Viihde ja kevennykset > Kaatopaikka
Asevelvollisuuden puolesta.
Vieras1703:
Kannatan. Kyllä pojista miehiä täytyisi kouluttaa, vaikka se nykyisestä "materiaalista" aika haasteellista onkin.
John Punter:
Palvella voi monella tavalla, ei pelkästään ase kädessä. Kansalaisyhteiskunnassa ideaalisesti ajatellen jokainen yksilö ymmärtää vastuunsa ja velvollisuutensa ilman pakkoa. Verojen maksaminen ja vähäosaisten auttaminenkin voisi olla vapaaehtoista. Hyvinvointivaltion ja demokratian keskeisiä kysymyksiä, yksilön ja yhteisön tarpeiden ja oikeuksien yhteensovittaminen.
Itse koen nykypäivän ongelmaksi ”minä-minä, kaikki mulle heti” yksilökeskeisyyden joka murentaa yhteiskuntamalliamme. Olen vissiin siinäkin mielessä vanhanaikainen, että uskon yhteiskuntasopimukseen jonka perusajatuksena on, että kaikilla on kohtuullisen hyvä olla - jokaisen on silloin tingittävä ja luovuttava jostain.
Eli arvostan kaikkia niitä, jotka tekevät kykyjensä mukaan osansa meidän yhteisen hyvän eteen. Vapaamatkustajia taasen en.
Vieras0074:
Suomessa asevelvollisuus on varmasti helpoin tapa saada riittävä vahvuus puolustusvoimille ja niin se tulee olemaan jatkossakin. Ruotsissa on yritetty toisenlaista mallia, joka ei näytä toimivan kovin hyvin. Kaikissa maissa asevelvollisuus ei ole käytännössä ainoa vaihtoehto ja niissä voidaankin siten toteuttaa laajempaa yksilönvapautta. Perimmäinen kysymyshän asevelvollisuuden suhteen on, voiko valtio määrätä yksilön elämästä ja kuolemasta.
En usko mihinkään kuluneisiin fraaseihin, kuten ”armeija tekee pojista miehiä”. Niin moneen henkisesti täysin keskenkasvuiseen armeijan käyneeseen mieheen olen nimittäin törmännyt. Tuota kysymystä voi pohtia niinkin, että eikö Suomessa pojista kasvanut miehiä ennen nykyistä asevelvollisuutta tai eikö niissä maissa, joissa asevelvollisuutta ei tunneta, ole miehiä kuin palkka-armeijan käyneiden joukossa.
Kapu:
Kannatan nykyistä asevelvollisuutta. Tosin koulutusta voi aina kehittää ja nykyaikaistaa.
Vieras0095:
Periaatteessa olen myötämielinen kuten reservin aliupseerin pitääkin, mutta...
Suomi ei ole enää sellainen maa jonka puolesta ainokaiseni antaisin. En kuole EU-liittovaltion ja heidän mädäntyneitten "arvojensa" puolesta joita Suomenkin valtaapitävä eliitti seurailee orjallisesti. Tosin ei pakosta vaan halusta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta