Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Oletko huolestunut hantaviruksesta?  (Luettu 221 kertaa)

Poissa Ribbeli

• Sr. Member
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Oletko huolestunut hantaviruksesta?
« : eilen kello 20:38:26 »

Reilu 6v sitten vakuuteltiin,ettei Suomessa tarvitse olla huolissaan Koronaviruksesta.
  Miten sitten kävikään..levisi Suomeen,niin kuin muualle maailmaan..

Entä nyt Hantaviruksen tultua esiin,niin kuin Koronavirus..

Oletko huolissasi Hantaviruksen leviämisestä?

Poissa Viveca

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
Vs: Oletko huolestunut hantaviruksesta?
« Vastaus #1 : eilen kello 20:43:54 »
No en todellakaan ole. En ole sairastanut koronaakaan vielä. Enkä ottanut onneksi ainuttakaan piikkiäkään.
*keski-ikäinen pullukka*

Poissa Kalamaja

• Full Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #2 : eilen kello 20:48:42 »
Olen yhtä paljon huolissani kuin BSE:stä, sika- ja lintuinfluenssasta, apinarokosta, koronasta kaikkine kreikkalaisten aakkosten variantteineen jne. eli en tippaakaan.

Luontoäiti vaan tekee parhaansa hillitäkseen ylikansoittumista.

Poissa Ribbeli

• Sr. Member
« Vastaus #3 : eilen kello 21:06:49 »
No en todellakaan ole. En ole sairastanut koronaakaan vielä. Enkä ottanut onneksi ainuttakaan piikkiäkään.
Voisko sanoa,sinulla on käynyt flaksi,kun et ole saanut koronavirus tartuntaa👍
Minulla oli kaksi tartuntaa,joka vei haju ja makuaistin..

Poissa Viveca

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #4 : eilen kello 21:15:17 »
^^Oon panostanut hyvään vastustuskykyyn 👌 Viime talvenakin olin pöpöjen ympäröimänä.. mm. kaikki työkaverit sairasti jos jonkinlaista flunssaa, jotkut useampaan kertaan. Itse ainut, joka pysyi terveenä.
*keski-ikäinen pullukka*

Poissa Lifti

• Vaari
  • Sr. Member
  • ******** Lähellä täydellisyyttä
« Vastaus #5 : eilen kello 21:39:30 »
En ole. Huolissaan oleminen ei auta yhtään mihinkään, ei vaikka olisi kymmenen tuntia joka päivä huolissaan.
Runopoikia & Runkkareita

Poissa Ribbeli

• Sr. Member
« Vastaus #6 : eilen kello 21:55:12 »
^^Oon panostanut hyvään vastustuskykyyn 👌 Viime talvenakin olin pöpöjen ympäröimänä.. mm. kaikki työkaverit sairasti jos jonkinlaista flunssaa, jotkut useampaan kertaan. Itse ainut, joka pysyi terveenä.
👏👏👏👍🫶

Poissa velihopea

• Hero Member
  • ****** Rakastajien aatelia
« Vastaus #7 : eilen kello 22:29:12 »
Mökki oli talven jäljiltä aikalailla hiirenpaskassa - tai jos tarkkoja ollaan, metsämyyrän - joten ihan kotimaiseen hantavirukseen tuli varmaan kontaktia maskista ja nitriilihanskoista huolimatta. Vasta osa mökistä siivottu. Puumala-virus kun on myös hantavirus ja myös vittumaisten pienjyrsijöiden levittämä.
No, lapsuudesta asti on noita metsämyyrän/hiiren paskoja mökillä ollut, joten ehkä on immuniteetti myyräkuumeelle olemassa 🙄

Maailmalla kohua herättänyt hantavirusepidemia ei huoleta lainkaan. Ei ole tulossa uutta koronaa.

Poissa Aapeli60

• Sr. Member
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
« Vastaus #8 : eilen kello 22:57:03 »
Ei kyllä huoleta, eikä oikeestaan mikään muukaan. Tulee mitä tulee, sen mukaan mennään.

Poissa Merkonomi

• Hero Member
  • ***** Huikea tyyppi
« Vastaus #9 : eilen kello 23:11:39 »
Oikeastaan olisi vain hyvä jos joku uusi pandemia vähän putsaisi pöytää. Saatais tää saakelin eläkepommikin perattua.
Pidetään vehkeet puhtaina

Poissa stuuliah

• Newbie
  • Galleria (2)
  • * Kelpo kaveri
« Vastaus #10 : tänään kello 01:31:35 »
En ole. Kyseessä ei ole mikään uusi virus ja asiantuntijat tietävät, miten se käyttäytyy. Ei ole mitään syytä uskoa, että tästä syntyisi uutta pandemiaa. Risteilyalus nyt vain sattui olemaan erinomainen erinomainen leikkikenttä huonosti leviävälle virukselle (alhainen R0). Andes-viruksella ei ole myöskään samanlaista muuntumiskykyä kuin koronalla oli (tai on, koska näitä eri variantteja myllää edelleen).

Korona pääsi leviämään niin tehokkaasti, koska se muuntui koko ajan, oli niin tarttuva ja tarttui myös ilman oireita. Nyt ei ole kyse mistään sellaisesta.

En muuten tiennyt, että rakas myyräkuumeemme kuuluu hantaviruksiin (Puumala-virus), koska en ole aiemmin perehtynyt asiaan. Me ollaankin Euroopan hantaviruksen kunkku, heh. Maailman tasolla hävitään vakavimmille versioille, onneksi.
Tissintäyteinen OF löytyy <3
Ja itse löydyn Jyväskylästä