Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Palveluntarjoajien päihdeongelmat  (Luettu 2896 kertaa)

Poissa Vieras0074

  • Full Member
  • Viestejä: 224
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« : Toukokuu 29, 2020, 08:51:30 »
Toisessa ketjussa nousi esille hupakoiden päihdeongelmat. Tuli mieleen pari tapausta, joihin olen törmännyt. Mitään viitteitä huumeista en ole tavannut, mutta se perinteinen suomalaisten ykköspäihde alkoholi on ollut läsnä.

Ensimmäinen oli sellainen, että kokonaisuudesta jäi jotenkin fiilis mahdollisesta alkoholiongelmasta. Ensin sovittu aika meni vaan ohi, kuulemma nukkumisen takia. Sitten kun itse tapaaminen järjestyi, tuli asunnosta vaikutelma, että lonkero saattaa maistua vähän turhankin hyvin. Olin myös huomaavani hupakon kropassa merkkejä pidempiaikaisesta dokaamisesta, vaikka hupakko ei ollutkaan kovin paljon yli kolmenkympin ikäinen. Naisellahan lantionseutu muuttuu pitkäaikaisen säännöllisen juomisen seurauksena, kun hormonitoiminta häiriintyy. Hupakko vaikutti suhtautuvan kyllä ihan positiivisesti elinkeinoonsa, jolla ilmeisesti työttömyyskorvausten ja toimeentulotuen ohessa rahoitti elämäänsä. Tapaamisella hän kuitenkin oli selvin päin.

Toinen tapaus oli vielä selvempi. Juominen ilmeni niin, että hupakko kertoi siitä avoimesti ja oli ennen tapaamista ottanut loiventavia. Runsaan ja säännöllisen alkoholinkäytön huomasi myös ulkonäöstä heti. Tästä tuttavuudesta tuli todella surullinen olo, vaikka se lyhyeksi jäikin.

Nämä ovat ikäviä tilanteita, joissa turska joutuu miettimään haluaako osallistua päihdeongelman ylläpitoon. Itse en halua osallistua, vaikka ei se juominen mun rahoistani ole kiinni. Kuitenkin tämä on harrastus, joka aika ajoin aiheuttaa mulle muutenkin syyllisyydentunteita. En halua niitä yhtään enempää, jos voin asiaan vaikuttaa omilla valinnoillani. Aina voi kääntyä ovelta, mutta joskus kutemaan halukas turska pullistelevine maitipusseineen ei tajua tilannetta heti, jolloin on hyvien turskatapojen mukaista rahoittaa sitä päihdeongelmaa, halusi tai ei.

Loppuun vielä selvennyksenä, että valtava enemmistö hupakoista tuntuu suhtautuvan alkoholiin, kuten muutkin ns. tolkun ihmiset. Turskilta toivotaan selvin päin oloa tapaamisilla ja näin kai meistä useimmat ovatkin. Hyvä niin. Alkoholihan on ihmiskunnan merkittävimpiä keksintöjä ja se on tuottanut ongelmien lisäksi myös paljon hyvää. Moni on esimerkiksi tavannut elämänsä rakkauden juopuneena ollessaan. Sitä ei sovi vähätellä.

Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #1 : Toukokuu 29, 2020, 08:58:59 »
Naisellahan lantionseutu muuttuu pitkäaikaisen säännöllisen juomisen seurauksena, kun hormonitoiminta häiriintyy.

Mitä tää käytännössä tarkoittaa? En ole aikaisemmin kuullut tällaisesta, vaikka olen päihdeasioihin aika paljon perehtynyt.

Poissa Kapteeni Turska

  • Full Member
  • Viestejä: 258
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #2 : Toukokuu 29, 2020, 09:06:41 »
Olen kerran kääntynyt eteisestä, kun palveluntarjoaja oli humalassa. Ongelma on lähinnä siinä, kuinka sanoa ketään loukkaamatta kiitos - mutta ei kiitos. Tyttö oli nuori ja nätti, mutta minulle olisi tullut huonot vibat jos en olisi lähtenyt anteeksi pyydellen pois.
Yhdestoista käsky: Älä puhu ulkosynnyttimistä halventavaan sävyyn, koska se on parasta mitä voit naiselta koskaan saada.

