghit, Picassot, Matisset ja Chagallit. Nussimme paljon. Kun Kristynka valmistui Kaarlen yliopistosta ja muutti kotiseudulleen Libreciin opettamaan lukiolaisille matematiikkaa, kemiaa ja fysiikkaa, niin jotain minun Prahastani kyllä muuttui. Aivan lopullisesti. Mutta kyllä se Praha on vieläkin todella hieno  :D.

 
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2020, 23:24:40 kirjoittanut kocour »

Poissa Vieras0087

  • Hero Member
  • Viestejä: 841
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Praha
« Vastaus #139 : Huhtikuu 10, 2020, 17:36:50 »
https://www.youtube.com/watch?v=hROH-fGYEOs

Tässä DeDee:n ystävällisesti postaamassa videossahan sen loppupuolella Olga Schoberova soutelee soutuveneellä Wallenstein palatsin puutarhan suihkulähteessä. No käyhän se tietenkin noinkin. Vähän köppäseltä se kyllä näyttää. Mutta Olga ei ole tietenkään kotoisin tuhansien järvien maasta kuten me. Viimeksi kun kurkistin suihkulähteen sameaan veteen, niin siellä uiskenteli aivan valtavia leipälapion kokoisia karppeja ja suuria taimenia :).

Wallensteinin palatsi on Mala Stranassa ja sen sisäänkäynti on aivan siitä metroasema Malostarnskan vierestä. Siellä kyllä kannattaa poiketa ihastelemassa  puutarhan kauneutta, vaikka Palatsiin ei nykyään sisälle pääsekään, koska se on Tsekin kulttuuriministeriön hallussa. Mutta jo puutarhakin on todella hieno. Se on sellainen vehreä keidas suurkaupungin melskeen keskellä. Puutarhan hienoutta ei ulkopuolelta voi aavistaakkaan. Puutarhasta on kyllä hienot näkymät ylös kohoavalle Prahan linnalle. Wallenstein varmaankin usein istuskeli puistonsa penkeillä ja katseli ylös Prahan linnalle. Prahan linna oli niin lähellä, mutta kuitenkin saavuttamattomissa.

Albrecht von Wallensteinhan on tuttu Topeliuksen Välskärin kertomuksista. Zakrias Topeliushan oli Helsingin yliopiston historian professori, ja Välskärin kertomuksetkin ovat ihan hyvää ja mielenkiintoista historiallista luettavaa. Hakkapeliitathan ottivat rajusti yhteen juuri Wallensteinin sotaväen kanssa kolmikymmenvuotisessa sodassa 1618-1648. Oikeastaan juuri näissä taisteluissa syntyi se hakkapeliittojen legenda, joka elää vieläkin hengissä Keski-Euroopassa.

Wallenstein oli kyllä ovela ja häikäilemätön tyyppi. Hän oli köyhän protestanttisen pienviljelijän poika, mutta oli päättänyt pärjätä tässä maailmassa. Wallenstein nai nuorena rikkaan leskirouvan, ja kun iäkäs leskirouva sitten viiden vuoden päästä kuoli ruttoon, niin Wallenstein peri suuren omaisuuden. Mutta Wallenstein ei jäänyt viettämään rikkaan tilanomistajan leppoisaa elämää, vaan sijoitti rahansa tuottavasti. Wallenstein hankki rahoillaan palkka-armeijan, jota hän alkoi sitten vuokrata kovaan hintaan Habsburg-keisari Ferdinandin käyttöön. Eli Wallenstein taisteli tavallaan rahasta omaa kansaansa ja protestantteja vastaan. Wallensteinin palvelukset kävivät kuitenkin keisarille niin kalliiksi, että keisari joutui panttaamaan osan valtakunnastaan. Wallenstein rikastui, ja kohta hänen omistuksessaan oli neljännes Böömin maista. Lopulta Wallensteinin kyltymätön ahneus kuitenkin suututti Habsburgien keisarin ja hän murhautti nukkuvan Wallensteinin sänkyynsä Egerin kaupungissa vuonna 1634. Eli tässäkin voisi sanoa, että ahneella on paskanen loppu  :).

Wallenstein ehti kuitenkin rakennuttaa 1620-luvulla Mala Stranaan sen hienon palatsinsa. Palatsin paikalta purettiin 26 taloa ja kolme puutarhaa. Palatsiin tuli viisi pihaa, sisäratsastushalli, talli kolmellesadalle hevoselle, kappeli ja laaja puutarha. Puutarhan patsaskujan hienot patsaat ovat nyt jäljennöksiä. Alkuperäiset patsaat, jotka olivat kuvanveistäjä Adrian de Vriesin tekemiä, ovat nyt Ruotsissa Drottningholmin linnan puutarhassa, ja joiden ympärillä prinsessa Estelle voi nyt leikkiä vaikka piilosta pikkuveljensä, Skånen hertuua, prinssi Oscarin kanssa Prahasta ryöstetyn sotasaaliin keskellä. Tsekit saivat 1920-luvulla luvan käydä Ruotsissa tekemässä kopiot alkuperäisistä patsaista.   
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 10, 2020, 17:44:56 kirjoittanut kocour »