Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: privis.app  (Luettu 742 kertaa)

Poissa velihopea

• Hero Member
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: privis.app
« Vastaus #20 : tänään kello 18:05:01 »
Ja kukas takaa, ettei mainostetun sovelluksen takana ole silkka huijaus? Ilman avointa lähdekoodia tämän toteaminen on mahdotonta.

Mitä huijausta mietit tämän suhteen?

Selvillä jo että kyseessä aikasta vanha suomalainen firma (käytännössä henkilö tiedossa jo), jolla aika ilmeisesti on ainakin jonkinlaista kokemusta ohjelmistojen kehittämisestä & onnistumistakin, kun kerran firman talousasiat hyvin kunnossa.

Mietin vain...jos sulla on jo jokin toimiva bisnes/projekteja joilla selkeästi tienataan ja on tienattu jo hyvän aikaa. Ja sitten tulet ns. julkisuuteen uuden idean kanssa...
Siis...tällähän olisi ainakin taattu, että kiinni tulisi jäämään jos olisi huijaus ja nopeasti. Sekä siinä samassa hyvät jutut jotka käynnissä menisi samalla viemäristä alas.

Jos tää olisi jokin "mikko" nikki joka koittaisi vakuuttaa vähän liialla google translaten käytöllä suomeksi & firma löytyisi esim. Romaniasta, ja ei vastailisi asiallisesti kysymyksiin/vastaisi vaan että tää on maailman paras ohjelma piste/haukkuisi kysyjät tyhmiksi tms., niin joo, olisin hyvin skeptinen.

Mutta mikä tässä soittaa hälytyskelloja nyt niin kovaa?

Mitä viestintäsovelluksia teillä btw oikein on käytössä jo? Wa, Telegram, Signal, Session, Snappi...? Miksi luottaa niihin? Mitä me niistäkään oikeasti tiedetään? Jos ne huijaa, tekeekö Suomen poliisi mitään? No ei tee. Ainakin priviksessä syyllinen löytyy helposti ja Suomen poliisilla on täysi mahdollisuus lopettaa lysti minuuteissa.  :laught:

En miettinyt mitään huijausta spesifisesti eikä mikään soita erityisesti hälytyskelloja. Olen vain skeptinen kaikkea uutta ja ilmaiseksi tarjottavaa kohtaan. Mutta ehkä se on vain mun oma asenteeni, muilla voi olla enemmän kokeilunhalua. Ja Suomen poliisiin nyt ihan viimeiseksi luotan. Syynä omat kokemukset kaukaa menneisyydestä, mutta ne eivät kuulu julkisuuteen.

Hyvä, jos joku kehittää toimivan salatun viestimen, se on aina positiivista. Mutta itse en ota uutuuksia ensimmäisenä käyttöön, sen saa tehdä Joku Muu.