Poissa Vieras0074

  • Full Member
  • Viestejä: 224
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #3 : Toukokuu 29, 2020, 09:12:03 »
Naisellahan lantionseutu muuttuu pitkäaikaisen säännöllisen juomisen seurauksena, kun hormonitoiminta häiriintyy.

Mitä tää käytännössä tarkoittaa? En ole aikaisemmin kuullut tällaisesta, vaikka olen päihdeasioihin aika paljon perehtynyt.
Yksinkertaistettuna se tiimalasi katoaa. Yksilöllisiä eroja on ihmisillä paljon, mutta se ilmenee tiettynä tasapaksuutena. Rasva kertyy eri paikkoihin kuin normaalilla ihmisellä ja toisaalta esim. pakaralihakset surkastuvat.

Poissa Tibenius

  • Sr. Member
  • Viestejä: 2811
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #4 : Toukokuu 29, 2020, 09:25:54 »
Minä olen aina kokenut niin päin, että alkoholiongelma on silloin kun juotavaa ei ole.  ;D
Leikki sikseen, itse olen ollut sikäli onnekas, etten ole koskaan joutunut palveluntarjoajan päihtymyksen vuoksi kääntymään ovelta.

Poissa Vieras0095

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1240
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #5 : Toukokuu 29, 2020, 09:32:39 »
Mites toimitaan jos ongelmallinen palveluntarjoaja vaikuttaa foorumilla? Osaisin kuvitella yleisen mielipiteen kääntyvän niin, että asiakas se ongelmainen onkin tms.  ja tällaisesta kirjoittaneelle avataan joukolla ovea. Ollako hiljaa vaiko ei?



Poissa Vieras0140

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1135
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #6 : Toukokuu 29, 2020, 09:36:55 »
Naisellahan lantionseutu muuttuu pitkäaikaisen säännöllisen juomisen seurauksena, kun hormonitoiminta häiriintyy.

Mitä tää käytännössä tarkoittaa? En ole aikaisemmin kuullut tällaisesta, vaikka olen päihdeasioihin aika paljon perehtynyt.
Yksinkertaistettuna se tiimalasi katoaa. Yksilöllisiä eroja on ihmisillä paljon, mutta se ilmenee tiettynä tasapaksuutena. Rasva kertyy eri paikkoihin kuin normaalilla ihmisellä ja toisaalta esim. pakaralihakset surkastuvat.

No voihan se tosiaan sellaistakin tehdä. Vartalonmalli on eniten geeneistä kiinni, mutta toki hyvin pitkään jatkunut runsas juominen muuttaa hieman hormonitoimintaa kummallakin sukupuolella. Lihakset surkastuvat, jos niitä ei käytetä, oli alkoholisti tai ei.

Suomessa on niin paljon alkoholisteja, että väistämättä niitä on myös seksinmyyjissä valitettavasti.

Poissa Aulis

  • Full Member
  • Viestejä: 289
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #7 : Toukokuu 29, 2020, 09:37:59 »
Eiks jokainen vastaa omasta elämästään.
Mitä eroa on kun hutsu myy palveluja saadakseen viinaa tms päihteitä tai myy palveluja saadakseen esim shoppailu-addiktin tyydytettyä. Tai sokeri-addiktikn makeaa, tai ketjupolttajana tupakkaa.

Kun tapaaminen sujuu hyvin ja asiakas on tyytyväinen ja tyydytetty, miksi huolehtia asiasta joka ei asiakkaalle kuulu.

Saarnaajan viestiin - miksi pitäisi kertoa. Kuuluu yksityiselämän alueelle ja jos hutsu haluaa itse kertoa, se ok. Ei ole muiden juttu paljastella.
Ihanat naiset.

Poissa Vieras0095

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1240
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #8 : Toukokuu 29, 2020, 10:12:21 »


Saarnaajan viestiin - miksi pitäisi kertoa. Kuuluu yksityiselämän alueelle ja jos hutsu haluaa itse kertoa, se ok. Ei ole muiden juttu paljastella.
Nyt menee aavistuksen ohi, mutta nyt on pakko kysyä, että mitä muuta olennaisesti tapaamiseen liittyvää mielestäsi pitää jättää kertomatta jos siitä on vaikka rapsaa väsäämässä?

Tää on arvokas harrastus, jopa 250€/h, hinta jota me pienituloiset työn raskaan raatajat saamme  väkertää pitkään kasaan.

Vahinko kiertämään?

Poissa Vieras0263

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1213
  • * Kelpo kaveri
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #9 : Toukokuu 29, 2020, 10:23:58 »
Nämä ovat ikäviä tilanteita, joissa turska joutuu miettimään haluaako osallistua päihdeongelman ylläpitoon. Itse en halua osallistua, vaikka ei se juominen mun rahoistani ole kiinni. Kuitenkin tämä on harrastus, joka aika ajoin aiheuttaa mulle muutenkin syyllisyydentunteita. En halua niitä yhtään enempää, jos voin asiaan vaikuttaa omilla valinnoillani. Aina voi kääntyä ovelta, mutta joskus kutemaan halukas turska pullistelevine maitipusseineen ei tajua tilannetta heti, jolloin on hyvien turskatapojen mukaista rahoittaa sitä päihdeongelmaa, halusi tai ei.

Eiks jokainen vastaa omasta elämästään.
Mitä eroa on kun hutsu myy palveluja saadakseen viinaa tms päihteitä tai myy palveluja saadakseen esim shoppailu-addiktin tyydytettyä. Tai sokeri-addiktikn makeaa, tai ketjupolttajana tupakkaa.

Kun tapaaminen sujuu hyvin ja asiakas on tyytyväinen ja tyydytetty, miksi huolehtia asiasta joka ei asiakkaalle kuulu.

Saarnaajan viestiin - miksi pitäisi kertoa. Kuuluu yksityiselämän alueelle ja jos hutsu haluaa itse kertoa, se ok. Ei ole muiden juttu paljastella.

Komppaan molempia kirjoittajia ymmärtäen kummankin eriäviä näkemyksiä toistensa suhteen. Se raha, joka maksetaan palveluntarjoajalle, on maksun jälkeen sellaista rahaa, jonka voi periaatteessa ajatella olevan jokaisen palveluntarjoajan oma yksityisyysasia eli mihin ne hiellä ja vaivalla haalimansa roposet haluaa käyttää tai sijoittaa. Toki taas ymmärrän senkin, että joitakin asiakkaita ei varmasti huvita tippaakaan se ajatus, että omalla sponsoroinnillaan tukee toisen elämänlaatua heikentäviä tekoja, jos sellaisia on aihetta epäillä.

Lähtökohtaisesti on kai voitava luottaa siihen, että jokainen ihminen toimii oman elämänsä suhteen vastuullisesti ja myös raha-asioiden suhteen harkiten ja malttia sekä suunnittelukykyä käyttäen eli siis perusoletuksena kannattanee asiakkaalla olla, että se palveluntarjoaja on henkisesti kypsä ja aikuinen ihminen (eikä siis mikään teini-ikäisen tasolla oleva jälkeenjäänyt tapaus), jolle tuleva raha menee pääasiassa tai jopa kokonaan hyvään tarkoitukseen ja todelliseen elämänlaatua kohentavaan hyötykäyttöön. Tällaisia elämänlaatua kohentavia asioita voivat olla opiskelu, huomion kiinnittäminen terveellisempään ruokaan, huomion kiinnittäminen johonkin liikunnalliseen lajiin (esim. kuntosaliin), huomion kiinnittäminen johonkin muuhun yleishyödylliseen itsensä kehittämiseen (esim. kirjallisuus, taiteen harrastaminen) tai vaikkapa huomion kiinnittäminen elämässä kaikkiin edellä mainittuihin seikkoihin samanaikaisesti.

Toki ikävämpiäkin tapauksia mahtuu maailmaan eikä niille tarvitse olla omalla kohdallaan tilivelvollinen, jos ei halua, sillä kukaanhan ei sellaiseen velvoita. Ja uskoakseni palveluntarjoajan mahdollinen päihdeongelma ja luovuttamisen meininki oman elämänsä suhteen mitä todennäköisemmin näkyy varmasti päällepäin jossain määrin hänen ulkoista olemusta, yleistä habitusta ja järjenjuoksua jo sivumennen tarkasteltaessa. Eli periaatteessa aika monet epämiellyttävät tai epäilyttävät tapaukset pystynee halutessaan karsimaan jo ennen kuin menee paikan päälle toteamaan palveluntarjoajan nykytilan kasvotusten, jos siis löytyy vähänkään tarkkasilmäisyyttä erottaa elämänsä suhteen vahvemmassa tilassa ja heikommassa hapessa olevat ihmistyypit toisistaan.

Ja alkoholista vielä lyhykäisyydessään tähän loppuun, että erityisesti suurina määrinä se pistää kehon hormonitoiminnan enemmän tai vähemmän sekaisin ja lisäksi toki vaikuttaa aivotoimintaan, ajattelukykyyn ja järjenjuoksuun negatiivisesti sekä voi pahentaa jo olemassa olevia mielenterveyden häiriöitä. Joillakin silmiinpistävän haitallisia vaikutuksia tai merkittävämpiäkin haittoja tulee jo pienemmästäkin määrästä (itse kuulun siis tähän ryhmään, joka on erityisherkkä alkoholin haittavaikutuksille jo pienistäkin annoksista) ja siksi sellaisten ihmisten ei välttämättä ole soveliasta ottaa elämässään jatkoa ajatellen edes sitä pienempääkään määrää, jos ei halua kohtuuttomasti riskeerata omaa elämäänsä ja terveyttään saati mielenterveyttään.

Terveisin alkoholin suhteen pysyvästi raitis absolutisti nykyään ja jatkossa koko loppuelämän tulenkin olemaan, sillä mikään ei sanalla sanoen saa enää kantapään kautta opitun takia lipsumaan näiltä terveellisemmän elämän raiteilta (kaikeksi onneksi).

Poissa Vieras0095

  • Sr. Member
  • Viestejä: 1240
  • ** Piristää muiden päivää
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #10 : Toukokuu 29, 2020, 10:25:58 »
^ Tervetuloa kerhoon.  8)

Poissa Lifti

  • Vaari
  • Sr. Member
  • Viestejä: 9069
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #11 : Toukokuu 29, 2020, 11:59:19 »


Saarnaajan viestiin - miksi pitäisi kertoa. Kuuluu yksityiselämän alueelle ja jos hutsu haluaa itse kertoa, se ok. Ei ole muiden juttu paljastella.
Nyt menee aavistuksen ohi, mutta nyt on pakko kysyä, että mitä muuta olennaisesti tapaamiseen liittyvää mielestäsi pitää jättää kertomatta jos siitä on vaikka rapsaa väsäämässä?

Tää on arvokas harrastus, jopa 250€/h, hinta jota me pienituloiset työn raskaan raatajat saamme  väkertää pitkään kasaan.

Vahinko kiertämään?

On asioita joita ei mainita raportissa vaikka pillu maksaisi kuinka paljon. Parempi jättää se raportti vääntämättä tai keskittyä raportissa siihen että kertoo muista asioista kuin siitä mistä ei pitäisi kertoa.
Itse aikoinani mainitsin ihmisten huumeidenkäytöstä koska suuressa  " viisaudessani " ajattelin asian olevan moraalisesti oikea tapa toimia.
Nykyään ymmärrän että menetän mielummin satasen tai kaksi kuin levittelen toisen ihmisen yksityisasioita (paitsi mutanttien).
Alkoholismi/narkomania ovat sairauksia. Jos sairauksista saa raportissa mainita niin se antaa luvan turskille lässyttää esim. masentuneista, maanisista, autistisista, huorista.
Turska menettää tässä vaan rahaa. Huora saattaa joutuu maanpäälliseen helvettiin jos määrätyt kusipäät pääsee sille tykittämään "narkkari, narkkari"

Esimerkki:

Jos nyt kirjoittaisin raportin siitä ihmisestä jonka tajusin olevan kamoissa. Kirjoittaisin raportin, normaalin raportin, mutta en mainitsisi huumeita. Näin Kyrpä Kari ja Huikka Kake saa informaatiota että vastassa EI OLE laatupano mutta kukaan ei saa informaatiota että kyseessä on huumeidenkäyttäjä. Jos Kyrpä Kari ja Huikka Kake edelleen menee asiakkaaksi, niin he ovat idiootteja ja heidän kuuluukin menettää rahansa. Raportissa voi mainita kaiken mun negatiivisen asian mitä tapaamisen aikana tapahtui, joten jätettäisiin ne asiat mainitsematta jolla palveluntarjoajaa voidaan kiusata.

Jos tänne tulee joskus raportteja joissa mainitaan huoran päihdesauraudesta niin toivottavasti ne poistetaan ja toivottavasti sellaisista raporteista annetaan infoa modeille.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2020, 12:00:54 kirjoittanut Lifti »
Why so fragile?

Poissa Gentleman

  • Herrasmies
  • Sr. Member
  • Viestejä: 4337
  • ****** Rakastajien aatelia
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #12 : Toukokuu 29, 2020, 12:27:01 »
^Komppaan Liftiä! Hyvä kirjoitus👍

Omalle kohdalle on kahdesti sattunut tapaus jossa päihteet ovat olleet näkyvästi käytössä jo heti ovella. Molemmilla kerroilla olen kääntynyt ja pahoitellut, etten halua tavata humalaista palveluntarjoajaa. Molemmat tapaukset huusivat solvauksia perään, niin että naapureilta ei jäänyt epäselväksi, mistä oli kyse :D Kyllä alkoholia voi nauttia kohtuudella ja jopa hupakon seurassa lasillinen, mutta sellainen ympäriinsä päissään olevaan en tunne mitään vetoa.
𝕹𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖎𝖘 𝖆𝖓 𝖎𝖑𝖑𝖚𝖘𝖎𝖔𝖓. 𝖂𝖍𝖆𝖙 𝖎𝖘 𝖓𝖔𝖗𝖒𝖆𝖑 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖘𝖕𝖎𝖉𝖊𝖗 𝖎𝖘 𝖈𝖍𝖆𝖔𝖘 𝖋𝖔𝖗 𝖙𝖍𝖊 𝖋𝖑𝖞.

Poissa Vieras0074

  • Full Member
  • Viestejä: 224
  • **** Nauttii muiden arvostusta
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #13 : Toukokuu 29, 2020, 14:07:40 »
Olen samaa mieltä siitä, että ei näistä ongelmista pidä kertoa missään raporteissa. Silloin on parempi jättää kirjoittamatta kokonaan.

Poissa Seepeli

  • Sr. Member
  • Viestejä: 11393
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #14 : Toukokuu 29, 2020, 14:26:36 »

Lifti puhuu viisaasti. 👍
Amator

Poissa Vieras0242

  • Sr. Member
  • Viestejä: 4103
  • * Kelpo kaveri
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #15 : Toukokuu 29, 2020, 14:45:02 »
👍🏻 Lifti on viisas mies.

Poissa Azazello

  • n00b
  • Sr. Member
  • Viestejä: 3254
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #16 : Toukokuu 29, 2020, 14:59:31 »
Vaikka ollaankin vain huorapukkeja ja pahaisia turskia, se ei estä meitä käyttäytymästä korrektisti, kuten Lifti sanoi. Palveluntarjoajan ongelmien retostelu ei auta ketään.

Tämä on tietty hieman ongelmallista, jos joku sanoo, että kääntyi ovelta, mutta ei avaa syytä, me rapsan lukijat epäillään mustamaalausyritystä ja tivataan yleensä suht voimallisesti sitä syytä.
Boomeri: älä valitse halvimmista parasta, vaan parhaista halvin 😘

Poissa Vieras0076

  • Full Member
  • Viestejä: 494
  • *** Näyttää hyvää esimerkkiä
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #17 : Toukokuu 29, 2020, 15:25:03 »
Näissä kuvioissa ei ole onneksi tullut ainakaan selvästi päihteiden alaisena olevaa palveluntarjoajaa. Siviilissä joskus on tullut ympäripäissään olevia naisia ja omat fiilikset noihin on olleet lähinnä säälinsekaisia.

Ainahan nämäkään ongelmat ei näy asiakkaalle asti. Osa ongelmista kärsivistä osaa piilottaa päihdeongelmansa.

Poissa Hottis puuma

  • Abuela
  • Sr. Member
  • Viestejä: 1282
  • ******* Saisi mikroaaltouunilla pillua
Vs: Palveluntarjoajien päihdeongelmat
« Vastaus #18 : Toukokuu 29, 2020, 16:05:37 »
Päihdeongelmaiset hupakot on harvinaisia. En tiedä ketään aktiivista ammattimaisesti toimivaa alalla jolla olisi ongelmia.

Työaikana mulla on nollatoleranssi, mutta ei tarkoita etteikö asiakkaan kanssa voi yhtä lasillista ottaa. Siihen yhteen se sitten jääkin.
Kullitieteen maisteri

-Death smiles at us all.
All we can do is smile back.